Bombardier dál redukuje letecký byznys, prodává výrobu křídel pro A220
Kanadský výrobce dopravních prostředků Bombardier pokračuje v zeštíhlování a odchodu z výroby dopravních letadel pro aerolinky. Firma dnes oznámila, že
Kanadský výrobce dopravních prostředků Bombardier pokračuje v zeštíhlování a odchodu z výroby dopravních letadel pro aerolinky. Firma dnes oznámila, že prodá své závody v severoirském Belfastu a Maroku, které zaměstnávají přes čtyři tisíce lidí.
Bombardier chce podle svého vyjádření konsolidovat letecká aktiva do jediné divize Bombardier Aviation, ve které se chce zaměřit pouze na business jety. Už dříve firma prodala výrobu turbovrtulových letadel kanadské společnosti Viking Air, výroba Airbusů A220 (dříve CSeries) přechází pod Airbus, který za dolar převzal v celém projektu nadpoloviční podíl. V Belfastu se pro tato letadla vyrábí křídla.
Podle Bombardieru prodej přichází v době, kdy se oběma závodům daří a mají dostatek objednávek. Přesto prodej vzbudil v obou závodech značný rozruch mezi zaměstnanci. Bombardier jim slíbil, že bude vybírat kupce i podle jejich plánů na rozvoje. V Belfastu pracuje v Bombardieru 3600 lidí. Bombardier je v Belfastu od roku 1989, kdy koupil společnost Shorts.
Bombardier se chce do budoucna věnovat už jen železnici a výrobě menších letadel, tzv. business jetů. Důvodem jsou i velké ztráty, které mu způsobil vývoj letadel CSeries.
O výrobce křídel by mohli mít velký zájem jiní hráči z oboru, nejčastěji se mluví o Spirit AeroSystems. Pro továrnu v Belfastu mluví dlouholeté zkušenosti i dostatek kvalifikovaného personálu. Prodej firmy je i politickým tématem, odboráři se obrátili na britskou premiérku Theresu Mayovou, aby zabránila prodeji spekulativním investorům a ochránila pracovní místa. Kromě křídel se v Belfastu vyrábí i některé další důležité součástí pro letadla, například trupy pro business jety Learjet či Challenger.