Boj o radary. Každý v průměru vydělá 732 tisíc ročně, vznikající koalice už couvá z plánu peníze sebrat obcím
Radar v ulici Dubice v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Podle místopředsedy ANO 2011 Karla Havlíčka by část výnosů z pokut mohla zůstat obcím.
Tak to není moc. vzhledem k vasnim, jake tyhle obecni radary vzbuzuji, bych ocekaval castku o rad vetsi.
No, nepleťme si zisk a výnos. Ony jsou ty výnosy moc pěkně v rozpočtu vidět, že, když to musí být zvlášť. Náklady na instalaci radaru a vymáhání pokut tak hezky vidět nejsou.
A to jsem si myslel, že jde hlavně o bezpečnost. A ono jde o peníze a o bezpečnosti se nějak nemluví. Bylo by zajímavé vědět, kdo by se pral o ty náklady, pokud by řidiči jezdili podle předpisů a pokuty by nebyly. Kdo by platil provoz a ty zaměstnance, kteří rozesílají a hlídají platby pokud.
Už dnes máte obce, které z toho nemají nic, protože pokuty inkasuje obec s rozšířenou působností. Ale musí si koupit ten radar.
A dosáhneme tím lepšího řešení?
Obecní radary vznikají vždy po souhlasu Policie ČR. Pokud připadne příjem z obecních radarů státu, jakou máme jistotu, že nenažraný stát nebude šikanovat řidiče ještě více?
Pokud stát chce příjmy, nechť se tedy postará o instalaci radarů, jejich údržbu a výběr pokut. Stát si najme externí firmu, která se o vše postará – stejně jako na dálnicích – o instalaci kamer (mýtných brán) a výběr pokut (mýtného). Je to lepší řešení?
Prachy, prachy a zase prachy to je to, o co tu jde. Nedávno jsem vedl rozhovor s městským policistou, který hlídkoval před začátkem školy na přechodu pro chodce u ZŠ a kterému na očích vesele parkují auta mamataxi na chodníku tak, že děti musí chodit po ulici. Na můj dotaz proč nekoná řekl, že musí hlídat přechod. OK. Tak jsem řekl, ať zavolá kolegy. Nezavolal, protože kolegů je málo a nemá kdo by přijel. Následně jsem mu sdělil, že kolegů je dost, vesměs je vidím na parkovištích kontrolovat lístečky z parkomatu. Jeho dpověď mě překvapila, tato činnost je totiž prioritou… Číst vice »
Přesně tak, bezpečnost je pro PČRáky i MČRáky podružná věc. Důležité je vykazovat aktivitu a mít s tím co nejméně práce.
Radary nemají vydělávat, radary mají zvyšovat bezpečnost. Mnoho radarů bezpečnost nezvyšuje, pouze buzeruje na přehledných místech. Já bych šel ještě dál a vrátil co bylo za komunistů – v noci přes vesnice max 90 km/h, mimo obce neomezeně.
To je trochu blbost neboť v noci je viditelnost ještě horší jak ve dne. Takže pokud v tý obci někdo jde, ten řidič ho uvidí ještě později. Nicméně neomezená rychlost mimo obec by byla správná. Jak ve dne, tak v noci. Pouze s tím že řidič musí přizpůsobit svou rychlost povaze a stavu vozovky. A i za to pokutovat…
Nejeden radar dokonce bezpečnost snižuje.
To je takova hloupost, ze tohle by nenapadlo ani motoristu.
Je vidět, že vám před okny nevede žádná frekventovaná silnice, protože takovou hloupost byste nenapsal. Je v noci sakra slyšet rodil mezi kamionem co jede 50 a co jede 60, natož ještě víc. Dodržování rychlosti je sice především o bezpečnosti, ale souvisí s tím i hlukova zátěž.
Za mě, z vybraných pokut by se měly zaplatit veškeré náklady na instalaci a provoz tomu, kdo radar instaloval a udržuje a veškerý přebytek pak do krajské/popř. státní kasy. Vyhneme se tak tomu, že obce budou účelově osazovat radary tam, kde je to naprosto absurdní a očividné, že se vůbec nejedná o bezpečnost, ale o vytěžování dalších financí z kapes občanů. Jsou úseky, kde je nastavení a striktní kontrola 50 km/h absurdní, neekonomické a neekologické.
Jo, ale platit tak leda za nejaky normovany ukon … zadny ze reknou, kolik ze maji nejaky super naklady. U advokatu to funguje uplne stejne.
Navic ty penize pak fakt maji jit treba do nejakyho fondu prevence, kde pak ty obce muzou prihlasit i nejaky svuj projekt na stavebni opatreni, ktera ty rizika snizi.
Jinak fakt jen cekame na vynos ustavniho soudu, ze vymahat pravidla nema byt motivovano osobnim prospechem.
zaplatit normovany vykon urednika a cokoliv navic do statniho.
Například kde?
Pamatuju si jeden radar v Kutné Hoře hned za cedulí a pokuty za 51 km/h (opravdu, mám ji někde doma). A když jsem to řikal kolegům, tak další tři mi řekli že ji tam dostali taky a za podobné rychlosti…
Kdyby řidiči dodržovali ten limit 50 km/h, tak by nevydělali ani korunu a žádný radary by nebyli třeba… Jediný co, aby tam byla tolerance cca těch 5 km/h. Jezdím všude možně a z radaru jsem dodnes nedostal jediný pozdrav… A že si tu rychlost před radarem ani tolik nehlídám.
Nicméně mě fascinuje, jak tahle koalice něco slíbila a ani ne po měsíci už z toho prohlášení couve… Ale je to lepší jak Fiala…
Před volby se slíbí vše, po volbách se vybere, co se hodí
Oni si to dali do programového prohlášení po volbách…:)
Kdyby, kdyby….v dnešních lepších autech s automatem ani nevíte, že 50 km/h jedete…stačí jeden telefonát od kamaráda, že mu umřel kůň nebo přítelkyně do Vás něco hustí a jste tam hned…Sám jezdím také 50 tis. ročně po celé ČR a pokuty platím většinou u nás v obci 😀 Naposledy 63 km/h ve statní svátek…jooo to se člověk těší na oběd u rodičů a zapomene hlídat rychlost…
Nevím, ale právě v lepším autě s automatem, tempomatem a aktuální navigací problém nemám.
Naopak bojuji ve starším autě, kde jezdím bez pomůcek a na ruku (tedy na nohu).
Příjmy v této výši jsou pro stát zcela zanedbatelné, v obcích však pomoci mohou i tyto drobne, ale data o výši pokuty nemají dle mého relevanci, protože to nelze zjistit jinak než dotazováním těch mistne příslušných ORP, která mohou vybranou výši pokut umělé snižovat při vědomí obsahu návrhu vládního programu…
Obce mají na účtech stovky miliard. Obce nejsou ti kdo nemají peníze.
Tak on je to hlavně populismus ze strany budoucí vládní koalice. Pokud tu budoucí vládu tedy někdy prezident jmenuje :))