Prečo by to mal niekto dotovať? Tie vlaky chodia narvané po strechu (na mnohých linkách, napr. Amsterdam či Paríž mám problém zohnať single lôžko aj mesiace dopredu, a pár dní vopred už často nie je vôbec nič), pričom ako správne píšete, to cestovné je tam dosť vysoké. Neviem si predstaviť ako by nightjet mohol byť v strate. Ostatne keby bol, určite by neexpandovali na linky ktoré sú úplne mimo Rakúska.
M@trixX
1 rok
Udajne by mali jazdit denne od 18/19.3.2024
Elb
1 rok
Vzhledem k tomu, kolik je v německojazyčných zemích lidí z jihovýchodu Evropy, se divím, že nepřichází nové vozy i tímto směrem..
Hele, mínusáři, podívejte se třeba na nabídku Wizzairu v Rumunsku. Ne, Craiova nebo Jasy nejsou úplně turistické destinace pro západoevropany, ale Rumuni v Itálii/Španělsku/Německu už nejsou zdaleka jen stavební dělníci a uklízečky.
Ono to vo velkej miere suvisi aj s infrastrukturou, ktora je juzne/vychodne od Madarska v sucasnosti vyslovene mizerna.
Jedina zmysluplna trat v smere na juh je Budapest-Beograd, ktora bude este par rokov rozkopana. Vsetko ostatne su velke okluky, stare pomale trate v hroznom stave, mimo velke mesta, alebo vsetko naraz.
Do Rumunska nocny vlak existuje, ale tiez trpi na infrastrukturu – len cez Rumunsko mu to trva 12 hodin, do Viedne 19. Hranicna kontrola o troch rano. To trhak nebude, nech by to vozil ktokolvek cimkolvek. (Tie rumunske vagony nie su velmi horsie, ako vacsina toho, co jazdi na nightjetoch)
Ty minusy nemají logiku na žádném serveru. M@trixX jen uvedl fakt, minusovat fakt je jako bojovat s větrnými mlýny. Může se nám nelíbit, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeme dělat (OK, zde lze tlačit na EU politiky na rozšíření Schengenu).
Někdy bych rád viděl, kolik ta sranda bude stát. Jsem upřímně rád, že kupé v ceně 4* nebo 5* hotelu český daňový poplatník nemusí masivně dotovat.
Zdravím T.H.
Prečo by to mal niekto dotovať? Tie vlaky chodia narvané po strechu (na mnohých linkách, napr. Amsterdam či Paríž mám problém zohnať single lôžko aj mesiace dopredu, a pár dní vopred už často nie je vôbec nič), pričom ako správne píšete, to cestovné je tam dosť vysoké. Neviem si predstaviť ako by nightjet mohol byť v strate. Ostatne keby bol, určite by neexpandovali na linky ktoré sú úplne mimo Rakúska.
Udajne by mali jazdit denne od 18/19.3.2024
Vzhledem k tomu, kolik je v německojazyčných zemích lidí z jihovýchodu Evropy, se divím, že nepřichází nové vozy i tímto směrem..
Slabá kupní síla. Jízdenky na noční vlaky jsou drahé. Pracovníci z východu pojedou raději autobusem nebo v šesti nějakým minivanem za zlomek ceny.
Nebo letadlem. Taky za zlomek ceny, ale rychleji.
Hele, mínusáři, podívejte se třeba na nabídku Wizzairu v Rumunsku. Ne, Craiova nebo Jasy nejsou úplně turistické destinace pro západoevropany, ale Rumuni v Itálii/Španělsku/Německu už nejsou zdaleka jen stavební dělníci a uklízečky.
Právě proto by některé mohl zajímat noční vlak do Vídně/Mnichova/Frankfurtu.
Jj stejně tak bych doporučil podívat se na tabuli odletů a příletů např. na letišti v Dortmundu.
Prostě jelita s foťáčkem na krku, to si fakt nesmíte brát osobně
Souhlas, jak z Vídně, tak z Německa je dost velká nabídka low-cost letů snad všude na Balkán.
Ono to vo velkej miere suvisi aj s infrastrukturou, ktora je juzne/vychodne od Madarska v sucasnosti vyslovene mizerna.
Jedina zmysluplna trat v smere na juh je Budapest-Beograd, ktora bude este par rokov rozkopana. Vsetko ostatne su velke okluky, stare pomale trate v hroznom stave, mimo velke mesta, alebo vsetko naraz.
Do Rumunska nocny vlak existuje, ale tiez trpi na infrastrukturu – len cez Rumunsko mu to trva 12 hodin, do Viedne 19. Hranicna kontrola o troch rano. To trhak nebude, nech by to vozil ktokolvek cimkolvek. (Tie rumunske vagony nie su velmi horsie, ako vacsina toho, co jazdi na nightjetoch)
Jaká hraniční kontrola???😲
Madarsko-Rumunsko je este stale hranica Schengenu
Nechápu za co ty mínusy, čekal bych, že na dopravním webu tohle lidi ví.
Ty minusy nemají logiku na žádném serveru. M@trixX jen uvedl fakt, minusovat fakt je jako bojovat s větrnými mlýny. Může se nám nelíbit, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeme dělat (OK, zde lze tlačit na EU politiky na rozšíření Schengenu).
Milí mínusáři… https://www.youtube.com/watch?v=4eq07N9DScc passport control v 6:08 😀
Schválně, jestli se tam někdy protáhnou ty naše EC Praha-Budapešť, na víkendový výlet do Bělehradu ideální dojezdová vzdálenost.
Marceli?
Jsem Dominik a žádného Marcel neznám.
Economist nedavno mel odlehceny clanek o ceste vlakem z Parize do rumunske Kluže.
What you learn on a 24-hour train trip through Europe https://www.economist.com/europe/2023/07/31/what-you-learn-on-a-24-hour-train-trip-through-europe
K hranicni kontrole: If you think Hungarian border guards are cheerless at 3:15am, wait until you meet their Romanian counterparts at 3:30am.