Bratislava pokročila v přípravách trati přes „downtown“. Tramvaje by mohly vyjet pod mrakodrapy na konci desetiletí
Tramvaj na plánované trati u SND v Bratislavě. Zdroj: JTRE

Počítá se s finanční podporou developera JTRE, který stojí za významnými projekty v okolí tratě.
nemůžu si pomoct ale poslední dobou se Bratislava z původně špinavého a neudržovaného města, které vůbec nevypadalo jako město hlavní, stává opravdu moderní metropolí a zrovna oblast “downtown” a okolí OC Nivy se neskutečně posouvá vpřed. Pamatuji si původní autobusové nádraží v místě dnešního OC Nivy a vypadalo to tam jak někde na Balkáně a okolí jak kdyby právě skončila světová válka a dnes moderní budovy, skutečné mrakodrapy (ne jako ty pseudo v ČR) včetně světového vzhledu a obecně i práce s veřejným prostorem je úplně někde jinde než třeba v Praze, porovnejte okolí OC Nivy třeba s prostorem před… Číst vice »
Autobusová stanica je vlastne nákupné centrum s poloprázdnymi obchodmi a asociálmi, feťákmi a chuligánmi. Ak sa chce cestujúci dostať k nástupištiam a pokladniam, musí trepať cez celé nákupné centrum s tým že autobusov stanica je pre majiteľa príťaž. Zvonka je to obyčajná škatuľa, ktorá nepôsobí mestotvorne, pretože tento typ budov patrí niekam na perifériu…. Čo sa týka kvality mrakodrapov a výškových budov, ako tak spĺňa najvyššie kvality Zaha Hadid, Jurkovičova Tepláreň (aj keď jej potenciál je nevyužitý) a komplex Twin City – zvyšok je šedý priemer…. Štadión Slovanu Bratislava, kde sa chcel majiteľ od štátu dostať peniaze – z niektorých… Číst vice »
Nádraží by byla ostuda i na české poměry a tramvajová síť je i proti takovému Brnu skoro poloviční. Ano, zdevelopované je to místy pěkně…
Tak Česko obecně absolutně nezvládá práci s veřejným prostorem, urbanismus a kvalitní architektura se u nás objeví jen velmi výjimečně a i tak tomu často něco chybí k dokonalosti.
Vzhľadom na rýchlosť prípravy projektov v Bratislave (modernizácie električkových radiál meškajú roky) sa to do leta 2028 určite nezačne stavať.
A neskôr tiež nie, lebo mesto na to nemá.
No prispeje na to aj J&T, vďaka ktorej tento projekt vôbec vznikol…..
Pokud si dobře pamatuji ,tak tam byl nějaký problém s nosností stropu podzemního parkoviště SND nesoucího pěší zónu u jeho budovy,přes kterou má uvedena trať vést.Vyztuženi stropu mělo výrazně zmenšit kapacitu parkoviště.