Možná dělám něco blbě, ale když jsem se koukl na ceny v Bratislavě, tak CNG bylo za 40,20 a nafta za 34,10 . Ale třeba je na tom něco špatně, kdyžtak mi vysvětlete co, abych nebyl příště za vola
Platí dogma podľa §4. Od 1.1.2026 musí byť minimálne 48% vozidiel ekologických a CNG do tejto kategórie spadá. Dnes máme 34% vozidiel v tejto kategórii. Hoci sú EURO6 diesle oveľa čistejšie ako vraky pred 23 rokmi, keď sa plynofikácia masovo rozbehla, predpis je predpis.
Neměly náhodou dotace na klasické CNG už skončit? Spíš jsou dotace na bioCNG
To je v části dodavatele paliva, u autobusů můžou dále bez problémů výrobci pokračovat s dnešním CNG hardwarem.
Proč furt CNG, které je zdaleka nejdražší? Nebo to „žere“ CNG o tolik méně, než pohon na naftu?
Jak jste přišel na to, že CNG je dražší než nafta?
Možná dělám něco blbě, ale když jsem se koukl na ceny v Bratislavě, tak CNG bylo za 40,20 a nafta za 34,10 . Ale třeba je na tom něco špatně, kdyžtak mi vysvětlete co, abych nebyl příště za vola
Tak si to zkuste přepočítat na kila, m3 a litry…
Zkusil bych to přepočítat na MJ za 1 Kč. Aneb kolik energie si za tu cenu koupíte.
Přepočítává se: 1kg CNG = 1,3l nafty, což je asi 31Kč na litr nafty, když počítám s cenou CNG přes 40Kč za kg (mají tam trochu draho)
Díky.
Platí dogma podľa §4. Od 1.1.2026 musí byť minimálne 48% vozidiel ekologických a CNG do tejto kategórie spadá. Dnes máme 34% vozidiel v tejto kategórii. Hoci sú EURO6 diesle oveľa čistejšie ako vraky pred 23 rokmi, keď sa plynofikácia masovo rozbehla, predpis je predpis.