Bránu do festivalových Dolních Vítkovic čeká proměna, zastávka Důl Hlubina projde modernizací

Vizualizace zastávky Důl Hlubina. Zdroj: Ostrava / Místní architekti s.r.o.Vizualizace zastávky Důl Hlubina. Zdroj: Ostrava / Místní architekti s.r.o.

Práce vyjdou asi na 100 milionů, stavba má začít příští rok.

Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vagonář

Nic moc.

Vaclav D

100mio na jednu random (nepřestupní, celkem marginální) zastávku MHD zcela zapadá do standardní ostravské investiční linie – co nejvyšší náklady na co nejmenší počet využívajících osob (filharmonie za 4mld, nové lauby co se městu vrátí za 200 let, nevyužívané parkovací domy, Grossmanova vila pro rauty vedení města za 132mio atp.). Přitom neumí ani udržovat jednoduchý veřejný prostor v rozumném stavu (stačí se projít z Masarykova náměstí k Nové Karolině).

Filkoo

Bohužel mám strach že ty zakryté peróny poslouží hlavně pro spokojené spinkání bezďáků….

vilik

Ten kompletne zastreseny peron je super hlavne v situaci kdy se tam nekdo vychcije. Oder si tam smrdi a dest to nikdy nesplacjne

Proč?

Ta zastávka je hnusná a nějaký facelift by dostat mohla, ale dávat zrovna sem vyhřívaný chodník je totální úlet a mrhání prostředky…

graylag

Proč úlet? Alternativa je tam někoho v zimě poslat s lopatou a kýblem soli. Zapnout tam pár dní v roce vyhřívání je pravděpodobně výrazně levnější.

Proč?

Zimy jsou takové jaké jsou-mrzne cca 3 týdny v zimě, sníh je celkem cca 10 dní. Cena posypové soli vyváží tuto investici za cca 327 let (pochůzkáře platíte tak jako tak). V zimě tam téměř nikdo nevystupuje, na akce jezdí lidé auty. Chápal a kvitoval bych to na frekventované zastávce, tady ne

Kicruj

že tam v zimě nevystupuješ ty, neznamená, ež tam nevystupuje nikdo. Já tam v zimě vystupuju pravidelně, a většinou nás je víc, občas vysoké desítky/stovky (v době vánočních večírků, kterých v dov je každý rok několik)

Kicruj

Letos jsem si mimochodem na namrzlém chodníku zlomil ruku, celkové náklady (moje, čssz, zdravotní pojišťovna) jsou přes 250K už teď, a bohužel ještě nekončíme.

graylag

Toho člověka ale tak jako tak neplatíte. Nejsme v socialismu, kde zaměstnáváme tabulkově pro zaměstnanost bez ohledu na skutečné potřeby. I pokud se tam odpracuje jen 10 člověkohodin ročně, tak buď těch 10 hodin bude chybět někde jinde, nebo musíte zaplatit člověka, kterého byste jinak nepotřeboval. A nehrajme to na to, že 10 hodin je kapka v moři. Podobných chodníků je ve městě spousta a když se to posčítá, mohou to být snadno stovky hodin. Mimochodem, i pokud bychom připustili, že toho člověka platíme tak či tak, tak on se tam musí nějak dostat. To auto, které ho tam doveze… Číst vice »

Jan Tichavský

Zase si to nemalujte tak růžově, že vyhřívaný chodník nepotřebuje žádnou údržbu, revize, kontroly, opravy co se týče toho elektrického systému, jak do samotného chodníku, tak ohledně přívodu elektřiny. A na to potřebujete kvalifikované lidi, kterých je málo a jsou dražší. Aneb proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.

graylag

To už se dostáváme s diskuzí někam jinam a museli bychom znát konkrétní čísla. Možná by stávající řešení bylo výhodnější, možná je výhodnější řešení s temperací.
Téma ale bylo, jestli je vyhřívání úlet – a na to je odpověď jednoduchá – není. Je to technicky smysluplné řešení. Za úlet bych považoval, kdyby tam město chtělo postavit třeba travelátor.

Proč?

Téma bylo, že se dělá vyhřívání na zastávce, která má velkou?? výtěžnost 2 týdny v zimě…

David

Drahá sranda na to, že ta zastávka má využití maximálně během pár dní, kdy tam jsou ty festivaly, jinak zeje prázdnotou. Vlastně by mohla být na znamení, ale na to v Ostravě taky ještě nepřišli.

Pavel Vavříček

A přitom se tramvajákům v Ostravě do předpisů D1 vrátila definice a celkově zastávky na znamení. Těch zastávek by se nášlo více třeba U Hradu, Důl Zárubek, Teplotechna, Moravská, Ferona a nějaké i na lince 5, kde se nekřižuje.

Jirka

Kamo,ty budeš asi z Prahy co?

Pavel Vavříček

To nemá jen Praha, co se týče tramvají/šalin. Má to i Brno, Liberec. Nevím jestli i Plzeň s Mostem. Olomouc to nemá, ale Olomouc to nemá vůbec v MHD ani u busů.

Michal Bartoníček

Most taky. Když se jede od Souše do Litvínova, tak tramvaj zastávky projíždí, když na nich nikdo není.

David

A VY asi z Ostravy, konstruktivnost VAŠEHO příspěvku by tomu odpovídala

Adrian

Přesně, projíždím kolem zastávky několikrát denně a nevzpomínám si, že bych tam kdy viděl víc než 2 osoby. Podle mně drtivá většina lidí, co jde do DOV, tak vystupuje na zastávce Dolní Vítkovice.

asfalter

Většina vystupuje na Dolní Vítkovice kvůli přestupu na BUS, vyzvednutí osobákem nebo přestup na jinou linku tramvaje. Na Hlubině vystupuje snad jen ten, kdo jde na záchytné parkoviště MP

Marian Kechlibar

No, on se ten areál tímhle směrem snad bude ještě rozrůstat o nové atrakce.

Petr

Ale jako rekonstrukce za 100 mil.???
Krom leta a tech vanocnich vecirku tam nikdo nevystupuje / nenastupuje.
Socialni sluzby stoji za prd, ale par miliard na zbytecny koncertni sal (vytizenost mala, chodim na JFO, takze mam predstavu o slozeni publika), par miliard na stadion pro Banik (nemluve o tom smecku s Bazaly a vyhozenymi stamiliony) a pak jeste nejaka ta miliarda na novy zimni stadion…..proste nevime co s penezi.

Olin

Jako 100 mega…?! Fakt… No… Musím uznat, že haviři tomu dávají tak trochu ceres. Není to tak dlouho co zde byl článek o rozšíření zapadlé točny ve Výškovicích, která je na to částečně předchystaná za 50-55 míčů, s odkazem na osvětlení, čurací domeček pro dopraváky, protihlukovou stěnu před bytovou výstavbou. Kterou…?! Tu co je tam odnepaměti. Ty čtyři bytovky za vzrostlým lesíkem, ty výškáče natočený k točně bokem a kde jde z vchodů rovnou naskakovat do tramvaje, ještě případně ta pidi zahrádkářská kolonie. Myslím, že když nebudou moc tramvajáci vyzvánět a občas promažou okolky tak to bude úplně vpoho. Měl… Číst vice »

Kicruj

i když tu zastávku používám často, uznávám, že 100 milionů je fakt hodně