Boris Čajánek skončil ve vedení Jindřichohradeckých místních drah, odvolali ho věřitelé
Úzkokolejka u Nové Včelnice, únor 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Počítá se s přechodem z monistického řízení (správní rada) na dualistické řízení (představenstvo a dozorčí rada).
Jak je to s tím údajným dluhem od kraje Vysočiny, postupuje soud nějak? Přiznaly Čajánkovy že má pravdu (takže kraj zaplatil a JHMD už dluží jenom úroky svým věřitelům). :Dv
Myslím, že to je zapsané v majetkové podstatě a i ve znaleckem posudku. Dále je v rejstříku přiložené rozhodnutí soudu, ze i ministerstvo vnitro rozhodlo nezákoně. Takže to vypadá, že to není pouhý “výmysl Čajánka”
Nic ve zlém, ale baví mě, jak se tu všichni radují, jakoby JHMD bylo už nad vodou… skutečnost je ale taková, že se pořád topí, vodu mají až nad hlavu a teď jenom došlápli na jeden malý a hodně vratký kámen na dně….
Obávám se, že kdyby Čajánek zůstal, JHMD by se definitivně utopily.
Tak snad, když to povedou lidi, co mají tu trať v srdci, to nabere lepší směr. Přál bych to JHMD. Bylo by smutné, kdyby tenhle projekt, po záchraně tratí ze strany JHMD, skončil definitivně po 20 letech.
No, Čajánek je konečně venku, takže už snad nic restrukturalizaci a následnému obnovení provozu nebrání. Tak držme palce.
Jsem to četl jako Čajánek skončil ve vězení 🙂
To to trvalo.
Ing. Píšala možná je srdcař, ale nemyslíte, že jsou potřeba taky manažerské dovednosti? Co jsem zaslechl od bývalých chlapů z dílny, měl problém kočírovat jen tu.
Jistě, ale nikdo učený z nebe nespadl a vždy hodně záleží i na stavu, v jakém se prostředí aktuálně nachází. Zdá se, že teď by snad konečně mohlo dojít k restartu JHMD, a to potřebuje spíš podporu než zpochybňování snah o něj.
Jasný, druhýho manažera jako byl Čajánek…
Kombinace jeden manazer a jeden manik z dilny nezni zas tak hrozne 🙂
ono kdyby tam v managementu byly jen samy bily limecky, tak to taky neseka dobrotu.
S ohledem na situaci, ve které firma je a co se bude řešit mají být v managementu iterim manažeři. Řízení je teď o nakládání s majetkem, o právu, o číslech, o strategii. Provozak je tam teď platný, jak mrtvému zimník. To fakt teď neni o zatopení pod kotlem a nebo taktu. Chtěl bych vidět jeho účast na komunikaci s advokaty. Treba. On ale stejně bez Kysely níc neudělá. Takže tam bude do počtu a je to důkaz personální nouze.
Problém kočírovat dílnu byl právě a zejména kvůli manažerským dovednostem. Např zatím co se před dílnou množila nepojízdná kolejová vozidla na jejichž opravu nebyly finance, kousek od dílny se stejnou geometrickou řadou množila firemní silniční vozidla na které se peníze vždy našly. Pod vedením takových „manažerů“ neměla problémy jenom dílna, bída se nesla celou firmou napříč profesemi.
Konečně dobré zprávy v tomto seriálu. Snad se dočkáme šťastného konce.
Smutné bylo, že při privatizaci v 90kách se do vedení podniků a organizací dostali nepoctivci a mafiáni. Ne všechny organizace měly to štěstí, že tyto šmejdy přežily. Připomeňme si za všechny Kladenskou Poldi, Walter, ČKD a možná i Velkou Škodováckou Kovárnu v Plzni. JHMD zřejmě mají štěstí a přežijí, škoda jen, že viníka vykopali až po tolika letech.
Kdy tam kraj objedná pravidelnou dopravu?
Odprodej znárodněných firem přivedených k obřímu vnitřnímu dluhu, dalo by se říct doslova vyžraných až na kost, řízených jak kdyby je někdo ukradl.
Akorát nám mazali med kolem huby o plné srovnatelnosti se západní produkcí… Řadu 363/362 se s BR120 se fakt srovnávat nedalo, jen Bastard je pojmenovaný správně.
Nepoctivci a mafiáni měli peníze i dostatečně ostré lokty – ti ostatní a slušnější měli většinou jen dobré úmysly a nadšení pro věc, ale jen to samo o sobě obvykle k vítězství a dalším úspěchům nestačí.
Hlavně spousta z těch mafiánů a nepoctivců mělo těsný vazby na nejvyšší patra KSČ, čímž měli různý zákulisní výhody.
To asi byl ten nejhlavnější důvod. Proruského dezolé prezidenta jsme měli ještě rok zpátky.
mylslet si, ze by prezily vsechny ty fabriky, je taky docela naivni.
Co mě asi nejvíc mrzí je lokomotivka ČKD a Poldi. Nástrojová ocel by měla odbyt i dnes. Tahle se odvádí milardy na dividendách do zahraničních kas.
To jo obchodní model ČKD Lokomotivky založený na výrobě čmeláků z nichž cca 90% prodal pod výrobními náklady…to nemohlo selhat.
V době založení to byla jedna z nejlepších strojíren v Evropě, to že bolševici z prosperujícího podniku udělali nefunkční skanzen v rámci RVHP je věc druhá.
Poldi ale pořád existuje. Mimochocdem Unitools je taky česká firma a …. zakažte majitelům konkurovat tradičním značkám. 😛
Jaký mělo ČKD v roce 1989 produkt srovnatelný s výrobky západními? Motor třídy 310?
Že jo, kdyby to zůstalo státní, byla by tam už dlouhá léta krásná cyklostezka
Nyní je tu konečně nový začátek. Držme si palce 👍🏻.
Honza Píšala je srdcař po tátovi, odkojený dobrovolnickým fungováním party z mladějovské a později zbýšovské dráhy, takže naděje na aspoň nějaký návrat k tomu, co umožnilo JHMD přežít nevlídný přístup ČD před cca 30 roky, tady je – tak jim držme palce, ať se to povede.
Vzal jste mi to z klávesnice:-)
Tak to se omlouvám – ale Honzík si veřejné uznání rozhodně zaslouží, a já jsem jen tentokrát měl štěstí, že jsem to stihl udělat jako první – a věřím, že spolu se svými kolegy tu káru budou moci konečně zase úspěšně popotáhnout o kousek dál ke zdárné budoucnosti JHMD.
Jednoduché to ale stejně nebude – různých „hýzečů vidlí“ se jistě najde víc než dost.
Tak lidský je to krásné, ale provozovat 80 km regionálních drah srdcem nejde, to je prostě realita. Celé je to o nastavení financování dráhy a jejího rozvoje. Jděte a sečtěte si co vše za zdroje za rok natece do Osoblažský. Podotýkám veřejné zdroje. A základní otázka je, jestli je samospráva na Vysočině a JcK připravena podilet se na tom jinak než vzletnými kecy, jako doposud, jestli půjdou a podpoří provozovatele dráhy na SFDI, jestli se nalezne kompromis smysluplného a profitabilního modelu fungování. Pokud toto samospráva mentálně nepochopí, může se srdcar 100x naklonovat a přivést partu podobnych a mají smůlu, nedopadne… Číst vice »
U JMK by měli udělat to samé.
Proč ? Tam Čajánek nikde nefiguruje .
A co je to vlastně JMK? Může někdo poučit hloupého starého senila?
To ne, ale ignorance JMK, co předvádí ČD na S6, je výslovně nechutná.
No tak si nemůžete fotit nový vláčky ..
Z jakého důvodu?
Co třeba proto, že si přemaloval RegioPanter, pak se tím chlubí (jenom zde vyšlo minimálně 10 článků), jako kdyby objevil Ameriku, ale to, jaké bezohledné nechuťárny předvádí ČD na S6, je mu naprosto ukradené.
„Co třeba proto, že si přemaloval RegioPanter“
Tak to je fakt pádný důvod k ústavní změně. To si dejte na volební program.
Něco jako:
Odepřete majitelům vlastní nátěr vozidel!
Vavákova hospoda…. také uletěla….
Chudák Vavák! Vo všecko přišel…..
Napatlal štětkou hašišbednu našedo.
Tak v podstatě problémy JHMD začali když vznikl tento stupidní motorák, přitom nebyl vůbec potřeba.
To ne, to bylo už dřív – ne až když vznikl, ale kdyř se rozhodovalo o tom, že vůbec vznikne. Původní (Šatavovská) představa o modernizaci těch polsko-rumunských motoráků byla mnohem střízlivější a účelnější.
To není vůbec pravda. Motoráky potřeba byly, a kdyby se ten projekt povedlo dotáhnout do konce, dost možná by dneska JHMD nebylo v takové mizérii v jaké je.
Ono 32t lokomotivou tahat 15t vůz pro 46 sedících cestujících a při každém obratu muset objíždět je těžce neefektivní řešení. A právě hodně nevýhodný poměr mezi vysokými náklady na provoz a nízkým užitkem zlomil JHMD vaz.
Historie spíš nezapomene to, kdo bránil vyřešení situace, než to, kdo ji opravdu způsobil…
Bylo načase.