Boj o Talgo. Španělská vláda nechce, aby výrobce vlaků ovládli Maďaři. Bojí se ruského krytí
Stanoviště strojvedoucího jednotky Talgo Avril. Foto: Talgo
Maďarská firma nabízí za Talgo přes 600 milionů eur.
Maďarská firma nabízí za Talgo přes 600 milionů eur.
Je velice pozoruhodné, že zrovna poté, co Talgo ohlásilo za loňský rok rekordní tržby, ho chce současný majitel prodat.
Jsme názoru, že by tento výrobce měl zůstat ve Španělských rukou. Doufám, že se jim převzetí Maďary podaří zablokovat.
To se vi ze madaraci paktuji s teroristickym Ruskem, viz majitele ceskeho Innogy.
Doufam ze spanele se jim nedaji oblbnout vlivem ruskych krvavych penez.
Kdyby žil Kellner, tak by Talgo koupila PPF a nebylo by co řešit.
Stojí za maďarskou firmou ruský kapitál či nikoliv? Nebo je to čistě maďarská firma, jen někteří lidé ve Španělsku hledají důvody, jak si udržet vliv ve státní firmě ve formě členství v dozorčích řadách, poradenství či dodavatelských řetězcích.
Ikdyby tam ruský kapitál nebyl, Maďarsko je v současnosti nebezpečná země pro bezpečnost Evropy.
Je firma z východu? Tak je potenciálně „ruská“.
Ideální výmluva pro všechny budoucí pokusy východní firmy koupit něco na západě.
Holt musí Maďaři počkat, až si zvolí někoho přijatelného.
Zájemce o Talgo o jednoznačně napojený na ruský byznys, nejedná se o žádné „je z východu, je podezřelý“
To jsou jen spekulace a konspirace. Španělé mají své informace, rozhodnou na základě svých informací.
Kdo ví,jak dlouho ještě u nás budou fungovat pumpy MOL.
Jinak se mi líbí, že španělé mají vládní-státní dozor nad akcionářskou strukturou strategických podniků.
U nás neexistuje ani jejich seznam,ne to bože dozor. Jinak by asi nemohli koupit Vodochody.
Řekl bych že existuje, jen není z pochopitelných důvodů veřejný.
Registr obchodníků se zbraněmi a střelivem naproti tomu existuje zcela určitě https://www.mvcr.cz/clanek/centralni-registr-zbrani.aspx
Je nutno bránit evropský železniční průmysl před ruskými kolaboranty. Pevně doufám, že tento obchod zkrachuje.
A kromě „Ruska“ máte jiný, normálnější důvod??
To není kvůli „Rusku“.
To je kvůli válečnému genocidnímu chování jejich vojáků na Ukrajině, jejich explicitně nepřátelksému chování (hybridní válka s námi už dávno spustili) i rétorice (kolikrát ti magoři hrozili jadernými zbraněmi? kolik map rozdělení střední Evropy ukázali v TV? Kdo že to má seznam nepříátelských států?).
Nepříteli se do ruky dopravní infrastruktura co? No nedává. Ani neprodává.
(„nepříteli“ – protože ONI nás považují za nepřátele. Mně jsou putna dokud budou zalezlí uvnitř svých hranic svého největšího státu světa, který jim ale stále nestačí.. Ivane, vrať se domů a neútoč ani verbálně, pak tě nebudeme považovat za nepřítele)
Tady nejste na K-Reportu, abyste s těmito relativizujícími řečmi měl úspěch u moderátora a u ostatních diskutujících.
👍
Rusko jako důvod plně postačí. S teroristy se nevyjednává, tedy ani neobchoduje.
A když USA pod zcela lživým důvodem zbraní hromadného ničení rozpoutali druhou válku v Iráku, a učinili z něj teď svou okupovanou ropnou kolonii?
To Rusko za poslední dekády na rozdíl od Ameriky počet vojenských základen a ovládaných území extrémně zmenšilo.
A to má být omluva ruského režimu nebo co?
Ukázkový whataboutismus. Jestli nevíte co to je, najděte si to.
Pozdravujte v Moskvě. Zde pro takové idioty vašeho typu není prostor.
Jak jsem jinak mírumilovný člověk, tak tyhle idioty bych násilím deportoval do Ruska, ať si ten svůj ráj na zemi užijí na vlastní kůži.
„A vy zase bijete černochy“, příklad číslo 72439.
Tak by v tom měli RuSSáci pokračovat, a zrušit si nově ukradenou základnu na Krymu, ty ruSSácký trolle.
Co to tu žvaníte za hovadiny? USA okupuje Irák? To jako že těch cca 2500 vojáků, co tam mají, kteří pomáhají v boji proti IS, je okupační vojsko? A Rusko že zmenšuje počet ovládaných území? V jakém paralelním vesmíru? Za poslední cca 20 let vidím přesně pravý opak. Neustále jen napadá a přivlastňuje si území okolních států. Nebo snad myslíte rozpad SSSR, se v podstatě nechtěně a vlivem prohnilosti a nefunkčnosti vlastního systému zhroutilo?
Nežerte tolik tu ruskou propagandu, evidentně vám zcela vyžrala jakékoliv zbytky soudnosti 😉
Jaký jiný důvod ještě potřebujete?
Respektuju právo majitele nakládat se svým ziskem a nikomu nezakazuju ho utratit … např. v Chorvatsku.
Rozdíl nastane, pokud by ten zisk šel do země, která ČR (potažmo celý Západ) označuje za nepřátele. Tam ne!
Taky je rozdíl v částce a tohle by byla částka nemalá, říkalo se „voda na mlýn“, téhle je dost, aby mlela. To není jak když nabere kýbl vody z přehrady.
Bohužel, při nákupu některých věcí to jinak nejde, než poslat prachy Rusku, ale zrovna železniční vozidla sem nepatří.
I kdyby za nimi nebylo Rusko, tak prodat strategický podnik do rukou (Maďarské) mafii není moc dobrý nápad.
Komentářr 109 ves 28
15% je otevrených příznivcú ruska, to číslo mě děsí, vzhledem k tomu, že tu nejede oficiální propaganda na vymývání hlav jako východně od nás.
Ruská propaganda jede masivně i tady. Dokonce od vrcholných politiků – viz Babiš, Okamura a podobni blbové.
A když si vezmete, že až 15 % lidí má různé poruchy osobnosti, zároveň 15 % lidí má IQ nižší než 80, není se čemu divit.
Smazáno
Kdo by chtěl lokální přirovnání, je to jako kdyby chtěl firmu koupit Agrofert poté, co víc než desetiletí sosal eurofondy z politicky nastaveného penězovodu. V Maďarsku teď existuje vlivný okruh podnikatelů okolo Orbána, kteří od roku 2010 pozoruhodně vyhrávali jednu státní zakázku za druhou. Nejlépe to ztělesňuje Lőrinc Mészáros, Orbánův kamarád z dětství, který se z neúspěšného instalatéra „vypracoval“ na třetího nejbohatšího Maďara, a to přes svůj velmi omezený intelekt. Čistě náhodou se to ale stalo až po nástupu Orbána k moci, kdy najednou Mészáros v sobě objevil talent mj. pro stavitelství, včetně železnic. Takže se španělské vládě nelze úplně… Číst vice »
Konkrétně za Magyar Vagon stojí András Tomobor, mimo jiné většinový majitel Aera Vodochody.
Blbost. Andras Tombor nemá s Aerem nic společného-jednu dobu ho chtěl od Penty koupit, ale nedopadlo to.
Pravda, spolumajitelem Aera je Zsolt Hernádi, ředitel MOLu.
Koukám, superpodnikatel, který rozumí železničnímu i leteckému průmyslu… Takoví jsou mi už z principu podezřelí. Často jsou to pro ně jen investice, které zase při nejvhodnějších podmínkách prodají. Klidně Číňanům nebo Rusům. Viz Kellner.
Smazáno pro opakovane porušení pravidel slušné diskuze.
Povidejte, kolik Jurecka nasosal a na co.
Pokud to vase zaslepenost brani videt – Andrejko Dobrotivy, ochrance kohoutu, vdov a sirotku, obet manipulace sve zle bolsevicke matky, co ho strkala do ksc, jakoz i cil vsech ucelovek a kampani je pres svoji nesvoji firmu nefirmu nejvetsim nasoskou evropskych zemedelskych dotaci v cele EU.
Takze pozor na podobenstvi s triskou a tramem
Tento dialekt si prosím nechte na Novinky, tady jste na dopravním serveru.
Co má toto dělat na dopravním fóru? Hujer, meteleskum bleskum
Španělům se nedivím, takovýhle „export do ruska“, CAF není SK Slavia. Tohle by si měli pohlídat, mají pobočky i v USA, aby se pak nedostali do embarga.
Pročpak mi to tolik připomíná Prigožina?
Už je na čase, aby se Evropa více zabývala bezpečností a vlastnickou strukturou podniků. Španělské obavy plně chápu.
Zbytečné. Evropský průmysl je v úpadku, a při světově nejdražších energiích nemá proti globální konkurenci a je jedno jestli z Číny, Ruska, Indie nebo USA dlouhodobě šanci.
Soukromí majitelé to prostě chtějí prodat za co nejvíc peněz, protože nejlépe do podrobna vidí, jak je ta výroba v EU globálně nekonkurenceschopná. Pokud to Španělsko opravdu chce na dalších pár let zachránit, tak ať nabídnou prostě že to koupí za vyšší cenu, a pak můžou dále sami dotovat, dokud jim na to nedojdou prachy.
Ne, Španělsku stačí zakázat prodej, nemusí to kupovat, protože je to jejich. Není Evropa a globální konkurence, Evropa je součástí globalizace, má tisíce firem v USA a Číně, a stejně tak USA má tisíce firem v Evropě a Číně. Všechny nejbohatší státy světa jsou v Evropě, a je to kontinent, kde se lidem nejlépe žije, jediný, kde jsou sociální jistoty.
Bohužel ale ty sociální jistoty jsou mnohými velmi zneužívané. V tomhle je Evropa už poněkud přesocializovaná.
Evropský průmysl je v transformaci, kdy energeticky náročné výroby s malou přidanou hodnotou se přesouvají jinam. Není to poprvé ani naposledy v dějinách.
Magyar Vagon odkoupil od Transmashholdingu dílny v Dunakeszi – jako následek sankcí uvalených na ruské podnikání a majetek po invazi na Ukrajinu.
A ještě jim evidentně 16 mld zbylo. Opravdu podivná ekonomika.
Je potřeba ozelenit dopravu, pak jim vyschnou penězovody a bude od nich pokoj.
A do té doby netankovat u MOL. To jsou dobří přeprodávači ruSSácké ropy.
Si jako myslíte, že Polsko, které skoupilo český tradiční naftový průmysl už od ruský plyn a ropu nekupuje? A že až za rok uzavřou USA s Ruskem mír, tak hlavní podmínkou nebude přeprodej ruského plynu americkými firmami s vysokou marží pro EU?
A to, že Rusko s USA uzavřou za rok mír, říkali na jakém YouTube kanále? Nebo to bylo na nějakém webu? Nebo jste to vyvěštil z křišťálové koule? A vůbec, jak vlastně může uzavírat mír někdo, kdo není navzájem ve válce? A co na to moderátor diskuze?
To víte, Peeetr, velký to hltač konspiračních teorií, ví všechno nejlíp a vidí až za roh, tak jako každý správný a kovaný konspirátor 😉 (vždy se jedná o jedince s přebujelým egem)