- Silnice •
- Doprava ve městě •
- Letiště •
- Město •
- Letectví
Boj pražského letiště s nepoctivými taxikáři pokračuje. Ze dne na den to vyřešit nelze, říká mluvčí
Naháněč taxislužby na letišti. Foto: Zdopravy.cz

Letiště hodlá pokračovat, dokud prostředí nebude "odpovídat standardům".
Jde to řešit,ale nikdo to řešit nechce… Letiště,nebo Praha zbuduje letištní taxi a zaměstná pár poctivých lidí…ostuda zažehnána a Praze se uleví…
Já se tady diskutujících jen zeptám…Vadí vám, že Uber a Bolt v ČR neplatí na DPH ani korunu, i když má stamilionové zisky?
A vadí vám, že flotily z 90ti% zaměstnávají na DPP a neodvádí odvody a daně, tak jak by měly?
Nebo se tady zase řeší podvod v rámci stokorun, protože se to prostě lidem hodí?
jak zisk souvisi s dph?
Četl jsem si pár Vašich příspěvků a Vy velmi rád slovíčkujete. Určitě jste pochopil, co jsem myslel. Možná níže najdete i jeden můj dlouhý příspěvek k nějakému komentáři, tak se můžete vyjádřit i tam. Času máte očividně nesmyslně moc 🙂
ne nepochopil. dph a zisk nejspu zadne slovickareni. to jsou dve zcela odlisne veci.
jinak tedy z vetsiny castky, kterou vy jako cestujici zaplatite uberu, dph zaplati ridic / firma, pro kterou ridic jezdi
Jenže ty firmy, tzv flotily, které zaměstnávají na DPP (plat 7000 měsíčně) neplatí odvody ani daně (možná minimální) a řeší se to vše placením řidičů na ruku.
Čili stát je okraden ani odvodech, daních a také na sociálních příspěvcích, protože velká část těchto řidičů je na úřadech práce.
To je prostě realita, ať se Vám to líbí nebo ne. Mám smlouvy těch flotil od bývalých řidičů.
Mimochodem proč by měl řidič platit DPH z provize, kterou inkasuje Bolt/Uber. Jak je možné, že to neplatí ta či ona firma.
Řidič tak platí provizi a pak ještě DPH z provize. To
delate jako by ti taxikari, co pouzivaji nahanece, ktere plati v cashi (natoceno na video) neco platili navic 😀
Samozřejmě, že neplatí. Taky to odsuzuju. Vy(lidé) nevidíte ten hlavní problém. Vidíte jen levné jízdné, ale to, že států utíkají stovky milionů ročně už vás netrápí.
Ale okamžitě se chytáte podvodu za 700 korun.
ale to neni problem DPH a uz vubec to neni problem pouze Boltu a Uberu jak se snazite nastinit
Co prosím vás konkrétně není problém DPH. Zákon je daný tak, že se jedná o převedení plátce DPH. Takže co konkrétně není příliš blem DPH?
Není to problém těchto firem? Takže já kdyz jsem jim třeba 100x hlásil, že spolupracují s flotilami, které takhle okrádají stát, tak to teda není jejich problém?
A je teda v pořádku, že s není nadále vědomě spolupracují?
mluvite o danovem uniku, byl jste s tim na PCR? tady to nevyresime
Ano, psal jsem na ministerstvo financí, PČR, ČOI a ÚHOS. PČR se mnou souhlasila, ale odkázala mě na ÚHOS a ten to smetl ze stolu. Takže asi tak.
Každá diskuse skončí přesně stejně. Dám vám argumenty, položím proti otázku a vy místo odpovědi, tahate PČR 🤣 trapný.
prominte, ale nyni jsem presvedcen, ze si vymyslite.
vy jste sel na policii s TO pro podezreni ze spachani trestneho cinu kraceni dane a oni vas poslali na urad na ochranu hospodarske souteze?
vylouceno.
Uber přinejmenším zčásti ano https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=681028&typ=PLATNY
i když O. K., mateřská firma i u nás podniká pod nizozemskou hlavičkou.
a vy zase bijete černochy!
Nevadí. Daleko víc mi vadí zloději taxikáři co si účtují za cestu do centra 1500 místo 500. To naši zemi stojí mnohem více než pár milionů na neodvedených daních. Plus ostuda a obraz naší země v zahraničí. Protože není nic horšího než být sprostě okraden půl hodiny po příletu do země, kde jsem poprvé v životě.
1500 do centra je cena za kterou by to měli jezdit úplně všichni, Pokud chcete zaplatit daně a vytvořit přiměřený zisk, tak to v podstatě za miň jet nejde.
To je hovadina jak noha.
tak moment, za DPP/DPČ snad nejsou odvody?
K těm zjevům z videa bych do taxíku nevlezl, ani kdybych měl ve dvě ráno táhnout kufry až do centra.
Ze dne na den to opravdu resit nelze, ale letisze na to melo nekolik desitek let a zejmena za poslednich 15 let s tim nedelalo vubec nic. 🙂
Způsob řešení – viz letiště Alicante ve Španělsku. Tam existuje jednotný ceník do jednotlivých destinací a za tento ceník jezdí všichni taxikáři. Nikdy se mi nestalo, že by někdo chtěl jinou cenu. Stejně bych jí nezaplatil. Takže kdyby existovali jednotné tarify do Praha – centrum, Praha – metro Veleslavín atd., tak je po problému. Já jezdím MHD trolejbusem a musím říci, že jejich využití je minimální, jezdí zbytečně v krátkém intervalu a je to tedy neekonomické.
Asi závisí hodně na konkrétním čase, ale trolejbusy jsem hodněkrát zažil narvané, a to i přes krátký interval.
Stejně jako když jezdil jednokloubák (119 s 18m autobusy) interval je příliš krátký, takže při zpoždění je možné potkat dvojci přeplněný + vzduchvezoucí.
Ano, to je jedno z možných řešení, ale ceny by musel nastavit někdo podle skutečných nákladových cen za 1km vozidla taxislužby a připočítat přiměřený zisk. To by ovšem cena do centra stála min. 1200Kč
Maximálně 500. I to je moc. A kdo z rádobypodnikatelů to nedá, ať skončí.
Ve světě je naprosto běžný jednotný taxi tarif pro cestu z letiště do města, který je transparentně komunikován na webu letiště i přímo u stanovišť taxi. A funguje to. Tohle by stačilo zavést a bylo by po problémech. Jenomže to nebude, protože tahle země ještě mentálně nevykročila z devadesátek.
Kolik těch taxikářů asi bylo co tam takhle výhodně jezdilo ?😁
Bojím se, že taxikářská mafie bude již za ta léta tak prorostlá, že půjde bohužel už i doslova o život.
Ono ani Radimu Jančurovi se podnikání s taxíky nepovedlo.
Přitom třeba TAXI RJ si docela dobře dovedu představit, žluté taxíky, návaznost i k vlakům, pevná cena, platba kartou a provoz pod kontrolou, proč by ne.
Ano, na papíře to zní skvěle. Bohužel současná a i minulá platná legislativa neumožňuje provozovat taxi v rozumné kvalitě a dodržet vše co je ze zákona nutné. Ono velmi často ve světě je několik podstatných proměnných co celý deal ovlivní – Za prvé omezený počet velmi drahých koncesí pro provoz taxi na území města (Německo, USA, kdysi Velká Británie..) Nebo v zásadě městem provozovaná Taxislužba jako základ. Případně hybrid obojího uvedeného. Což je třeba tady v diskuzi zmíněné Alicante, Madrid a podobně. To poté umožňuje efektivní regulaci cen, pro provozovatele na konec i správně dle zákona odměňovat řidiče, zaměstnat je… Číst vice »
Tick Tack byl prosperující firmou, než se tam dostal Jančura. To on ho nakonec svým přístupem položil.
Ja se jen divim, ze se resi jestli taxikar okradl nejakeho turistu, ale neresi se, ze Uber okrada celou republiku. Letiste spravuje Ministerstvo financi a dovoli monopol zahranicni firme, ktera zde neplati dane s ridici, kteri tady pracuji v sede zone bez radnych smluv a zivnosti. Budu mozna prehanet, ale ty taxikari okradou par turistu za rok mozna dohromady o milion (nesouhlasim s tim a neuznavam to), ale Uber a jejich ridici okradou stat za rok o miliardy, ktere vsichni kdo je podporuje musi tomu statu vratit jinym zpusobem. Treba zvysenim dane z nemovitosti. Kazda mince ma dve strany. A… Číst vice »
Bože, zase tyhle kecy.
Uber má v Česku normálně s.r.o. Řidiče sice nezaměstnává (to nedělá nikdo), ale nějaké zaměstnance má. Normálně tady daně a odvody platí, stejně jako DPH a veškeré spotřební daně.
A teď to srovnejme s libovolným dispečinkem, kde jde skoro všechno cash a bez papíru, všichni jsou OSVČ a navíc usvědčení podvodníci. Taký jakýpak daňový výnos asi bude ve srovnání u nich, co?
Ale libí se mi ta drzost tvrdit, že „oni chudáci přeci okrádají jen turisty.“ Však z cizího krev neteče, ne?
Nevím, jestli do toho úplně vidíte nebo ne…to se zaměstnanci Uberu či Boltu asi ano, že za ně platí DPH. Ale rozhodně ne za řidiče (ano, nejsou zaměstnanci). Jen nechápu, proč by měl řidič platit DPH za provizi z jízdy. Jízda za 200, Boltu odvede 25% (50 korun) a z toho musí platit dalších 21%, nerozumím tomu. Vždyť ta provize je výdělek Boltu, proč to má platit OSVČ…To je jedna věc. No a samozřejmě s tím jdou ruku v ruce tzv flotily. Ti už zaměstnávají řidiče (většinou na DPP). Napíší jim do smlouvy cca 7000 měsíčně a odvody žádné, daně… Číst vice »
vy v tom mate docela hokej.
dph z toho co zaplatite za jizdu, plati ridic (ci jeho zamestnavatel). faktury za jizdu nejsou vystavovane entirou uberu, ale ridice/zamestnavatele.
Ne, hokej v tom máte vy.
Já jako řidič odjedu jízdu za 200 v hrubém.
Zaplatím 25% provizi Boltu a potom, protože tyhle firmy nemají reálné sídlo v ČR, tak převedly zodpovědnost platit DPH na řidiče.
Takže řidič musí zaplatit DPH jeste z té jejich provize.
pokud je ridic (nebo flotila) platcem dph, je to operace danove neutralni, protoze je to odpoctova polozka.
pokid platci nejsou, tak dph zaplati ridic – ale divit se nad tim, to je jako divit se, ze vy v obchode platite dph za nakup. nebo malirovi za jeho praci.
nechapu, co resite – bud byste dph platil boltu (provize + dph) nebo platite boltu provizi (bez dph) a dph ceskemu statu.
Nechápete to. Je tady výjimka, co se týče plátce DPH. Čili řidič ofiko plátce DPH je (najdete v Aresu), ale vlastně v Česku není. Je to tzv identifikova osoba a vztahuje se to pouze na tyto zahraniční firmy, dále třeba airbnb atd.
Čili je to tak, jak jsem psal.
Vy mě tady můžete opravovat, jak chcete, ale mylite se a nepředpokládám, že se dokážete omluvit.
aha, takze to nechapete. motate pate pres devate. a mate chaos v pojmech jako identifikovana osoba a platce dph na jednom se shodneme – provize uberu (boltu apod) celkem samozrejme podleha dph. tak jako jakakoli jina sluzba ci obchod – kdyz nakupujete v obchode parky, taky platite (vy, jako nalupujici) dph. dph ale neplatite boltu (a ten ji neodvadi tam, kde je registrovan), ale platite ji separatne v cr. a tady nastavaji dva scenare – ridic (ci flotila) jsou plattci dph (zaregistrovali se dobrovolne, nebo jsou platci z duvodu, ze to u nich legislativa vyzaduje – obrat apod) – ti… Číst vice »
Já když jdu ale koupit tu klobásu, tak jsem zákazník. Tady nejsem zákazník, ale řidič – neboli partner. Zákazník je ten, co si jízdní objedná. Proč tedy DPH neplatí dle vaší logiky on?
ridic (ci lotila) je zakaznikem boltu (bolt jim jako svou sluzbu nabizi pristup do aplikace a zprostredkovani). a protoze bolt je platce dph, tak je prirozene, ze soucasti platby za jeho sluzby je i dph.
jen diky rezimu dph, ktery se v tomto peipade aplikuje, neni dph soucasti platby boltu, ale odvadi se v cechach.
ja vas vlastne nevhapu – vy si tady stezujetw
e, ze misto aby tu dph z provize dostalo tamhle nozozemi nebo lotysko nebo kyho certa, tak ji dostane cesky stat 😉
jinak tady se samozrejme bavime o dph z provize. pokud se budeme bavit o dph z jizdneho, tak ta funguje normalne.
Viz ten můj blábol posílám definici.
IO je osoba povinná k dani, která NENI PLATCEM DPH, nebo právnická osoba nepovinná k dani. Tato osoba JE PLATCEM DPH POUZE pro přeshraniční plnění, ale v tuzemsku ZUSTAVA NEPLATCEM.
Vždyť jsem psal, že je plátce a vlastně není. Nevěděl jsem, že vám musím psát vše dopodrobna. A nedokážete to pochopit v kontextu.
Děláte tady ze mě de**la.
Pořád se zaměřujete pouze na jeden problém. Čekám, kdy začne reagovat na flotily, které zaměstnávají na DPP a okrádají stát na odvodech.
nez budeme pokracovat v diskusi – ceho se vlastne snazite docilit? co vam vadi na tom, ze je nekdo identifikovana osoba? proc se porad kolem toho tocite?
to, ze je nekdo identifikovana osoba v tomto pripade nehraje vubec zadnou roli. dph by ten ridic /flotila zaplatil stejne.
to, ze se tomu cloveku rika “identifikovana osoba” je jen formalni a legislativni zalezitost.
V prvé řadě nechápu, proč by to měl platit ten řidič a ne ta firma. Už tak řidič platí vysokou provizi, tak ať si ta firma udělá sídlo v ČR a platí to v ČR. V řadě druhé by se tím zamezilo tomu, že to spousta řidičů a taky některé flotily neplatí vůbec. Založí sro, jedou rok a krach. Jelikož Bolt/Uber posílá na FU přehled jen v lednu, tak jsou to tunely jako prase. Takže se snažím docílit toho, ať ty zkur***e firmy mají zodpovědnost a řádně platí. Vůbec tady nebudu zmiňovat, jak ty ceny jsou nereálné a že těm… Číst vice »
ja uz se v tom vasem stezovani nevyznam.
ktera firma by mela co platit kde? ktera firma by se mela prestehovat do cr?
Uber a Bolt. Tím, že nemá sídlo v ČR, tak musí být řidič IO a platit DPH.
Řidič OSVČ bez IO nemůže pro Bolt/Uber vůbec jezdit.
Odpověděl jsem vám, čeho chci docílit a vy stejně neodpovidate na druhý bod. Ztracený čas. Vy jste snad právník těch firem, neskutečné
to je problem statu, ze si to neni schopen ohlidat. to je asi tak vse.
ale porad nechapu perly jako “ Už tak řidič platí vysokou provizi, tak ať si ta firma udělá sídlo v ČR a platí to v ČR” – to, jestli bude firma v cr, nebo ne, vubec nebude mit vliv na to, zda ridic zaplati dph nebo ne. ten ni zaplati vzdy. jediny rozdil je v tom, pres koho ji zaplati.
Ano, je to problem státu. Jenže ten Rubeš a pak i město a stát řeší klasické Taxi kvůli podvodu za 700 korun (několikrát denně), ale nikdo nemluví a neřeší podvody v řádech stovek milionů.
O to jde.
Pokud bude mít firma sídlo v ČR a já OSVČ jako neplatce daně, tak snad nebudu platit DPH z jejich provize.
vy v tom opravdu mate gulas. naprosty.
pokud uber bude mit sidlo ci entitu v cr, a ridic bude neplatce, tak dph samozrejme zaplati take.
ten ridic tu dph zaplati vzdy, bez ohledu na to, jestli je neplatce, platce*, nebo identifikovana osoba.
* – pokud ridic bude platce, tak tu dph zaplati, ale je to odpoctova polozka, takze ve finale mu ji stat vrati. takze (polopaticky) muzeme rict, ze v pripade, ze ridic bude platce , nastava situace, zetu dph vlastne nezaplati
Že si letiště neumí udělat pořádek ve vlastní budově a na svém pozemku a ještě u služby, za kterou dostává pěkné provize, je fakt tristní. A být Uber a platit těžkou provizi za exkluzivitu, která mi pak není dodána, tak se taky ozvu, tedy ne do médií, ale letišti.
Ano tenhle problém je tam samozřejmě roky. Ono taky nějakých posledních deset let o tu exkluzivitu ten zájem značně opadl. A co se tak dostalo ven, předešlý provozovatel taxi na letišti Taxi Praha se dostávalo vůči letišti údajně do platební neschopnosti. A bylo to celkově také hodně zajímavé. Proto poslední soutěž tak hladce ovládl Uber. Pro který to asi mělo znamenat poslední vzepětí a exklusivní návrat. Protože v Praze je opravdu ničivě poráží Bolt. Jak se jim to daří s takovou podporou od letiště je nasnadě.
Podle mě je kámen úrazu v tom že turisti nemají přehled kolik by ten taxík z letiště do centra měl stát.
Takže informační banery od místa kde si bereš zavazadla až po dveře za kterymi jsou nadháněči kde bude pokud cena bude vyšší jak 800,- Kč / 32€ jedná o podvod volejte 112 a mapka kam až stojí taxi za 1400,-
to ale nelze vyřešit ze dne na den přeci… 🙂
Souhlasím za tu dobu co se to řeší by se to už stihlo
Předpokládám, že se budou rok dohadovat kdo tu ceduli u vylezů zaplatí …
Klidně by to mohla být forma reklamy na Uber když už letišti za tu první lajnu platí
Tak hlavně na terminálu 2 je na příletech těsně před vstupem na výdej zavazadel reklama na Bolt.
U nas je oficialni mena Ceska koruna, takze pokud si nekdo uctuje treba 20czk za 1 euro, nic tim neporusuje. Zakaznik ma vzdy moznost zaplatit korunou, nebo kartou. Pokud nema ani jedno a chce platit eurem, musi pocitat s nevyhodnym kurzem. Taxi neni smenarna a i ten taxikar, pokud si to chce vymenit na koruny, musi nekam dojet a venovat tomu cas. A 800kc take kazda jizda nestoji, a to nemusi taxikar okradat, ale ano, zhruba ta castka je kolem 800 do centra.
Letiště má sice exkluzivní smlouvu s Uberem, ale nijak jim to nebrání prodávat reklamní prostor na baggage claim Boltu a zavřít obě oči před zcela viditelnými naháněči. Takže tolik k péči o návštěvníky.
Proč do těchto diskuzí přispívají lidé, kteří o problému zjevně neví zhola nic? Je to přesně naopak, pokud to někdo jede za méně, než 800Kč, tak je to podvod, protože podnikatel má ze zákona tvořit zisk. A i 800Kč do centra je dumpingová cena.
na mě to už působí, že „generalita“ letiště na to zvysoka dlabe. Někteří lidi co tam znám makají dobře a tvrdě, ale jsou spojený spíše s leteckým provozem. To co je okolo, je banda lidí, co buď to řešit nechtějí, nebo z toho mají cash bokem.
Hlavně když já jako běžný cesťák nedej bože zastavím na minutu někde jinde než mám, okamžitě mám flastr a policie u mě svítí za pár vteřin…
tak já si jdu otevřít před halou stánek s trdelníkem, když tyhle věci nejdou řešit ze dne na den.
Se staropražskou šunkou. 🙂
„Prague Choco“ z Turecka 🙂
Nebo si tam může udělat zastávku „charitativních“ autobusů „Hop on-hop off“. 🙂
No každopádně jedna reportáž měla vliv na to, že minimálně minulý týden od středy na terminalu 2 nebyl ani jeden nahaněč a cigoši měli zablokován vjezd expresní parkoviště.
Na terminalu 1 Vietnamci řadí vesele dál.
Příspěvek rasisty a ubožáka smazán dudikop@seznam.cz
195.146.127.66
ale klid, tady nejste na novinkách Martine
No, ale věděl bych, jak rychle dostat ban 🙂
Takže lešiště si nedokáže pohlídat nelegální podnikatelské aktivity ve vlastních prostorách? A když si tam postavim stánek a začnu prodávat klobásy, taky letiště řekne, že to nelze řešit ze dne na den? Prostě lžou, to je celý.
Osobně bych byl pro to, aby jedno chycení při předražování znamenalo zabavení vozidla třeba na měsíc jako důrazné varování. Druhé chycení tohoto konkrétního nepoctivého taxikáře by znamenalo odebrání vozidla a jeho propadnutí do majetku státu a současně odebrání řidičského průkazu a taxi licence (tzv. žlutá karta) na rok.
S těmi vozidly je to ošemetné (i když ne zcela nevídané), nicméně pozastavení licence a zrušení vjezdové karty by mohlo fungovat úplně stejně.
No vida! Atmosféra blízkovýchodních lokalit na dostřel od Sudet:-)))….btw..ani v Budapešti nebo v Hamburku jsem se tímhle nesetkal. Řešením by mohlo být metro přímo z haly..až někdy…možná..uvidíme..
Problém je, že i kdyby byla někde před letištěm vzducholoď, tak to stejně nezabrání naháněčům, aby ještě v hale tahali za rukáv turisty a úspěšně je lovili do nepoctivých taxíků. To prostě musí letiště je vypráskat.
Ono kdyby ten trolejbus stál hned před halou, nebo by tam bylo aspoň rozumné značení, tak část problému zmizí spontánně.
Jenže pražské letiště je postavené v dobré tradici devadesátek, kde se za veřejnou dopravu všichni stydí, a tak člověk musí nejdřív projít přes to taxikářské panoptikum. A nejlepší tam bývala (je?) cedule „Public transport to the city“ u nějaké taxi dodávky.
Ze dne na den ne, ale z roku na rok by to možná šlo, ne? Trochu protočit vedení a určitě by s tím šlo pohnout
Ale ono se nechce 😄
Ono by také pomohlo pravidlo 3x a dost. Údajně to mají na Slovensku, u nás to předvolební politici slibovali a nikdy nedodali.
Nahánění je přestupek, mírná pokuta, načapají tak toho stejného podruhé, velká pokuta, potřetí, vězení a maximální pokuta.
Jinými slovy nám chtějí říct, že když se po areálu letiště budou pohybovat lidi, co budou třeba ozbrojení, tak s tím taky nejde ze dne na den nic dělat? K čemu tam tedy mají ostrahu letiště (OLE)? Pokud se někdo neoprávněně vydává na pozemcích letiště za „official airport taxi“ a má to napsané přes celá záda, tak co ještě potřebují k tomu, aby tam neposlali své ramenaté hochy a dotyčného vyvedli? Kamerový systém za stovky milionů by jim také mohl pomoc.
Takhle se to nikdy nedělalo, letiště je státní… A možná by to kazilo kšefty. Však se „official genuine taxi s 50-100% přirážky brzy vrátí 🙂
No zadělávej si na problémy….
Lepší je párkrát do roka říct, že se to monitoruje a připravuje řešení. A když po tom opravdu někdo půjde, říct, že to nejde vyřešit ze dne na den. Tím se získá čas a média dají pokoj.
A to celé stále dokola.
pokud se tam budou courat ozbrojeni lidi, kteri budou ohrozovat ostatni (nebo jinak porusovat zakony), tak skonci uplne stejne, jakomby to delali treba na vaclavaku.
pokud ma nekdo na zadech napsano “official taxi” (a nekasiruje apod), tak s tim neudelate nic, protoze nic neporusuje. ma jen napis na bunde. a to je vec prakticky nepostihnutelna.
Řeč je o ochrance letiště, ne o Policii ČR.
Ochranka snad může vykázat i osoby porušující vnitřní řád letiště, tzn. předpokládám, že tam jsou vymezeny např. bezdůvodné pobývání, nedovolené podnikání atd.
(anebo tak trochu vyhrožování J. Rubešovi ve smyslu „on tady je celé hodiny“, což říkají naháněči, kteří tam taky asi nemají právní důvod takto bývat)
jak byste definoval bezduvodne pobyvani? jak byste aplikoval “nedovolene podnikani” na nekoho, kdo tam jen stoji v teicku “taxi”, ale nikoho nevozi, nekasiruje, ani nijak nepodnika?
Obávám se, že vám by žádná definice nebyla tzv. dost dobrá.
Součástí reportáže „Kluků z Prahy“ byla dokumentace toho, jak „tipaři“ dostávají od taxikářů provizi na ruku. Tzn. ke kasírování dochází – i když trochu jiným směrem než jste měl na mysli.
samozrejme, ze ke kasirovani nekde dochazi. imkdyz timto smerem.
ale musite je chytit pri cinu. myslet si to nestsci.
Při přítomnosti kamerového systému snad nejde o nic složitého.
nebudte naivni 🙂
posunou se na moment kasirovani nekam, kde budou mimo kameru a nebo se na tu chvili zakryjou.
a navic – je vam jejich zaznam k nicemu – pokud se bavime o vyrovnani mezi taxikarem a nahanecem, a natocite je, budou tvrdit, ze je to splatka dluhu ci neco podobneho.
Ano, správně jsem odhadl, že vám ta odpověď nebude dost dobrá.
Nuž, „oficial taxi“ to není – z pohledu letiště. Tím je Uber.
Tzn. klamavá reklama v prostorách letiště.
klamava reklama kvuli napisu na tricku?
ano, odhadl jste to spravne. nebude dost dobra. snazte se nejdriv pochopit jak funguje pravo a z toho vyplyvajici dusledky.
skusim vam to shrnout: noseni tricka s napisem official taxi neni prestupek ani klamava reklama ani nic jineho. stejne jako neni prestupek (ci cokoli podobneho) prijit v tricku “billa is the best” do obchodu tesca a nikdo vam v tom nemuze zabranit.
pokud chcete ty opruzaky vyhnat, musite to postavit na necem jinem. na trickach to neuhtajete.
Ne, „Billa is the best“ ne názor člověka.
„Official taxi“ je klam, ne-li přímo lež.
Jinak, spíše mě děsí, že na takovém místě s důležitostí bezpečnostních opatření jako je letiště se můžou dlouhé dny vyskytovat osoby, které tam nedělají žádné oficiální podnikání.
A že si ještě rozhodují o tom, že se tam daleko krátkodoběji „nesmějí“ vyskytovat dva šikovní novináři.
** JE názor člověka.
Mmch. Tesco není letiště a zrovna obchodní centra mají „zákaz bezdůvodného pobývání“ apod. řešen taky, tzn. když by tam pár hodin pobýval někdo s nápisem „Billa is the best“ nebo i kdyby bez něj, tak ho taky můžou vykázat.
Mmch. eventuálně může být v podmínkách užívání prostor uváděn i zákaz zakrývání bezpečnostních kamer. 🙂
(když už jste to výše zmiňoval)
zakryvani bezpecnostnich kamer jsem nikde nezminoval.
Ach pardon, psal jste „se zakryjou“.
No jo, tak už to asi bude tak, že skutečně „to nejde vyřešit ze dne na den“.
Mmch. za jak dlouho to teda vyřešit půjde o co se teda mezitím stane, že to vyřešit půjde? 🙂
no, to se me neptejte. jsem docela zvedavy, jak se s tim letiste popasuje, protoze moc primych moznosti, na ktere by nedoplatili i normalni cestujici (jako napr. jeste dale zprisnit moznosti vjezdu na letiste a na parkoviste), nemaji.
no, myslet si to muzem klidne oba, ale pravo to vnima ponekud odlisne.
a proc by se tam nemohly vyskytovat? na zaklade ktereho predpisu ci zakona byste chtel nekomu zakazovat pobyt ve verejne casti letiste? zakazuje vam snad nekdo “bezduvodny pobyt” na zastavce tramvaje?
Zastávka tramvaje je veřejné prostranství ve veřejném majetku (ne a.s. apod.).
Tzn. opět chybný příměr.
ve verejnem majetku? co prosim? 🙂 nerad vam kazim radost, ale nic jako verejny majetek neexistuje. ta zastavka je napr. v majetku mesta – to ale neni “verejny majetek”.
Ach pardon, tedy v majetku ČR či orgánu místní samosprávy.
Jinak děkuji za další potvrzení, že vám žádná odpověď není tzv. dost dobrá.
az prijdete s realistickym resenim, dobra mi bude.
zatim jen ukazujete, ze jste malinko odtrzen od reality a zijete v jakesi fikci, ve ktere si myslite, ze napis na tricku je prestupek.
jo, v rusku ano. ale tam nastesti nejsme.
V situaci, kdy o tom, co je a co není realistické, rozhodujete subjektivně vy, tak vám nebude dost dobré nic.
Nikde jsem nepsal, že to je přestupek (ve smyslu proti něčemu, co má řešit policie).
Ale že jde o porušení provozního řádu letiště (resp. pokud ne, tak je chyba, že letiště tam nic takového nemá, když takové věci mohou mít i nádraží apod.) a že ochranka má právo vykázat z prostoru letiště lidi toto nedodržující.
tak to nakonec vyresila policie (nebo aspon zacala) – zacala kontrolovat taxikare. to je cesta.
al capona taky chytli ne za vrazdy, alenza danove uniky. takhle se na ne musi.
Letiště nemá žádnou ochranku, tu má Tesco
Ze dne na den. Ten problém je tam už čtvrté desetiletí. Komedianti.
Ide to vytiešit za 24 hodin. Čo je na tom ťažké.
a jak?
Pracovník security, znepříjemňující jim život tak, že se na to raději vykašlou…?
takze to skonci tak, ze ti nahaneci budou volat policajty na ty sekuritaky .
super reseni. mozna mate z filmu trosku zkreslene predstavy o tom, co muze sekuritak, ale ten nema oproti beznemu obcanovi zadna prava navic.
Tak ať je zavolají. Policie je má právo mj. ohledat (ty naháněče).
ehm. ta policie by primarne “ohledala” (jezis, co jste to zas vymyslel) ty sekuritaky, kteri by obtezovali ty nahanece.
doporucuji si nastudovat, v jakych situacich vas smi policie prohledat. tento seznam je celkem kratky a presne vymezeny.
Mmch. proč ti naháněči teda nezavolali policii na Janka Rubeše, když je „obtěžoval“?
https://youtu.be/uRv4FDtg2pE?si=qx054krLQA7S8bsG&t=633
V této souvislosti připomínám matoucí linku AE.
Jezdí v barvách PID, ale neplatí tam žádný z PID tarifů.
Těžko se potom divit, že cizinec radši pojede taxíkem, než aby studoval, jak ta naše MHD vlastně funguje.
Přitom co by bylo za problém, kdyby tam třeba alespoň platily celodenní jízdenky. Když už nemáme to metro.
Jako ne že by se mi to líbilo, ale u spousty letišť v turistických destinacích mají rychlé autobusy s běžnou barvou městských „letišťní přirážku“ takže v tom Praha není jiná.
No ale může být jiná – lepší. Alespoň trochu to vybalancuje jiné ostudy. Stačí vůle.
Kdysi měli autobusy na AE Odlišnou barvu a interiér. Jelikož ale ty současné vozy jsou třeba i na lince 100 tak tam by bylo hloupé nasadit vůz s nátěrem Airport Expres. Je to otázka jestli mít speciálně upravenou v flotilu pouze pro jednu linku, nebo jenom dát upravený interiér a nasadit to na více linek. V jednom dokumentu PID Jsem četl že 15timetrové vozy mají být nasazeny trvale i na linku 100. A kvůli tomu by bylo blbě je dát do jiného nátěru. Ono podle mě stačí že linka je označena písmeny a ne čísly, takže by to mělo automaticky… Číst vice »
Spíš nemít speciální tarif. Vím, že „letištní přirážka“ je na mnoha letištích po světě běžná, já jenom říkám, že tady může být Praha prostě lepší a ten jiný tarif nemít.
Myslím, že Ropid by vám řekl, že linka AE je přímo zmíněná v tarifu PID 😛
jako ze fakt exisguje nekdo, kdo si spojuje barvu busu s tim, kolik zaplati?
ta linka nema ciselne oznaceni, ale pismenne, coz je verim dostatecne odliseni od bezne linky
Písmena nebo čísla turistovi nic neřeknou, na světě jezdí různé linky s kombinací písmen a čísel. Pointa je v tom, že nový nátěr PID byl vybrán aplikován, aby bylo na první podle vidět, že vozidlo patří do integrovaného systému dopravy a platí tam stejný tarif. Jenže AE je právě taková výjimka, kde to má nátěr PID, ale s běžnou jízdenkou PID tam neuspějete.
teorie hezka, ale realita – muzu vam garantovat, ze cestujicim je vcelku jedno, jakou barvu to ma a ani odlisna barva by 99% lidi “nedocvakla” jako ze “hele, jiny tarif.
On naštěstí ten AE stojí tak blbě, že ho stejně většina lidí sama od sebe nenajde, takže nátěr je ten menší problém.
Navíc teď během rekonstrukce je AE vysunut až skoro ven z areálu, takže toto dilema pro turisty je úspěšně eliminováno a taxikáři mají víc prostoru.
Je to trapné, neschopnost a nenažranost letiště v jednom. Asi by to chtělo komplet vyměnit vedení.
Letiště patří firmě vlastněné státem a spravované Ministerstvem financí. Kdo řídí Ministerstvo financí?
Občas mám pocit, že nikdo.
Ministerstvo financí, spravedlnosti a vnitra, no zrovna co osobnost, to perla. Takže tady pomoc asi hledat nemůžeme. (Ne že by se to po volbách změnilo.)
Každopádně bych čekal minimálně nějaké vládní vyjádření, protože tohle ostuda tedy je.
Jsou tam furt. Včera nás otravoval nějaký bambusák před Terminálem 1.
Co bránilo letišti, aby tyto fake „official“ taxi doted nevyhazovalo? Podle katastru jsou všechny pozemky před letištěm, včetně parkovišť a komunikací, ve vlastnictví společnosti Letišti Praha, a.s. .
I kdyby je nešlo vyhodit, o čemž pochybuji, tak stačilo by, aby mu stínoval pracovník ostrahy a kazil jim kšefty. Po nějaké době by to vzdali. Spíše si myslím, že nebyla vůle je řešit. O důvodech spekulovat nebudu.
Jak říkal Janek Rubeš v rozhovoru pro ČT24, to, že je MHD až na druhém chodníku a člověk k němu musí přes chodník plný náhaněčů a silnici plnou taxíků zatímco taxikářský chaos je hned na prvním chodníku hned vedle haly, k tomuhle bordelu doslova vybízí.
Prohodit a problém se částečně vyřeší sám.
Ještě by se hodilo vyřešit oddělení příjezdů a odjezdů autobusů/trolejbusů, spoje končící na letišti mají sice na informačních panelech napsáno „no city center“, ale cizinci většinou koukají jen na číslo a když pak ten autobus stojí na výstupní zastávce tak je zezadu vidět jen číslo 59 a úplně pokaždé se najde dost lidí kteří se za autobusem/trolejbusem rozeběhnou a samozřejmě spoj končící na letišti nestihnou, pak přijede spoj do centra který zastavuje na začátku nástupiště a lidi zase běží zpátky. Je to tak úplně pokaždé.
Já jsem pobíhající turisty nějak nezaregistroval, normálně ekají v nástupní zastávc a ve špičce ani ne dlouho, jezdí to každých pár minut. Jsou i další navigační prvky a odjezdová tabule s číslem linky a minutami do příjezdu, takže nevím proč by dobíhali zrovna konkrétní spoj jen protože má vzadu číslo, ale na ostatních displejích je napsáno, že už lidi nebere.
Andrej (a Janek) ma pravdu. Proste letiste to nechce resit, protoze jednoducha MHD znamena maly provize za taxi. To reseni je opravdu velmi jednoduchy. MHD hned u dveri, oficialni taxiky na druhem ostruvku a hlavne zorganizovany. Jako zlodeji a smejdi tam maji X nahanecu. A kolik personalu tam ma Uber/LP? Jednoho chudaka a to jeste jen nekdy.
Dobíhají tam neustále. Viděl jsem to mnohokrát.
Pokaždé, POKAŽDÉ co tam jsem se někdo za tím busem rozeběhne, protože to na první pohled fakt mate.
Ano, potvrzuji. Vždycky, když přijíždím k letištní zastávce z města, tam k tomu autobusu někdo běží, většinou ještě táhnou kufry. A jak tu někdo píše, lidi koukají jen na číslo, info „no city center“ nevidí. Upřímně, pokud předem nevím, že je zde takový nepřehledný systém výstupu a nástupu z autobusů, tak to nečekám a logicky jdu jen za tím číslem. Taky tu nikdo nezmiňoval tu žlutě označenou nástupní zónu do busů s turnikety na označení lístků před ní, která mylně vyvolává v lidech dojem, že už na chodníku jsou v placené zóně. Když někdo třeba čeká 10 minut na 100ku… Číst vice »
Tady je odkaz na ten rozhovor. Zajímavá je ta část, ve kterém člen představenstva letiště vysvětluje proč to „nejde“.
https://youtube.com/watch?v=Vrlqtn4x4z4
Díky za tip, po shlédnutí těch alibistických keců by ten člověk z vedení letiště měl odjet prvním taxíkem a už se nevrátit. To jsem snad ani neměl vidět.
Když se chce, tak to jde. Na T2 před měsícem naháněči a totální nezájem ze strany letiště, tento týden každou chvilku letištní hlášení o nepoctivých taxikářích, u východu ven z terminálu letištní ochranka a na stanovištích taxi jen koordinátoři Uberu, to má být ale automaticky, ne po tom co přijde na letiště Janek Rubeš.
Jenže toto má dlouhou historii a nejen na letišti. Kolikrát už se stalo, že „neřešitelné“ věci zázračně našly řešení v momentě, kdy se o ně začala zajímat média.
Ale vylej ne úplně kompetentní managment ze dne na den jde, taky pak může přijít sekáč, co slovo nejde nemá ve slovníku.
*vylejt…
Napriklad hnat z letiska svinskym krokom kazdeho s hentakou fesnou bundickou by podla mna slo aj zo dna na den…
V cesku je vse problem aj take prkotiny
Za ty desítky let jste tohle měli mít vyřešený už dávno.Totální ostuda a vizitka Česka pro turisty,kteří k nám přijíždějí