Branický most modernizuje sdružení vedené Metrostavem TBR, cena v tendru mírně klesla
Vizualizace Branického mostu po rozšíření. Foto: ČD Cargo
Vítězné sdružení v soutěži zkrátilo dobu výluky o patnáct dní.
Vítězné sdružení v soutěži zkrátilo dobu výluky o patnáct dní.
Mě tedy přijde moc smutný, že odklon je až 100km daleko. V 21.století je tohle úlet. Za celou historii železnice nikoho nenapadlo postavit trať (zvláště) pro nákladní dopravu, někde blíž?
Napadlo, ale vždy bylo něco důležitějšího na Slovensku a na Moravě. https://www.koridory.cz/zapomenute-projekty-ceskomoravska-draha-plzen-brno/
Protože před 100 léty nikoho nepadlo, že někdo bude blokovat výměnu mostních příhradovin, až dožijí.
Ano, podvozkovou nohu letadla opravdu nestačí natírat, aby se zabránilo únavě materiálu.
Natírání není jedinou součástí údržby. Faktem je, že Eiffelovka a jiné nýtované konstrukce drží, po Golden gate se jezdí.
Jak dlouho budou výluky na Pacifiku? Když jedu s dětmi na kolo, tak se potrebujeme
dostat do Prahy na rychlík. Jet to po ose je daleko a na Smichov na strakonickou, s legální 70 s dětmi nechcete…
Kolem Strakonické je hustá síť cyklostezek. Při jaké cestě je potřeba využívat Strakonickou?
Lihovar – Moulíkova.
Vedle sice vede Nádražní, ale tam zase jezdí autobusy jeden za druhým, navíc se do ní od přívozu dneska nedá dostat.
Můžete vést kolo po chodníku, po té Nádražní, když se těch autobusů tak bojíte.
PS: Opačným směrem vám už kola vezme tramvaj, když nebude moc plná.
https://www.dpp.cz/cestovani/cestovani-mhd/cestovani-s-jizdnim-kolem/tramvaje
Nechápu, proč to neplná tramvaj nemůže svézt ani směrem opačným. (Asi by toho cestující zneužívali???)
Když se takhle neznale místa ptáte, fakt tam na kole jezdíte?
Já se ptal na délku vyluk na Pacifiku. Nechapu
zkuste metro…
Z Lihovaru?
Proč sakra byla tedy 15. června uzavřená lávka pro chodce když se začne s rekonstrukcí až v říjnu?
Práce na mostě začnou už 1.7. V říjnu začne výluka.
Takže od 1.července bude na trati 171 jedinou nákladní dopravou vápenec do Radotína 🙂
To by bylo nošení dříví do lesa 🙂
Což si to přečíst pořádně a ještě jednou? Konec října , nic Milane?
Toho 1.7. se začne stavět i ten nadjezd v Chuchli, nebo to nebude hned. Na fb všichni říkají, že to s tím souvisí. Mimochodem už ve středu je oficiální konec skoro 4 roky trvající stavby Smíchov – Černošice.
Taky bych si přál nadjezd v Chuchli, ale někteří lidé ho nechtějí a ti se snaží ho zastavit za každou cenu (kasační stížnost u soudu).
Ne, na nadjezd probíhá stavební řízení, ale zatím se nezačal soutěžit.
Jste si jistý, nebo jste jen optimista? Přibližný rok zahájení výstavby víte? Já to nevím…
Zahájení stavebního řízení bylo před měsícem na úřední desce Chuchle. Zahájení stavby bude ještě záviset na vyvlastnění některých potřebných pozemků, které teprve začalo.
Nadjezd s tím absolutně vůbec nesouvisí.
Nechápu jednu věc. Doba výluky byla zkrácená na 174 dnů ale zkušební provoz začne za 13 měsíců. 174 dnů není 13 měsíců. Nebo jsem zas něco přehlédl?
Já to chápal tak, že 174 dní je úplně bez vlaků a po 13 měsících začne zkušební provoz na té nově položené koleji…
Ano, 174 dní bude nickolejnost, potom po jedné koleji do doby zprovoznění druhé traťové.
Fandím Vám. Někdo chce, aby vlaky jezdily a jiným stačí koukat přes rezavý šrot na Vyšehrad a vlaky nepotřebují a nepoužívají.
Takže půl roku bude veškerá nákladní doprava vedena přes Budějky. Doufám, že jsou všichni odpůrci radikální přestavby Vyšehradského mostu spokojeni a celý půl roku si nekoupí nic, co jelo nákladním vlakem.
Ostatně jak vidím ty hysterické tanečky kolem krásného a plně funkčního nového mostu na Výtoni, tak do 2-3 let nebude most Inteligence nejen jediným mostem pro nákladní vlaky v Praze a hodně širokém okolí, ale jediný most pro jakékoliv vlaky (ve směru Z-V).
Vlastně to bude konečně opravdu most Inteligence, zatím co muzeální kovošrot můžeme přejmenovat za most Vítězství bludu nad rozumem. Prostě most těch méně chytrých.
Oni ho přece nepotřebují … a za pět minut budou mluvit o tom že zobží má jet vlakem.
By mě zajímalo, kolik z nich pije pivo z opačného břehu Vltavy. Nebo vlastně raději ne, ať si to nechají pro sebe.
Ona je vůbec strašná klika, že postavili Karlův most a další vltavské mosty ještě v dobách , kdy se řešily především potřeby města a jeho obyvatel. S opravami místo náhrady novým řešením už máme zkušenosti, někde jsem zaslechl, že nad stavbou nového mostu drtivě zvítězila u Libeňského “ levná oprava “ , měla stát jenom cca 470 milionů, ale momentálně to už vypadá na 2,2 miliardy. Nový most měl stát cca stejně , měl být hotov dříve a pár desítek let by byl prakticky beznákladový. No uvidíme.
Vím o jednom člověku, který je spojen s Libeňským mostem, Dvoreckým i obhajobou šrotu na Výtoni pro UNESCO. Toho se zeptejte. Mj. u Dvoreckého mostu problémy s geologií – kolik to asi ve finále bude stát ?!
U Libenskeho mostu zamenujete cenu mostu pres Vltavu a cenu celeho soumostí vedoucího až k Palmovce. To pak celé stojí tu vyšší cenu. K žádnému masivnímu navýšení nedošlo. Jinak u Libeňáku jsem rád, že se snad zachrání, protože pozbyl významnou dopravní funkci. Ale na Výtoni bych si přál funkční novostavbu.
myslím, že vůbec neztratil významnou funkci, budou po něm dál jezdit tramvaje, auta, chodit lidé a jezdit cyklisté. S tou záměnou “ soumostí “ za most bych si nebyl tak jistý, málokterý most začíná a končí nad “ čárou řeky“ . Pokud vím, mají být navíc jen vybudovány pěší/cyklo rampy na Rohanský ostrov a že by zrovna ty stály za navýšením ?
Stačí postavit nýtovanou repliku s úpravou pro možnost budoucí změny trakční soustavy na střídavých 25 kV a je vše na dalších sto let vyřešeno. Zastávku na Výtoni, která je z kapacitního důvodu neskutečný problém, je lepší nestavět. Takže se stále vystačí se dvěma kolejemi a lze se i z provozního hlediska smířit s dvoukolejnoub replikou. Nový trojkolejný most by dával smysl až tehdy, kdyby byla třetí kolej od Vyšehradu napojena do druhého vinohradského tunelu, jenže k tomu se Správa železnic rozhodně nemá. Bylo by to z provozního hlediska nejlepší řešení, protože by při rekonstrukci prvního vinohradského tunelu, ke které bude… Číst vice »
třetí kolej na Vyšehradském mostě nebyla snad nikdy plánována do/z Vinohradského tunelu. ale vždy pro napojení existující koleje Nuselským údolím od/k Vršovickému nádraží – https://mapy.cz/s/behudovosu a potom se tam plánuje PID linka eSko – https://zdopravy.cz/regiojet-vstoupi-do-prazske-integrovane-dopravy-vyhral-soutez-na-provoz-mestskych-vlaku-97871/ „“ Dopravu na železniční lince S49 z Roztok do Hostivaře a úplně nové lince S61 z Vršovic do Běchovic přes Zahradní Město zajistí společnost RegioJet…….. ……….. „Obě městské vlakové linky budou jezdit prozatím v intervalu 30 minut ve všední dny a 60 minut o víkendech. Ve výhledu je pak možné v rámci opcí rozšíření provozu, zkrácení intervalů i prodloužení obou linek. Linka S49 by mohla… Číst vice »
Podle mě zbytečně jitřej emoce tím, že ten most má vypadat úplůně jinak. Reálně jediné, co je vidět a má vliv na panorama Prahy jsou ty oblouky a pilíře. Takže klidně postavit částečně repliku,. která bude vypadat stejně a bude mít klidně 3 koleje. Zastávka výtoň je zbytzečná, stačí opravit nádraží vyšehrad. A nechci slyšet plky na téma, že to nesplňuje normy. v Londýně je zastávka metra přímo v oblouku a nikomu to nevadí.
V Londýně to vadí, ale už s tím nic nenadělají a dotyčnou zastávku si ještě nezrušili. Někde jsem viděl obrázky, kde se to pracně snaží odstranit různýma posuvnýma udělátkama na hranu, aby zmenšili díru.
Kdo by platil odškodnění, když by někomu propadla dírou mezi vozem a nástupištěm noha?
Mind the gap.
Zastávka Výtoň má být přestupní bod z tramvají/přívozů. To jaksi 300 metrů vzdálené nádraží Vyšehrad nesplňuje.
No s tou výtoní úplně nesouhlasím, ale nádraží vyšehrad by se nějak řešit (ne nutně opravit) mělo, nebo to momentální majitel nechá zchátrat a kdo ví, co tam bude.
Všechno jen né nýty.
Klidně by se mohly na svařovanou konstrukci nabodovat hlavičky nytu. Z druhé strany přivařit konec nytu, indukcí ho nahrát a následně může památkář ho rozklepat.
Naštěstí o tom nerozhoduješ. Ty jsi typický zaměstnanec Správy železnic, který je přesvědčen, že žije na planetě Správa železnic :-). Jenže tak to není a dosud jsi si toho nevšiml, což je problém i vedení vaší slavné organizace :-).
No když chybí jižní nákladní obchvat Prahy.
Kdyby byl, už by spekulovalo, jak tam natáhnout nějakou linku S – bahnu. Cpát na pražské nákladní spojky pravidelnou osobní dopravu, to je fakt úlet. Zjevně chybí inspirace z Berlína, kde si každý jezdí na svém. Takový několikakilometrový železný rámusák od Sprévy Kreuzbergem na Möckern brücke, to je něco.
Cela situace je jeden velkej prusvih. A samozrejme, ze novy most je po technicke a funkcni strance mnohem lepsi, rychlejsi a mozna i levnejsi reseni. Zaroven ale stavajici most k Praze patri a postavit tam bratrance Trojskeho mostu je strasna skoda. A do tohohle tristniho stavu most dostala Dobra sprava, a to tim, ze na nej desitky let kaslala. A prece nemuzeme prijmout situaci, kdy nekdo, kdo je zodpovedny za dany majetek, ho necha prakticky spadnout, a pak rekne, ze se to neda opravit a musi se postavit novy, protoze lepsi, rychlejsi a levnejsi. To je pristup tech smejdu, co… Číst vice »
Ne.
Ten most netrpí až tolik zanedbanou údržbou, jako časovou degradací materiálu, ze kterého je postaven. Trhliny v oceli se nedají odstranit nátěrem. Ale výměnou celých segmentů, což u nýtovaného mostu znamená rozebrat ho, zrentgenovat všechny díly, vadné nahradit a znovu poskládat. Ten most nebyl projektován na postupné opravy natož za provozu. Ten most byl projektován a postaven s dobou životnosti 100 let, s tím, že se potom vymění, jako se vyměnil ten předchozí. Už přesluhuje. Bohužel před těmi lety nikdo netušil, že se z mostu stane ikona, o kterou se povedou spory estétů, místo toho, aby se dopřálo sluchu odborníkům… Číst vice »
Diky za odpoved.
tak to je, doslova a do písmene, škoda že vás nečtou taky ti na radnici….
Prostě se tak rozhodlo před sto lety. Naproti tomu nádraží Vyšehrad (nebo třeba Černý most) mají tu údržbu zanedbanou nechtěně.
Dobrá zpráva. Procesy úspěšně pokračují, cena je nižší, výluka bude kratší. Kritika SŽ začíná přinášet výsledky – ostatně to bylo i cílem a doufejme, že to tak půjde i dále.
Může vlastně hrozit manažerům TO na nedbalostní trestný čin, když by to nechali obojí spadnout?
Za most na Výtoni ne, Správa Železnic projevila úsilí situaci řešit, to že všichni do toho už dvacet let hážou vidle, za to SŽ opravdu nemůže. Pokud někomu hrozí To tak těm co celý proces nekompromisně blokují.
Tak držme palce, aby most pod Vyšehradem vydržel, než na něj přijde omezení pouze pro Regionovy.
… i pro Regionovy.
Zapomínáte na drezínu se šlapacím pohonem 😉
Mínusáři nechápou ani vtip podpořený smajlíkem 😛
Pokračování té dvoukolejky bych ale jako důležitější viděl spíše do Nuslí, než na Zahraďák.
Obávám se, že důležitost obou variant je srovnatelnější, než jejich projednatelnost…
Co to má zase být za podivnou advokacii?!? Vždyť oba úseky (Spořilov – Zahradní Město a Spořilov – Vršovice) jsou na druhou kolej připraveny, tělesa jsou dvoukolejná. Mimo drážní pozemky se zasahovat nebude, čili to není akce typu přesmyk v Libni plus vyražení paralelního tunelu pod vrchem Tábor. Navíc pokud by mělo dojít k opětovnému pokračování low cost zdvoukolejňování ze Spořilova, tak by to chtělo jít dále na Zahradní město, tam jsou k tomu potřeba pouze dvě výhybky a cca 2 km koleje – vše bez zásahu do spodní stavby. Bohužel o dost hůře je na tom úsek Spořilov –… Číst vice »
Poněkud problémové je, že zdvoukolejnění z odbočky Spořilov směr Michle si vyžádá další odkopání a zajištění svahu. Pokud se to nepřipraví teď, tak to v budoucnu bude znamenat další dlouhou výluku, aby se tam stavební stroje dostaly.
Právě proto hovořím o plném zdvoukolejnění ze Spořilova na Zahradní Město a jen o částečném zdvojkolejnění mezi Spořilovem a Vršovicemi. Plné zdvojkolejnění mezi Spořilovem a Vršovicemi bych viděl raději až ve vzdálenější budoucnosti, tedy až po výměně konstrukcí mostu pod Vyšehradem a zdvoukolejnění tunelu v Chuchli.
Oboje v dohledné době vůbec nehrozí.
Jsem o tom též přesvědčen, čili v nejbližších dvaceti letech nic takového neočekávám. Správa železnic se bude velice dlouho léčit z úrazu, který dotlačením ke zdvojkolejnění úseku odb. Tunel – Spořilov utrpěla:-).
Zdvoukolejnění na ZM už má schválený ZP, takže přeci jen hrozí. Pokud ovšem nedopadne podobně jako libeňský přesmyk.
Tak to by bylo fajn, ale jsem si skoro jist, že se k tomu nepřistoupí dříve, než bude vyměněn most pod Vyšehradem. Jinak by zase hrozila paralýza železniční sítě, kterou teď budeme přes rok zažívat.
Právě že ještě nemá schválený ani ZP, jen se na něm už pracuje.
Jakýho svahu? Chybí akorát mostovka nad tramvají, kusy náspu a spodku na záhlaví a zhlaví Vršovic.
Svahu u odbočky Spořilov. Odbočka je situována tak, že aby se tam vešly 2 koleje do ZM (které se asi budou dělat dřív), tak stávající kolej směr Vršovice bude lízat vnitřní okraj zářezu. Druhá kolej pak má přibýt dovnitř oblouku.
Kde jakého svahu?
V případě zdvoukolejnění návazných traťových úseků k Vršovicím a Zahraďáku by odbočka Spořilov mohla mít nové koleje cca takto – https://mapy.cz/s/coluhezoru, a to je dle mě na stávajících traťových tělesech dávno vybudovaných pro 2 koleje v obou směrech!
Ne, takhle koleje při zdvojkolejnění na Spořilově směr Vršovice určitě nebudou. S vědomím, jak by to tam dle schematického plánku mělo vypadat teď, jsem si na Spořilov dovolil dobastlit zapojení druhé koleje od Vršovic: https://mapy.cz/s/murohatabe
Zapojení druhé koleje od Zahradního Města jsem nekreslil, není problém si ho domyslet :-).
Zářez u Spořilova asi nepočítal s tím, že zde bude více výhybek než jedna a proto tam asi nevychází osová vzdálenost.
Ale prd. Navíc projekt se připravuje. Bude se dělat ale jeden nový most.
Ale neprd, najděte si výkres odbočky Spořilov s vyznačenou budoucí druhou kolejí. Někde v seznamu veřejných zakázek, už nevím kde jsem to viděl veřejně dostupné.
A proč? Na východ od dnešní traťové koleje je fůra místa, chybí jen ten most přes Plynární.
Viz výše, Tomáši, ale dotaz bys měl spíš směřovat na diskutujícího P_v.
Co to melete za totální nesmysly o přemostění ul. U Plynárny?
Tzv. zarubní zdi v ulici u Plynárny mezi stávajícími železničními mostními konstrukcemi jsou připraveny pro položení hned dalších dvou mostních konstrukcí, protože tam pro ně mají „patky“ stejné s těmi pod přemostěním dosud v místě jednokolejné spojníce ONJ s depem Vršovice – https://goo.gl/maps/SkyzDnKS6NkuXxyZ9 !
Takže tam dokonce není jen příprava pro položení mostní konstrukcě pro druhou/východní traťovou kolej výhybna Spořilov (zast.Kačerov) – Vršovice ( https://mapy.cz/s/nezacubade ), ale i pro mostní konstrukci pod druhou/západní kolej spojnice ONJ s depem Vršovice ( https://mapy.cz/s/doresecasu )!
Tam má podle územního plánu vzniknout nová zastávka, takže se asi bude dělat zcela nový dvoukolejný most s nástupišti. Tudíž by ten druhý obyčejný most byl příliš dočasný, to nejde.. 🙂
Jenže já tu nesmysly nemelu, ty melete akorát Vy, jen o tom ovšem nevíte :-).
Rychle, rychle než se po..ru…
Uf, to jsem si oddechl. Takže modernizace může začít. Těším se na ní, protože na zdvojkolejnění čekám krásných čtyřicet let, protože už někdy jako předškolní dítě jsem si všiml, že na trati pro dvě koleje je položena jen jedna kolej :-).
Železniční dopravě to přeji, jen ať tam ty dvě koleje jsou. Ale jako chodec uroním slzu. Teď je možné přejít z Hodkoviček až do Malé Chuchle a ani není třeba sejít dolů do Braníka. Hlavně na straně Chuchle ta lávka pro pěší končí před Strakonickou a je to tam pak obíhačka do podchodu :/
To se na to vyflákli a nepřidají tam lávku pro pěší? Cena nebo normy?
On nikdo neprotestuje? Přeci to naruší historický ráz mostu. 😀
A panorama nejen Prahy ale i Liberce!
Zbourat most. Narušuje to pohled na Vltavu 😄
Taky se těším (1961)