Branický most modernizuje sdružení vedené Metrostavem TBR, cena v tendru mírně klesla

Vizualizace Branického mostu po rozšíření. Foto: ČD CargoVizualizace Branického mostu po rozšíření. Foto: ČD Cargo

Vítězné sdružení v soutěži zkrátilo dobu výluky o patnáct dní.

88 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Mě tedy přijde moc smutný, že odklon je až 100km daleko. V 21.století je tohle úlet. Za celou historii železnice nikoho nenapadlo postavit trať (zvláště) pro nákladní dopravu, někde blíž?

Petr

Napadlo, ale vždy bylo něco důležitějšího na Slovensku a na Moravě. https://www.koridory.cz/zapomenute-projekty-ceskomoravska-draha-plzen-brno/

Jiří Kocurek

Protože před 100 léty nikoho nepadlo, že někdo bude blokovat výměnu mostních příhradovin, až dožijí.

Ano, podvozkovou nohu letadla opravdu nestačí natírat, aby se zabránilo únavě materiálu.

Leinad

Natírání není jedinou součástí údržby. Faktem je, že Eiffelovka a jiné nýtované konstrukce drží, po Golden gate se jezdí.

Zbynek

Jak dlouho budou výluky na Pacifiku? Když jedu s dětmi na kolo, tak se potrebujeme
dostat do Prahy na rychlík. Jet to po ose je daleko a na Smichov na strakonickou, s legální 70 s dětmi nechcete…

Matěj Šedivý

Kolem Strakonické je hustá síť cyklostezek. Při jaké cestě je potřeba využívat Strakonickou?

Zbyněk

Lihovar – Moulíkova.
Vedle sice vede Nádražní, ale tam zase jezdí autobusy jeden za druhým, navíc se do ní od přívozu dneska nedá dostat.

Jiří Kocurek

Můžete vést kolo po chodníku, po té Nádražní, když se těch autobusů tak bojíte.

Jiří Kocurek

PS: Opačným směrem vám už kola vezme tramvaj, když nebude moc plná.
https://www.dpp.cz/cestovani/cestovani-mhd/cestovani-s-jizdnim-kolem/tramvaje

Frantík

Nechápu, proč to neplná tramvaj nemůže svézt ani směrem opačným. (Asi by toho cestující zneužívali???)

Ivan_pha

Když se takhle neznale místa ptáte, fakt tam na kole jezdíte?

Zbynek

Já se ptal na délku vyluk na Pacifiku. Nechapu

marek hudec

zkuste metro…

Zbyněk

Z Lihovaru?

Přechod pro chodce už uzavřeli 15. června

Proč sakra byla tedy 15. června uzavřená lávka pro chodce když se začne s rekonstrukcí až v říjnu?

Práce na mostě začnou už 1.7. V říjnu začne výluka.

MilanSima

Takže od 1.července bude na trati 171 jedinou nákladní dopravou vápenec do Radotína 🙂

MHD

To by bylo nošení dříví do lesa 🙂

Petr Šťástka

Což si to přečíst pořádně a ještě jednou? Konec října , nic Milane?

bvovka

Toho 1.7. se začne stavět i ten nadjezd v Chuchli, nebo to nebude hned. Na fb všichni říkají, že to s tím souvisí. Mimochodem už ve středu je oficiální konec skoro 4 roky trvající stavby Smíchov – Černošice.

MOS

Taky bych si přál nadjezd v Chuchli, ale někteří lidé ho nechtějí a ti se snaží ho zastavit za každou cenu (kasační stížnost u soudu).

a8n

Ne, na nadjezd probíhá stavební řízení, ale zatím se nezačal soutěžit.

MOS

Jste si jistý, nebo jste jen optimista? Přibližný rok zahájení výstavby víte? Já to nevím…

a8n

Zahájení stavebního řízení bylo před měsícem na úřední desce Chuchle. Zahájení stavby bude ještě záviset na vyvlastnění některých potřebných pozemků, které teprve začalo.

Ivan_pha

Nadjezd s tím absolutně vůbec nesouvisí.

Radim

Nechápu jednu věc. Doba výluky byla zkrácená na 174 dnů ale zkušební provoz začne za 13 měsíců. 174 dnů není 13 měsíců. Nebo jsem zas něco přehlédl?

SaulGoodman

Já to chápal tak, že 174 dní je úplně bez vlaků a po 13 měsících začne zkušební provoz na té nově položené koleji…

Oldřich Sládek

Ano, 174 dní bude nickolejnost, potom po jedné koleji do doby zprovoznění druhé traťové.

MOS

Fandím Vám. Někdo chce, aby vlaky jezdily a jiným stačí koukat přes rezavý šrot na Vyšehrad a vlaky nepotřebují a nepoužívají.

Pako

Takže půl roku bude veškerá nákladní doprava vedena přes Budějky. Doufám, že jsou všichni odpůrci radikální přestavby Vyšehradského mostu spokojeni a celý půl roku si nekoupí nic, co jelo nákladním vlakem.
Ostatně jak vidím ty hysterické tanečky kolem krásného a plně funkčního nového mostu na Výtoni, tak do 2-3 let nebude most Inteligence nejen jediným mostem pro nákladní vlaky v Praze a hodně širokém okolí, ale jediný most pro jakékoliv vlaky (ve směru Z-V).
Vlastně to bude konečně opravdu most Inteligence, zatím co muzeální kovošrot můžeme přejmenovat za most Vítězství bludu nad rozumem. Prostě most těch méně chytrých.

Jiří Kocurek

Oni ho přece nepotřebují … a za pět minut budou mluvit o tom že zobží má jet vlakem.

By mě zajímalo, kolik z nich pije pivo z opačného břehu Vltavy. Nebo vlastně raději ne, ať si to nechají pro sebe.

frank

Ona je vůbec strašná klika, že postavili Karlův most a další vltavské mosty ještě v dobách , kdy se řešily především potřeby města a jeho obyvatel. S opravami místo náhrady novým řešením už máme zkušenosti, někde jsem zaslechl, že nad stavbou nového mostu drtivě zvítězila u Libeňského “ levná oprava “ , měla stát jenom cca 470 milionů, ale momentálně to už vypadá na 2,2 miliardy. Nový most měl stát cca stejně , měl být hotov dříve a pár desítek let by byl prakticky beznákladový. No uvidíme.

MOS

Vím o jednom člověku, který je spojen s Libeňským mostem, Dvoreckým i obhajobou šrotu na Výtoni pro UNESCO. Toho se zeptejte. Mj. u Dvoreckého mostu problémy s geologií – kolik to asi ve finále bude stát ?!

Broge

U Libenskeho mostu zamenujete cenu mostu pres Vltavu a cenu celeho soumostí vedoucího až k Palmovce. To pak celé stojí tu vyšší cenu. K žádnému masivnímu navýšení nedošlo. Jinak u Libeňáku jsem rád, že se snad zachrání, protože pozbyl významnou dopravní funkci. Ale na Výtoni bych si přál funkční novostavbu.

frank

myslím, že vůbec neztratil významnou funkci, budou po něm dál jezdit tramvaje, auta, chodit lidé a jezdit cyklisté. S tou záměnou “ soumostí “ za most bych si nebyl tak jistý, málokterý most začíná a končí nad “ čárou řeky“ . Pokud vím, mají být navíc jen vybudovány pěší/cyklo rampy na Rohanský ostrov a že by zrovna ty stály za navýšením ?

Bram

Stačí postavit nýtovanou repliku s úpravou pro možnost budoucí změny trakční soustavy na střídavých 25 kV a je vše na dalších sto let vyřešeno. Zastávku na Výtoni, která je z kapacitního důvodu neskutečný problém, je lepší nestavět. Takže se stále vystačí se dvěma kolejemi a lze se i z provozního hlediska smířit s dvoukolejnoub replikou. Nový trojkolejný most by dával smysl až tehdy, kdyby byla třetí kolej od Vyšehradu napojena do druhého vinohradského tunelu, jenže k tomu se Správa železnic rozhodně nemá. Bylo by to z provozního hlediska nejlepší řešení, protože by při rekonstrukci prvního vinohradského tunelu, ke které bude… Číst vice »

milan

třetí kolej na Vyšehradském mostě nebyla snad nikdy plánována do/z Vinohradského tunelu. ale vždy pro napojení existující koleje Nuselským údolím od/k Vršovickému nádraží – https://mapy.cz/s/behudovosu a potom se tam plánuje PID linka eSko – https://zdopravy.cz/regiojet-vstoupi-do-prazske-integrovane-dopravy-vyhral-soutez-na-provoz-mestskych-vlaku-97871/ „“ Dopravu na železniční lince S49 z Roztok do Hostivaře a úplně nové lince S61 z Vršovic do Běchovic přes Zahradní Město zajistí společnost RegioJet…….. ……….. „Obě městské vlakové linky budou jezdit prozatím v intervalu 30 minut ve všední dny a 60 minut o víkendech. Ve výhledu je pak možné v rámci opcí rozšíření provozu, zkrácení intervalů i prodloužení obou linek. Linka S49 by mohla… Číst vice »

Vojtechh

Podle mě zbytečně jitřej emoce tím, že ten most má vypadat úplůně jinak. Reálně jediné, co je vidět a má vliv na panorama Prahy jsou ty oblouky a pilíře. Takže klidně postavit částečně repliku,. která bude vypadat stejně a bude mít klidně 3 koleje. Zastávka výtoň je zbytzečná, stačí opravit nádraží vyšehrad. A nechci slyšet plky na téma, že to nesplňuje normy. v Londýně je zastávka metra přímo v oblouku a nikomu to nevadí.

Alibaba

V Londýně to vadí, ale už s tím nic nenadělají a dotyčnou zastávku si ještě nezrušili. Někde jsem viděl obrázky, kde se to pracně snaží odstranit různýma posuvnýma udělátkama na hranu, aby zmenšili díru.
Kdo by platil odškodnění, když by někomu propadla dírou mezi vozem a nástupištěm noha?

Leinad

Mind the gap.

MartinS.

Zastávka Výtoň má být přestupní bod z tramvají/přívozů. To jaksi 300 metrů vzdálené nádraží Vyšehrad nesplňuje.

Frantík

No s tou výtoní úplně nesouhlasím, ale nádraží vyšehrad by se nějak řešit (ne nutně opravit) mělo, nebo to momentální majitel nechá zchátrat a kdo ví, co tam bude.

Alibaba

Všechno jen né nýty.

MiMa

Klidně by se mohly na svařovanou konstrukci nabodovat hlavičky nytu. Z druhé strany přivařit konec nytu, indukcí ho nahrát a následně může památkář ho rozklepat.

Bram

Naštěstí o tom nerozhoduješ. Ty jsi typický zaměstnanec Správy železnic, který je přesvědčen, že žije na planetě Správa železnic :-). Jenže tak to není a dosud jsi si toho nevšiml, což je problém i vedení vaší slavné organizace :-).

Petr

No když chybí jižní nákladní obchvat Prahy.

Mimopražský

Kdyby byl, už by spekulovalo, jak tam natáhnout nějakou linku S – bahnu. Cpát na pražské nákladní spojky pravidelnou osobní dopravu, to je fakt úlet. Zjevně chybí inspirace z Berlína, kde si každý jezdí na svém. Takový několikakilometrový železný rámusák od Sprévy Kreuzbergem na Möckern brücke, to je něco.

Honza

Cela situace je jeden velkej prusvih. A samozrejme, ze novy most je po technicke a funkcni strance mnohem lepsi, rychlejsi a mozna i levnejsi reseni. Zaroven ale stavajici most k Praze patri a postavit tam bratrance Trojskeho mostu je strasna skoda. A do tohohle tristniho stavu most dostala Dobra sprava, a to tim, ze na nej desitky let kaslala. A prece nemuzeme prijmout situaci, kdy nekdo, kdo je zodpovedny za dany majetek, ho necha prakticky spadnout, a pak rekne, ze se to neda opravit a musi se postavit novy, protoze lepsi, rychlejsi a levnejsi. To je pristup tech smejdu, co… Číst vice »

Tomáš V.

Ne.

MartinS.

Ten most netrpí až tolik zanedbanou údržbou, jako časovou degradací materiálu, ze kterého je postaven. Trhliny v oceli se nedají odstranit nátěrem. Ale výměnou celých segmentů, což u nýtovaného mostu znamená rozebrat ho, zrentgenovat všechny díly, vadné nahradit a znovu poskládat. Ten most nebyl projektován na postupné opravy natož za provozu. Ten most byl projektován a postaven s dobou životnosti 100 let, s tím, že se potom vymění, jako se vyměnil ten předchozí. Už přesluhuje. Bohužel před těmi lety nikdo netušil, že se z mostu stane ikona, o kterou se povedou spory estétů, místo toho, aby se dopřálo sluchu odborníkům… Číst vice »

Honza

Diky za odpoved.

marek hudec

tak to je, doslova a do písmene, škoda že vás nečtou taky ti na radnici….

Frantík

Prostě se tak rozhodlo před sto lety. Naproti tomu nádraží Vyšehrad (nebo třeba Černý most) mají tu údržbu zanedbanou nechtěně.

Granja

Dobrá zpráva. Procesy úspěšně pokračují, cena je nižší, výluka bude kratší. Kritika SŽ začíná přinášet výsledky – ostatně to bylo i cílem a doufejme, že to tak půjde i dále.

Jiří Kocurek

Může vlastně hrozit manažerům TO na nedbalostní trestný čin, když by to nechali obojí spadnout?

Lukyn

Za most na Výtoni ne, Správa Železnic projevila úsilí situaci řešit, to že všichni do toho už dvacet let hážou vidle, za to SŽ opravdu nemůže. Pokud někomu hrozí To tak těm co celý proces nekompromisně blokují.

Jiří Kocurek

Tak držme palce, aby most pod Vyšehradem vydržel, než na něj přijde omezení pouze pro Regionovy.

Karel IV.

… i pro Regionovy.
Zapomínáte na drezínu se šlapacím pohonem 😉

Karel IV.

Mínusáři nechápou ani vtip podpořený smajlíkem 😛

Tomáš Záruba

Pokračování té dvoukolejky bych ale jako důležitější viděl spíše do Nuslí, než na Zahraďák.

Hajnej

Obávám se, že důležitost obou variant je srovnatelnější, než jejich projednatelnost…

Bram

Co to má zase být za podivnou advokacii?!? Vždyť oba úseky (Spořilov – Zahradní Město a Spořilov – Vršovice) jsou na druhou kolej připraveny, tělesa jsou dvoukolejná. Mimo drážní pozemky se zasahovat nebude, čili to není akce typu přesmyk v Libni plus vyražení paralelního tunelu pod vrchem Tábor. Navíc pokud by mělo dojít k opětovnému pokračování low cost zdvoukolejňování ze Spořilova, tak by to chtělo jít dále na Zahradní město, tam jsou k tomu potřeba pouze dvě výhybky a cca 2 km koleje – vše bez zásahu do spodní stavby. Bohužel o dost hůře je na tom úsek Spořilov –… Číst vice »

P_V

Poněkud problémové je, že zdvoukolejnění z odbočky Spořilov směr Michle si vyžádá další odkopání a zajištění svahu. Pokud se to nepřipraví teď, tak to v budoucnu bude znamenat další dlouhou výluku, aby se tam stavební stroje dostaly.

Bram

Právě proto hovořím o plném zdvoukolejnění ze Spořilova na Zahradní Město a jen o částečném zdvojkolejnění mezi Spořilovem a Vršovicemi. Plné zdvojkolejnění mezi Spořilovem a Vršovicemi bych viděl raději až ve vzdálenější budoucnosti, tedy až po výměně konstrukcí mostu pod Vyšehradem a zdvoukolejnění tunelu v Chuchli.

Oldřich Sládek

Oboje v dohledné době vůbec nehrozí.

Bram

Jsem o tom též přesvědčen, čili v nejbližších dvaceti letech nic takového neočekávám. Správa železnic se bude velice dlouho léčit z úrazu, který dotlačením ke zdvojkolejnění úseku odb. Tunel – Spořilov utrpěla:-).

a8n

Zdvoukolejnění na ZM už má schválený ZP, takže přeci jen hrozí. Pokud ovšem nedopadne podobně jako libeňský přesmyk.

Bram

Tak to by bylo fajn, ale jsem si skoro jist, že se k tomu nepřistoupí dříve, než bude vyměněn most pod Vyšehradem. Jinak by zase hrozila paralýza železniční sítě, kterou teď budeme přes rok zažívat.

Ivan_pha

Právě že ještě nemá schválený ani ZP, jen se na něm už pracuje.

qěcy

Jakýho svahu? Chybí akorát mostovka nad tramvají, kusy náspu a spodku na záhlaví a zhlaví Vršovic.

P_V

Svahu u odbočky Spořilov. Odbočka je situována tak, že aby se tam vešly 2 koleje do ZM (které se asi budou dělat dřív), tak stávající kolej směr Vršovice bude lízat vnitřní okraj zářezu. Druhá kolej pak má přibýt dovnitř oblouku.

milan

Kde jakého svahu?

V případě zdvoukolejnění návazných traťových úseků k Vršovicím a Zahraďáku by odbočka Spořilov mohla mít nové koleje cca takto – https://mapy.cz/s/coluhezoru, a to je dle mě na stávajících traťových tělesech dávno vybudovaných pro 2 koleje v obou směrech!

Bram

Ne, takhle koleje při zdvojkolejnění na Spořilově směr Vršovice určitě nebudou. S vědomím, jak by to tam dle schematického plánku mělo vypadat teď, jsem si na Spořilov dovolil dobastlit zapojení druhé koleje od Vršovic: https://mapy.cz/s/murohatabe

Zapojení druhé koleje od Zahradního Města jsem nekreslil, není problém si ho domyslet :-).

Zářez u Spořilova asi nepočítal s tím, že zde bude více výhybek než jedna a proto tam asi nevychází osová vzdálenost.

Ivan_pha

Ale prd. Navíc projekt se připravuje. Bude se dělat ale jeden nový most.

P_V

Ale neprd, najděte si výkres odbočky Spořilov s vyznačenou budoucí druhou kolejí. Někde v seznamu veřejných zakázek, už nevím kde jsem to viděl veřejně dostupné.

Tomáš Záruba

A proč? Na východ od dnešní traťové koleje je fůra místa, chybí jen ten most přes Plynární.

Bram

Viz výše, Tomáši, ale dotaz bys měl spíš směřovat na diskutujícího P_v.

milan

Co to melete za totální nesmysly o přemostění ul. U Plynárny?

Tzv. zarubní zdi v ulici u Plynárny mezi stávajícími železničními mostními konstrukcemi jsou připraveny pro položení hned dalších dvou mostních konstrukcí, protože tam pro ně mají „patky“ stejné s těmi pod přemostěním dosud v místě jednokolejné spojníce ONJ s depem Vršovice – https://goo.gl/maps/SkyzDnKS6NkuXxyZ9 !

Takže tam dokonce není jen příprava pro položení mostní konstrukcě pro druhou/východní traťovou kolej výhybna Spořilov (zast.Kačerov) – Vršovice ( https://mapy.cz/s/nezacubade ), ale i pro mostní konstrukci pod druhou/západní kolej spojnice ONJ s depem Vršovice ( https://mapy.cz/s/doresecasu )!

P_V

Tam má podle územního plánu vzniknout nová zastávka, takže se asi bude dělat zcela nový dvoukolejný most s nástupišti. Tudíž by ten druhý obyčejný most byl příliš dočasný, to nejde.. 🙂

Bram

Jenže já tu nesmysly nemelu, ty melete akorát Vy, jen o tom ovšem nevíte :-).

zdeva

Rychle, rychle než se po..ru…

Bram

Uf, to jsem si oddechl. Takže modernizace může začít. Těším se na ní, protože na zdvojkolejnění čekám krásných čtyřicet let, protože už někdy jako předškolní dítě jsem si všiml, že na trati pro dvě koleje je položena jen jedna kolej :-).

David Šimon

Železniční dopravě to přeji, jen ať tam ty dvě koleje jsou. Ale jako chodec uroním slzu. Teď je možné přejít z Hodkoviček až do Malé Chuchle a ani není třeba sejít dolů do Braníka. Hlavně na straně Chuchle ta lávka pro pěší končí před Strakonickou a je to tam pak obíhačka do podchodu :/

Frantík

To se na to vyflákli a nepřidají tam lávku pro pěší? Cena nebo normy?

Petr

On nikdo neprotestuje? Přeci to naruší historický ráz mostu. 😀

DavidS

A panorama nejen Prahy ale i Liberce!

Libor

Zbourat most. Narušuje to pohled na Vltavu 😄

MOS

Taky se těším (1961)