cargo

Bombardier dodal první novou vlakotramvaj Flexity do Karlsruhe, jezdí i po železnici

Vlakotramvaje Flexity od Bombardieru pro tratě v Karlsruhe. Foto: AVGVlakotramvaje Flexity od Bombardieru pro tratě v Karlsruhe. Foto: AVG

Společnost Bombardier Transportation dodala ze svého vídeňského závodu první dvě vlakotramvaje pro společnost Albtal-Verkehrs-Gesellschaft (AVG) vlakotramvaj Flexity pro provoz na

Společnost Bombardier Transportation dodala ze svého vídeňského závodu první dvě vlakotramvaje pro společnost Albtal-Verkehrs-Gesellschaft (AVG) vlakotramvaj Flexity pro provoz na tratích v německém Karlsruhe.

Jde o první dodávku ze zakázky uzavřené v roce 2018 na celkem dvacet vozidel. Počet vozidel Flexity v Karlsruhe tak stoupne na 62. Celková hodnota zakázky je 87 milionů eur. Převzetí prvních tramvají oznámila společnost AVG v tiskové zprávě.

„S novými tramvajemi můžeme našim cestujícím nabídnout nejlepší možný komfort a vysoké standardy kvality, a tím dále zvýšit atraktivitu místní veřejné dopravy v regionu,“ vysvětluje Ascan Egerer, technický ředitel AVG. Nové vlakotramvaje dorazily do města jen den poté, co došlo k vyhlášení nového velkého tendru na vlakotramvaje pro sedm různých dopravců. AVG je součástí velkého sdružení, které je poptává.

V následujících týdnech čeká vozidla zkušební provoz a schvalování. Vozidla mohou jezdit jak po tramvajových tratích, tak po železnici. Každá ze souprav měří 37 metrů, kapacita je 244 osob, z toho 93 sedících. Technologie umožňuje spojení až tří vlakotramvají do jedné soupravy.

Nové tramvaje jsou dvousystémové, jezdí pod napětím 750 V DC a 15 kV 16,7 Hz, maximální rychlost je 100 km/h.

AVG je druhým největším železničním dopravcem ve spolkové zemi Bádensko-Württembersko po Deutsche Bahn, provozuje část veřejné dopravy v Karlsruhe a okolí. Jde o stoprocentně městskou firmu.

Tramvaje Flexity patří v Německu mezi velmi rozšířenou řadu: zhruba tisícovka jich jezdí ve 42 městech.

Tagy Albtal-Verkehrs-Gesellschaft AVG Bombardier Transportation Flexity Karlsruhe vlakotramvaj
52 komentářů