BORS Břeclav převezme od ledna MHD v Třebíči, vyjede s 25 autobusy včetně elektrobusů
Autobus Scania v barvách BORS Břeclav. Ilustrační foto: BORS Břeclav
Dopravce bude jezdit v Třebíči s autobusy od jediného výrobce.
Dopravce bude jezdit v Třebíči s autobusy od jediného výrobce.
Změny ve prospěch cestujících (až) na základě údajů v autobusech = velmi zkreslený stav, kdy komu nevyhovuje trasování/četnost/jízdní doby MHD, ten autobusem vůbec nejede, takže podle čteček ve vozidle se nepozná nic. A že to je v Třebíči znát – nejen ve špičce jsou nemalá část aut vnitroměstské cesty. Ostatně 25 vozidel = zjevný stav, kdy nedojde k navýšení počtu spojů ani k jejich přímějšímu trasování než jak tomu u některých je dosud. Protože dosud tam jezdí 23 vozidel, ale oběhy nově budou o něco méně efektivní, protože elektrobusy (stejně jako svého času plynové busy, které v Třebíči jezdily v… Číst vice »
Souhlasím s tím, že trasování je děsné. Lepší bylo před listopadem 89, zejména linka 5 je v současné době okružní jízda po městě. Ale to není věc dopravce, ale města.
Jistě že je to věc města.
Linka č. 5 jezdí v pořád stejné trase jako jezdila od počátku 90. let. Možná jste měl na mysli linku č. 4, která byla hodně klikatá vždycky, ale tím víc tomu tak je od roku 2012, kdy všechny spoje jedou závlekem přes sídl. Na Kopcích (které se přitom rozrůstá, takže přinejmenším v pracovní dny v denní době by uživilo samostatnou linku bez nutnosti závleku jiné páteřní linky)?
Z tohoto nejsem moc nadšený.
Na ty elektrobusy v třebíčských kopcích jsem zvědav.
A doufám že s nástupem všemi dveřmi dojde ke zkrácení jízdních dob, které jsou dnes kvůli odbavování řidičem extrémně navatované.
Třeba to ještě někdy klapne. Ale je fakt, že zřídit a provozovat trolejbusovou dopravu je drobátko komplikovanější, než vypsat výběrko na busdopravce. Město by si muselo založit vlastní dopravní podnik.
Proč by muselo?
Vy jste neslysšel, že roky v Teplicích i s trolejbusovou dopravvou MHD provozovala Ariva? Při čemž trolejbusové tratě a vozidla byla v majetku města, ale to nemuyelo být jejich provozovatelem!
Nadruhou stranu je pravda, že cca loni to město danou smlouvu vypovědělo – prej pro její nedodržení Arivou její špatnou údržbou jí svěřeného/pronajatého uvedeného majetku města.
Šlapanice vlastní DP nemají a sítě jednoho provozovatele nemusí být propojené.
Zato ve špičce, kdy i autobusy stojí v kolonách, se jízdní doby spíše nestíhají.
Trolejbusy by vůbec nemohly jet podjezdem pod Nádražní ulicí (ostatně tehdy začátkem 90. let tudy žádná MHD nejezdila, začalo to až v roce 1995 jako tehdejší dlouhodobý odklon při výstavbě nadjezdu u nemocnice) = o to klikatěji by jely.
Takto aspoň linka č. 1 jezdí jakž-takž přímo, bohužel ne tak extrémně závleková páteřní linka č. 4, která jede z Nových Dvorů do Domků tak dlouho, že v některých relacích je rychlejší jít pěšky.