Boj s mama taxi. Hradec Králové řeší, jak snížit počet aut u škol

Provoz přes základní školou v Hradci Králové. Foto: Magistrát města Hradec KrálovéProvoz přes základní školou v Hradci Králové. Foto: Magistrát města Hradec Králové

Mezi opatřeními je například budování koláren.

Odebírat
Upozornit na
guest
118 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal Bartoníček

Od těch, co obhajují mama taxi, bych rád znal odpověď na otázku, od kdy je cesta do školy podle nich nebezpečná. Kdy nastal ten kritický okamžik, že začali do školy vozit svoje děti autem?

Petr

Všechno se musí řešit od počátku. První je bydlet v místě trvalého bydliště. Za druhé povinná spádovost základních škol a školek. Pak máte základku co by kamenem dohodil a nikdo nikam nemusí nikoho vozit.

none

Jen tam musí ta škola být a musí mít volno

Honnzok

Nevím jestli někoho napadlo, že mnoho rodičů hlavně z menších vesnic vozí děti do školy kvůli tomu, že maj společnou cestu, rodič jede na 8/8:30 do práce a dítě má od 8 školu? To jako mají rodiče řešit tak, že ho pošlou MHD nebo ho odvezou na druhou stranu města aby muselo jet ještě pulhoďky MHD?

Y.K.

Nevím jestli vás napadlo, že vzít děcko do školy (resp. do města) a zavězt děcko až přímo před školní vchod jsou dvě absolutně rozdílné věci.

Honnzok

Takže ho maj záměrně jako odvézt jinam?

Y.K.

Jako do jiného města? To by bylo drsný.
Do jiné ulice? Někam poblíž? Nožičky nefungují?

Leinad

Stačí vyhodit na hlavní cestě poblíž školy, nedělat si zajížďku.

none

Ano, jinam než tři metry od školy 😃

Martin1

Tak tohle je snad asi pochopitelné. Pokud to mají cestou. Proč mají ale potřebu vozit rodiče děti do školy, když bydlí pár metrů od školy a do práce pak jedou opačným směrem?

none

Protože mamataxi.

Lukáš Kníže

Držím magistrátu palce. Ráno před školama je to nebezpečná divočina.

Petr

Před školkou se bojí i popeláři. Sice už jim tam nakreslili u popelnic žluté šrafování, ale je ště dostanou vynadáno, že tam rodičům blokují místo když vyvážejí popelnice. 😀

Poručík Mazurek

Dejte se do debaty s mamataxikářkami, to se teprve dozvíte věci. Dovézt dítě autem přes chodník až ke dveřím školy je prý jejich zákonné právo. Smát se dětem, co chodí pěšky, že jsou socky, je svaté právo jejich dětí. Ale když ty jejich děti, které ve 12 letech váží přes 80 kilo a nedokáží udělat ani kotoul vpřed, někdo označí za tlustoprdy, tak je to šikana, která by se měla trestat nejméně doživotím.

František

Hmm, s kolika těmi rodiči jste skutečně mluvil?

Air Traveller

Sice nevím, s kolika mluvil předřečník, ale bez ohledu na počet situaci popsal naprosto přesně.

peter

Moja mama, ked s vnuckou pesi do skoly, kedze vnucka sa bala ist pesi po ceste koli mamataxi, Uzka cesta bez chodnikov a premavka ako nauzaj, kedze skola je spadova aj pre okolne dediny. Zazila mamataxi az na skolsky dvor. Ked povedala tomu vodicovi, co si o takom sposobe mysli a on jej odvrkol, ze co jej do toho.

Swariner

Jako tohle fakt miluju. Svůj volný čas trávíte debatou s mamataxikářema a jejich statistickým vyhodnocením. Tak určitě. Samozřejmě je to legitimní téma, ale tyhle pohádky ovčí babičky si nechte na novinky.

Kevin

Rodice v prvni rade resi, aby se dite dostalo v bezpeci do skoly, tj. aby videli, ze v poradku prochazi dvermi skoly.
MHD toto neresi, protoze dite muze vystoupit, rsp. muze byt vystoupeno kdekoliv. Jednou z cest je tedy neumoznit zastavit u skoly, to ale znamena, ze se bude zastavovat dal a navic tam i parkovat, tedy mista zaberou na delsi dobu a o to vic jich bude treba, protoze je pujdou doprovodit. Druhou moznosti je zavest skolni autobusy a rozptylit to takto a nebo komibinace obojiho.

Air Traveller

hele, a jak jsme to delali pred triceti, tricetipeti lety, kdyz jsme v sesti, sedmi letech chldili kilometr, kilometr a pul pres cele sidliste , a v deseti letwch jezdili metrem pres pul prahy?

v deseti letech, kdyz jsme ve dve odpoledne vypadli po skole z baraku a vratili se v sest? zadne mobily, zadny dohled, nic?

se divim, ze jsme vubec prezili prvnich deset let zivota…

Elb

Před pětatřiceti lety tu bylo třikrát méně aut, potkat feťáka v metru bylo jak potkat jednorožce stejně tak jako ty debilní SUV s malýma bohatýma paničkama co sotva vidí přes volant.

JiP

ne ze by na tom nebylo trochu pravdy, ale zit v takto paranoidne nestavenem vnimani sveta musi byt hrozne.

Leinad

Třikrát méně aut – trochu cyklické zdůvodnění, jedu autem protože na silnici jsou auta.

none

Tak se diteti rekne, ze ma jit po chodniku a po prechodu. Jednoho dne, az mu bude treba 30, to stejne budu muset udelat sam a vyjit z domu pesky….

Air Traveller

Auta jezdí po chodníku? Nebo …?

Jaaa

Bohužel občas jo…

Petr

Tíké jste si všiml, že čím větší auto, tím menší šofér. Zřejmě nějaká mánie.

Igor Mauricio

Za dveřmi školy už žádné nebezpečí není? Tenhle argument je teda dost slabej i na mne. Co tam máte dál?

none

Nechci ani naznačovat, ale jsou tam schody, příbory… Ještě že se o tom tak moc veřejné nemluví.

Bublina

Kolárna je jedna věc, ale na zimu to stejně nepomůže. Zjistěte si kolik % dětí chodí pěško/busem/kolem/autem. Sebevíc můžete chtít aby nejezdili autem, ale když pak máma pokračuje do práce, nebo na nákup a zpět domů, asi ji těžko přesvěčíte, aby se s tím táhla pěšky.

km213393

Taky může jit pěšky. Symbolické, že vás to nenapadlo. Tahali jsme v taškách i vánoční nákup. A děcka si mohla hrát, díky tomu, na ulici. A chodit do školy pěšky a rozvíjet vztahy. A rodiče je nemuseli chránit plechem. Začarovaný kruh.

Elb

Jo v mrazu nebo vedru se tahat s dvěma taškama, to je ten progres.

none

Ty jsi jednim z tech, co najde vymluvu uplne na vsechno 😀 Realny zivot pro tebe musi byt primo utrpeni.

Michal Bartoníček

Čím dál více měst bojuje s návalem aut v určitých lokalitách. Každý ten problém zná, ale jediní samotní řidiči aut si ve své sobecké omezenosti myslí, že je vše naprosto v pořádku a nechtějí ze svého pohodlí ustoupit ani o píď. Neuvědomují si, že právě oni tyto problémy způsobují, že oni vytvářejí nebezpečné situace. Ona je i otázka, jestli si to vůbec kdy uvědomí a chytnou se za nos, že jsou některé jejich cesty zbytečné.
Takže nastaveným opatřením fandím. Když to nejde po dobrém, tak se holt budou muset potýkat se zákazy.

Roman osobně

Bohužel zákony pro smetánku neplatí. Resp. platí, ale dodržovat je stejně nebudou.

Petr

Ať to udělají jako Benešov, nebo Říčany. MHD zadarmo ze všech sídlišť až před školu. A podstatně ubyde dětí, které vozí jejich rodiče IAD, aby ušetřili ty 3 koruny (v dobách kdy se platilo 25%) za autobus nebo dva kilometry cesty. Zbybou jen ty, jejichž rodiče nebo sousedé mají cestu kolem školy, rodiče je holt vysypou o něco dál od školy.

Leinad

Asi tak. Nejde o absolutní cenu správné jízdenky, ale o rizika – dítě poplete tarif, vybere jinou jízdenku, cvakne ji obráceně. Revizor placený procentem z udělených přirážek (ne podle prokázaných neplatičů) jistě najde formalitu (časová platnost vypršela, koho by zajímalo že kvůli zpoždění) a ze 3Kč jízdenky je 1000Kč dluh.
A dokud se revizoři chovají tak, že o nich točí i Kluci z Prahy.

none

Ne kazde dite je nesvepravne.

Jaaa

Jakej tarif proboha? Na denní dojíždění snad platí předplatní jízdenka, ne?

Kebab

Tak to už je nejvyšší čas, aby přestali mlet pantem a začali něco dělat. Škola začíná přesně za měsíc…

Vesper

Nebylo by lepší a jednodušší dát do školního řádu, že žáci se do školy musí dopravovat buď pěšky, nebo veřejnou dopravou? Takhle to mají v Japonsku v rámci výchovy k samostatnosti.

Petr

Lze něco takového vůbec do šklního řádu dát. Co je komu do toho jak se dopravuju do školy nebo do práce? Ledaže by mi na to dával peníze. (Nedávno jsem zachytil hoax, že prý EU nařídila, že zaměstnavatelé musí evidovat, jak se jejich zaměstnanci dopravují, zatím je to hoax, ale hoaxy dneška jsou skutečností zítřka, nebyl by to zdaleka první hoax, který se změnil na skutečnost.)

ABCD

V NL jsou ‚napřed’…

Jirka

To asi nebyl tak úplně hoax, u nás se už ptalo a zkoumalo. Holt ESG a uhlíková stopa.

Leinad

No to nevím, na povinné základce těžko bude ředitel předepisovat spádujícím žákům, co nemusí, a kdyby předepsal stejně spádující nevyhodí. Muselo by se to schválit na vyšší úrovni(parlament), ale proč ne?

Anonym

V NL to evidujou.

Air Traveller

My ale nejsme japonsko, a takove ustanoveni ve skolnim rade by bylo neplatne.

JiP

Je to tak, v Japonsku je prisne zakazane vozit deti do skoly autem. Ale na druhou stranu tam funguje neco jako verejne hlidky, kdy vybrani rodice stoji venku na ulicich a sleduji jak deti chodi do skloly.

Metro

Veřejné hlídky jsme tu měli taky, říkalo se jim Pomocná Stráž VB a není pochyb o tom, že se po nich spoustě lidem stýská. Jinak by toto u nás neprošlo, školní řád nemůže nařizovat co má žák/student dělat mimo dobu vyučování a pobyt ve škole.

Padre

Dříve se Hradci Kralove přezdívalo Salon republiky a teď to bude spíš Hanoj..

Petr

A to té Hanoji křivdíte.

czhunter

Nejlepší jsou v tomto školy na síldišti – bydlím na Moravském předměstí, a tady se před většinu škol a školek vůbec nejde autem rozumně dostat (protože s tím soudruzi nepočítali) – a tím je problém s auty vyřešený.

Honza

Vy jezdíte po sídlišti autem? Tak to to dítě může dojít pěšky ne?

Nose Peak

Máte málo odhodlaný rodiče. Tady má jedna škola vchod z parku, a ani tohle, ani placatá kulatá věc s červeným rantlem a bílým prostředkem, tu některé nezastaví…

czhunter

Pak existuje taková nehezká šedá hranatá věc (občas s černožlutým šrafováním) kterou pražáci rádi umisťují na náměstí náměstí.

Ta odstaví i střední a větší SUV, k řešení zbudou jen offroady a tanky.

František

Školy na Jižním městě mají bohužel taky vstupy do nějakých chodníků, vnitrobloků a nebo náměstí… Ale pořád se ti SUV dá a pokud ne, máte malé SUV!

Martas

Já bych v Hradci viděl jiný problém a to mít pořádnou MHD 😉

Kebab

Ona ještě před deseti lety byla výborná, ale pak ji začali “vylepšovat” a “optimalizovat” až do dnešního stavu. Zrušili celé linky a proškrtali zbytek, takže mimo špičku je většinou rychlejší jít pěšky, než čekat, než něco přijede.

Petr

Tohle se řešilo v Benešově, čtyři spoje ráno, tři odpoledne, jízdenka za cca 10 korun. Kromě „školního“ spoje ty autobusy vozily prázdné sedačky. Ještě když fungovaly fabriky, tak spoj v půl šesté býval narvaný. Tam ale optimalizaci udělali už dávno (cca 1995), ze tří linek se staly dvě o intervalu se ani nedalo mluvit. Před pár lety se udělala akce MHD zadarmo a poté, co se to rozkřiklo, začli to lidi využívat (i když můj první dojem byl: „Dyť jede míň lidí jak za peníze“). Město se teda pláclo přes kapsu a na dvojce je od rána do noci dvacetiminutový… Číst vice »

Jiří Šrámek

Syn, který v září nastoupí do čtvrté třídy, už od druhé jezdí do školy na kole (cca 1km). Naštěstí ti, kteří vozí děti autem, se ke škole dostanou pouze ze druhé strany, než pěší, či cyklisté.

Kamil Novotný

Mamataxi od bio satelitních matek je peklo.
Nepomůže vůbec nic. Posledně mi v Roudnici mamataxi hodila blikačky za přechodem, kde bylo zúžení a nešla objet a v klidu si dvě minuty vyndavala své dvě líné smráďata a přitom měla 50 m od školy prázdné parkovací místa.
Za ty dvě minuty udělala kolonu 20 aut.
Za toto by měly padat okamžitě pokuty.

Michal Krpata

Ano, to jsou přesně ty typy, které vymývají kelímky od jogurtu (asi to pak v té spalovně lépe hoří) a pak popojíždějí 300 m autem….

RHh

Ty nevymýváš tříděné plasty?

Martin1

Hned první mýtus… 😉 https://ecoservis.eu/myty-o-trideni-odpadu/

XXyy

To je jak nějaké rakovina, co se šíří z levičáckých palicí ty kola. V zemi, kde polovina roku je zima. Oni ty rodiče vozí děti do školy z nějakého důvodu, asi bezpečnosti a budou fakt chtít posílat děti na kole do školy, aby se jim něco stalo, fakt chytrý. Opravdu hlavičky pomazané na těch úřadech

František

Taky by se mi líbilo, kdyby úředníci pořád nevymýšleli jak někomu řídit život a co kde zakázat.

By možná mohli zkusit zjistit, proč se to vozeni děje a pak navrhnout lepší konkurenční službu. Ale chápu, že se zakázkovou značkou a pokutami budou hotovi hned.

mgr.pavel

Jak chcete konkurovat situaci, kdy ti radní postaví parkoviště těsně před školou, ale zapomenou na cyklostojany, zastávka MHD je celých 100 metrů daleko (rodiče si myslí, že by dětem odpadly nožičky), a jít celých 300 metrů z domu pěšky, přes tu džungli aut, to je o život?

Jak v takové infrastruktuře brutálně optimalizované pro auta, jak tam chcete navrhnout lepší konkurenční službu?

Jedině tak, že se IAD uskrovní. Jenže to pak začnou řidiči řvát „neberte nám svobodu jezdit nebezpečně před školou“, jako zde pár lidí v diskuzi.

mgr.pavel

To vaše „bezpečné vození autem“ končí nebezpečnými střety aut snažících se zaparkovat na prasáka kdekoliv před školou, střety s chodci (co přišli od MHD, pěšky anebo i vystoupili z auta). Aut u škol je moc, nevlezou se tam. Spousta řidičů na to reaguje porušováním pravidel silnič.provozu, ničením zeleně (parkování na trávě), chodníku,.. Ta kola jsou běžně používána všude možně v zahraničí. Asi si dám do bookmarků fotku kol před školou někde na severu Finska v zimě, na sněhu. V zahraničí dokážou na kole jezdit všichni: mladí, staří, maminky s dětmi, dědečci, dělníci i politici i úředníci, kdokoliv. Ale v Česku… Číst vice »

Igor Mauricio

Z Vašich příspěvků mám vždycky pocit, že musí zítra nastat nutně konec civilizace. Nicméně, mohl by mne někdo poučit – jako člověka, co nemá děti – proč je z pohledu rodičů nutné před školou parkovat? Měl jsem vždy dojem, že dovezu-li dítě do školy autem (a ano, vskutku nevím, proč bych nemohl), tak ho vysadím a hned jedu pryč. Celá akce stání před školou nemůže zabrat více jak půl minuty. To tam ti občané stojí proto, že půl hodiny dávají dítěti kázání o tom, že ráno nepozdravil svého otce u snídaně, a nebo si tam zaparkují a jdou vyprovázet dítě… Číst vice »

Jakub P

Zajdete a uvidite. Ono v tom poctu jsou i ty pulminuty sakra znat a jak casova tisen a nervozita roste, problemu pribyva exponencialne.

Je to klasicka obecni pastvina. Kdyz rodice hodej autem pet deti z cely skoly, neni to nejmensi problem, jsou to opravdu jen ta pulminutova pribrzdeni. Pet deti z kazdy tridy uz u vetsi skoly zpusobi pekny problemy. Pulka skoly autem uz by znamenala veskere ulice kolem skoly upravit jen na to a mit tam nekolik lidi jen na organizovani dopravy a vystupu.

Martin1

Zajděte. Budete se divit. I kdyby to byla půl minuta (což leckdy fakt není, zejména když matka vystoupí a jde s dítětem až ke dveřím školy, protože mu „přece“ nese školní aktovku), tak stačí takových 150 aut během půl hodiny. Vůbec se pak netvoří fronty a nevznikají nebezpečné situace, kdepak… :-/

peter

Neter mi chodi do skoly, ktora je na konci 150 metrov dlhej slepej ulice. Ta cesta ma sirku 5 metrov a je bez chodnikov. Vacsina aut ma polomer otaciania vacsiu ako 5 metrov, tak sa vam na tej ceste na jeden krat neotoci. Takze sa musia otacat na viackrat. Dalsia vec – zima a sneh – cesta je este uzsia, takze otaca sa este horsie. Takze sa stava, ze soferi mamataxi nadrzovku vojdu majitelom domov do dvora, aby sa im lahsie otacala. Neviem ako v Cechach mat povinnost mat dieta do do vysky 150 cm alebo do 36 kg v… Číst vice »

Ivan_pha

Prosím?

Tohle učí akorát lidi lenosti, já děti do školy a školky zásadně nevozím autem a není to žádný problém. Je to jen o lenosti rodičů a dětí.

Matěj

Zima problém není. Jednak už skoro není a pokud je dobrá infrastruktura, tak to možné je. Znám z vlastní zkušenosti – Oulu (FIN) (pro představu: . https://www.euronews.com/my-europe/2021/01/22/meet-the-bike-loving-finnish-city-that-keeps-pedalling-even-in-the-snow).

Jiný Petr

Z jiného města: Kladno. Roky jsem vozil svoje dcery do školy a to čistě z bezpečnostních důvodů.
V busech MHD se ráno několikrát setkaly s rasistickými útoky a šikanováním ze strany tzv. nepřizpůsobivé menšiny až z toho měly traumata. takže jsme bus MHD nahradily soukromým autem.
Kolem by to moc nešlo – nejsou stojany, navíc spotřeba kol by za měsíc byla neufinancovatelná (krádeže či vandalismus) a navíc je to do dlouhého a prudkého kopce.
Třeba je v HK důvod podobný, neznám to tam

Tom

Podle pravicového myšlení by tedy problém vyřešil trh, vzhledem k vysoké popravce po příjezdu by měl být příjezd ke škole zpoplatněn na úroveň, kdy se to již části rodičů nebide chtít platit, tedy alespoň začít od stokoruny za vjezd a postupne zvyšovat, dokud se situace nenapravi 🙂

Petr

Celé roky jsem jezdil v létě v zimě (denně to dělalo 2x 2,5 kilometru). Ukrajina přece musí být na takové podmínky dělaná, když je made in CCCP (nevím jak na tom jsou současná kola). Takže z vlastní zkušenosti vím, že s počasím problém neni (10 cm sněhu nevadí, je potřeba jen dávat pozor na led). Poslední roky využívám MHD. Ale ta bezpečnost, to je dobrý argument. Taky nevím, jak je Hradec na tom s přívětivostí k cyklistům. Tím nemyslím, že by musely být všude cyklostezky, jen jak se tam cyklistům jezdí. Občas mám pocit, že úředníci znají bicykl jen z… Číst vice »

libor

je to těžké, jisté řešení je školní bus, co to bude svážet, ale nesmí jet o 50 min dřív než je potřeb. Jistý problém nastává odpoledne, kdy každému vyhovuje konec trochu jinak, jak to pak řešit…..

Jakub P

Prave kvuli tem odpolednim jsou skolni busy potrebnej zaklad, ale samy o sobe nestacej. Na nemalo cest ve mestech proste sebelepsi hromadna doprava neni idealni. A proto mesta potrebujou podporovat i setrnou a efektivni individualni dopravu pesky nebo na kole.

Metro

Nějak v těch plánech chybí jestli se také bude zkoumat, zda je v těch exponovaných časech dostatečná MHD. Zažil jsem situaci, že školní spoj přijížděl ke škole 35 minut před začátkem vyučování a všichni ouřadové byli překvapení, že s ním nikdo nejezdí, když překvapivě studenti chtěli cestovat o 35 munut později…

Jakub P

Toje fajn, ale myslim,ze Hradec by napr. na cyklodoprave potreboval zapracovat nejen u jednotlivych skol, ale i v celomestske koncepci. Maji furu cyklostezek (na CR opravdu nebyvale mnoho). A stejne tam cesta po meste na kole neni uplne prijemna, protoze kvalita tech cyklostezek za kvantitou silne pokulhava.

libor

když ono jedna věc je vybodovat cyklostezku a druhá věc je starat se o ní, což je vidět na spoustě míst, že stezka sice existuje, ale péče žádná…

Jakub P

A taky je jina vec ji postavit a postavit ji dobre. Chybejici navaznosti, nestastny reseni krizovatek, zmateny znaceni. To vsechno ty dobre mineny pokusy casto hodne zbytecne srazi.

mgr.pavel

Jo, protože skoro vždy když se navrhuje layout ulice, tak se nejdřív narýsuje silnice, pak se nějak přidají chodníky aby autům nezavazely, pak zeleň, pak jestli bude místo tak se dolepí proužky pro cyklisty.

S takovouto prioritou se navrhuje většina ulic. Jen si vemte typické křižovatky – auta projedou rovně, chodci musí kousek zahnout, protože přechod těsně na hraně křižovatky je nebezpečný (proč auta jedou přímo, ale chodec má delší cestu?). Cyklista je nucen sjet z cyklopruhu do normálního pruhu, kde má dávat přednost autům (proč se vytváří tak kolizní situace a primárně na úkor cyklistů?).

Kebab

Protože proč by to někdo navrhoval pořádně, když za blbý návrh, který už navíc dělá rutinně, dostane zaplaceno stejně? Nejdřív je potřeba kvalitu vůbec požadovat, to se zjevně neděje.

czhunter

V centru HK (centrum = okolí Tesca, Gočárovky a Auparku) je problém hlavně v tom, že je tam cyklostezek/cyklopruhů sice hodně, ale úplně klidně nečekaně skončí a „vyflusnou“ cyklistu do křižovatky čtyřproudých silnic proto, aby za ní mohly zase začít.

Nikomu se nechce jezdit po cyklocestě, která vás každých 100 metrů vhodí do hlavní silnice, protože se někomu nechtělo tu křižovatku vymyslet dobře (jak má vypadat dobře se lze inspirovat v Holandsku, kde jsem rok žil)

Jakub P

JJ, jeden z těch problémů, kterej v Hradci vidím, je právě to, jak se v něčem asi inspirovali NL, ale pak to nedotáhli. Takže přesně mají fůru úzkých jednosměrných stezek podél hlavních, která ale na rozdíl od NL přeruší každá vedlejší a na velkých křižovatkách chybí chráněné řešení úplně a poraďte si jak umíte. Plus hodně chybí cykloobousměrky v klidných ulicích, které by při spoustě cest zajistily to, že by člověk na kole na ty hlavní vůbec nemusel… V tomhle je podle mě trochu riziko toho NL vzoru – ta infra je super, ale musí se aplikovat opravdu důsledně, jinak… Číst vice »

Mickey

Já bych stav cyklistiky v HK nazval tak, že tam jezdí velké množství cyklistů přesto, že je tam zcela tristní stav cykloinfrastruktury.

Adam Beneš

Ano, je zde spousta cyklostezek. Bohužel nemálo z nich má tak 50 m a po té jsou vedený přímo do silnice.

Není jich moc takových, kde bych pustil dítě.

Johnyka

To jsou zase starosti, to nemají ouřadové v Hradci, co na práci. Ať nechají svobodně na každým jak dopravuje děti do škol.

Martin1

No, ona trochu pohybu pro děti a i té samostatnosti, tím pádem i odpovědnosti a získávání rozhledu určitě neuškodí. Naopak. Osobně nechápu ty rodiče, které vozí děti do školy autem, i když bydlí od školy pouhých 200-300 metrů.

HonzaS

Tak ono, když pak ten rodič jede prostě někam dál, tak proč by měl chodit třeba 2×300 metrů, když prostě pak jen pokračuje v cest cestě dál… normálně by stačilo tam dát nějaký parkování K+R a hotovo, ale ne naději vymýšlíme blbosti 😉

Martin1

Jasný, ono je těch 300 metrů tak daleko a tak časově náročné, že by měli dát ve škole takovému dítěti rovnou volnou hodinu, aby si odpočinul. 🤦 Kdyby to bylo alespoň „tou cestou“, ale nemálo rodičů pak jede zpět domů. A to už je fakt za mě úlet.

libor

tak ono 300m je extrém, ale když to bude 1km, tak opravdu „jet rovnou“ tím autem a cestou vysadit dítě ve škole už znamená jistou úsporu času. Nevím, kde pracujete, kolik hodin denně a kolik máte dětí, ale dívejte se na to z pohledu rodiče několika dětí, co pracuje třeba 8hod /den. Tam úspora i 20 min je fajn

Nose Peak

Zvlášť’dyž jsou ty děti všechny postižený a samy do té školy nedojdou…krom toho chděj všechny zaráz do první třídy a pusťte prvňáka samotnýho ven…

Jakub P

Jenze realne ten cas neusetri, maximalne pocitove, ve skutecnosti ho misto prochazky s ditetem stravi bojem o vysazovaci misto pred skolou a poskakovanim v zacpach jemu podobnych. Ve skutecnosti by ten cas usetril, kdyby se s ditetem prosel, protoze by si rovnou odskrtnul i svou potrebnou denni davku pohybui a uz nemusel do fitka na pas delat krecka v kolecku…

Auta setri cas jen tehdy, kdyz je clovek jeden z mala v aute. Jakmile jich je vic, casem naopak silne plytvaj. Bohuzel casto i casem vsech tech, kdo zvoli efektivnejsi zpusob dopravy.

libor

Toje zase logika. Tak jasně, tak si doma zruším pračku na prádlo a myčku na nádobí, protože mi to vůbec nepomůže, spíš to škodí a budu to prát a mejt ručně s dětmi, aspoň spolu budeme trávit čas 😉 A vůbec proč město platí MHD, vždyť lidi můžou chodit všude pěšky a kdo už někdo nemůže moc chodit, ten se naloží na dvoukolák… všechno zrušíme a jdeme žít do jeskyně , jen nevím, zda těch jeskyní bude dost?

Jakub P

Jenom argumentační faul šikmou plochou? Není to trochu málo?

Mikl

Přesně tak.. nebo jezdit na kole ve městech, kde to jde. Nedávno jsem se v Holandsku dostal náhodou do dopravní „zácpy“ u školy. Ale byla to zácpa z cyklistů včetně nákladních kol, na kterých paní odvážela domů i děti sousedů. Auto před školou nebylo ani jedno.

XXyy

A kolik jsi už vychoval dětí?

Johnyka

Nech to na rodičích těch dětí, laskavě.

Nose Peak

Soudě podle roho, co vídám před školou – a K+R tu máme – někteří rodiče vydrží své děti líbat až znepokojivě dlouho…

mgr.pavel

Myslíte zaparkovat mimo K+R (protože aut je vždy více, než míst na K+R v tak frekventovaný čas), stát na prasáka na blikačky třeba na chodníku a zmizet na pár minut z auta?

Jo, takové věci vídávám často..

(sarkasmus ale ne proti vám)

Jakub P

Podle naseho K+R u skoly nejsou neobvykle ani nekolikadenni libacky.

Air Traveller

a proč by ten rodič vůbec měl někam chodit?

to jsou dnešní děcka takový mamrdové, kteří těch 300m nedojdou samy?

Jakub P

Protoze to, co mamamtaxikari pred skolou provadej, je casto realne nebezpecny i s rozhledem a zkusenostmi dospeleho pesaka, natoz z perspektivy ditete, ktere ani nevidi a neni videt pres modni vysoke haubny?

Mikl

Nedojdou.. v této době po ulici běžně chodí úchylové, co si ty děti natáčej a ještě horší jsou ti, co malé děti unášej a pak si je smažej na pánvi 😀

Mikl

A pak se rozčilují, že čekají v zácpách. Např. v ČB každý den od sedmi do osmi zácpy díky těmto vozičům dětí 😀

Nose Peak

Tak tak, naopak by město mělo někde u dálniční křižovatky postavit základní a mateřskou školu “Dízláček”; děláme to pro děti, že….

libor

nebo napojit školu a školku na vlečku a vozit to (děti) vlakem 😀

mgr.pavel

No když ta svoboda končí nebezpečnými situacemi před školou a porušováním dopravních předpisů a ničením zeleně a chodníků ze strany automobilistů, tak to musí město řešit.

Automobilisté mají pocit, že mají svobodu se sým autem porušovat zákony a dělat si co chtějí.

NEMAJÍ JI.

Kubrt

Neházejme všechny automobilisty do jednoho pytle, prosím.

mgr.pavel

Snad z kontextu diskuze je jasné, že myslím automobilisty co způsobují problémy před školami (či jinde řvou že na jejich svobody jet kamkoliv na úkor druhých jsou svaté).

Nejsem dogmatik, je spousta slušných řidičů (stejně jako řada nebezpečných cyklistů apod.). Člověk někdy musí být v diskuzi stručný.

XXyy

A vy taky ne. úřady budou dělat, co chce většinová společnost a ta má auta, nebude tady pár levičáckých zelených fanatiků diktovat většině!!!

mgr.pavel

Napsal bych vám, kam si máte strčit to svoje nesmyslné nálepkování, ale slušné vychování mne v tom brání.

Realitou je spíš diktát automobilistů, kdy dle modal splitu třetina či polovina dopravy je IAD, ale podřizuje se jí skoro vše.

Johnyka

Přesně. Diktovat druhým, to by se jim líbilo. Kdo chce pošle dítě MHD, kdo nechce, tak ho vozí autem. Občas ty existence v MHD stojí za to. Vůbec se rodičům nedivím.

Jakub P

Mit auto „prekvapive“ neznamena povinnost se pohybovat jen pomoci auta. Je nas spousta, kdo auta mame (nekteri i proto, ze nas k tomu spolecnost vpodstate nuti kvalitou alternativ) a stejne vetsinu cest podnikneme jinym dopravnim prostredkem. A protezovani automobilu v infrastrukture za kazdou cenu nas stve. Mimo jine i proto, ze chapem tu prostorovou efektivitu a vime, ze cim min aut, tim lip pro vsechny, vcetne tech v autech. Nikdy si tak silne nepreju, aby co nejvic lidi ten den jelo jinak nez autem, jako kdyz sam autem do mesta musim. V modal splitu mest jsou ridici (a tech par… Číst vice »

czhunter

Tak úřady chtějí to, co chce „betonová lobby“.

A ta samozřejmě ráda staví silnice a parkoviště, protože je to větší vejvar než chodníky a stojany na kola.