Boj o protihlukové stěny v České Třebové. Plánovaná délka i výška se výrazně zkrátily
Návrh na podobu protihlukových stěn v České Třebové. Foto: SŽDC
Protihlukové stěny plánované pro modernizaci železničního uzlu v České Třebové by mohly mít menší rozsah. Obyvatelům některých lokalit vadilo, že
„Metodika zohledňuje budoucí nový železniční svršek, modernější vagony či antivibrační ochranu kolejnic.“
Ježišmarjá, to teprve teď ty inteligenty napadlo, že po rekonstrukci se logicky hluk výrazně sníží a že tedy vycházet z měření hluku před rekonstrukcí je nesmysl? Někdy si v tomhle státě fakt připadám jak v kocourkově…
Základy PHS nedělat dřív, než se změří hluk, to nejde?
Zajímalo by mě také, jak moc/málo fungují armokoše jakožto pohlcovač hluku. Když to poroste psím vínem, tak nebude vidět ani to grafitti, vizuálně jednoznačné plus. Jasně od jisté výšky je armokoš nesmysl. Ale aspoň někde.
PS: A co zakrýt koleje panely, které pohlcují hluk? SŽDC je testuje kdesi u Rudoltic, stejně jako pevnou jízdní dráhu.
negativní reakce šotoušů za 3, 2, 1,…
Stejně jako Úvaly. SŽDC potřebuje dát zakázku betonové loby, protože to je přeci důležitější než nějaká údržba tratí kde se nic neděje.
To jo, dřevařská lobby totiž prohrála a tak se dřevěné pražce musí vytrhat. Jinde by vydržely století!
Pokud se povede postup uvedený v článku a protihlukové zdi budou výrazně redukovány, bude to podle mne vítězství zdravého rozumu, které není v Česku úplně obvyklé. O nesmyslnosti standardního rozsahu protihlukových opatření se mluví minimálně 15 let, ale peníze dále letí oknem ven. Tady si to naštěstí město nenechalo od investora líbit a aktivně do problému vstoupilo.
Spise jde o to, ze v CT byly zdi jiz tak monstrozni, ze to uz obhajit skutecne neslo, navic trat vede temer celym mestem po vysokem naspu a planovane steny by vytvorily v podstate odevsad viditelnou hradbu delici mesto na 2 poloviny. Navic nechutnou hradbu, ktera by byla velmi brzy zaplnena grafity a pochybuji, ze by toto umeni nekdo dlouhodobe a uscinne odstranoval.
U tech zdi je hlavne vzdy nejvetsi kontrast mezi obrazkem v nejake vizualizaci a pak realiztou treba i jen po 2-3 letech provozu, kdy vsechny chytnou od zeleza typicky zlutohnedy odstin a cele je to dozdobeno kontinualni linii grafiti. Proc se nemaluji zdi do vizualizaci v tomto stavu? Protoze to co je na obrazcich je realita jen nekolika prvnich dni.
Vizualizace jsou vždy líbivější než realita. Podívejte se třeba na vizualizaci nějakého sídliště, ulice apod. všude plno usměvavých lidí, pár lepší auto atd. ale potom v realitě tam tolik lidí nikdy nechodí, naopak aut jsou tam mraky všude možně i nemožně (po nějakém čas i pár odstavených vraků bez značek).
Pak je ale takova vyzualizace k ho…. a znam mnoho lidi, na ktere tyto obrzky jiz plati jako rudy hadr na byka. Mam v zive pameti vizualizaci Letne s Blankou, kdy na vizualizaci byly na prijezdove komunikaci do tunelu namalovana 3 auta……
Kdo by taky takový projekt chtěl, když na vizualizaci budou kolony, posprejované zdi, suchá tráva a hlouček bezďáků. 😀
🙂
Vizualizace je vždy v létě, lidé na ní jsou vždy mladí, z aut se nekouří 🙂
Projel jsem vlakem Evropu křížem krážem a tyhle protihluková monstra nikde nevidíte. On je zasadní problém, že hluk se měří před modernizací. Když by se měřil až po modernizaci,hlukové zatížení by bylo zcela jiné. Také mě dojímá,když protihluková stěna je mezi železnicí a silnicí . Například IV koridor v Plané nad Lužnicí. V tisku jsem četl i něco o bezva kšeftech. Také jsem už viděl protihlukové stěny vysoké myslím okolo cca 100cm. Měla tvar srpu a zvuková vlna se odrážela směrem k obloze.
Po modernizaci čeho? V článku je správně uvedeno, že nejen modernizace tratí, ale modernizace (či lépe rovnou výměna) vozidel přinese zásadní snížení hluku. To si ostatně každý může vyzkoušet sám, když si na chvíli stoupne k nějaké frekventované trati. Nové vozy skoro ani neslyšíte (pokud nejsou náhodou „obuté“), zato staré šroty s litinovými špalíky dělají i na novém svršku hrozný kravál.
25 let jsem zil cca 50 m od IV. koridoru a zadny problem jsem s tim nemel. Utlum od terenu tam nebyl, naopak trat tam vede na naspu. Tyhle hruzy jen przni krajinu a likviduji vyhled z vlaku. Navic to jeste omezuje pristup IZS pri zasahu.
Tak tak. Hlavní je mít moderní svršek s odpruženým úchytem kolejnic udržovaný v dobrém stavu a moderní udržovaná vozidla. Takže místo PHS raději investovat do kolejí.
To beze sporu! Jenže šáhněte šotoušům na jejich Béčka, na Tornádo, a bude to jakobyste šáhl na důchodcům na důchod.
Já teda neprojel, ale existují cab ride videa. Co třeba Švýcarsko, mají tam PHS? https://www.youtube.com/watch?v=Le-21PZXWFI
„Projel jsem vlakem Evropu křížem krážem a tyhle protihluková monstra nikde nevidíte.“
Lžete.
Rozsah a výskyt PHS je ČR výrazně menší (cca poloviční), než třeba v Německu či Rakousku.
Kdyby nebyl místostarosta neschopný k****t (omlouvám se za vulgaritu), tak mohlo přes Třebovou dávno jezdit dalších 9 railjetů, díky čemuž by se mohly vyřadit další šroty, které přes Třebovou projíždějí nyní a dělají největší hluk….
Asi nejen mne by zajímalo, jak českotřebovský starosta ovlivňuje nákup vozidel u Národního dopravce.
V době, kdy Dalibor Zelený vedl České dráhy, dosazen Bc. Žákem, zrušil nákup další části railjetů.
Nomen omen. Anebo převládající barva na těch PHSkách je jen náhoda?
Ač si o něm myslim svoje tak je to on kdo vede jednání za změnu šílených zdi…
A ten koridor vede přes jeho barák.
Tomu se říká nadělat si do bot. Dojde mu to, ikdyby mu to řekli?
Vždy se tu prezentujete, jako drážní odborník a pak takovou otázku? Hmm.
Rekonstrukce České Třebové je jak Český sen…dokončíme někdy ty koridory?
A co budem dělat pak? Co třeba symbolicky začít od začátku a zvýšit traťové rychlosti. 🙂
Pardon… Co třeba začít od začátku a symbolicky zvýšit traťové rychlosti.
V tu dobu budou prvni postavene useky jiz tak stare, ze se postupne a nenapadne zacina rozjizdet akce Koridory 2.0
Hmm, ono se teď opravuje to, na čem se ušetřilo, protože to ještě vydrží. Staré tunely v údolí Svratky nestačilo jenom natřít. Ty snesené, pravda, už problémy s hydroizolací nemají.
…… elegance sama. Něco tak strašného jsem dlouho neviděl. Bydlet u toho a denně na to koukat, mám do týdne tik a do půl roku jsem u psychiatra.
Jen na 80? :-/
To se mi zdá jako nic moc, i když neznám bližší podrobnosti. Alespoň 100 – 120 kdyby bylo.
vzhledem k zastavbe to neni mozne…
vzhledem k okolni zastavbe to neni mozne…
A Zelenýho odborníka na dopravu a jeho baráčkům.
U cajzlů na NS je kilo a taky je to v zástavbě. Nebylo by lepší postavit pro nezastavující Ex průtah podél nákladní skupiny, případně pro nejrychlejší vrstvu koleje úplně mimo uzel?
Přesně. ale bohužel…. I když by poloměry oblouků šli na takovou rychlost. Neudělá se to. a začal bych hned zářezem u odbočky parník… Počínaje zbouranim garáží mezi kolejemi u bazénu a
školky nemají ochrany pásmu co dělat!!!!
Zbourat by šli bez náhrady. Všichni to mají ve stavebním povolení. Akorát by byl problém s baráky Zeleného mezi kolejemi 😁
To taky. č….. Jeden dal to do kupy jen proto že věděl že to potom nebude lehké skrz takovou optimalizaci.
Zde je asi myslen prujezd osobnim nadrazim okolo nastupist kde je skutecne Vmax 60, V ostatnich usecich bude rychlost vyssi. Pri vyjezdu na Olomouc a Brno se muze pro naklapeci jednotky rychlost za osobnim nadrazim zvysit rovnou na 160 km/h
Ta nástupiště jsou úzká, nedá se namalovaný čára dál od koleje?
Tady nejde o sirku nastupiste, problem je ze obe zhlavi jsou castecne ve velmi ostrem oblouku se kterym s prostorovych duvodu nejde pohnout a take je to dano polomerem oblouku vyhybek do odbocek.
Za pár let se vymění pár vlastníků nemovitostí a hned bude křik že vlaky jsou moc hlučné.
Průjezd jenom 80?
Zde je asi myslen prujezd osobnim nadrazim okolo nastupist kde je skutecne Vmax 60, V ostatnich usecich jiz je a bude rychlost vyssi. Pri vyjezdu na Olomouc a Brno se muze pro naklapeci jednotky rychlost za osobnim nadrazim zvysit rovnou na 160 km/h
Že by někdo dostal rozum? Na ČR to zní jako scifi, stavět protihlukové zdi tak, jak si přejí místní obyvatelé a ne jak vymyslel někdo, kdo se tam v životě ani nepodívá.
Zcela nečekaně se oproti betonovému koritu zvedl značný odpor většiny obyvatel. A ejhle ono to jde řešit i jinak. Navíc tvar údolí a šíře železničního tělesa by stejně neumožnilo odhlučnění některých částí města. Které jsou vysoko nad trati…
Beton bych taky nechtěl ale rozhodně když už tak aspoň protlačit sklo od půl metru nahoru Ať je vidět a není to tak hrozný.
Ať je vidět. To ano, ale podívejte se jak vypadají (původně) průhledné protihlukovky na novém spojení východně od Vítkovských tunelů směrem k Libni. Jen narezlá špína a graffiti.Tam se mi to moc nelíbí.
To uznávám ale tam taky nikdo nebydlí kdo by případný dementy nachytal nafotil a šup na nuceny perace…
Se sklem je ta potíž, že ptáci vidí zkrz. A když pták vidí zkrz, tak letí zkrz. Plesk. Už tak jich je málo (až na holuby).
Proč to nejde i jinde? Proč se ma dalších a dalších stavbách budou stavět další vysoké zdi? Protože proti tomu nikdo nebojuje?
Třeba ve Stromovce prý protihlukovky nepovolili památkáři. A udělali dobře!
Tak šup šup, schválně kdo tu začne první s ohranou písničkou, že českotřebovští brzděj stavbu a mělo by se s nima zatočit?
Vem si prášek,,,,
Na aktivisty se nadává globálně. Ale v konkrétním případě málokdo má koule na to, aby řekl, že SŽDC chce stavět dobře a místní nemají co kecat do hlukových stěn.
Počkej až za pár let vyjde článek o tom, že stavba má zpoždění
přesně, místní nemaj co kecat do toho, co jim kdo chce stavět za barákem. Nezbývá než vám popřát, abyste se co nejdříve dostal do podobné situace a někdo vám hodně zhurta zavřel ústa. Pak snad pochopíte, jaká zhovadilosti povídáte.