z prahy

Borecký chce od 1. ledna zdražit středočeské jízdné o 20 až 30 %

Autobus Pražské integrované dopravy. Pramen: IDSKAutobus Pražské integrované dopravy. Pramen: IDSK

Středočeský kraj připraví cílené slevy pro chudší obyvatele. Výhledově má jízdné uhradit 50 % nákladů na regionální dopravu.

Zpět na článek
231 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek

Legrační je, jak se Češi mezi sebou handrkují. A toho politici využívají. Takové to nekonečné handlování a licitování které ve výsledku stejně moc nikam nevede. Resp. vede- tj. k úplnému zabetonování něčeho co třeba bylo možné a potřebné nějakým způsobem řešit. Namísto toho aby někdo přišel s nějakým konstruktivním návrhem nebo zlepšením které by byl výhodné pro všechny. To ne. To se každý zakope a zabetonuje na své pozici kterou urputně hájí namísto toho aby sám něco vymyslel nebo přinesl, případně z té situace i něco vytěžil nejen pro sebe ale i pro ostatní. Je to trochu škoda. Na co… Číst vice »

Marek

Borecký = STAN. Je třeba ještě něco dodávat? Já myslí, že ne. To mluví samo za sebe.

Marek

Navrhuji 1/2 roční kupon na MHD čili na 6 měsíců pro Prahu cca za 2500,- Kč (+ návazná pásma). Do toho bych šel.

Marek

Na základu šukafonu vyvinout nové úsporné výkonné a pohodlné drážní vozidlo které svou rychlostí a pohodlím přiláká nové cestující. Šukafon forever!

Marek

Uspořádáme železniční závody vytuněných šukafonů. (Šukafon Drag race) To přispěje k popularizaci železnice a cestování po železnici. Osadit kotoučové keramické brzdy jako u závodních aut. A ergonomické masážní sedačky. Trať upravit tak, aby jízda byla klidná a plavná jako na koridoru. A dalo se po ní jet 200 – 230 km/hod.

Marek

Šukafon odlehčit, vyházet vše co je zbytečné. Nechat jen sedačky a přední + zadní světla. Případně z něj udělat kabriolet. Osoustružit kola kvůli zlepšení adheze (lepší rozjezdy, brždění) Vyvinout palivo anebo upravit sací systém motoru, případně přemapovat řídící jednotku motoru nebo ho celý upravit aby bylo docíleno většího obsahu kyslíku a zlepšení stechiometrického poměru. Občas do šukafonu na brigádu nějakou letušku která bude roznášet cestujícím perlivé šumivé alkoholické nápoje.

Marek

Přenosný kupon pro Prahu už nyní stojí cca 1000,- Kč i přesto se že se při zdražování jízdného dušovali že VŠECHNY kupony nezdraží, že na jízdné předplatních kuponů se sahat nebude. Přenosný kupon je taky časový kupon jako každý jiný. Že si to mohou předávat jezdit na to 2 lidé? To asi těžko, to v reálu moc nejde. To jsou takové hloupé vymyšlenky a hloupé představy. O ročním kuponu za 3650,- Kč apod mi tady nevykládejte, já nevím co bude zítra. Vrátí mi zbytek neprojetého jízdného? Pokud bych ho nemohl využívat? Nevrátí. Takže já nevím co by ještě chtěli.

Marek

Už dávno (před několika lety) jsem DPP a ČD řekl, jak mají snižovat spotřebu paliva a provozní náklady a to ještě předtím než tyhle všechny problémy vznikly. Jestli to tak dělají, to nevím. Už dávno dostali návod co mají dělat. A víte jaký byl konečný výsledek? O víkendu o sobotách a nedělích znemožnění přestupu z autobusu na vlak. A to oběma směry z Prahy i do Prahy. Prostě když někam jedete (vlakem) tak abyste nemohli obcházet MHD a utéct rovnou do vlaku. To nechtěli a to se jim nelíbilo. Jede to prostě schválně tak, aby jste museli čekat 60 minut.… Číst vice »

Marek

Už dávno (před několika lety) jsem DPP a ČD řekl, jak mají snižovat spotřebu paliva a provozní náklady a to ještě předtím než tyhle všechny problémy vznikly. Jestli to tak dělají, to nevím.
Už dávno dostali návod co mají dělat.

ldx

Mně například vadí, že na vlak není možné použít jízdenku na 1 pásmo. Proto tuto vzdálenost raději dojdu pěšky nebo na koloběžce. Ale občas je to voser, třeba když prší atp. Na druhou stranu, když přičtu obvyklé čekání, tak to vyjde časově nastejno.

Stejně tak předplacený kupón na 1.pásmo je dvojnásob drahý, cena pro další pásma jesou už proporcionální.

Nechápu ten smysl – asi donutit lidi co bydlí na hranicích Prahy, aby se dopravovali ve vlastní režii tj. pěšky, na kole, koloběžkou nebo v nejhorším případě autem… vymýšlel to nejspíš nějaký auto-dement.

Jan Hájek

Mně zase vadí, že MHD Praha není rozdělená na pásma B, 0 a P. Např. pokud někdo jede od Kolína na Depo Hostivař, nemusel by platit za dvojpásmo P.
Vlaky na trati Libeň – Hostivař, která je fyzicky blíže k centru, jsou v dojezdovém pásmu 0, tak proč v něm není MHD na okraji města také? Na lince 229 (Uhříněves – DeHo) je na to tarifní výjimka, ale kdo přijede vlakem např. z Peček, platí o 20,- víc.
Dále by Praha mohla zavést jízdenky na 10 nebo 15 minut s cenou max. 20,- Kč.

Jarda

no vlaky přímo nenávidí 😀

Kreketuse

Nyní jsou ceny krásně nastavené přímo úměrně pásmu a dobře se to pamatuje: například 6 pásem za 60 korun. Škoda, dlouho to nevydrželo, dělalo to systém příjemnější na použití.

Názory že kvůli kruhovému uspořádání utíkají peníze mi připadají scestné. Pokud někdo jede výjimečně skrz prahu na 2 stranu tak zkrátka tím dostane množstevní slevu a pokud někdo jede tangenciálně, potom má slevu za to že spojení v těchto směrech s pravidla bývá nepříliš kvalitní.
A pokud snad někde je výrazný přepravní proud v tangenciálním směru, dá se to řešit lehkou deformací uspořádání zón, třeba i lokálním minimem/maximem.

babilon

On nebude ani tak problém u jednorázových jízdenek, protože tam navíc zapůsobí časově omezená platnost, ale hlavně u předplatného, kde se platí jenom ta pásma.

robert

Zdražit? A co si od toho ten megablb slibuje? Že vybere víc peněz? Za tu mizérii, co ten diletant nabízí?

Romanero

Je to blázen. Už teď se ty kupóny sotva vyplatí a tarify dopravců jsou výhodnější než jízdenka PID pro Středočeský kraj. Akorát roztočí spirálu destrukce veřejné dopravy..

ldx

Jak kde… výhoda kupónu je v tom, že když spěchám, nemusím nic řešit a rovnou dobíhám a nasedám nebo naskakuji…

Honza

Tenhle přístup miluji. Berete hodně? Tak vám to zdražíme. Berete málo? Nebojte my se o vás postaráme. Všechno mi zdražuje pod rukama, počítám už každou korunu, protože mám příjem nad hranicí průměru a od státu nikde nedostanu ani korunu. Ještě víc zdražte jenom pro nižší střední a střední třídu. Za chvilku žádná nebude a nebude to mít kdo financovat. Tenhle přístup je cesta do pekel.

Blzx

Stát tu není od toho, aby vám něco dával.

Honza

Já souhlasím. Taky nic nechci. Ale tak ať nedává ani ostatním. Proč dá jenom někomu. V tomto případě jak to řekl p.Borecký (nízkopříjmovým zadotujeme, ostatním zdražíme) to potom zní takto: Zdražíme pouze těm co už teď nic nedostanou a na zdražení doplácejí nejvíc ze všech, protože mají ještě pořád dost. A nezlobte se na mě, ale v tom tu rovnost již nevidím. Buď zdražit všem, nebo nikomu, nebo tak ať to unesou i ty s nižším příjmem. Jsem pro spravedlnost a né pokutování úspěšnějších na úkor těch kteří to štěstí neměli.

123

Pravdivá … jak se to vezme. V principu s tím lze rozhodně souhlasit. Ale pokud řekneme A, tak se sluší říci i B. Takže co tu větičku trochu obrátit … jestli je tu stát od toho, aby vám něco bral?

Zejména s ohledem na to, že si toho nebere zrovna málo. Pokud si pamatuji, tak daňové zatížení práce podle OECD u nás bylo loni přes 40% . V tom přehledu jsme na tom byli hůř jak Švédsko nebo Dánsko:-/.

BTW … na tramvajenku ještě mám, přispívat mi na ni nikdo fakt nemusí:-).

PetrH

Brzděte, ta tramvajenka třeba v Praze je dotována asi z 90 %.Tady máte odpověď, kde ty peníze jsou.

Petr Zdobinský

Proč bych tedy státu měl dávat něco já ? Já stát k životu nepotřebuji. Udělal ten stát něco užitečného ??? Veřejná doprava je veřejná služba, jako osvětlení ulic, bezpečnost veřejného prostoru. Od Boreckého jsem nikdy neslyšel, že by STČ kraj propustil zbytečné úředníky, zkrátil jim mzdy, či přestal platit nesmysly z rozpočtu.

ldx

Haha, to je směšné… vůbec nevíte co všechno stát financuje a zajišťuje… s těmi byrokraty máte pravdu, na severské země máme stále co dohánět.
Ale dotace jízdného by měla být opravdu jen pro nízkopříjmové.
Nebo pojďme zavést MHD zdarma, ale s povinností, že budou jezdit všichni (do práce nebo obecně ve špičce). To by se vám ale taky asi nelíbilo.

Jelen

Ideální strategie – vyhnat lidi z veřejné dopravy, aby se pak dalo snadněji škrtat pro nevytíženost. Odvolejte už někdo tohoto člověka, než tu veřejnou dopravu ve středních Čechách rozvrátí úplně.

Nikdo

Dostal se do zastupitelstva ? Jestli ano tak s největší pravděpodobností pozůstane na postu

Hádej

50 procent na provoz z jízdného v podmínkách ČR? Ten člověk asi upadl na hlavu.

Bohatší sednou do aut a chudší přestanou jezdit, protože jim nutně bude muset omezit nabídku.

Tohle je učivo prvního ročníku.

Je čím dál zjevnější, že ten člověk je zcela nekompetentní a vůbec netuší, která bije.

Diesel

Naopak je to člověk na svém místě. Proč by měl kdokoliv komukoliv dotovat jeho courani. Do auta si taky každý naleje za své. Žákovské s dělnické jízdné ráno tam a odpoledne zpět, seniorské dopoledne na nutné doktory atd a zbytek si holt courat za plnou palbu.

Hádej

Až si budeš za svoje stavět a udržovat silnice a platit každému, kterého svou smradlavou plechovkou poškozuješ, jeho náklady na tvoje courání, tak přijď.

Gale

Nic proti. Až si tu „škodu“ dokážeš vyčíslit a třeba před soudem vyargumentovat tak přijď.
Pro začátek by bylo fajn, kdyby ti kteří danou službu nevyužívají neplatili větší část nákladů než její uživatelé. Takže 50% VHD pokrýt jízdným by mělo být naprosté minimum..

PetrH

Ještě tu škodu dá do uvozovek. Až si dáte výfuk do kabiny, abyste věděl, jak vaše auto smrdí, tak přijďte.

ABC

Vzhledem k tomu že ostatní zase pro změnu tak či onak poškozují mě, tak ono to vzájemně započte. Snad kromě Amišů, ale těch zase tak moc nemáme.

Y.K.

No, silnice jde ve středočeském kraji zhruba stejně jako do VHD. Taky dotace, mýto pokud vím, neplatíte.

Tom

Já tedy p, Boreckému nezávidím (nelituji ho – vybral si to sám). Nicméně je jasné, že vstupy na veřejnou dopravu prudce zdražují. Někdo to zaplatit musí. Zároveň je třeba, aby mě nevyšla cesta VD podobně draho a podobně jako pohodlnější cesta autem. To by byl průšvih. V diskuzi jsem žádné nápadité řešení neviděl, nejvíce je tam invektiv. Rok 2023 bude těžký pro všechny. Neměli bychom zapomenout na Rusko, které celé situaci hodně pomohlo.

medical examiner

Copak Rusko, ale autoři těch všelijakých restrikcí a omezení vůči němu v domnění jeho oslabení…

Ondra L.

…dalsi blb

Hádej

Tohle není Rusko a energie, tohle je absolutní nesmysl.

PetrH

Myslíte, že auta nejsou dotována? Pokud například Středočech jezdí po Praze, dotují jej Pražáci. A pokud parkuje zadarmo, tak dvojnásob. Na výstavbu a údržbu silnic v Praze nejde ze spotřebních daní nic. P+R parkovné v parkovacím domu také nemá šanci navrátit jeho cenu, to je dotace za to, aby nepokračoval dál.

ABC

A když Pražák jede po středních čechách, tak ho nikdo nedotuje?

PetrH

Byl ten můj příspěvek moc dlouhý? Opakovat se mi jej nechce.

Novotny

Od srpna 2021 0 20 az 25% tomu rozumim, ale od ledna az o 30%, to uz je prilis.

Pan Borecky by mel byt odvolan z funkce, nez zpusobi rozklad ve verejne doprave v Kraji. Ve finale bude penez z jizdneho stejne, akoraf ubyde 20% cestujicich, kteri radeji zvoli individualni dopravu.

Pak cely koncept ekologicke dopravy a dotovane financne dostupne dopravy pro sirokou verejnost pujde do haje.

Kubrt

Spíš panu Boreckému porďte, jak nafouknout rozpočet kraje.

Hádej

Vstupy se nezvýšily o 50 procent.

Augusto Pinochet

…máte pravdu, je to 300%…

Hádej

To opravdu ne. 😀

Nikdo

A o kolik experte ?

NOVOTNÝ

múže částečně omezit málo vytížené autobusové spoje a tím část prostředků ušetřit. Nebo u dopravců poptávat méně kapacitní autobusy do oblastí, kde není taková frekvence cestujících. Nebo se angažovat na ministerstvu dopravy za vyšší příspěvky pro kraje do veřejné dopravy, měl by to zastřešovat částečně i stát z rozpočtu.
Ale zdražovat jízdné. které je nyní už na vysoké úrovni pro nižší příjmové skupiny už teď, není moc řešením. To ty lidi akorát odradí a způsobí rozvrat veřejné dopravy.

Pokud toto nedává, tak by tam neměl mít co dělat a radši jít škodit na jiná vyšší místa

Diesel

Chválím práci pana Boreckého, který opravdu zodpovědně přistupuje k veřejným financím. Doufám že se vám veškeré kroky podaří prosadit. Děkujeme.

Pavel

Borecký=Diesel. Jak příznačné.

Milan

dej si hadr na hlavu blbečku

Jeňýk

radní pro veřejnou dopravu dělá všechno pro její likvidaci 🙂

Jiří Kocourek

Z FB Boreckého…
Radní pro veřejnou dopravu, P+R a cyklostezky ve společnosti Středočeský kraj

Jack

To je jako u SŽ. Ty taky dělají vše pro likvidaci dráhy. Akorát Borecký je u některých lidí považován za „řádného“ hospodáře a toho, co se snaží „narovnat“ podmínky ve veřejné dopravě. Musí se mu nechat ta zarputilost, se kterou chce svá rozhodnutí prosazovat. Ale tímto veřejnou dopravu rozvrátí a jeho motto, že „D6 vyřeší dopravní obslužnost západní částí Stč kraje“, se stane pravdou, protože všichni pojedou raději autem, když to bude stejně drahé jako VHD :))))

Kamil Novotný

Vyženeme lidi cenou a pak to zrušíme pro nevytíženost. Taky řešení.

Vtvt

Taky to lze říct, že středočeskou krajskou veřejnou dopravou od Nového roku se nebude cestovat se slevou 75%.

Od Nového roku se bude cestovat se slevou 70% z nákladů na krajskou veřejnou dopravu.

Jestli se nelíbí, tak jedinou cestou je snížit náklady veřejné dopravy. Například zrušením dotování nejméně využívaných vedlejších železničních tratí, po vzoru Dolního Rakouska či Jihomoravského kraje.

viz Borecký v létě:
„Železniční tratě vznikly na přelomu 19. a 20. století, dnes je ale doba jiná. Autobus vyjde objednatele veřejné přepravy levněji, na rozdíl od vlaku sveze lidi rychleji a může zajet až do centra obce,“
https://zdopravy.cz/stredoceske-lokalky-ceka-dalsi-redukce-provoz-skonci-nejmene-na-dvou-tratich-117493/

Leinad

Ferdinatka vznikla jindy, dávno nevozí jenom sůl, ani sůl není významná.
Autobus vyjde levněji, pokud se mu do nákladů nezapočítá cena za cestu. Vlak musí platit tunokm sprželi. Krajská silnice pro autobus prostě je, kraj ji nemusí udržovat(ani když je tam autobus největší/nejtěžší denně jezdící vozidlo, ani zastávky nejsou potřeba)

PetrH

Kraj platí údržbu silnic 2. a 3. třídy. I tam jezdí autobusy.

Jiří Kocourek

Borwcký ty jsi ale koumák… nyní jízdenku PID mám za 60Kč u ČD jízdenka 64Kč… tak kde asi budu kupovat jízdenku když se zdraží jízdné PID… no přeci u ČD

ABC

myslíte že ČD nezdraží taky?

Jiří Kocourek

jj zdraží ale o míň než je inflace…

Vtvt

Ředitel ČD 12.9. prohlásil:

„Navýšení cen jízdného se projeví jako každý rok. Říkáme už od začátku, že to navýšení bude letos malinko vyšší, než na co byli cestující zvyklí. Ale ne natolik, aby to přineslo odliv cestujících.

To znamená, že za mě by se ZVÝŠENÍ CEN mělo pohybovat KOLEM DESETI AŽ DVACETI PROCENT.

Nyní děláme citlivostní analýzy, co trh unese, protože primární je pro nás to, aby nám lidé nezačali utíkat k automobilové dopravě. „

medical examiner

Zdraží, ale možná několikanásobně méně…

Marek

Nebi jízdenky v tarifu ČD na prostě kraj zakáže, jako to udělali v Plzeňském a Jihomoravském kraji.
Tam na cesty po kraji, ve vlacích ČD objednaných krajem platí pouze jízdenky IDS.
Tarif ČD na takové cesty neplatí.

Leinad

To by znamenalo víc vrtat do smlouvy, přejít na brutto – a nejsem si jistý, že to jde během platnosti.
Vzhledem k tomu, že kraj chce i první třídu, ale tarif PID ji nezná,

_Tom _

Krásný! Každý měsíc si kupuju lítačku za cca 1700 Kč, chápu že se to o nějakou kačku zvedne ale sorry jako, každý týden 2-4 krát výpadek spoje. Nejsou lidi! Když už si platím službu ocenil bych i starou Karosu. Takle ženete lidi do aut.

medical examiner

A všechny ty pindy o udržitelné dopravě půjdou kam, Halík?
No půjdou do pr***e!… 😀

Granja

Nebojte, Halík, prémie určitě nebudeme brát k…a nižší, nižší, nižšššííí.

Granja

Zkuste to samé napsat o železnici, a to že byste ocenil i ropovod z 810.

_Tom _

Bavím se tu o vytížené lince ne o prázdné 810. Když bude místo busu jezdit 810 včas a plná lidí, beru!

Tomáš 104

Nezapomeňte na svůj komentář až budete stát v zácpě a autobusy ve svém vyhrazeném pruhu vás budou předjíždět.
Potom už stačí jeden UB , který z nervozity nebo stresu přestane myslet a máte „obyčejný ťukanec“. A potom už to nejsou minuty

babilon

Kde jsou v StČ zácpy a vyhrazené pruhy?

Tomáš 104

To myslíte vážně?

medical examiner

Ty zácpy jsou obvykle na hranicích s „Prahou“ nebo těsně za nimi.
A to kolikrát tak dlouhé, že by se člověk po***l…

Hádej

To už ale „není věc“ pana Boreckého, když je to v Praze, že. 😀

babilon

A jsou tam na hranicích s Prahou i ty bus pruhy, kterým se zácpě vyhnu, když pojedu autobusem? Nevím, ptám se, nebyl jsem všude. Ale ze svých cest po StČ nic takového nevybavuji, vždycky jsem v autobuse skončil ve stejné zácpě jako ta auta.

_Tom _

Vyvedu Vás z omylu při cestě do práce žádné vyhrazené pruhy pro autobus nemám a provoz je standardně plynulý. Myslím že 3x krát týdně ťukanec nehrozí. Jestli někdo rád tráví každý týden čas čekáním na něco co nefunguje prosím.

PetrH

Možná proto nejsou lidi, protože nejsou prachy…

Pavel

No, pan Borecký nechápe, že MHD nemusí být rentabilní a přesto je výhodná pro společnost.
Už jen tím, že nemáme silnice zcela ucpané auty. A taky tím, že tím pomáháme životnímu prostředí.
Asi přestaneme sázet stromy ve městech. Je to drahé a musíme to všichni dotovat!

Paolo

neni to nic co se s ohledem na aktualni vyvoj nedalo cekat. Ano MHD nemusi byt rentabilni a ani primestska doprava… ale nemuze polozit mestskou ani statni kasu, ktera musi platit i jine veci… a za druhe… k pomeru k rozsahlosti site Pha a SCK je cena trapni podobne jako v Brne, Plzni…. Praha, Brno a Plzen maji jedny z nejnizsich cen jizdeho a jedny z nejrozsahlejsich siti…. ekonomicke silenstvi

digi

Tak mnohem větší ekonomické šílenství je že se za 15 let nezvedalo mýto, opravy silnic nestojí stejně jako před 15ti lety … Ale napálíme MHD aby si lidi sedli víc do aut a my potřebovali víc peněz na opravy silnic…

medical examiner

No…tak při současných cenách by ta dálniční známka musela stát tak 6600,-Kč 😀

Nikdo

Spíš 6660 Kč

ABC
Hádej

Jistě, jenže tenhle génius nechce zdražovat o inflaci, víme?

MartinS.

Pokud by jízdné mělo pokrývat 50 % nákladů, tak to má k rentabilitě ještě hodně daleko… minimálně těch druhých 50 %. Ale pokud se má udržet funkční systém veřejné dopravy, tak se to z něčeho financovat musí a jsem si celkem jist, že Středočeský kraj nemá tiskárnu na peníze.

Hádej

Samozřejmě, od toho ale dostává od státu dost slušné dotace. A ostatně je to politik, jeho prací je shánět peníze na veřejnou činnost.

Ale to on neumí a nedělá. Pouze likviduje to, co tu 30 let před ním udržitelně fungovalo. Za jeho vlády najednou nemůže? To je sakra divný, nemyslíte?

MartinS.

Kraj dostává od státu peníze do rozpočtu a jednou z kapitol rozpočtu je i doprava. Vzhledem k tomu, že kraj musí posílat víc peněz i třeba do školství, zdravotnictví, sociálních služeb, dá se jen těžko předpokládat, že by měl víc peněz zrovna na dopravu. A ono to bude udržitelně fungovat i dál, jen to bude dražší.

Hádej

Ježiši Kriste, to snad není možný už toto. Podle vás snad cena neovlivňuje poptávku, nebo co? 😀

Pepa z tratě

No když to tady tak čtu, tak když by dopravu řídili někteří z vás, tak by po dvou dnech zkrachovala.

Kubrt

Soudě dle počtu exekucí, pro nějakých 5 % dospělé populace v ČR je normální kupovat si něco, na co nemám. Takže není divu, že část lidí očekává to samé chování od „eráru“ (který si ty peníze asi natiskne, žeáno).

digi

Jste zaspal dobu ne?? Erár (ČNB, ECB) už tiskne prachy zhruba 10 let, od roku 2012…. 20 pct jde na nákup státních dluhopisů, zbytek ale teče to do kapes bůhvíkomu… Naučte se kdyžtak nový výraz:
https://ekonomickydenik.cz/cs-o-kvantitativnim-uvolnovani-tisknout-je-snadne/
(starší ale dobře popisný článek)

Kubrt

Ovšem Středočeský (ani jakýkoliv jiný) kraj takhle postupovat nemůže.

Hádej

Zajímavé, že všechny ostatní kraje až na Boreckého jinak postupují…

Nikdo

Jojo tiskne netiskne ale co s tím uděláme ? Ach jo jsem zapomněl že Tomio má na všechno řešení ne ?

Jiří Kocourek

No dle toho jak to řídí Borecký tak za chvílí tou MHD nebude jezdit nikdo…

medical examiner

Tak zlé by to nebylo. Akorát že by se začlo šetřit.
89 autobusových linek ihned zrušeno*, ostatní pouze 4-5 párů denně v pracovní dny, z toho 2 jen ve dnech školního vyučování.
Ve vlakové dopravě konec spěšných vlaků a všech vlaků mezi 23:00 a 04:00.

* Tolik je jich totiž souběžných nebo jinak nadpočetných. Po „Praze“ dalších 50.

Jeníček

P. Borecký veřejnou dopravou nejezdí, a když už tak ji neplatí. Někdo tu ztrátu zdarma, za východní tvory zaplatit musí.

medical examiner

Hmm…už vidím, jak to dávají stejně jako další tisíce výdajů Putinovi k úhradě…

Pampeliška

Ty lidská špíno, ti lidi přišli o střechu nad hlavou. Ty se tady máš královsky a řešíš 0 Kč, který by nám chyběly, kdyby tu oni kvůli válce nebyli. Seš rusofilní fašoun asi, škoda ztrácet čas.

Nikdo

Víš že tohle už dávno neplatí ? Ale tohleto ti už Tomio neřekl

Martin

To je pitomec, na západě se veřejná doprava zlevňuje u nás naopak zdražuje. Auta to jistí.

Kubrt

To zlevnění ovšem musí někdo zaplatit. Máte dojem, že naše veřejné rozpočty by to unesly?

Martin

Stačí nekupovat předražené stíhačky a máme na veřejnou dopravu.

Martin

Jestli se koukněte jak se dnes vede válka, tak stíhačky na obranu moc efektivní nejsou,lepší a levnější jsou drony i Ukrajina je toho příkladem. Když to někdo sestřeli tak pilot je vlastně km daleko v pohodě.A ty drahý stíhačky,stačí jednu sestřelit a miliarda je fuč.Ta miliarda by klidně mohla jít na dopravu.

Martin

Ty si myslíš že by rusaci nesestrelili F35,tak to jsi pěkný najifka.

Martin

Nesmíš se moc koukat na ČT, ale na armádní weby.Tam je krásně vidět jak se vede boj a drony byli velmi úspěšný i v amnenskem konfliktu,kde dostali na prdel .

Martin

A ještě lidi mají právo mít svůj názor tak proč hned mají umřít, to pak můžeš do Ruska proti kterému teď svět bojujete je jenom jeden názor správný, což by tady lidi jako ty chtěli taky. V rámci té době správně strany.

medical examiner

Ovšem, ti autíčkáři…
Ihned jak se dokončí okruh, tak se u každého tramvajového obratiště a u každého konce metra (Dědina, Motol, Zličín, Sídliště Řepy, Slivenec…) vybuduje velké P+R parkoviště – a do města jedině těmi tramvajemi nebo metrem…
Nejšťastnější budou jistě řidiči sanitek…krom IZS a pár autobusů žádná auta… 😀 😀

PetrH

To je dobrá scifi s těmi P+R parkovišti na okruhu. Kolik míst by tam muselo být a z čeho se to bude platit?
Koneckonců, proč čekat „až se dokončí okruh“ ? Od západu k jihovýchodu už okruh je. „Dědina, Motol, Zličín, Sídliště Řepy, Slivenec“ mohou být dávno takto napojena.

Hádej

Ale jistě že unesly. Ale to by to musel organizovat někdo, kdo tomu rozumí.

Kubrt

Například?

Hádej

V podstatě kdokoliv jiný, kdo zná základy ekonomiky dopravních sítí a veřejných služeb.

Borecký tohle zjevně postrádá.

Jeho deklarované cíle jsou zcela mimo realitu. Ale vám prostě nevadí, že ve Středočeském kraji to bude jako v Ugandě.

Vy budete propagovat nesmyslnou mantru o šetření za každou cenu a vůbec vás nezajímá, že tímhle postupem se neušetří nic. Zapište si kurs ekonomie dopravy, ano?

PetrH

Ovšem z jaké úrovně se zlevňuje (a na kolik) a z jaké zdražuje…

Martin

Nemusíme chodit daleko, v Německu jdou opačnou cestou než u nás.

PetrH

Jj, možná se tam ve školách naučili konkrétně argumentovat a nejen všechno okecat jako v ČR…

Kubrt

Však oni to zaplatí na daních, žádné zdarma v dopravě neplatí.

Martin

A u nás žádné daně neplatíme ?

Kubrt

Platíme; nechápu. Aby u nás byla VHD ještě levnější, než dnes, jak tu mnozí volají, museli bychom platit ještě víc, nebo zázračně pozvednout ekonomický výkon.

Hádej

Ne, stačilo by provádět skutečně efektivní dopravní politiku. A ne bezmyšlenkovitě stavět dálnice a obchvaty podle plánů z roku 1970 a pak se divit, že jsou zase plné.

PetrH

No ta VHD by vedla do města. Ne kolem. Ale ta auta z okruhu nakonec sjedou do města, jejich cílem ve většině případů není kroužit kolem dokola. Okruh naopak další auta do města přivede. Vidíme to na těch částech Prahy, kde oba okruhy z větší části existují.

Martin

Když má město okruh,tak žádné další auta do města nepřijedou, proč by tam jeli?Ty se chtějí dostat z bodu a do bodu b a ne se zastavovat někde mezi. To by vám mohlo říct řada podnikatelů jak jim šli po dostavbě okruhu tržby dolu.

PetrH

Polovinu dopravy opravdu neodvede. Tolik tranzitní dopravy v Praze není, třeba i na té magistrále jsou to nižší jednotky procent. Jinak si najděte pojem dopravní indukce, prostě když někomu usnadníte dopravu (což okruh taky dělá), je pro něj snazší jet autem a to třeba z větší vzdálenosti. Většina těch aut chce z okruhu sjet a pokračovat do Prahy.

PetrH

Okruh následně takto nutí k výstavbě dalších kapacitních radiál do centra. Což přesně v jižní části Prahy vidím, tady kupodivu oba okruhy jsou.
Pořádná VHD by vedla do centra tak nějak přímo a reálně by skutečně auta odvedla.

Nikdo

Která skončila ale taký by musel to vám Tomio říct

Martin

Ty jsi blbej ,toho ukecanyho Japonce jsem nevolal.

Martin

Nevolil

Daniel

Jezdím každý den autobusy Beroun – Praha a zpět za 1700,- měsíčně. Po zdražení o 30% budu platit 2200. To už mi stojí za to auto se kterým projedu 2800 a jsem všude rychleji (krom Prahy ve špičku)

Martin M.

Tak si ho kupte, hodně šťastných kilometrů. Jestli je pro Vás jediný ukazatel ten finanční, není stejně potřeba to dlouho rozebírat a můžete se jet projet klidně hned, já třeba aut mít můžu a třeba i 2, jen nechci i kdybych jezdil na vlastní moč ale zase nemám nic proti autům a jejich uživatelům. Ale asi to vidím z více úhlů, než hypoteticky počítat co bych mohl za kolik když stejně vím, že budu jezdit tam kam dosud a nepojedu kolem republiky jen že můžu vlastním vozem hned druhý den co ho koupím. To je jako ten vtip o kouření… Číst vice »

Martin

V dnešní době je auto taková malá jistota, něž čekat na zastávce jestli se našel řidič budu.

Pezos

Šotoušovi z pražského sídliště nevysvětlíš…

axon

proč by si měl auto kupovat, nepochybě ho už dávno má 🙂

Jan

Auto musíte i udržovat, ne jen do něj lít palivo, takže to vyjde dráž. Ale zajímá mě, jestli stejným způsobem přistoupíte i k jiným produktům. Když se vám díky inflaci zdraží chleba z 35 za 50 korun za bochník, taky si začnete péct sám doma nebo jste ochoten si připlatit?

Miky

Mejdan skončil, držte si klobouky, jedeme z kopce!

axon

a kdy jako ten mejdan byl? že jsem si nevšim

PetrH

no jestli máte pocit, že cca do letošního roku jste se měl nějak špatně, tak se asi budete v budoucnosti hodně divit…

Granja

Nemusíte nutně být u všeho!

Miky

Tak pořádně se rozjel zhruba od roku 2008, kdy se „tisk“ inflačních peněz stal údajným lékem (ve skutečnosti jen drogou) na pokrytí vzrůstajících nákladů (a)sociálního státu a různých šílených politik, zejména Energiewende/lov CO2, zemědělské dotační mašinerie atd. Zdálo se, že vrcholí akcí kovid, ale akce válka jde ještě o level výš. Jenže není možné jet na dluh věčně, ekonomické zákonitosti sice nefungují tak přesně jako ty fyzikální, nicméně fungují, teď se bude platit a platit budeme my – i s úroky a úroky z úroků. Jak řekl jednoroční dobrovolník Marek: Zkuste pumpovat slávu do prasete, tak vám nakonec přece jen… Číst vice »

Nikdo

Tvl vidím další beran z Václaváku co se naslouchal Tomia ale bude kecat že furt má vlastní nezávislý myšlení

Miky

Argumenty nemáte, jen mě onálepkujete, že poslouchám nějakého majitele politické strany, popravdě jeho ekonomické názory neznám a ani mě moc nezajímají. V čem se mýlím, řekněte… Prostě je faktem, že se tady dlouhodobě vyrábí deficity veřejných rozpočtů, poslední dobou dost brutální, to prostě nejde donekonečna, to musí samo o sobě zákonitě „vyrobit“ odpovídající inflaci, jestli si někdo myslí, že státy narozdíl od podniků/domácností můžou donekonečna emitovat takové objemy peněz, které nemají na příjmové stránce, tak je na omylu, tato cesta vede k bankrotu. Dál je tady nesmyslná kovidí uzávěra, likvidace spolehlivých zdrojů energie, sankce na dodavatele energetických surovin, atd. atd.… Číst vice »

medical examiner

Takže Péťo Borecký…tady máš letenku do Bolívie… 😀

Honza

Jinde se snaží jízdné držet na stávající úrovni a nepřikládat tak lidem v současné situaci, ale koukám, že Středočeský kraj opět musí jít jinou cenou. Za výpadky spojů např. u dopravce Arriva City by měl kraj naopak ještě cestujícím platit.

medical examiner

A pak to po Arrivě vymáhat jako pokuty…

Nikdo

Ale Arriva city jezdí ve středočeském kraji nebo jen po Praze ?

Petr

Naštěstí benzín zase za 36Kč takže socka to jistí. Prostě se obejdu bez šoféra.

PetrH

Spotřební daň jde od víkendu zase o 1,50 nahoru, je po volbách 🙂

Petr

Tak dnes platím PID jízdenku 14Kč a benzínu při ceně 45Kč vycházel na stejnou trasu 5Kč. Když se zdraží o 20% jizdné, budu ještě ve větším plusu i za 40Kč /litr. 😀

Kotec

5 korun za benzín? To je na 2 km, proč nechodíte pěšky?

Pampeliška

Lžete, vláda avizovala nebo udělala prodloužení.

PetrH

Prodloužení je u nafty, ne u benzínu. Když nečtete, nechápete, tak vám nezbývá, než se pak divit.

Pampeliška

na co chceš prodlužovat u benzínu za ty ceny. chceš to zadarmo co, natáhnout ruku státe starej se a ono to tak nefunguje, pak se divis stojis na Vaclavaku, a zjistis ze to cely platej rusaci a mas blbej den, protoze uz nikoho nezajimas jako nikoho nezajimaji ta fasisticka prasata co na tom vaclavaku byla

fabec

Hlavně ať změní celý koncept pásmového rozložení kraje. Ten je z mého pohledu prostě úplně mimo, a dělaný jen s čistou centralizací na Prahu, s opomenutím dalších center, jako je Mladá Boleslav. Z Mnichova Hradiště, vzdáleného do MB cca 15 km musí člověk přejet tři PID pásma. Naopak teoreticky můžete jet s Brandýsa nad Labem do Prahy taktéž tři pásma, ačkoliv to bude cca 40 km.

medical examiner

Humbuk… Prostě bude pásmo 0, tj. centrum Prahy. A pak prstence po 10 km. Ty prstence ale budou rozděleny na deset dílků. Pro představu: v pásmu 0 Praha hl.n. Praha Masarykovo nádraží Praha-Vyšehrad v pásmu 1 Vysočany, Smíchov, Velká Chuchle, Vršovice, Hostivař, Holešovice, Podbaba, Sedlec, Roztoky, Libeň, Kyje, Horní Počernice, Dejvice, Veleslavín, Ruzyně v pásmu 2 Horní Počernice, Zeleneč, Mstětice, Radotín, Černošice, Mokropsy, Všenory, Horní Měcholupy, Uhřiněves, Kolovraty, Říčany, Žalov, Libčice, Dolany, Kralupy n. Vlt., Běchovice, Klánovice, Hostivice, Jeneč, Pavlov v pásmu 3 Čelákovice, Čelákovice-Jiřina, Dobřichovice, Řevnice, Zadní Třebaň, Karlštejn, Srbsko, Beroun, Čtyřkoly, Pyšely, Čerčany, Mrač, Benešov u Prahy, Nelahozeves… Číst vice »

Tomáš Milbach

Z Brandýsa nad Labem na Černý Most je to skoro stejně daleko jako Mnichovo Hradiště do Mladé Boleslavi. Rozdíly je ale jenom jedno pásmo. Pokud berete, že Brandýs je od Praha 40 km, tak nevím, odkud z Prahy, ale v tu chvíli je to 6 pásem (P+0+B+1+2)

Pampeliška

Máte problém s měřítkem. Základni škola.

Jakub

Žijeme: -V době, kdy jízda v pohodlné Setře u Flixbusu vyjde výhodněji než jízdenka na linkový autobus v PID přes pět pásem. -V době, kdy si vlaky mezi regiony ujíždějí o minutu. -V době, kdy se stále zastavuje na malých uzlových stanicích ale návazné lokálky už z důvodu úspor nejezdí. -V době, kdy nemáme ani jistotu, že autobus přijede protože chybí řidiči. -V době, kdy se jakákoliv cesta napříč krajem mimo dojíždění do Prahy výrazně rychlejší autem oproti vlaku nebo autobusu. Sč. kraj může chtít 50 % z ceny v moment až bude dávat smysl cestovat VHD.. jinak to téměř… Číst vice »

axon

líp to vystihnout nešlo, Borecký ať si dá studenou sprchu a probere se do reality

Kubrt

On v realitě je – realitě rozpočtu svého úřadu.

Hádej

Jo, ale zjevně postrádá znalost, jak z toho ven.

Vy zjevně také absentujete základní vzdělání v oboru – obhajujete zcela evidentní a tisíckrát dokázanou černou spirálu totálního rozkladu, která s přesně tímto přístupem přichází.

Můžete místní VHD ve StČ v podstatě zrušit rovnou a vyjde to levněji.

V.N.

OK, ale je třeba zmínit, že Flixbus kalkuluje s trochu jinou obsazeností svých spojů, než Středočeský kraj. Pak samozřejmě platí , že si může dovolit jiné ceny. Středočeský kraj by také mohl jít cestou, že radikálně škrtne nabídku . A poté by ani tolik nemusel zdražovat.

Jan

To je pravda. Pokud bude VHD jezdit jako Flixbus tak to skončí na obsluze pár velkých měst ve vytížené časy a pak hotovo. Viz Regiojet, který se přisál na nejvytíženější tratě a na těch malých objednávaných státem je to bída s nouzí. Vozy si radši nechává na komerční spoje do zahraničí než aby je dal na pravidelné linky pro denně dojíždějící.

Lukas

Před rokem nám seškrtali linku na polovinu prý kvůli koroně. Letos od září už spoje nevrátili, ale zavedli druhou linku navíc. Ta ale jezdí ve skoro stejný čas jako ta původní a navíc horší trasou, takže ve výsledku se letos nic nezlepšilo. A navíc zmenšili autobusy z kloubů na standardy. Návaznosti moc nejsou, proklady vůbec nejsou, rychlé spojení na vlak přes dvě obce chybí. Tak se pak nedivte, proč lidi jezdí autem, i když je to drahé. Čas je dražší.

medical examiner

Ještě by mohli tu přidanou linku zase zrušit, a tu starou jezdit Dekstrami… 😀

Ladislav

Jestli máte nápad na vylepšení, pošlete ho na Ropid, ať se tím zabývají. A nemusíte si jen stěžovat po diskuzích.

Hádej

A experti Ropidu dělají co přesně?

gitare3

O jaké linky se jedná?

idk123

Likvidace veřejné dopravy ve středních čechách v přímém přenosu. Zdražit ano, ale rozumně, ne 20% nebo nedej bože 30%

Hádej

20 procent by bylo ještě OK. Ale tohle je 20 (už proběhlo) + kolik? 30?

Jakub

Přestože Covid už kompletně pominul, pozoruji úbytek cestujících na S2/S22… V ranních spojích si pamatuji jízdy na stojáka v přední jednotce.. (spoj 6:55 – dnes 7:00 z Lysé na Prahu). Nic takového se dnes nekoná, respektive, nekoná pokud jedou obě jednotky jak mají.. ale často jede pouze jednotka. To se také dříve tolik nestávalo. U dvou jednotek si dnes člověk pohodlně sedne po dvou i v těch nejvytíženějších spojích.

Stejné je to s údržbou. Chápu, že je problém s Graffiti, nicméně pražské Elefanty jsou hlavně v interiéru jedna velká katastrofa a to také lidem nepřidá v pochopení zdražování.

Geralt

Na grafiťáky by pomohlo kdyby ve vlaku jezdila ochranka s povolením použít proti vandalům hrubého násilí. Jinak ono je snaha to umývat, ale ta barva prostě nepustí. Je to vidět v interiéru jak jsou některé ty čmáranice spíš světle hnědé než černé – to je právě po tom co probíhala snaha o odstranění. Ale nejde to.

Luk

Hodně lidí během covidu přesedlo do aut (kvůli „náhubku“, strachu z nákazy, ale i omezenému počtu spojů) a už se nevrátili zpět. Statistika DPP to jednoznačně dokazuje, vidím to i na vlastní oči. V místech, kde po osmé ranní býval už klid a jelo jen sem tam auto, se dnes pořád valí nekonečné hady aut. Naopak busy a metro jsou prázdnější. U vlaků ten rozdíl není tak velký, ale je.

prdlavka

Spousta lidí už přesedlala do aut, vzhledem k tomu co tu napáchaly Středočeský kraj, SŽDC, ČD, IDSK i OAD. Za poslední rok mnohokrát vlaky nejezdily, většina busů nenavazuje na vlak, občas nejede i navazující bus (když není řidič) nebo řidič nečeká 5 minut na zpožděný vlak (ikdyž má), zdražilo se o 25 % (včetně kupónů)…

Cargo

Hezké, většina evropských metropolí šla do zlevnění jízdného v MHD, aby se se podpořil návrat cestujících po covidu a omezila se IAD. A my v Praze řekneme prostě NE !
My to uděláme naopak, výborně !

Y.K.

Jenom detail, Středočeský kraj není v Praze a Praha není ve Středočeském kraji.

Adamgolias

A Špyndlerův mlýn není v Krkonoších.

PetrH

Tak Praha nezdražuje a tak levné jízdné jako v Praze není asi nikde…

Josef J.

Kde ty hlouposti berete? V Praze je levné jen měsíční a delší jízdné, jednorázové je pro krátké jízdy naopak nad náklady a výrazně dražší než v řadě dalších měst.

PetrH

Jednorázové jízdné je pro turisty a je srovnatelné s jinými metropolemi. Samozřejmě, že je řeč o dlouhodobém jízdném. I kdybyste přijel do Prahy jako český turista jednou za rok, tak to jízdné není žádná velká položka ve vašich celkových nákladech.
A mimochodem, zadarmo v Praze jezdí děti do 15 let a lidé nad 65, bez ohledu na bydliště. To je polovina vozu a taky to není samozřejmost.

Josef J.

Pro turisty, kteří jedou například z jiných krajů do nemocnice, na úřad, do pořádné knihovny, nebo za příbuznými. Máte zvláštní představu buď o tom, kdo všechno spadá pod označení turista, nebo o tom, kdo na jednorázové jízdné jezdí. S jízdami v dalších městech se to nasčítá. Přemrštěné jednorázové jízdné vede k tomu, že ti, kteří ho mají platit a dotují tím i Vámi zmíněná extrémní množství bezplatně přepravovaných, hledají cesty, jak se tomu výpalnému vyhnout. Vidím kolem sebe, jak ten, kdo nemá časové jízdné, se snaží jet maximálně autem i z ekonomických důvodů, jak se návštěvy snaží dojet co nejblíže… Číst vice »

Nikdo

A víte že sjt je jen název pro tr10 od Českých drah ?

PetrH

cituji: „Cestou ke zvýšení tržeb je odbourat extrémní množství jezdících zdarma“
To je hezké, ale to se vám nepovede. Mají volební právo.

Geralt

No vzhledem k tomu, že benzín do auta už stojí stejně jako před válkou… Aby si tímhle pod sebou doprava nepodřízla větev.

Vojtěch Suchan

To je cíl 🙂

Vojtěch Suchan

Ještě, že tihle neoliberální sociální inženýři nikdy nebyli na západě, co by asi dělali, kdyby jízdné pokrývalo 5-15% nákladů, což je v systémech příměstské dopravy úplně normální. Veřejná doprava je služba která z principu, pokud má fungovat, bude vždycky „prodělečná“, jenže šetří masivní náklady jinde.

Marek Kubík

Je to tak, jenže ti to pseudoodborníci to nikdy nepochopí…

Kubrt

Můžu poprosit o nějaká konkrétní data k těm 5-15 % nákladů? Děkuji.

XXXD

Vám asi matematika příliš nejde. 100 % nebo 50 % je dost zásadní rozdíl. Píšete, že VHD je z principu prodělečná, což ale nijak není v rozporu s tím, že by jízdné mělo pokrýt 50 % nákladů za dopravní obslužnost.

Y.K.

Proč zrovna 50 %? Proč ne 60, 70, nebo 30 %?

Martin M.

No kámo, prodělečná je něco jiného než finančně neudržitelná a je fakt, že to nastavení pásem a cena za přejezd dost velkého území je směšná, občas se divím kam všude můžu jet na jízdenku pro účely zaměstnání, samozřejmě je to fajn ale ekonomika funguje všude i když je to bohulibá služba pro občany a raději chci zdražit rozumně jízdenky nebo nastavit jiný systém pásem či zón než mít možnost jezdit za hubičku přes celý kraj ale mít k tomu místo 10 možností jen 3..

PetrH

Ve které zemi pokrývá jízdné 5-15 % nákladů? Kromě Prahy, to ještě není samostatná země…

Hádej

Jsou města, kde pokrývá celkem 0 procent nákladů. Dokonce jsou i v ČR.

PetrH

Ano a ta MHD v nich je na tragické úrovni, takže stejně všichni jezdí autem. Kdybyste tohle chtěl, není problém.
A většinou i tam turisté platí, „zdarma“ (z daní) je to pro rezidenty.
A mimochodem, zadarmo v Praze jezdí děti do 15 let a lidé nad 65, bez ohledu na bydliště. To je polovina vozu a taky to není samozřejmost.

idk123

Vyhnat cestující do aut, to by mu šlo. Zdražování pochopit lze, ale 20-30% rok a kousek po zdražení o 25% opravdu ne. To tím nikdo jezdit nebude, ale to je patrně cíl…

Ondřej

Ten pán umí počítat, ale neumí dát věci do souvislosti. Akorát lidé přesednou do aut, zhorší se ekologie, vybere se méně peněz za jízdné a tak pořád dokola…

Hádej

No a hlavně se drasticky zhorší dopravní situace, lidi budou tvrdnout v kolonách nebo na podpoře sedět doma, tedy míň se odpracuje, prodá, převeze, klesne HDP, výběr daní, a z toho bude ještě míň peněz na veřejné statky včetně VHD.

Tihle rádobyšetřílkové umí jenom volný trh, jakékoliv jeho omezení (například vzácností prostoru) jde mimo jejich chápání.

V.N.

Spíše si myslím, že by se mělo jít i cestou optimalizací. K čemu jsou autobusové či železniční linky, kterými nikdo nejezdí. Taková nabídka veřejné dopravy jako je dnes nikdy v historii nebyla. Přičemž množství uživatelů veřejné dopravy zcela určitě není nejvyšší v historii…

Marek Kubík

Dost dobře musíš přemýšlet co zrušit, když se ti cestující dostane jedním směrem ale zpět ne. Co udělá? No přece se na VHD vybodne a zařídí se jinak.

axon

nejezdí jimi především proto neb to asi stálo a stojío za velké H.

Marek Kubík

Hlupák je to, letos podražilo jednotlivé jízdné PID ze Stochova (5.pásmo) na Masarykovo nádraží ze 68 korun na 90. ČD zatím 79 a Arriva vlaky 70 Kč a to už letos zdražily. Na PID se za chvíli kde kdo vybodne…

Jan Hájek

Tarif PID není tak úplně od toho, aby na něj někdo jezdil (přímým) vlakem z bodu A do bodu B. Domnívám se, že tarif PID je hlavně od toho, aby přinášel výhody při přestupech mezi různými dopravními prostředky.

Martin

Co si pan Borecký představuje pod pojmem : Dobře materiálně zabezpečený ?

Lech Malý

No asi jako když má auto a na benzín, tak ať se necpe do dotované VHD.

medical examiner

Asi někdo kdo má místo sporáku indukční desku a na střeše panely…

Pepa z tratě

Dobrý den pane Borecký, chtěl bych se vás zeptat, jaké to je pracovat s pocitem, že ať uděláte cokoliv, vždy vás budou všichni kritizovat, že vše a všechno děláte špatně. Zejména neustále poslouchat od rádoby odborníků, jak je potřeba zachovat všechny lokálky, přestože tito lidé jimi stejně nejezdí, jak je strašný problém zdražení o 2 Kč, přestože ten stejný člověk nechá za pivo a cigára a za zbytečně projetou naftu 3000 Kč (místo aby jel MHD), řeči typu ze přece on se díval na ten vlak a „byl skoro plný“ tak proč ho rušit apod. To musí být šichta tohle… Číst vice »

Hádej

Jojo, tomuhle se říká slaměný panák. A jde o typický argumentační faul.

Pepa z tratě

A ten faul je za 2 min nebo na 5 a do konce?

L.Q.

Tak si to shrneme:
V pondělí autobus vynechal,
v úterý ho řídil nějaký Ukrajinec, co zabloudil a zpoždění bylo 25 minut,
ve středu jsem nejel,
ve čtvrtek (dnes) měl jen 10 minut zpoždění + nefunkční topení, což byl větší problém.
Toto je týdení cestování s ČSAD Střední Čechy, tudíž hned mám chuť si připlatit.

Georg

u nas sice neni bordel csad stredni cechy, ale konstrukce jizdnich radu je pitoma a vazby na vlak a z nej nejsou garantovane.
za mne nejdriv opravit produkt a pak zdrazovat.

medical examiner

Ale vyskytly se i horší případy. Já takhle jel jednou ze školy s vysvědčením (tj. konec června 16 nebo 17) a domů jsem přišel s 2 hodinami zpoždění.
Nikoliv že by ten vlak někoho přejel, ale to byla tak spolehlivě zajištěná NAD z Chuchle dál…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

No nic, budeme jezdit autem. Tohle už se prostě nevyplatí…

Granja

No vidíte. A pak, že to nepůjde. Když se chce a vytyčí se jasný cíl, tak ty lidi z VHD odejdou sami, svobodně, bez jakéhokoli nátlaku.

David

Nejhorsi je, že do auta úplně nemůžou presednout nizkopřijmové skupiny a nebo děti.

Frantisek

No ještě, že tak. Dovedete si představit, co by se stalo, kdyby všechny ty davy sedly do aut? Infrastruktura pro ně byla tedy na rozdíl třeba od většiny vlakových tras v minulých desetiletích rozšiřována a vylepšována. Horší je, že ježdění auty je dosud výhodné natolik, že 1) většina už nějaké auto má a nebude mít problém je použít, a 2) paliva jsou nadále osvobozována i od původní výše poplatků (což se hromadných přeprav dotýká u výraznějších proudů mnohem méně či vůbec, je-li pohon na drahou elektřinu), užití většiny silnic je zdarma. Takže pokud chce zvýšit výnosy z jízdného, měl by… Číst vice »

medical examiner

Dálniční známka za 6500,-Kč ročně! 😀

Granja

U těch dětí je to nejhorší. Ředitel zavře školu, pošle děti na mráz a pokud budou šeškrtány spoje, budou čekat déle – ostatně i o tom jsme zde nedávno diskutovali…

medical examiner

No…určitá část obyvatelstva je nízkopříjmová právě proto, že mají auto…
I když pravda, větší část z nich je nízkopřijmová z toho důvodu, že všechno prochlastá, prohulí a prodovolenkuje…

Rypouš

To chci vidět, kdo tím pak bude jezdit, když šel benzín zase dolů.

Frantisek

A nafta má slevy až do konce příštího roku, přičemž vliv u vyššího podílu přepravované jalové hmoty na celkové hmotnosti vozu je výraznější.

Hodně štěstí

Vyšší ceny, odliv cestujících, snížení spojů a finančních nákladů a tom to je.

Marek Kubík

U nás v okrese zrušily některé spoje protože obce neměly na příspěvek Středočeskému kraji a kde je zrušit nešlo, tak aspoň zrušily zastávky v těch obcích které nepřispěly.
A intervaly včetně hlavních tras? Žádná sláva, i v pracovní dny musíš čekat minimálně hodinu. O státních svátcích a víkendech raději ani nemluvím…

medical examiner

Ehm…zůstalo u příspěvků jen na vlaky, nebo se zavedly i na autobusy?

Hádej

Zavedly, stejně jako na vlaky. Třeba Kladno se raději trhlo z ropidu, než se bavit s tímhle magorem.

Ale správní úřady už mu tenhle koncept doplácení shodily, tak teď kope jak malý děcko a raději po něm potopa, než aby slevil ze své ideologické mantry.

Ladislav

A který že je ten váš okres?

Neonym

Ok, takže po 25% před rokem další rána. Pro mě to znamená konec s využíváním veřejné dopravy v kraji.

Frantisek

A pro velkou část lidí konec možnosti se někam v rozumném čase dostat – už teď přetěžovaná centra trápí kolony aut s průměrným 1,3 člověka uvnitř, v nichž trčí i autobusy, včetně těch, které by šly nahradit vlaky, pokud by ovšem někdo lépe investoval do kolejí (rychlost, kapacita, dostupnost – ne naopak). Pro okolí pak zvýšené náklady na sanaci zdravotní újmy.

Pezos

Za použití automobilu rovnou do gulagu, ne?

Adamgolias

Sanctus simlicitas….

medical examiner

Taky občas…hlavně po tragických bouračkách…
Kdo by to ale potom živil…pro začátek bude stačit upravit formát SPZ do tvaru:
kód okresu – 3 písmena nebo čísla
Např. BER-146, PRA-R5R, KRN-JHO, BUD-BI1.
Pak bude v celé republice max. 3 685 824 osobních aut. Do tohoto počtu nejsou započteny motocykly, traktory aj. s jinými formáty poznávaček.

Takže by se prostě jednoho dne došly poznávačky (které by ale jejich majiteli zůstávaly natrvalo).

PvvS

A proč tedy ten někdo, tedy SŽ neinvestoval ?

Granja

Jo, jo, SŽ má porady, na nich se zhoupne nějaký vedoucí na židli a moudře z patra rozhodne, že nalijí od zítřka x miliard do x-té trati. A peníze na to jim do 24 hodin zašle stará Blažková.

Hádej

Ne že by SŽ neměla máslo na hlavě.
Ale hlavní problém visí na MD, kde o železnici moc nevědí (jezdí si s vláčky) a je v podstatě celé zaměřeno na stavbu silnic.

Frantík

A proč by se lidi měli nějak dostávat? Skoncujte s pragocentismem.