Bratislavský dopravní podnik nasadí do provozu všech 11 nových trolejbusů SOR, obslouží upravenou linku 44
Vozidla měla být původně dodána s výzbrojí Cegelec, kvůli problémům dodavatele se ale SOR rozhodl nakonec pro výzbroj od Škody Electric.
V pátek 29. března vyjede v Bratislavě do ostrého provozu s cestujícími všech 11 nových trolejbusů s pomocným bateriovým pohonem SOR TNS 12. V tiskové zprávě o tom informoval Dopravný podnik Bratislava (DPB).
„Umožní nám to sloučit linky 41 a 44 do nové trasy linky 44 Koliba – Hodžovo nám. – Hrad – Búdková – Drotárska cesta – Hlavná stanica. Dojde tak k zavedení přímého spojení z hlavního nádraží na Bratislavský hrad a z oblasti Drotárska cesta do centra města,“ napsal DPB.
Vozidla budou na úseku trasy bez trolejového vedení využívat bateriový pohon. Podle DPB bude pro zachování koordinace s linkou 44 v úseku Búdková – Hodžovo nám. upravený i jízdní řád linky 47.
„Nahrazení autobusové linky 41 trolejbusovou linkou 44 znamená spolu s nedávným nasazením trolejbusů na lince 61 další rozšíření ekologické dopravy ve městě,“ dodal DPB.
Trolejbusy měly být původně dodány s výzbrojí Cegelec, kvůli problémům dodavatele se ale SOR rozhodl nakonec pro výzbroj od Škody Electric. Cena vozidel tak stoupla o zhruba půl milionu eur na 5,59 milionu eur. Nákup financovala z většiny Evropská unie.
Kapacita trolejbusů SOR TNS 12 pro Bratislavu je 78 cestujících. Vozidla jsou vybavena ve standardu DPB, tedy s polstrováním a koženkovým čalouněním. Nechybí klimatizace ani USB zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky.