obnoveny

Bratislavské podzemní autobusové nádraží se promění, výrazně ubude nástupišť

Nové autobusové nádraží v Bratislavě. Foto: Bratislava.skNové autobusové nádraží v Bratislavě. Foto: Bratislava.sk

Značnou část nástupišť nahradí rozšířené obchodní prostory.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Samo

Spájanie so zmenou dopravcu ako to robí BSK nedáva zmysel. Poplatky sa výrazne zvýšili hneď po otvorení stanice keď to ešte jazdil Slovak Lines, a keď ešte len začínal tender na súčasnú zakázku (v rámci ktorej sa SL btw plánoval regionálky zbaviť aj keby vyhrali – boli v konzorciu s Transdevom ktorý to mal celé prevzať). Neviem či nevyhnutne na aktuálnu úroveň, ale close enough. Spojitosť so zmenou dopravcu je len tá že kým SL by ďalej parkoval autobusy na stanici, a kraj by s tým nič nemohol robiť, Arriva im ukázala prostredník a všetky dlhšie prestoje idú do areálu… Číst vice »

Jakub

Predimenzova je tak, že v špičke máš problém dostať sa k autobusu, ak je ďalej od vstupu do OC.

Samo

O tom som v tom príspevku predsa pisal. Je to dočasný stav počas rekonštrukcie kedy je budúca čakáreň (a zároveň chodba k jednotlivým nástupišťam) vo výstavbe a teda ten priestor kafe sa bude chodiť je nedostupný.

Jozef

Samko, veľmi sa mýliš.
Špekuluješ ešte viacej ako v diskusiách o vlakoch.

Samo

Ďakujeme za hodnotný príspevok plný argumentov.

autobusik2

Problém je trochu zložitejší. Stanicu vlastní Slovak Lines, bývalý prevádzkovateľ autobusovej dopravy v bratislavskom samosprávnom kraji. A Slovak Lines zasa vlastní HB Revis, develpoer, ktorý stanicu postavil. Slovak Lines kúpili, lebo vďaka tomu im mesto povolili stanicu vôbec postaviť. Lenže akosi mesto nemá žiadnu zmluvu o využívaní stanici, aká bude veľká, koľko bude vjazdový poplatok, absolútne nič. Fungovalo to len na začiatku, lenže potom sa zmenil dopravca a dopravu po bratislavskom kraji prevzala Arriva. Od tej doby Slovak Lines zvýšil vjazdový poplatok antoľko, že sa tam neplatí jazdiť. Arriva a kraj, ktorý dopravcovi vjazdové poplatky prepláca sa preto dohodli, že… Číst vice »

Milan2

Njn. Základní dopravní a technická infrastruktura má patřit městu (nebo městem založeným firmám) a být na městských pozemcích. Pak by neměla nastat takováto překvapení.
Před realizací metra D došlo k nějakému obchodu s pozemky. Ani nevím jak to dopadlo z hlediska budoucího umístění stanic.

FRX

No jak by. Pojede to k Nemocnici. Tam nikdo nebydlí , jezdí se tam jen ráno a musel se pozemek draze kupovat. Na Novodvorské bydlí spousta lidí, pozemek je města. Ale co ! Oni se rádi projdou nebo projedou busem !!
Občas se městu podaří stanice , kde ani nikdo není.,. Třeba z toho udělají Kino Cestujících…

jkjk

Podobně to asi dopadne v Praze. Penta koupila ČSAD Praha, co vlastní autobusové nádraží Florenc a už taky přemýšlí, jak by se nádraží zbavila úplně nebo ho někam přesunula.

Samo

Aký je zdroj že poplatok sa zvýšil po tom ako SL stratil zakázku? Ja si pamätám že ten poplatok masívne stúpol už od otvorenia novej AS, ešte keď to jazdil SL (a ešte predtým ako bol ukončený tender na nového dopravcu).

Daniel Jablonecký

Jakmile autobusové nádraží provozuje jeden z dopravců, tak to nikdy moc nefunguje. Aspoň tedy neznám příklad velkého moderního autobusového nádraží, kde by to fungovalo.

Milan2

Mínusující znají, ale nepřispějí do diskuze.

Daniel Jablonecký

Bohužel. Jen si léčí svoje mindráky. Ale budiž, mně to žíly netrhá.

Jozef

Žiaľ, je to aj tento prípad.
Škoda.

slsp

Tak nepochybne mate pravdu, ale to sa malo riesit pred 20-25 rokmi pri privatizacii (C)SAD. Skoda sa stala a dnes uz je pozde bycha honit.

noerf

Třeba v Českých Budějovicích máme autobusové nádraží na střeše obchodního centra. Výstupní zastávky dvě až tři, nástupních cca 30.

Milan2

V Budějicích máte do 5 minut přestup na vlak nebo na velkou část MHD, ale co je zde? NIc!
Teda když pominu Karadžičovu ulici.
Ta je pojmenována podle toho srbského válečného zločince? Nebo jak?

Milan2

Tak si sypu popel na hlavu. Ta je pojmenována podle Vuka Stefanoviće Karadžiće a ten si ji zaslouží. Takový srbský Palacký nebo Dobrovský. reformátor srbského jazyka. Škoda, že se člověk nemůže vrátit ke svému příspěvku a vymazat jasný faul.

Frantisek X

Do pěti minut slezete tak možná na ulici a přejdete ji, v lepším případě. Na přestup dolů, dolů, ještě dolů a pak zase nahoru bych si tedy nechal více času. Tady by bývala mohla být tram-vlaková trať (hl. st. -) Filiálka – Petržalka – Wolfsthal – Wien, obsluhující značnou část města, takže návaznost by nebyla úplně marná. Hloupé je jen to nutné větrání a osvětlení. Také rozsah bývá u většiny autobusových stanic obvykle naddimenzovaný (často na úkor jiných funkcí, například nákladních kolejí žst.), byť už ne tak, jako býval před nějakými čtyřiceti lety.

tomash

Ješte máte v Blave Hodžovo námestie, pojmenované po albánském zločinci (prezidentovi)… 😀

Milan2

No právě. Pak si člověk naběhne snadno s nevinným pojmenováním jiné ulice. Ještě jednou se Bratislavanům, panu Vuku Stefanovičovi a komunitě Zdopravy.cz moc omlouvám.

Franta

A není to podle předsedy vlády z první republiky?
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Milan_Hod%C5%BEa

Franta

Tak toho jsem znal, ale jeho příbuzného básníka ne. Tak to je další možnost: https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Michal_Miloslav_Hod%C5%BEa

Jozef

Áno, takto je to správne.

Jozef