Je to už pár let, co jsem byl v BA, ale přišlo mi, že minimálně trať do Petržalky se staví v rozchodu 1000mm a 1435mm s „výhledem“ na budoucí konverzi zbytku sítě na normální rozchod. Nevíte někdo z místních jak toto pokročilo a zda ta vize stále platí?
P.S. jinak závist do BA k těmto krásným strojům, celá ČR je bude závidět. 😉
Nebejt podmínek dotace, tak tam 1435mm ani není. Pokračování bude jen na metru.
Vojtěch Suchan
2 let
Nojo, jen v Praze modernější oboustranný vůz než kačena prý neexistuje.
Paolo
2 let
U náhlého brzdění ve křižovatce ti nehrozí až tak že zustanes na hluchém mistee…mimo jiné je to zdravotně méně škodlivé pro obsluhující personal…..v SK i soupravy T6 jezdí na zadní zberač
michal82
2 let
tak Praha už by se taky mohla rozhoupat a začít soutežit nove tramvaje.V roce 25 doplatí ty současne tak je nejvyšší čas soutežit.
Na oba smery stačí jeden zberač. Čidlá výhybiek sú v dostatočnej vzdialenosti. Ak by bol zberač nad búdou vodiča, tak by museli byť dva.
vagonář
2 let
Prosím, pokuste se mi vyvrátit tuto fixní ideu. Jaký má smysl objednat si deset (10) ks naprosto nekompabitilních tramvají pro podnik s několika stovkami souprav?
A četl jste i ten článek? V Bratislavě od let 2015/2016 jezdí 30 ks 29T a 30 ks 30T. K nim si v březnu 2022 objednali dalších až 30 ks 29T a nyní 10 ks 30T. V čem jsou podle Vás nekompatibilní?
chyba, prevádzkuje už 60 (30x29T a 30x30T od 2015/16, treba čítať poriadne. Už dnes slušný základ pre bratislavskú MHD, doplňajú to T6, ktoré teda ešte nejaký čas vydržia a T3 kúpov 10+30 nových kusov škodoviek budú vyradené, o K2 sa už popísalo, ako záloha a posial ešte tiež vydržia. Ale gro flotily v BA po dodaní týchto 40ks budú škodovky 29T a 30T a to bude len dobre. Tie električky sú super, vyzerajú dobre a aje keď to metro nie je, tak sa aspoň tvárima, že ho máme :-). Nemusíme sa za ne hanbiť a podľa mňa vyzerajú o dosť… Číst vice »
Nemůže to také souviset s tím, že v Bratislavě už konečně probíhá výstavba tramvajové tratě skrz sídliště Petržalka (v koridoru, jež byl určen už v době výstavby sídliště a který byl původně počítán pro metro)?
To že to bude končiť obratiskom neznamená že tam nebudú jazdiť aj 30T. Rozšírenie vozidlového parku je kvôli novej trati samozrejme nutné + DPB má ambíciu udržovať istý podiel vozidiel ako obojsmerný kvôli vyššej flexibilite pri výlukách. Ostatne po dokončení trate do Petržalky nezostane žiadna trať v Bratislave kde by bolo nutné prevádzkovať obojsmerné vozidlá aj v bezvylukovom stave.
30 jednosmerných súvisí s dožívaním K2S a T3S, čo sú (až na pár K2S) vozidlá so skriňami zo 70. rokov. 20 storočia. Tých je v Bratislave v premávke ešte dosť. 25ks K2S a 5ks T3 v odlišných formách modernizácie. Z prvej polovice 80. rokov je to ďalších sú to ďalšie 2ks K2S/G a 2ks T3M. Čo dáva dokopy 27ks K2 a 3 súprvy 2xT3 a jednu T3 navyše. Takže 30 vlakov je zrelých od odpis do roku 2024. Problém je, čo s novostavbymi K2S z rokov 2008 a 2009. 9ks vysokopodlažných neklimatizovaných, atypických (kde všade jazdia K2?) tramvají, ktoré do… Číst vice »
Niekto znalejší by mohol napísať či by Šalingrad potenciálne mohol mať záujem o 9ks novostavieb K2S s tým, že by si ich prerobil na K3R-N. Síce zo začiatku problémvé a atypické vozne, viac ráz súdené na vyradenie, všetky 4 sa v Brne spojazdnili a premávajú. Má Brno využitie pre potenciálnych ďalších 9 ks? Pri dĺžke 28 metrov ponúkajú o 15% nižu kapacitu (resp. 31 cesdtujúcich) než KT8D5N/KT8D5R.N2 (v počte 34 prevádzkovaných ak sa nemýlim, celkovo 38 ks).
Naco ? Tady se K2R likvidují a K3 jsou jen za trest. Navíc, pokud dojdou nový vozy ze Schadewerku a využije se i opce, tak se uvolní pár KT8. Navíc u těch K2S by se toho moc nepoužilo. Maximálně karoserie. A ta bude po nějakých 12-13 letech zralá na GO, navíc při známé nekvalitě ze zPras to zNova… A problém s článkam se nevyřešil, jen se výměnou čelníků odložil na příště.
K3R-N zůstala pověst nespolehlivého vozu (pohon, posléze skřípavý kloub), pochybuju že by DPMB stál o další kusy, navíc dneska kdy už nízkopodlažní vozy nejsou vyjímkou ale spíš pravidlem…
V době zavedení byl K3 celkem zlepšení stavu (kdyby bez problémů jezdily), dneska už nic moc.
Je to už pár let, co jsem byl v BA, ale přišlo mi, že minimálně trať do Petržalky se staví v rozchodu 1000mm a 1435mm s „výhledem“ na budoucí konverzi zbytku sítě na normální rozchod. Nevíte někdo z místních jak toto pokročilo a zda ta vize stále platí?
P.S. jinak závist do BA k těmto krásným strojům, celá ČR je bude závidět. 😉
Nebejt podmínek dotace, tak tam 1435mm ani není. Pokračování bude jen na metru.
Nojo, jen v Praze modernější oboustranný vůz než kačena prý neexistuje.
U náhlého brzdění ve křižovatce ti nehrozí až tak že zustanes na hluchém mistee…mimo jiné je to zdravotně méně škodlivé pro obsluhující personal…..v SK i soupravy T6 jezdí na zadní zberač
tak Praha už by se taky mohla rozhoupat a začít soutežit nove tramvaje.V roce 25 doplatí ty současne tak je nejvyšší čas soutežit.
Soutěžit? Myslíš „soutěžit“ a dát zakázku Škodě?
Na oba smery stačí jeden zberač. Čidlá výhybiek sú v dostatočnej vzdialenosti. Ak by bol zberač nad búdou vodiča, tak by museli byť dva.
Prosím, pokuste se mi vyvrátit tuto fixní ideu. Jaký má smysl objednat si deset (10) ks naprosto nekompabitilních tramvají pro podnik s několika stovkami souprav?
A četl jste i ten článek? V Bratislavě od let 2015/2016 jezdí 30 ks 29T a 30 ks 30T. K nim si v březnu 2022 objednali dalších až 30 ks 29T a nyní 10 ks 30T. V čem jsou podle Vás nekompatibilní?
Zymsel to moc nemá, to je pravda. Ale DPB už prevádzku 30 ks takýchto tramvají.
chyba, prevádzkuje už 60 (30x29T a 30x30T od 2015/16, treba čítať poriadne. Už dnes slušný základ pre bratislavskú MHD, doplňajú to T6, ktoré teda ešte nejaký čas vydržia a T3 kúpov 10+30 nových kusov škodoviek budú vyradené, o K2 sa už popísalo, ako záloha a posial ešte tiež vydržia. Ale gro flotily v BA po dodaní týchto 40ks budú škodovky 29T a 30T a to bude len dobre. Tie električky sú super, vyzerajú dobre a aje keď to metro nie je, tak sa aspoň tvárima, že ho máme :-). Nemusíme sa za ne hanbiť a podľa mňa vyzerajú o dosť… Číst vice »
já nechápu ten všeobecný hejt na pražské 15T, to je jen obvyklé kydání hnoje lidí, kteří znají jediného architekta jménem a tak haní vše co vytvořil?
Odkedy DPB prevádzkuje 60 obosjmerných tramvají Škoda 30T? Prevádzku 30 obojsmerných a 30 jednosmerných.
Mňa by zaujímalo o akých stovkách súprav to hovoríš. Najskôr čítam, potom komentujem.
No to jsem si naběhl, ale jsem rád, že to tu žije 😀
Fixní idea se nevyvrací. Fixní idea se léčí.
Nemůže to také souviset s tím, že v Bratislavě už konečně probíhá výstavba tramvajové tratě skrz sídliště Petržalka (v koridoru, jež byl určen už v době výstavby sídliště a který byl původně počítán pro metro)?
Do Petržalky budou potřebovat ty 29T, má to končit smyčkou. Ale pro údržbu sítě a možnost ukončovat tratě dočasnou úvratí se 30T budou určitě hodit.
To že to bude končiť obratiskom neznamená že tam nebudú jazdiť aj 30T. Rozšírenie vozidlového parku je kvôli novej trati samozrejme nutné + DPB má ambíciu udržovať istý podiel vozidiel ako obojsmerný kvôli vyššej flexibilite pri výlukách. Ostatne po dokončení trate do Petržalky nezostane žiadna trať v Bratislave kde by bolo nutné prevádzkovať obojsmerné vozidlá aj v bezvylukovom stave.
S tým súvisí tých 30 jednosmerných.
30 jednosmerných súvisí s dožívaním K2S a T3S, čo sú (až na pár K2S) vozidlá so skriňami zo 70. rokov. 20 storočia. Tých je v Bratislave v premávke ešte dosť. 25ks K2S a 5ks T3 v odlišných formách modernizácie. Z prvej polovice 80. rokov je to ďalších sú to ďalšie 2ks K2S/G a 2ks T3M. Čo dáva dokopy 27ks K2 a 3 súprvy 2xT3 a jednu T3 navyše. Takže 30 vlakov je zrelých od odpis do roku 2024. Problém je, čo s novostavbymi K2S z rokov 2008 a 2009. 9ks vysokopodlažných neklimatizovaných, atypických (kde všade jazdia K2?) tramvají, ktoré do… Číst vice »
Niekto znalejší by mohol napísať či by Šalingrad potenciálne mohol mať záujem o 9ks novostavieb K2S s tým, že by si ich prerobil na K3R-N. Síce zo začiatku problémvé a atypické vozne, viac ráz súdené na vyradenie, všetky 4 sa v Brne spojazdnili a premávajú. Má Brno využitie pre potenciálnych ďalších 9 ks? Pri dĺžke 28 metrov ponúkajú o 15% nižu kapacitu (resp. 31 cesdtujúcich) než KT8D5N/KT8D5R.N2 (v počte 34 prevádzkovaných ak sa nemýlim, celkovo 38 ks).
Možná kdyby to byly přímo K3R-N, ale do přestavby nikdo nepůjde, zvlášť když už se šrotují kachny u kterých by „stačila“ GO.
Naco ? Tady se K2R likvidují a K3 jsou jen za trest. Navíc, pokud dojdou nový vozy ze Schadewerku a využije se i opce, tak se uvolní pár KT8. Navíc u těch K2S by se toho moc nepoužilo. Maximálně karoserie. A ta bude po nějakých 12-13 letech zralá na GO, navíc při známé nekvalitě ze zPras to zNova… A problém s článkam se nevyřešil, jen se výměnou čelníků odložil na příště.
Ako trest by som skôr vnímal 13T, ale súhlasím že K3R-N nie je zrovna podarený typ. Otázka je, prečo sa do neho toľko vráža a drží sa pri živote.
To je jen výsledek dohody mezi DP a výrobcem ohledně řešení některých problémů konstrukce a taky zůstatkové ceny vozu.
13T s „novějším“ uspořádáním sedaček (2+1,5) se citelně zlepšila, to už není zatrest…
Brno už ne, to chce ze starých déle udržet jen T6 a KT8. To spíš Praha by z nich mohla využít některé díly.
Novostaveb čeho? Radši Draka!
K3R-N zůstala pověst nespolehlivého vozu (pohon, posléze skřípavý kloub), pochybuju že by DPMB stál o další kusy, navíc dneska kdy už nízkopodlažní vozy nejsou vyjímkou ale spíš pravidlem…
V době zavedení byl K3 celkem zlepšení stavu (kdyby bez problémů jezdily), dneska už nic moc.