Infrastruktura Silnice

Boj o povolení pro D35. ŘSD u Litomyšle přidalo zeleň a protihlukové stěny

Vizualizace D35 u Litomyšle
Vizualizace D35 u Litomyšle
Jeden z problematických úseků budoucí dálnice D35 stále čeká na územní rozhodnutí.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dokončilo upravené podklady pro vydání územního rozhodnutí na úsek dálnice D35 Litomyšl – Janov, I. etapa. Některým lidem, spolkům a obcím z okolí v této části dlouhodobě vadila zvolená trasa a navržené řešení. Účastníci řízení mají nyní možnost se k dokumentaci vyjádřit, materiál je na úřední desce.

Úsek čtyřpruhové dálnice měří 5310 metrů, součástí budou čtyři mosty a tři nadjezdy pro menší silnice. Bude také nutné přeložit části některých silnic a místních komunikací.

Trasa vede po zemědělských pozemcích severozápadně od Litomyšle. Nejmenší vzdálenost od okolní zástavby je 335 metrů u obce Sedliště a 650 metrů u obce Kornice. Spolu s předcházejícím úsekem Džbánov – Litomyšl a navazující částí Litomyšl – Janov tvoří stavba obchvat Litomyšle.

ŘSD se kvůli odmítavému postoji části veřejnosti snažilo najít kompromis. Předešlo by tak odvoláním v územních a stavebních řízeních. V létě se s odpůrci trasy sešel i generální ředitel Radek Mátl, 23. června se uskutečnilo veřejné projednání.

Podle starosty Litomyšle Daniela Brýdla (Generace 89) ŘSD podle připomínek upravilo niveletu dálnice a doplnilo protihlukové stěny a zeleň. „Pak by se mělo podepsat memorandum se všemi zúčastněnými, že tato varianta by měla projít a nikdo se nebude odvolávat,“ řekl ČTK Brýdl.

ŘSD žádá o územní rozhodnutí platné pět let. V minulosti lhůtu zdůvodňovalo velkým rozsahem stavby, časově náročným zpracováním projektové dokumentace a komplikovaným projednáváním s úřady i vlastníky pozemků.

Na vydání územních rozhodnutí čekají i související úseky Džbánov – Litomyšl a Litomyšl – Janov. I proti nim se někteří účastníci řízení, například obce Kornice a Strakov, odvolali. Podle aktuálního informačního letáku počítá ŘSD se zahájením stavby v roce 2023.

D35 Litomyšl - Janov
D35 Litomyšl – Janov

ČTK

 

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Démon

Tragédie je, že každá díra v zemi může připomínkovat strategickou infrastrukturu v zemi.

Vlastimil Kocurek

To je legislativa, ta nespadla z nebe, ale ji vytvořili poslanci.

libcha

Tradiční NIMBY pomalu přerůstá v NIM10S: not in my 10 km surroundings…

David

Viz Dolní Chabry protestující proti obchvatu na opačném konci města.

Jakub P

Což je poměrně logický, když schválení toho úseku, proti kterýmu protestujou, bude znamenat, že ten další o to spíš půjde přes ně…

Když ŘSD desítky let používá salámovou metodu, těžko se může divit, že to obce vědí a řeší už ty kolečka salámu, který zbytek štangle navedou přímo na ně a ne až ty, který by byly přímo u nich…

Havel

Aby se náhodou nepos,,, Určitě nikdo z místních obyvatel nebude okruh využívat ,,,

Vlastimil Kocurek

V tomto případě jde jen o desítky a stovky metrů. podívejte se na plánek.

Martin

A bude to šílenému Patrikovi stačit ???

Peeetr

Nebude. Ať se nic nestaví a hlavní průjezd zůstane jako dosud Litomyšlí.

smart

Ach jo, zase jen plácnutí. Než něco vypustíte, nejdřív si zjistěte, že Děti Země trasování D35 vůbec nezajímá. A za spolek jako Živé Kornice Patrik nejedná. Stejně tak není starostou Strakova.

Pete

Jeden by si řekl proč. Proč ho toto nezajímá, proč ho zajímá prodloužení D52 za Pohořelicemi k Nové Vsi, atd…

smart

Protože DZ deklarovaly, že se budou zabývat stavbami na Moravě. K D35 uvedl Patrik před pár lety toto: „Děti Země se dálnicí D35 v Pardubickém kraji silně angažovaly společně s místními obcemi, spolky a veřejností při výběru koridoru během schvalování krajského územního plánu do roku 2008. Jelikož se podařilo prosadit námi navrhovaný jižní koridor podél stávající silnice I/35, zatím povolování konkrétní trasy této dálnice jen sledují.“

nevim

Tak D11 nad Hradcem taky úplně není na Moravě a děti země se činí.

smart

A kde konkrétně? Na úseku Trutnov-hranice startují výkupy, na části Jaroměř-Trutnov vázne vydání ÚR na stavebním úřadu a nikoliv kvůli DZ. Pokud máte na mysli úsek HK-Smiřice, tam došlo dávno k dohodě a příští rok se otevírá.

martinK

NA úseku D11-06. Okolo Hradce.

martinK

ano došlo. ale byl půlrok-rok promrhán tanečky kolem napadání DZ. Díky ústupkům kdo a zakolik bude dělat dohled nad EKO opatřením při stavbě. Máte krátkou paměť.

Standa

múk Litomyšl sever!!! Bez ní too nepůjde.. 🙂

Standa

Samozřejmě s obchvatem Zhoře a Němčic kde by se někde mezi korniceemi a Němčicemi zaustili silnice z Ústí a Třebovy a pak by člověk najel nna múk. Jinak nepočítejte se sklidnením dopravy vážení… To si ani nepřejdete kolem toho zámečku přes přechod až to bude stát.

...

Je to tak. Jsou tam tři silnice druhé třídy, které budou dálnici křížit bez napojení, čili najetí bude možné jen s velkou objížďkou. To bude značná komplikace.

Frantisek

Jen pro toho, kdo bude chtít na dálnici. Tak holt pojede delší kus po staru, když to nepůjde jinak.

Jiří Kocurek

Autobijte František posílá tranti zkrz město přímo přes náměstí. No není to nádhera? Nehce on emise zvyšovat?

BND 30

Třeba to bere tak, že to ta auta budou mít za trest…

Domis

Hlavně ta objížďka povede přes centrum Litomyšle po těch dvojkách. To je to, za co roky tak bojovali? Tak když si to tak místní přejí…

Tomáš

Přesně tak, nad tím fakt zůstává rozum stát! Člověk nemusí být dopravní inženýr, aby tyhle nesmysly viděl na první pohled… Tehdejší zastupitele a jejich mentální pochody v Č. Třebové a Litomyšli fakt nechápu. Naštěstí ti po nich už přišli k rozumu, ale pro dálnici a její přípravu je to už však pozdě, a tak si na MÚK budou muset počkat.

Kalanis

Tak ať jí postaví jako neveřejnou. To tu taky známe. A až se dopapíruje, tak se prostě domalují pruhy a osadí značení.

Jiří Kocurek

Tak tomu říkám návod, jak si naběhnout na vidle.

smart

Zatím se právě zdá, že bez ní to půjde. Alespoň z pohledu povolování, jelikož ti odpůrci ji nechtějí. A jak to nepůjde bez ní v provozu se uvidí. Tam s Vámi jisté obavy sdílím.

Jakub P

Myslíte, že tam pojede opravdu tolik aut mezi Třebovou a okolím na jedný straně a Pardubicema/Hradcem/Prahou… na tý druhý, že to v Litomyšli bude dělat problémy? Ve srovnání s tím, že jim tam teď vede skrz město hlavní tah severní trasy mezi Čechama a Moravou, Slezskem, kterej ta dálnice odvede, mi přijde, že by to mohla být zanedbatelná intenzita. Případně že by se to v případě potřeby o dost efektivnějc než další MÚK nedalo řešit nějakou spojkou z Němčic kolem Suchý na 35 směrem k MÚK Janov. Chápu, že tam někdo bude potřebovat jezdit, ale aby to bylo tolik lidí,… Číst vice »

Jiří Kocurek

Ze Třebové přes Zhoř na MÚK Janov pojede například motorkář. Kamioňák pojede přes Třebovice na MÚK Opatovec, když už.
Ze Třebové přes Zhoř se ale bude jezdit směrem na západ. To znamená přes náměstí a naokolo celého centra. Potom po „staré“.
Máte pravdu v tom, že proti současnému provozu to bude prd. Ale není to systémové řešení. Ve Třebové je překladiště kontejnerů kamion/vlak, proto o tom píšu.

Jakub P

No to mi právě přijde, že by řešila ta propojka, o které píšu. Jo, znamenalo by to se kousek vracet. Ale aby někdo radši jel přes téměř celou Litomyšl, nejdřív přes náměstí a pak po „staré“ u které navíc s dálnicí zmizí důvod ji jako hlavní tah tak silně preferovat před ostatními ulicemi ve městě, čímž se průjezd po ní o to zpomalí, a napojil se na dálnici až na druhé straně namísto toho, aby si dal po „staré“ jen kousek na východ, mimo město, a rovnou se mohl rozjet po dálnici na západ mi přijde dost uhozený. Co se… Číst vice »

PetrN

propojka by byla nepochybně dražší než celý případný sjezd.. z Třebové na dálnici směr východ by ani s novým Exitem nedávala smysl na Litomyšl jak časově tak vzdáleností, jednoznačně vítězí Opatovec, takže by na Litomyšl-sever stačil jen poloviční sjezd/nájezd pro jízdu Hradec-Třebová a zpět.. Dálnice v tom místě bude v zářezu, dvě přímé rampy budou velmi levnou záležitostí

Standa

Tak tak a nejen Třebovák a ale i aušťák by to ocenil.. Sešli by se tam dvě silnice druhé třídy a to není nezanedbatelný . Lidé z LA ty už by jeli na Opatov to je jasný..

Standa

A brzo se zvětší 2x tolik.. 🙂

Partneři


Czechtoll

pst
podcast