Bouřky večer přerušily provoz vlaků na dvacítce tratí
Vichřice znamenají pro českou železnici především problém s popadanými stromy, do některých mohou některé vlaky narazit. Snímek z roku 2015 a nehody u Brantic. Foto: Drážní inspekce
Spojení bylo přerušeno například i na trati mezi Domažlicemi a německým městem Furth im Wald.
V noci byl zastaven elektrický provoz i na trati Choceň – Borohrádek.
V nadpise sa píše o vlakoch a ilustračnú fotku dajú z roku 2015, kde žiaden vlak nevidím. Iba ropovod zo Šukafonov.
Spíš jinej -pat….
Aký -pat musel byť ten, kto začal spájať šukafony do ropovodov a nasadzovať na výkony, kde nemajú čo hľadať?
Soudruh, který z politických důvodů zakázal vyrábět Chrochtadla.
Neverím vlastným očiam! +3 : -4? Na tieto stránky predsa musia chodiť najmä modrogumkáči, ktorý obdivujú ropovody a šukafon celkovo ako „záchrancu lokáliek“. Neverím že je to iba +3 : -4. Kde sú šukafonofili, aby písali ako šukafony zachraňovali lokálky, akú majú nízku spotrebu a vôbec, ako so hodnými vozidlami v 20. rokoch 21. storočia…
Iba -33? No tak, modrogumkáči, čakal som viac mínusiek!!! 🙂 Šukafony ropáliť autogénom! No tak!
Čert vem strom přes dráhu do Lhoty. Ale koridor? Už zase? A zase nikdo nebude kácet a dodržovat ochranné pásmo dráhy?
Btw. Pevně věřím, že SŽ stačí první úspěšná žaloba na náhradu škody za padlým stromem zastavený provoz na koridoru a bude po zeleném teroru se zákazy kácet.
Kdyby se SŽ dokázala o ochranná pásma starat jinak, než že jednou za pár let srovná okolo trati vše se zemí, vypadalo by to jinak, do té doby ale naprosto chápu, že se proti takovému kácení a vytváření ochranných pásem lidé bouří. Neházejte pořád lajdáctví SŽ na jakýsi „zelený teror“, za většinu těchto problémů si může sama, neumí se o ochranná pásma starat s respektem k okolní krajině, chová se necitlivě, bezohledně. A osobně si radši párkrát do roka radši počkám na vlak / ve vlaku, než cestovat pustou planinou o šířce x metrů.
oni nejsou schopni vyřezat ani nálety a potom strojvedoucí nevidí ani za oblouk.. je to ostuda SŽ lidi mají
A pak strojvedoucí nevidí na návěstidlo a proto ho projede stůj…
Ono to ale nemusí skončit jen u „počkání si“. Taky ten strom může jednou jedoucí vlak vykolejit nebo spadnout přímo na něj. A může dojít ke zranění nebo něčemu horšímu.
U silnic je to řádově horší. Stále stejná lobby. Aleje vykácet, všechno vykácet, všechno zplanýrovat, nechcete to ještě zalít do betonu? Co kdyby tam náhodou něco rostlo, hm?
Jenže zrovna mezi Mohelnicí a Červenkou, kde se dnes stálo 7 hodin, končí les až těsně vedle trati a stromy tam padají do trolejí a kolejí opakovaně. Není to tam ani poprvé, ani podesáté, je to tradiční problémové místo. Přitom tam ty lesy nejsou žádné staleté duby, které by bylo škoda kácet, nejsou tam domy (že by to vadilo lidem, co by nechtěli kácet stromy před svým domem), je to obyčejný les s podmáčenou půdou, kde stačí silnější vítr a stromy jdou k zemi. Otázkou není, zda se to tam může stát znovu, ale jak brzy se to stane zase.
Tak to hlavně nezapomenout zahrnout do dokumentace, aby se to napravilo při korekci úseku Zábřeh – Olomouc (uzpůsobení pro rychlost 250 km/h)
Jedině přeložkou celé trati přes Úsov a Uničov.
Jenže zrovna mezi Mohelnicí a Červenkou je CHKO Litovelské Pomoraví a těsně k trati přiléhá několik přírodních rezervací. Tam se opravdu kácet nebude.
Račte se podívat do mapy.
Tzv. zelený teror tedy omezené možnosti kácet jsou nejčastější argument SŽ. Víc mi vadí, že věta „o ochranném pásmu“ je některými vykládána jako „bude tam holina 30 m po obou stranách kolejí“. To je přece nesmysl! Nic takového není potřeba. Už proto, že nižší porost tam může být. Ale vysoké stromy hrozící pádem do kolejiště zmizí. Minimálně u hlavních tahů.
No…kdyby to byly 2m stromečky, tak by tam zůstat mohly.
Jenže podél tratí obvykle bývají vzrostlé stromy o výšce panelového domu.
Ochranné pásmo dráhy u tram 30m,
60m u běžných tratí, u vysokorychlostnich 100m.
Stačí dodržovat Zákon o drahách v platném znění.
Tak už někdo pochopí proč je ochranné pásmo dráhy – nebo budeme pořád ustupovat „nějakým zájmům“ a pořád budou zbytečné škody na majetku železnice = státu ?!!
Primární problém je neochota státní organizace se o svěřený majetek starat. Škod je habaděj jak na železnicích, tak na silnicích. A žádné ochranné pásmo za většinou z nich nestojí. Mimochodem, co byste pak řekl na spadlé stožáry VN na dálnici D2 (i když tam to nebylo neúdržbou, ale…), mají se vykácet?
To je pořád – spadlé stromy na železnici. Proč takové stromy v bezprostředním okolí dráhy, které při svém pádu mohou zasáhnout do průjezdného profilu, nejsou již dávno vykáceny?
Stromy mají tu nepěknou vlastnost, že rostou do výšky. No a jak se stromy zvyšují, tak se také zvětšuje ta bezprostřední vzdálenost od trati. Není to prostě konstanta. Ten pruh by musel být širší a širší.
A proč by tam měl být nějaký pruh? Stromy rostou do výšky a když přerostou výškou vzdálenost od kolejí,tak se pokácí. Vedle nich mohou růst nižší stromy.
To zeleným nevysvětlíš.
Pokud máte hned vedle kolejí třeba přírodní rezervaci, tak ani náhodou.
Tak tam tu železnici zrušit a kolem přírodní rezervace jezdit jen autem.To spadlý strom celkem lehce objede. Teď stromy způsobily několikahodinové přerušení na obou páteřních dvojkolejkách (u Grygova a na vysočině u Žďáru nad Sázavou).
Taková ekologická doprava je nanic,když je kvůli stromům vyřazená při každém věším větru,sněžení,bouřce…
No a co třeba řešení se nepodělat z toho, že jednou za čas spadne strom na trať a způsobí zpoždění? To není řešení?
Toto řešení u nás na Šumavě funguje bez problémů. Neznám nikoho, kdo by z toho měl trauma. Koneckonců mnohem častěji jsou tady nesjízdné silnice.
Jenže strom spadlý na trakční vedení elektrizované trati způsobí velké finanční škody a není jednoduché to dát dohromady. Na to už nestačí motorová pila… A jako na potvoru je elektrizovaná trať obvykle i tratí velmi vytíženou…
Nejen finanční škody, ale také škody na zdraví, pokud strom spadne na vlak nebo na vlak na strom najede.
A u silnic taky?
Takže kvůli trakčnímu vedení, které se bude muset jednou do roka opravovat, zdevastujeme nenahraditelné lužní lesy v Pomoraví.
Výborně. A příště vykácíme taky všechny stromy kolem silnic, co kdyby na někoho spadly!
Auto spadlý strom lehce objede? Myslíte Air Car? 🙂
Možná si sedmnácté Apollo vzpomnělo na vánoční stromeček doma v obýváku…
Myslím po blízké silnici. Vlaky (hlavně nákladní ) stojí několik hodin, protože objízdná trať znamená stovky kilometrů navíc.
Tak se podíváme, proč je ta přírodní rezervace jakkoliv důležitá. Pokud je to kvůli kytkám, které nejsou ani k jídlu (včetně vstupních surovin) ani léčivé – tak smůla, bez těch se obejdeme…
Joaha, bez biodiverzity se obejdeme. Radši se vraťte ke své organologii, jo?
Ono se obejdeme třeba i bez lidí. Ti také nejsou k jídlu a dost často ani k ničemu jinému použitelní….
Že jo. Třeba bez Kolovratníka se obejdeme hravě…
Tak doufám, že u nás na Šumavě mikdy nikoho taková blbost nenapadne. Nerad bych jezdil ve dvousetometrové hnusné pasece, to raději několikrát do roka počkám těch pár hodin.
Proč by tam mělo něco takového vzniknout? Máte na Šumavě tak vysoké stromy?
Mě zase vadí model větví šlehajících až do oken vlaku.
Máme tu okolo kolejí samozřejmě i hodně vysoké stromy.
I dvacetimetrový průsek by byla prasárna.
Protože jsme v ČR…
Už stojí i koridor u Zvole. Spadly strom, RJ 1019 do něj vletěl
Foukací rozkaz nebyl?
A zrovna u Zvole jsou to všechno pozemky ve správě SŽ.
Grapp teda pěkně nepěkně zčervenal.
Asi se styděl… 😀