Bratislava má nová pravidla pro zastávky, z nástupišť zmizí asfalt

Tramvaj Škoda ForCity Plus, Bratislava, foto: Zdopravy.cz/Josef PetrákTramvaj Škoda ForCity Plus, Bratislava, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Velký důraz bude nově kladen na rozmístění prvků pro lepší orientaci cestujících se zrakovým postižením.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Granja

Jestliže hovoří o vizuálním smogu pak by se v Prešpurku měli také zaměřit na reklamy podél ulic, které rozptylují řidiče a zohyzďují veřejný prostor.

Samo

Veď sa aj zameriavajú a postupne sa to v rámci možností obmedzuje 🙂

SYN

No já bych to s tou chválou dlažby (obzvlášť velkoformátové) moc nepřeháněl, ono opravitelné to SNAD je, nicméně jsem bohužel ještě neviděl takovou opravu kde by si s tím dali práci aby to bylo skutečně do původního stavu, vždycky z toho bylo menší či větší „propadání“ a ze všeho nejhorší je takové to „rozebereme jednu řadu aby se pod tím natáhlo/opravilo nějaké vedení“ to pak je rozházená celá řada a zvláště v/po dešti se tama musí chodit jak minovým polem, aby to člověka „neohodilo“ zespodu! To bych chtěl teda vědět jak zrovna tohle řeší ti nevidomí, když tyhle nášlapné miny… Číst vice »

petr

Omezením asfaltu by se měla inspirovat i Praha. Praha se v létě přehřívá a každá světlejší plocha je dobrá.

Jiří Kocurek

Dlažbavadí cyklistům. Na silničním kole na galuskách se jim po městě blbě jezdí a tak nejeden z nich volá po asfaltu.

Pavel

řeč byla o zastávkách 🙂

Filip Jirsák

Cyklistům vadí třeba kočičí hlavy. Dobře udělaná dlažba ze správného materiálu (tj. rovná s minimálními spárami) cyklistům, chodcům, lidem na vozíčku, lidem s kočárky, lidem s kufry ani lidem s botami s vysokými podpatky nevadí.

mirek

Akorát teda dobře udělaná rovná dlažba se v Česku ještě neobjevila. Chodník ok, ale dělat z dlažby cyklostezku je zlo.

Mengo

V Trutnove v ulici Horska je dlazba velmi dobre udelana. Vyrovnana a bez spar. Byl jsem prekvapen jak to dobre udelali.

Frantík

Něco jak je u Muzea?

Roman Soudný

Každá dlažba víc klouže a je jedno jestli je řezaná nebo lámaná.

PvvS

Těm vadí cokoliv..

Pavel

Praha by něco takového potřebovala jako sůl. Pražské zastávky tram jsou v porovnání s okolními zeměmi a metropolemi výsměch. Chybí odjezdy spojů, kultivované zábradlí, na spoustě míst přístřešky, asfalt se v posledních letech stal standardem, zeleň chybí obvykle zcela. Kromě toho by se s koncem T6 mohla začít stavět vyšší nástupní hrana – děje se to někde (Libuš, Holyně..)?

LiborV

Kde konkrétně vám v Praze na zastávce chybí na zastávce odjezdy spojů (jízdní řád)? Dost by mě zajímalo s jakými metropolemi Prahu srovnáváte. Já rád srovnávám Prahu s Vídní. Ani tam nejsou přístřešky na všech zastávkách MHD. Pokud srovnáme zastávkové přístřešky, kvalitu povrchu informace o času odjezdu s Řmem, Lisabonem, Berlínem, Madridem, Bruselem je na tom Praha srovnatelně nebo lépe. Pokud s Kodaní, Amsterdamem, Paříží tak o něco hůře.

Pavel

Psal jsem okolní země a metropole. Drážďany, Lipsko, Berlín i Vídeň jsou na tom lépe, ale dávno nás předehnala i polská města (nejen Varšava, ale i Krakov nebo Vratislav).
Výsměchem je například zastávka u Kaštanu, realizace jednotky let zpět: asfalt, trubkové zábradlí, označník model 1985. Přístřešek není ani v jednom směru, ačkoli místa je habaděj, nejbližší zeleň desítky metrů daleko, o aktuálních odjezdech pomlčím.

Twix

Není třeba chodit ani do zahraničí (třeba v Lodži je to taky pěkné), ono i v takovém Brně někde na kraji města jsem na to před pár lety zíral – já dodnes zvyklý z Prahy na to, že se na Ípáku musím prodrat přes 100 lidí k papírovému JŘ, s tím že reálná poloha tramvají může být stejně jiná, a nebo to nechat plavat a pak nadávat že jsem mohl minutu počkat a vzít tramvaj co se mi hodí víc (a nebo naopak že jsem nechal něco odjet a ta vhodnější linka pak ne a ne přijet). Provedení na trati… Číst vice »

Ondra K.

V případě Prahy by bylo na místě otázku otočit a ptát se na kterých zastávkách elektronické odjezdy nechybí. Bohužel zrovna v tomto Praha těžce zaspala dobu.

LiborV

Pán psal o odjezdech. Ne o těch elektronických. V těch elektronických je Praha opravdu pozadu. Jízdní řády na rozdíl od metropolí na jihu Evropy jsou všude a v obstojné informační kvalitě.

Pavel

Ani mě nenapadlo, že pod slovem odjezdy si kdokoli představí papírové. Dodatek tedy: myslím odjezdy elektronické.

mirek

Jízdní řád ukazuje aktuální odjezdy, nebo teoretické odjezdy naplánované od stolu inženýrem v Ropidu?

abc123

Přes 20 let jste asi nebyl v Berlíně nebo Bruselu.

Petr

V posledni dobe se to dle mne znatelne lepsi. Nove zastavky v Modranech maji po rekonstrukci vysku nastupni hrany 26cm. Vsechny nove tramvajove zastavky i na okraji maji mozaiku-napr. Holyne ci Pankrac. A mozaika se dava i na stare namisto asfaltu-nyni napr. zastavka Kbelska a dalsi…

mirek

Holyně má asfalt.

SYN

zeleň přimo na zastávce?? Snad v okolí, ale přímo na zastávce nemá co dělat, mj. např překážka pro ty nevidomé…

Pavel

Například Drinopol dc historicky stromy má, a to přímo na peronu, a je to nejpříjemnější zastávka na celé Bělohorské. Tak by to mohlo (mělo) být i jinde – jen chtít. V Berlíně mají ve stísněných podmínkách třeba kovové kostrukce, které nechávají prorůst psím vínem. Podívejte se na Vozovnu Střešovice, Želivského, Lihovar – v létě komplet rozpálené, nedá se tam vydržet, přitom místa tam je doopravdy dost. Jeden z mála dobrých příkladů u nás je Průběžná.

S logikou „překážka pro nevidomé“ by nešlo mít ani stromořadí/lampy v ulicích…

Petr

Belohorska ceka na kompletni rekonstrukci. Takze to uz je v priprave.

Pavel

Čeká už pěknou řádku let. Koncepční studie je z roku 2015. 2018 by vybrán projektant. Od té doby ticho po pěšině.
Stejně tak Vinohradská, Dukelských hrdinů a další. Jedna z věcí, která lze dosavadnímu magistrátu vytknout. Kdy se dočkáme další realizace na úrovni Moskevské?