Bouřky vyřadily z provozu další trať. Vlaky se mezi Mšeno a Skalsko vrátí za týden
Poškozená trať mezi Skalskem a Mšenem. Foto: Správa železnic
Vlaky jsou nahrazeny autobusy, trať zpevní gabiony.
Vlaky jsou nahrazeny autobusy, trať zpevní gabiony.
Jo, samozřejmě, zrušit! Už se moc těším, jak se po těch silničkách mezi Mšenem a Mladou Boleslaví celý podzim a kus zimy proplétají autobusy mezi kamionovými návěsy s cukrovkou. Ale co, při nejhorším ty čerstvě vysázené aleje zase vykácíme a vyasfaltuje se další jízní pruh….
Jojo, máme tu opravdu nebývalé sucho….
Suchá perioda skončila, teď je tu vlhká perioda. Teplo je ale stále a tak jsou bouřky silnější a deště přívalovější.
Tak si elespoň cestující ze Skalska so Mšena a zpět vyzkouší naostro, jaké je cestovat tol NAD. Třeba zjistí, že bus jim zajíždí blíže do centra obcí a oproti vlaku je, s ohledem na nyní provozované 810, daleko pohodlnější a kulturnější cestování. Kdy si začnou boleslavští vzduchovodiči v rámci rekvalifikace dělat ŘP na autobus? Jiné uplatnění pro ně nevidím…
To si ale přece vyzkoušeli už nedávno, když tam byla výluka kvůli rekonstrukci traťové koleje (sice kratší než předtím byla mezi Mělníkem a Mšenem, ale přesto ne úplně nejkratší).
A ne jedna (13. 10. – 30. 11. 2018, 31. 8. – 23. 10. 2020).
Žasnu, jak někdo tohle může tvrdit. Sám pracuji jako organizátor výluk (mimo střední Čechy) a navrhuji jízdní řády a trasy NAD. Neexistuje, že by si to nějaký cestující pochvaloval. Vždy to schytávám ze všech stran. Taková je praxe z provozu.
Klíčovým kritériem, kterým se řídím, je krácení zpoždění. To znamená, že občas nechám NAD stavět jinde než vlak, klidně třeba i blíže zástavbě, pokud je to na hlavní silnici. Ale ani to nepomáhá.
Mezi Mšenem a MB je většina zastávek umístěna tak, že nezajetí NAD k nim nikomu to vadit nebude.
Tak já výluky v této oblasti beztak nedělám.
Autobus není žádné pohodlnější ani kulturnější cestování. Ano, je pravda, že zrovna v tomto úseku vlak všechny obce (kromě Skramouše) mine, ale i tak je to prostě jediná linka VHD v této oblasti fungující o víkendu. Osobně jsem už viděl někoho vystupovat i v Trnové, což je zastávka mezi dvěma obcemi a někteří to reálně pro cesty to MB využívají. Ano, Vrátno, Sudoměř a Skalsko jsou zastávky bez využití, ale kvůli tomu není důvod rušit vlaky úplně.
Tak to, že je to jediná linka VHD fungující o víkendu není vlastnost vlaku…
Ano, nechat néjakou turistiku přes sezonu.
Proti 810 je pohodlnéjší skoro cokoliv.
Ale kdepak, 810 má pohodlný sedačky a stolečky a otevíratelný okna, protože klíma je fuj fuj, a je tam i retro záchůdek, kam si člověk může jít ulevit po dvou litrech bráni v petu…
A dělá to sí-ťo-vou ob-slu-hu a má to po-ten-ci-ál.
V té Trnové se docela často nastupuje a vystupuj. tam to není neobvyklé. Do obce to zas tak daleko není. k prvním domům necelých 300 metrů.
Tady se nečeká skoro tři dny na statika? Zajímavé, že tady to jde. Jinak je pravda jestli cpát balík do údržby tratě co má před sebou nejspíš jenpár měsíců pravidelného provozu.
A všichni co křičí o neúdržbě tratí, tady mají důkaz že se aspoň trochu změnili pořádky, před pár lety, by takový problém znamenal červené terče a konec.
Vlaky mezi Mšeno a Skalsko – to už novináři ani neskloňují? 🙂
vidíte tam i zvratné zájmeno se?
Teď už ano
Co je na té větě špatně? Vlaky se mezi Mšeno a Skalsko… to je 4. pád a je to takto v pořádku.
Ten nadpis vypadal jinak
Jako trať s nejistou budoucností ji zmiňoval ve svých knihách pan Šindlauer už před více než 20 lety. Snad se to nestane.
První dlouhodobé zastavení provozu proběhlo v roce 1997 (nebo 1996?).
Polovina roku 1997. Ovšem tedy v úseku Mělník – Mšeno, ne v úseku dotčeném tímto drobným sesuvem.
Kecy od odpůrců lokálek, že by se to raději mělo zrušit za 3, 2, 1…
Ani takto nelze argumentovat, protože podle zákona č. 266/1994 Sb. stejně musí být trať udržována v provozuschopném stavu, bez ohledu na to, zda tam něco jezdí nebo ne.
To je pravda, nicméně třeba taková trať 097 k obnově provozuschopného stanu nijak nesměřuje.
Oprava úseku Radejčín – Chotiměř se oficiálně plánuje.
Njn to je na kozí dráze vidět 😀
Je to nezákonné a už se na to mnohokrát poukazovalo.
Tak SŽDC už to zrušené skoro provedla sama od sebe zavedením pomalé jízdy 10 km/h v celé délce. Prostě kašlali na údržbu.
Jenže o tomto poměrně častém a hlavním problému se často „taktně“ mlčí, zatímco jím způsobené „astronomické“ náklady jsou vyzdvihovány proti samotné existenci těchto dopravních cest (ponechávám stranou nevoli k jejich většímu využívání a druhotné náklady jí leckde způsobené).
Všichni zcela jistě přesednou z auta do 810 jedoucí cestovní rychlostí 30 km/h cestou na Kokořín.
kdyby tohle jelo až pod kokořín, tak je nacvakaná
A kolik by to bylo při dobrém stavu při převýšení 150mm?
Ano, mají pravdu, rovnou zrušit. Už jsem tady.
tak šup šup na novinky nebo autoweb 😀 tam sklidíš větší ovace