Bratislava má nová pravidla pro zastávky, z nástupišť zmizí asfalt
Tramvaj Škoda ForCity Plus, Bratislava, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Velký důraz bude nově kladen na rozmístění prvků pro lepší orientaci cestujících se zrakovým postižením.
Jestliže hovoří o vizuálním smogu pak by se v Prešpurku měli také zaměřit na reklamy podél ulic, které rozptylují řidiče a zohyzďují veřejný prostor.
Veď sa aj zameriavajú a postupne sa to v rámci možností obmedzuje 🙂
No já bych to s tou chválou dlažby (obzvlášť velkoformátové) moc nepřeháněl, ono opravitelné to SNAD je, nicméně jsem bohužel ještě neviděl takovou opravu kde by si s tím dali práci aby to bylo skutečně do původního stavu, vždycky z toho bylo menší či větší „propadání“ a ze všeho nejhorší je takové to „rozebereme jednu řadu aby se pod tím natáhlo/opravilo nějaké vedení“ to pak je rozházená celá řada a zvláště v/po dešti se tama musí chodit jak minovým polem, aby to člověka „neohodilo“ zespodu! To bych chtěl teda vědět jak zrovna tohle řeší ti nevidomí, když tyhle nášlapné miny… Číst vice »
Omezením asfaltu by se měla inspirovat i Praha. Praha se v létě přehřívá a každá světlejší plocha je dobrá.
Dlažbavadí cyklistům. Na silničním kole na galuskách se jim po městě blbě jezdí a tak nejeden z nich volá po asfaltu.
řeč byla o zastávkách 🙂
Cyklistům vadí třeba kočičí hlavy. Dobře udělaná dlažba ze správného materiálu (tj. rovná s minimálními spárami) cyklistům, chodcům, lidem na vozíčku, lidem s kočárky, lidem s kufry ani lidem s botami s vysokými podpatky nevadí.
Akorát teda dobře udělaná rovná dlažba se v Česku ještě neobjevila. Chodník ok, ale dělat z dlažby cyklostezku je zlo.
V Trutnove v ulici Horska je dlazba velmi dobre udelana. Vyrovnana a bez spar. Byl jsem prekvapen jak to dobre udelali.
Něco jak je u Muzea?
Každá dlažba víc klouže a je jedno jestli je řezaná nebo lámaná.
Těm vadí cokoliv..
Praha by něco takového potřebovala jako sůl. Pražské zastávky tram jsou v porovnání s okolními zeměmi a metropolemi výsměch. Chybí odjezdy spojů, kultivované zábradlí, na spoustě míst přístřešky, asfalt se v posledních letech stal standardem, zeleň chybí obvykle zcela. Kromě toho by se s koncem T6 mohla začít stavět vyšší nástupní hrana – děje se to někde (Libuš, Holyně..)?
Kde konkrétně vám v Praze na zastávce chybí na zastávce odjezdy spojů (jízdní řád)? Dost by mě zajímalo s jakými metropolemi Prahu srovnáváte. Já rád srovnávám Prahu s Vídní. Ani tam nejsou přístřešky na všech zastávkách MHD. Pokud srovnáme zastávkové přístřešky, kvalitu povrchu informace o času odjezdu s Řmem, Lisabonem, Berlínem, Madridem, Bruselem je na tom Praha srovnatelně nebo lépe. Pokud s Kodaní, Amsterdamem, Paříží tak o něco hůře.
Psal jsem okolní země a metropole. Drážďany, Lipsko, Berlín i Vídeň jsou na tom lépe, ale dávno nás předehnala i polská města (nejen Varšava, ale i Krakov nebo Vratislav).
Výsměchem je například zastávka u Kaštanu, realizace jednotky let zpět: asfalt, trubkové zábradlí, označník model 1985. Přístřešek není ani v jednom směru, ačkoli místa je habaděj, nejbližší zeleň desítky metrů daleko, o aktuálních odjezdech pomlčím.
Není třeba chodit ani do zahraničí (třeba v Lodži je to taky pěkné), ono i v takovém Brně někde na kraji města jsem na to před pár lety zíral – já dodnes zvyklý z Prahy na to, že se na Ípáku musím prodrat přes 100 lidí k papírovému JŘ, s tím že reálná poloha tramvají může být stejně jiná, a nebo to nechat plavat a pak nadávat že jsem mohl minutu počkat a vzít tramvaj co se mi hodí víc (a nebo naopak že jsem nechal něco odjet a ta vhodnější linka pak ne a ne přijet). Provedení na trati… Číst vice »
V případě Prahy by bylo na místě otázku otočit a ptát se na kterých zastávkách elektronické odjezdy nechybí. Bohužel zrovna v tomto Praha těžce zaspala dobu.
Pán psal o odjezdech. Ne o těch elektronických. V těch elektronických je Praha opravdu pozadu. Jízdní řády na rozdíl od metropolí na jihu Evropy jsou všude a v obstojné informační kvalitě.
Ani mě nenapadlo, že pod slovem odjezdy si kdokoli představí papírové. Dodatek tedy: myslím odjezdy elektronické.
Jízdní řád ukazuje aktuální odjezdy, nebo teoretické odjezdy naplánované od stolu inženýrem v Ropidu?
Přes 20 let jste asi nebyl v Berlíně nebo Bruselu.
V posledni dobe se to dle mne znatelne lepsi. Nove zastavky v Modranech maji po rekonstrukci vysku nastupni hrany 26cm. Vsechny nove tramvajove zastavky i na okraji maji mozaiku-napr. Holyne ci Pankrac. A mozaika se dava i na stare namisto asfaltu-nyni napr. zastavka Kbelska a dalsi…
Holyně má asfalt.
zeleň přimo na zastávce?? Snad v okolí, ale přímo na zastávce nemá co dělat, mj. např překážka pro ty nevidomé…
Například Drinopol dc historicky stromy má, a to přímo na peronu, a je to nejpříjemnější zastávka na celé Bělohorské. Tak by to mohlo (mělo) být i jinde – jen chtít. V Berlíně mají ve stísněných podmínkách třeba kovové kostrukce, které nechávají prorůst psím vínem. Podívejte se na Vozovnu Střešovice, Želivského, Lihovar – v létě komplet rozpálené, nedá se tam vydržet, přitom místa tam je doopravdy dost. Jeden z mála dobrých příkladů u nás je Průběžná.
S logikou „překážka pro nevidomé“ by nešlo mít ani stromořadí/lampy v ulicích…
Belohorska ceka na kompletni rekonstrukci. Takze to uz je v priprave.
Čeká už pěknou řádku let. Koncepční studie je z roku 2015. 2018 by vybrán projektant. Od té doby ticho po pěšině.
Stejně tak Vinohradská, Dukelských hrdinů a další. Jedna z věcí, která lze dosavadnímu magistrátu vytknout. Kdy se dočkáme další realizace na úrovni Moskevské?