Bratislavské podzemní autobusové nádraží se promění, výrazně ubude nástupišť
Nové autobusové nádraží v Bratislavě. Foto: Bratislava.sk

Značnou část nástupišť nahradí rozšířené obchodní prostory.
Značnou část nástupišť nahradí rozšířené obchodní prostory.
Problém je trochu zložitejší. Stanicu vlastní Slovak Lines, bývalý prevádzkovateľ autobusovej dopravy v bratislavskom samosprávnom kraji. A Slovak Lines zasa vlastní HB Revis, develpoer, ktorý stanicu postavil. Slovak Lines kúpili, lebo vďaka tomu im mesto povolili stanicu vôbec postaviť. Lenže akosi mesto nemá žiadnu zmluvu o využívaní stanici, aká bude veľká, koľko bude vjazdový poplatok, absolútne nič. Fungovalo to len na začiatku, lenže potom sa zmenil dopravca a dopravu po bratislavskom kraji prevzala Arriva. Od tej doby Slovak Lines zvýšil vjazdový poplatok antoľko, že sa tam neplatí jazdiť. Arriva a kraj, ktorý dopravcovi vjazdové poplatky prepláca sa preto dohodli, že… Číst vice »
Njn. Základní dopravní a technická infrastruktura má patřit městu (nebo městem založeným firmám) a být na městských pozemcích. Pak by neměla nastat takováto překvapení.
Před realizací metra D došlo k nějakému obchodu s pozemky. Ani nevím jak to dopadlo z hlediska budoucího umístění stanic.
Jakmile autobusové nádraží provozuje jeden z dopravců, tak to nikdy moc nefunguje. Aspoň tedy neznám příklad velkého moderního autobusového nádraží, kde by to fungovalo.
Mínusující znají, ale nepřispějí do diskuze.
Třeba v Českých Budějovicích máme autobusové nádraží na střeše obchodního centra. Výstupní zastávky dvě až tři, nástupních cca 30.
V Budějicích máte do 5 minut přestup na vlak nebo na velkou část MHD, ale co je zde? NIc!
Teda když pominu Karadžičovu ulici.
Ta je pojmenována podle toho srbského válečného zločince? Nebo jak?
Tak si sypu popel na hlavu. Ta je pojmenována podle Vuka Stefanoviće Karadžiće a ten si ji zaslouží. Takový srbský Palacký nebo Dobrovský. reformátor srbského jazyka. Škoda, že se člověk nemůže vrátit ke svému příspěvku a vymazat jasný faul.
Do pěti minut slezete tak možná na ulici a přejdete ji, v lepším případě. Na přestup dolů, dolů, ještě dolů a pak zase nahoru bych si tedy nechal více času. Tady by bývala mohla být tram-vlaková trať (hl. st. -) Filiálka – Petržalka – Wolfsthal – Wien, obsluhující značnou část města, takže návaznost by nebyla úplně marná. Hloupé je jen to nutné větrání a osvětlení. Také rozsah bývá u většiny autobusových stanic obvykle naddimenzovaný (často na úkor jiných funkcí, například nákladních kolejí žst.), byť už ne tak, jako býval před nějakými čtyřiceti lety.
Ješte máte v Blave Hodžovo námestie, pojmenované po albánském zločinci (prezidentovi)… 😀
No právě. Pak si člověk naběhne snadno s nevinným pojmenováním jiné ulice. Ještě jednou se Bratislavanům, panu Vuku Stefanovičovi a komunitě Zdopravy.cz moc omlouvám.