Bouřky večer přerušily provoz vlaků na dvacítce tratí

Vichřice znamenají pro českou železnici především problém s popadanými stromy, do některých mohou některé vlaky narazit. Snímek z roku 2015 a nehody u Brantic. Foto: Drážní inspekceVichřice znamenají pro českou železnici především problém s popadanými stromy, do některých mohou některé vlaky narazit. Snímek z roku 2015 a nehody u Brantic. Foto: Drážní inspekce

Spojení bylo přerušeno například i na trati mezi Domažlicemi a německým městem Furth im Wald.

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří 3

V noci byl zastaven elektrický provoz i na trati Choceň – Borohrádek.

dopravopat

V nadpise sa píše o vlakoch a ilustračnú fotku dajú z roku 2015, kde žiaden vlak nevidím. Iba ropovod zo Šukafonov.

Zdenek

Spíš jinej -pat….

dopravopat

Aký -pat musel byť ten, kto začal spájať šukafony do ropovodov a nasadzovať na výkony, kde nemajú čo hľadať?

Leinad

Soudruh, který z politických důvodů zakázal vyrábět Chrochtadla.

dopravopat

Neverím vlastným očiam! +3 : -4? Na tieto stránky predsa musia chodiť najmä modrogumkáči, ktorý obdivujú ropovody a šukafon celkovo ako „záchrancu lokáliek“. Neverím že je to iba +3 : -4. Kde sú šukafonofili, aby písali ako šukafony zachraňovali lokálky, akú majú nízku spotrebu a vôbec, ako so hodnými vozidlami v 20. rokoch 21. storočia…

dopravopat

Iba -33? No tak, modrogumkáči, čakal som viac mínusiek!!! 🙂 Šukafony ropáliť autogénom! No tak!

Jindra

Čert vem strom přes dráhu do Lhoty. Ale koridor? Už zase? A zase nikdo nebude kácet a dodržovat ochranné pásmo dráhy?

Btw. Pevně věřím, že SŽ stačí první úspěšná žaloba na náhradu škody za padlým stromem zastavený provoz na koridoru a bude po zeleném teroru se zákazy kácet.

Filip

Kdyby se SŽ dokázala o ochranná pásma starat jinak, než že jednou za pár let srovná okolo trati vše se zemí, vypadalo by to jinak, do té doby ale naprosto chápu, že se proti takovému kácení a vytváření ochranných pásem lidé bouří. Neházejte pořád lajdáctví SŽ na jakýsi „zelený teror“, za většinu těchto problémů si může sama, neumí se o ochranná pásma starat s respektem k okolní krajině, chová se necitlivě, bezohledně. A osobně si radši párkrát do roka radši počkám na vlak / ve vlaku, než cestovat pustou planinou o šířce x metrů.

jaromír

oni nejsou schopni vyřezat ani nálety a potom strojvedoucí nevidí ani za oblouk.. je to ostuda SŽ lidi mají

medical examiner

A pak strojvedoucí nevidí na návěstidlo a proto ho projede stůj…

MLB

Ono to ale nemusí skončit jen u „počkání si“. Taky ten strom může jednou jedoucí vlak vykolejit nebo spadnout přímo na něj. A může dojít ke zranění nebo něčemu horšímu.

Jaaa

U silnic je to řádově horší. Stále stejná lobby. Aleje vykácet, všechno vykácet, všechno zplanýrovat, nechcete to ještě zalít do betonu? Co kdyby tam náhodou něco rostlo, hm?

Surio Mario

Jenže zrovna mezi Mohelnicí a Červenkou, kde se dnes stálo 7 hodin, končí les až těsně vedle trati a stromy tam padají do trolejí a kolejí opakovaně. Není to tam ani poprvé, ani podesáté, je to tradiční problémové místo. Přitom tam ty lesy nejsou žádné staleté duby, které by bylo škoda kácet, nejsou tam domy (že by to vadilo lidem, co by nechtěli kácet stromy před svým domem), je to obyčejný les s podmáčenou půdou, kde stačí silnější vítr a stromy jdou k zemi. Otázkou není, zda se to tam může stát znovu, ale jak brzy se to stane zase.

medical examiner

Tak to hlavně nezapomenout zahrnout do dokumentace, aby se to napravilo při korekci úseku Zábřeh – Olomouc (uzpůsobení pro rychlost 250 km/h)

Jaaa

Jedině přeložkou celé trati přes Úsov a Uničov.

Jaaa

Jenže zrovna mezi Mohelnicí a Červenkou je CHKO Litovelské Pomoraví a těsně k trati přiléhá několik přírodních rezervací. Tam se opravdu kácet nebude.

Račte se podívat do mapy.

Jindra

Tzv. zelený teror tedy omezené možnosti kácet jsou nejčastější argument SŽ. Víc mi vadí, že věta „o ochranném pásmu“ je některými vykládána jako „bude tam holina 30 m po obou stranách kolejí“. To je přece nesmysl! Nic takového není potřeba. Už proto, že nižší porost tam může být. Ale vysoké stromy hrozící pádem do kolejiště zmizí. Minimálně u hlavních tahů.

medical examiner

No…kdyby to byly 2m stromečky, tak by tam zůstat mohly.
Jenže podél tratí obvykle bývají vzrostlé stromy o výšce panelového domu.

Zamestnanec firmy bývalý

Ochranné pásmo dráhy u tram 30m,
60m u běžných tratí, u vysokorychlostnich 100m.
Stačí dodržovat Zákon o drahách v platném znění.

medvěd

Tak už někdo pochopí proč je ochranné pásmo dráhy – nebo budeme pořád ustupovat „nějakým zájmům“ a pořád budou zbytečné škody na majetku železnice = státu ?!!

Frantisek

Primární problém je neochota státní organizace se o svěřený majetek starat. Škod je habaděj jak na železnicích, tak na silnicích. A žádné ochranné pásmo za většinou z nich nestojí. Mimochodem, co byste pak řekl na spadlé stožáry VN na dálnici D2 (i když tam to nebylo neúdržbou, ale…), mají se vykácet?

Kamui

To je pořád – spadlé stromy na železnici. Proč takové stromy v bezprostředním okolí dráhy, které při svém pádu mohou zasáhnout do průjezdného profilu, nejsou již dávno vykáceny?

S. Kaisler

Stromy mají tu nepěknou vlastnost, že rostou do výšky. No a jak se stromy zvyšují, tak se také zvětšuje ta bezprostřední vzdálenost od trati. Není to prostě konstanta. Ten pruh by musel být širší a širší.

Apollo17

A proč by tam měl být nějaký pruh? Stromy rostou do výšky a když přerostou výškou vzdálenost od kolejí,tak se pokácí. Vedle nich mohou růst nižší stromy.

BND 30

To zeleným nevysvětlíš.

Jaaaa

Pokud máte hned vedle kolejí třeba přírodní rezervaci, tak ani náhodou.

Apollo17

Tak tam tu železnici zrušit a kolem přírodní rezervace jezdit jen autem.To spadlý strom celkem lehce objede. Teď stromy způsobily několikahodinové přerušení na obou páteřních dvojkolejkách (u Grygova a na vysočině u Žďáru nad Sázavou).
Taková ekologická doprava je nanic,když je kvůli stromům vyřazená při každém věším větru,sněžení,bouřce…

NightmareFreddy

No a co třeba řešení se nepodělat z toho, že jednou za čas spadne strom na trať a způsobí zpoždění? To není řešení?

rtep

Toto řešení u nás na Šumavě funguje bez problémů. Neznám nikoho, kdo by z toho měl trauma. Koneckonců mnohem častěji jsou tady nesjízdné silnice.

Bram

Jenže strom spadlý na trakční vedení elektrizované trati způsobí velké finanční škody a není jednoduché to dát dohromady. Na to už nestačí motorová pila… A jako na potvoru je elektrizovaná trať obvykle i tratí velmi vytíženou…

Surio Mario

Nejen finanční škody, ale také škody na zdraví, pokud strom spadne na vlak nebo na vlak na strom najede.

Jaaa

A u silnic taky?

Jaaa

Takže kvůli trakčnímu vedení, které se bude muset jednou do roka opravovat, zdevastujeme nenahraditelné lužní lesy v Pomoraví.

Výborně. A příště vykácíme taky všechny stromy kolem silnic, co kdyby na někoho spadly!

Frantisek

Auto spadlý strom lehce objede? Myslíte Air Car? 🙂

rtep

Možná si sedmnácté Apollo vzpomnělo na vánoční stromeček doma v obýváku…

Apollo17

Myslím po blízké silnici. Vlaky (hlavně nákladní ) stojí několik hodin, protože objízdná trať znamená stovky kilometrů navíc.

medical examiner

Tak se podíváme, proč je ta přírodní rezervace jakkoliv důležitá. Pokud je to kvůli kytkám, které nejsou ani k jídlu (včetně vstupních surovin) ani léčivé – tak smůla, bez těch se obejdeme…

Jaaa

Joaha, bez biodiverzity se obejdeme. Radši se vraťte ke své organologii, jo?

rtep

Ono se obejdeme třeba i bez lidí. Ti také nejsou k jídlu a dost často ani k ničemu jinému použitelní….

medical examiner

Že jo. Třeba bez Kolovratníka se obejdeme hravě…

rtep

Tak doufám, že u nás na Šumavě mikdy nikoho taková blbost nenapadne. Nerad bych jezdil ve dvousetometrové hnusné pasece, to raději několikrát do roka počkám těch pár hodin.

Jindra

Proč by tam mělo něco takového vzniknout? Máte na Šumavě tak vysoké stromy?
Mě zase vadí model větví šlehajících až do oken vlaku.

rtep

Máme tu okolo kolejí samozřejmě i hodně vysoké stromy.
I dvacetimetrový průsek by byla prasárna.

medical examiner

Protože jsme v ČR…

David

Už stojí i koridor u Zvole. Spadly strom, RJ 1019 do něj vletěl

Karek

Foukací rozkaz nebyl?

Jaaa

A zrovna u Zvole jsou to všechno pozemky ve správě SŽ.

MildaIV

Grapp teda pěkně nepěkně zčervenal.

medical examiner

Asi se styděl… 😀