Boj o protihlukové stěny v České Třebové. Plánovaná délka i výška se výrazně zkrátily

Návrh na podobu protihlukových stěn v České Třebové. Foto: SŽDCNávrh na podobu protihlukových stěn v České Třebové. Foto: SŽDC

Protihlukové stěny plánované pro modernizaci železničního uzlu v České Třebové by mohly mít menší rozsah. Obyvatelům některých lokalit vadilo, že

Protihlukové stěny plánované pro modernizaci železničního uzlu v České Třebové by mohly mít menší rozsah. Obyvatelům některých lokalit vadilo, že jsou příliš vysoké a na mnoha místech, na jiných naopak chybí. Již před časem se podařilo délku stěn výrazně snížit, vedení města chce ještě prověřit během stavby skutečné zatížení hlukem, řekl místostarosta Dalibor Zelený.

„Při vlastní rekonstrukci uzlu budou z protihlukových opatření vybudovány jen základy a patky pro instalaci. Uskuteční se nové měření, které ukáže, jestli jsou stěny zvláště v lokalitách Slovanská a Tykačova skutečně zapotřebí,“ uvedl Zelený, který v minulosti působil i jako generální ředitel Českých drah.

Pokud to výsledky nepotvrdí, zdi se stavět nebudou, v opačném případě stěny vzniknou, město pak v ulicích nechá položit tišší povrch komunikace. Podle studie se oslunění Tykačovy ulice nezhorší.

V lokalitě Parník, kde se lidé obávají hluku zvláště z brzdících souprav, dá Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) osadit pevné rozebíratelné ploty u odjezdové koleje vysoké maximálně dva metry. Stejná opatření se plánují v Kubelkově ulici.

Vedení města chce se SŽDC podepsat dohodu o zvoleném postupu. Schválí jej také rada a zastupitelstvo města.

Podle nové studie s využitím jiné metodiky nebude nutné v České Třebové stavět kilometry zdí. Z původně navržených 5764 metrů mají mít protihlukové stěny délku 955 metrů. Jejich výška se sníží z průměrných 4,5 metru na 2,6 metru. Metodika zohledňuje budoucí nový železniční svršek, modernější vagony či antivibrační ochranu kolejnic.

SŽDC plánuje v České Třebové rozsáhlou modernizaci železničního uzlu. Jejím cílem je rekonstrukce osobního nádraží a zvýšení traťové rychlosti při průjezdu z 60 na 80 kilometrů za hodinu. Do oprav jsou zahrnuty i úseky pro nákladní dopravu. Práce budou trvat několik let, nejdříve ale SŽDC zahájí modernizaci uzlu v Pardubicích.

Původní návrh na podobu protihlukových stěn v České Třebové. Pramen: SŽDCPůvodní návrh na podobu protihlukových stěn v České Třebové. Foto: SŽDCPůvodní návrh na podobu protihlukových stěn v České Třebové. Foto: SŽDCPůvodní návrh na podobu protihlukových stěn v České Třebové. Foto: SŽDC

ČTK

Tagy Česká Třebová Protihlukové stěny Správa železniční dopravní cesty
60 komentářů