Bratislava zopakuje soutěže na nové autobusy, ve hře je až 240 vozidel

Autobusy Otokar Kent C pro provoz v Bratislavě. Foto: DPBAutobusy Otokar Kent C pro provoz v Bratislavě. Foto: DPB

DPB poptává kloubová vozidla na naftu a CNG.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Vavříček

Neměly náhodou dotace na klasické CNG už skončit? Spíš jsou dotace na bioCNG

Peeetr

To je v části dodavatele paliva, u autobusů můžou dále bez problémů výrobci pokračovat s dnešním CNG hardwarem.

hor411

Proč furt CNG, které je zdaleka nejdražší? Nebo to „žere“ CNG o tolik méně, než pohon na naftu?

Cuba

Jak jste přišel na to, že CNG je dražší než nafta?

hor411

Možná dělám něco blbě, ale když jsem se koukl na ceny v Bratislavě, tak CNG bylo za 40,20 a nafta za 34,10 . Ale třeba je na tom něco špatně, kdyžtak mi vysvětlete co, abych nebyl příště za vola

Cuba

Tak si to zkuste přepočítat na kila, m3 a litry…

Jiří Kocurek

Zkusil bych to přepočítat na MJ za 1 Kč. Aneb kolik energie si za tu cenu koupíte.

Cuba

Přepočítává se: 1kg CNG = 1,3l nafty, což je asi 31Kč na litr nafty, když počítám s cenou CNG přes 40Kč za kg (mají tam trochu draho)

hor411

Díky.

knedlo

Platí dogma podľa §4. Od 1.1.2026 musí byť minimálne 48% vozidiel ekologických a CNG do tejto kategórie spadá. Dnes máme 34% vozidiel v tejto kategórii. Hoci sú EURO6 diesle oveľa čistejšie ako vraky pred 23 rokmi, keď sa plynofikácia masovo rozbehla, predpis je predpis.