Boj právníků o Libeňák: ÚOHS zakázal opravovat most podle nového návrhu
Libeňský most v květnu 2025. Foto: Zdopravy.cz

Zástupci TSK už dříve uvedli, že na demolici a vytvoření repliky mostu přes Vltavu plánují vypsat nový tendr.
Řešení je jednoduché. Zbourat ho. A určitě se pak vše razantně zrychlí.
Praha je uz skutecne ztracena – mesto nekompetentnich nerozhodnych politiku a silene byrokracie, z cehoz plynou vsechny mozne problemy, protoze neni mozne jen udrzovat status quo.
Kazdy rok zaostavame ze vsemi mesty na „zapade“, pricemz do zapadu se pocitaji uz i mnoha polska mesta nebo treba Bratislava. Otazkou zustava kolik mostu musi byt uzavreno, abychom s tim zacli neco konecne delat.
Adam Scheinherr si zahrál s tím mostem ruskou ruletu a moc mu to nevyšlo….
Jak – moc mu to nevyšlo…? U ruské rulety je buď vyšlo anebo nevyšlo… Leda že by se ožralej netrefil do hlavy pořádně 🤣🤣🤣
Neni to zrovna neocekavane.
Jen abychom nedopadli s pulkou soumosti hotovou a druhou zavrenou neukoncenym sporem o verejnou zakazku kdesi mezi NSS a UOHS
Praha, ráj NIMBY a UNESCO:
– památkově chráněný železný šrot
– památkově chráněný betonový šrot
– předseda ÚOHS, který svou funkci pojal jako sabotáž veřejných zakázek
Funkci to sice neplní, brání to dopravě, případně dokonce představuje obecné ohrožení, ale to je jedno.
A DOST UŽ!!!
Proč to nezbourají a nepostaví identicky ale širší stejně tak jak to udělali na Praze 6 v Dejvicích na křižovatce „Prašný most“ ve Svatovítské ulici přes železniční lokálku těsně u nádraží Dejvice – zde je také tramvajové těleso, tři pruhy v každém směru a dostatečně široký chodník na ještě jeden pruh….
(…. když nechtějí tenhle Libeňský dožilý a už značně přežilý most nechtějí nahradit souběžným trojmostím – směr tam, směr zpátky a tramvajovým – s tím že by ty mosty měly dost široký chodník na přidání třetího pruhu ….(
Když bude širší, tak nebude identický. Rozšiřovat netřeba, tam nikdy nebude takový provoz, jako z prašňáku na kulaťák.
Provoz aut a tramvají ne, ale provoz chodců a cyklistů je tam rozhodně větší. Širší most by se dost hodil, aby bylo možno jednotlivé druhy dopravy oddělit.
Třetí pruh tam fakt není potřeba, není to tranzitní ale i kdyby, kapacita bude vždy omezena křižovatkami na obou stranách mostu. Spíše by se slušelo udělat dánské pásy pro cyklisty v obou směrech, ať to není ruleta mezi chodníkem a pruhem pro auta….
Tak se, prosím, jděte podívat na holešovickou stranu hned za Libeňský most do Dělnické ulice, na jak širokou ulici se to stavělo už za první republiky…oproti tomu jak široká byla ta samá z ulice v době výstavby v 19. století (křižovatka Dělnická x Komunardů a jak se v šířce pokračovalo za socialismu (Rozmarýn Business centrun – křižovatka Dělnická x Argentinská) …. jinými slovy o rozšíření ulice Dělnické na kterou navazuje Libeňský most se dlouhodobě uvažuje, projektuje a postupuje už 100 let, dokonce i nejnovější novostavba na dané ulici (Dělnická 14-20) postavená v šířce původní z 19. století aby z místa… Číst vice »
Jo, bylo tam v určité době počítáno s rozšířením, to je pravda, ale byla by hloupost toto rozšíření dokončit kvůli x pruhům pro auta a udělat z toho další auto-stoku bez života, jako je Argentinská nebo Rohaňák. Stejně jako hledat takovou kapacitu pro auta na druhém konci kolem nebo přes Palmovku.
.
Tak Liben bude zrejme dlouho bez mostu. Kvuli idelogickym hloupostem o ‚dalnicnim‘ moste v centru mesta prisel Scheinherr se svym planem ‚zachrany‘. Pirati to aspon dotlacili do vystavby tvarove repliky. I tak si myslim, ze ti, co do toho pletou zda ODS nebo Pirati mohou za problemy, tak ti jsou spoluzodpovedni za takove nezdary. Protoze jako obvykle tahaji do praktickych zalezitosti pseudoideologicke zvasty. Nejdriv se ‚zachranuje‘ a ted se bude ‚bojovat proti korupci‘. Zvasty. A na UOHS se zase jen kouka na literu zakona formalistickym okem a neprihledne se k tomu, ze se nam to zacalo sypat pred ocima a… Číst vice »
Slusny slovni prujem.
1) dalnicni most tam fakt nepatri
2) proc ne tvarova replika? Cemu vadi?
3) proc si vytirat zakonem kvuli vlastni nekoncepcnosti?
Zde zrovna UOHS predvadi silenou praci na 1.instanci a Mlsna to spravne rusi a vraci.
Ach jo. Lepší slova pro to nenacházím
Poděkujme panu Scheinherrovi, který si udělal politickou kariéru na levné opravě již dožilého mostu, který ve skutečnosti potřebuje nahradit a postavit znova.
Jinak zrovna včera jsem se díval, že na kolejích stále leží Kaliforňan, jako kdyby snad po starém mostě ještě měly jezdit tramvaje.
Mel byt jasnovidec a predpokladat zprisneni norem?
Jinak podle spousty kritiku jsou osizene a povodnemi nenavratne poskozene pilire a dokazujou to skutecnosti, ze nakonec se ma stavet priblizna tvarova replika na puvodnich pilirich…
Ošizené … použili nevhodné kamenivo s obsahem síranů, aniž věděli, co to za dlouhá desetiletí udělá. Neměli budoucí znalost. My taky nemáme.
A proc tedy pilire pouzitjdou a zbytek mostu se stejnym kamenivem ne?
Chapu, ze je to negativni faktor. Ale asi neni tak rozhodujici, jak je casto argumentovano, kdyz pilire muzou zustat. A hrajou tam ocividne roli i jine faktory.
Měl k dispozici zprávu z Kloknerova ústavu, která jasně doporučila novostavbu místo flikování, ale nerespektoval její závěry.
Nemusel byt jasnovidec, lide v TSK moc dobre vedeli: v jakem je ta kubisticka cast soumosti stavu, jenze Scheinherr to nechtel slyset a tlacil na silu svoji predstavu kdy jeste potreboval dat z ruky ksefty svemu kamaradovi Petru Tejovi, coz se mu taky povedlo. TSK si z donuceni zaplatilo za par mega nekolik studii od Teje, ktere se nakonec ukazaly jako zbytecne, protoze most se strhne. Tolik k “jasnovidci” Scheinherrovi.
Asi tak.
Děkovat byste spíš měl Hřibovi s Portlíkem, ze to teď tak dodrbali. Kdyby se jelo podle Scheinherrova návrhu, tak teď ÚOHS nic nezastavuje.
Jak se tomu mostu zlomil oblouk, to bylo také podle Scheinherrova návrhu?
Ten oblouk prdnul tam, kde se pocitalo od vzdycky s novym mostem
Tak proč už se nenahradil?
Vzdyt se tam nahrada uz stavi (a tohle rozhodnuti to neovlivni). Diskuse jsou o jine casti soumosti, ktera stale stoji a jezdi se po ni.
Je treba rozlisovat Libenak jako soumosti a Libenak coby ten hlavni most pres dnesni koryto reky. Diskuse a spory jsou u te hlavni casti, zbytek soumosti (vcetne toho uz zborenyho mostu pres Voctarovu a spol. Nijak cennej neni, cast byly dokonce davno presluhujici provizoria, tam bylo od zacatku jasno, ze se bude bourat a nahrazovat (vcetne naspu mostem).
Most přes Voctářovu se měl jednak bourat tak jako tak (rekonstrukce se celou dobu řešila pouze u části přes Vltavu) a jednak se mu “zlomil oblouk”, až když z něj bagr při demolici uboural 70 %, což se asi tak nějak dá čekat. Po bourání ho zkoumal Kloknerův ústav ČVUT a došel k závěru, že zdaleka nebyl v tak tragickém stavu, jak někteří tehdy do médií vyvolávali. Ale holt se někomu hodilo, že najednou díky tomu není potřeba dodržovat harmonogram a délku výluky.
A vy jste statik? Vy byste se pod to podepsal, že se nemusí bourat a stačí opravit?
Blbost, Scheinherr je naopak ten, ktery to totalne zvoral. Platil si na zakazku delane “studie” podle jeho zadani . Proste politika zvitezila nad odbornymi nazory, ktere uz tenkrat byly.
Kloknerův ústav v posudku jasně řekl, že rekonstrukce je možná. Na mostě se dělaly statické i dynamické zátěžové zkoušky, dlouhodobě se monitoruje pohyb mostních kloubů, které fungují úplně standardně. Navíc i závěry z patologického průzkumu mostu přes Voctářovu jsou pozitivní. Na stavu mostu přes Vltavu se za poslední roky nic nezměnilo. Akorát je potřeba to udělat déle a dráž, to je vše.
Tohle není tak jednoduché.
Praha byla postavena před dvě blbé možnosti:
1. Zachraňovat nezachránitelné, nebo
2. Postavit tam zbytečně naddimenzovanou hrůzu z 80. let.
Ta tvarová replika nakonec není úplně špatné řešení, jen ten proces vedoucí k její stavbě byl totálně zprasený.
Tak co bude první?
1) Vlak po VRT
2) Tramvaj po Libeňáku
3) Vlak z Prahy do Liberce
4) dokončené oba pražské okruhy
Spíš co bude první ve Vltavě… Výtoň nebo Libeňák…?
Jak jeden spadne, tak ta vlna spláchne druhej
Spíš co spadne první?
1) Výtoň
2) Libeň
V Opavě to stihnou dřív a to začali letos na jaro, most jim poškodila povodeň. Jako by tam ten most skutečně potřebovali.
Takový mostek je trochu jiný od kilometr dlouhého soumostí, které potřebovalo nahradit už před 20 lety stejně jako železniční most pod Vyšehradem. Ale jako jo, mohlo se začít už i za Krnáčové, pokud by rada nepřešlapovala a nehlasovala jednou pro demolici, podruhé zase proti.
Jistěže je kratší. Ale všimněte si, že technická náročnost zde nehraje hlavní roli.