Bratislava má nové přímé spojení s Ukrajinou, v Čopu navazují vlaky do dalších měst
Nové vlakové spojení mezi Čopem a Bratislavou. Foto: ZSSK

V Čopu navazují přímé vozy na spoj do Kyjeva.
V Čopu navazují přímé vozy na spoj do Kyjeva.
Spíš československé resp. maďarské. V roce 1930 tam bylo 58 % Maďarů, 20,6 % (čecho)slováků, 8,9 % Židů, 3,7 % Cikánů a 3,0 Rusů (resp. Rusínů).
Tak jen škoda, že se posunem časových poloh R Košíce – Mukačovo zničila návaznosti z/na EN 442/443 v Košících.
Zajímavé. Myslel jsem že SSSR za osvobození sebral pouze Podkarpatskou Rus, a on nakonec obsadil i 250 km² slovenského území. Síla…
Oni si tú hranicu nakreslili veľmi voľnomyšlienkársky, viď príklad Slemeniec kde aj jednu dedinu rozdelili medzi ČS a ZSSR.
V prípade Čopu to bol zámer práve kvôli železničnému napojeniu Užhorodu, ale napr. rozdelenie Slemeniec údajne vzniklo len kvôli hrubej ceruzke pri vyznačovaní novej hranice na mape…
Spíš to bylo každýmu jedno – je to maďarská dědina…
Konečne aspoň trocha zlepšenie dopravy týmto smerom aj na Slovensku. Ešte by to chcelo namiesto priamych dvoch vozňov, dat ako priamy ucelený dialkovy vlak z Bratislavy alebo az Viedne do Copu a tiež z Prahy do Copu a bolo by. Inak je škoda, že sa medzi Ukrajinou a zbytkovm EU nikde nepoužíva zariadenie na zmenu rozchodu Cambiador. Raz som to vyskúšal v Španielsku a fakt je to trvá ako bežná vymena lokomotívy. Potom by odpadli aj tieto prestupy na hraniciach.
Jen pro doplnění, přímý vlak Vídně a Čopu existuje, jen jezdí přes Budapešť
Ostatně i spojení Prahy a Čopu existuje.
Isteže len tiež islo len o nejaké privesene vozne. Aj v Maďarsku akosi nechcu celý vlak posielať do Copu. Väčšina supravy konci v Záhony.
Ako je to obsadené personálom? Chodia po novom Ukrajinci do ČnT alebo personál ZSSK už opäť nocuje v Čope?
Už někdo něco udělal s tou pohraniční kontrolou? Jedna „Regionova“ a 80 minut na čáře byla naprostá tragédie. S tak pomalou kontrolou při vstupu do EU jsem se nikde jinde nesetkal.
Ani nikdy nesetkáte, ale slováci jsou specialisté na celní a pasovou šikanu
Je to relikt stavu, který platíval na vnitřních hranicích celého „tábora míru a socialismu“. A teď je to hranice mezi EU a neEU a mezi „schengenem“ s „neschengenem“, takže se nelze příliš divit ani případné připomínce bývalé „železné opony“.
Ostatně, stačí si poslechnout zprávy o kolonách kamionů na vjezdu do SRN, takže v tomto případě v tom srabu Slováci ani nejsou sami.
Máte pravdu. Na Ukrajinu jsem jel dvakrát, jednou přes Košice a jednou přes Přemyšl. Neporovnatelné.
Totéž platí na hranici Ukrajina – Maďarsko: kontroly jsou poloviční. O hranici Rumunsko – Ukrajina ani nemluvě.
Já jel přes Slovensko několikrát a teda bylo to důstojnější než přes Polsko (přímý spoj Kyjev – Varšava). Tam policie i celníci lidem tykají, hledají jakoukoliv záminku, aby pár lidí z každého vlaku mohli vyhodit, s oblibou zabavují jídlo které je byť jen připravené na snídani. Sendviče, jablka (shodou okolností polská, koupená ve Lvově) jsou zabavená, jako kdyby to byl toxický mimozemský odpad. Zkušenější Ukrajinci se nepřiznají a pak mají po kontrole aspoň co jíst… Jestli se chcete cítit jako méněcenný člověk, jeďte přes Polsko. Přes Slovensko je to sice důkladná kontrola, ale ještě to šlo. Je fakt, že busem… Číst vice »
Tak sorryjako ale zákaz dovozu organických produktov z tretích štátov je pomerne bežná a základná vec, to naozaj nie je buzerácia a má to dobrý dôvod.
Takze kdyz pred hranici spatne jidlo snite, tak po prekroceni se vylecite. Ale pokud si to same jidlo prevezete a snite pote, tak umrete.
Baví vás demonštrovať svoju neznalosť témy? Obmedzenia na dovoz organických produktov nie sú zavedené preto že by z nich mal niekto ochorieť alebo umrieť, ani to absolútne nikto netvrdí. Netuším kde ste prišli na to že to má byť dôvodom.
takže mi ten důvod vysvětlete prosím
Za mě legendární kontrola, kdy nás nechali vybalit polovinu batohů po 2 týdnech na horách, na věci se ani nekoukli, pak je to přestalo bavit nebo věci začali až moc smrdět a nechali nás to zabalit zpátky. Kontrola pokračovala rozebráním všech krytů ve vlaku.
Mám už 10 rokov pravidlo že medzi Slovenskom a Ukrajinu sa priamo necestuje kvôli policajnej a colnej buzerácii na hranici, minimálne smerom do EÚ. Zásadne len cez Poľsko, Maďarsko alebo kľudne aj Rumunsko, aj keď to robí trasu teoreticky dlhšou. Okrem zúfalej neefektivity je to aj o absolútnom buranstve pracovníkov na SK kontrole ktorých očividne vytiahli z nejakej maštale.
No myslím si, že nic horšího jako Maďarsko- Srbsko a Maďarsko – Rumunsko už nebude… 😀
Išiel som vlakom oboje a bola to veľká pohoda, určite lepšia ako Slovensko. Zo Subotice len rýchle nahliadnutie do tašky (zrovna som vláčil veľké zásoby srbského craft piva, nijak obzvlášť to neskúmali, len zbežne prešli), Rumunsko už duplom keďže to je vnútorná hranica tak tam mimo dokladu totožnosti ani nebolo veľmi čo riešiť. Z RO som raz išiel aj autom a tiež pohodička.
Tady se chvástají, že odbaví jednu osobu za minutu. Při vlaku o 120 místech by to znamenalo dvě hodiny na vlak.
https://spravy.rtvs.sk/2024/12/zssk-spustila-vlakove-spojenie-medzi-bratislavou-a-kyjevom-premavat-bude-raz-denne/
Problém je, že naši colníci nehodlajú používať rentgeny (podobne ako na letisku), aj keď im to zákon umožňuje. Radšej všetko prehľadávajú ručne.
No comment
Inak nepoznám legislatívu. Ale nevie mi niekto vysvetliť, či by nemohla colná kontrola z/na Ukrajinu prebiehať za jazdy vo vlaku ako bývalo bežné aj v strednej Európe pred Schengenom ? Bežné v 90. rokoch sa medzi CR/SR a Rakúskom, Maďarskom, Polskom, Nemeckom cestovalo bez dlhého pobyty v pohraničných staniciach.