Boj o největší drážní zakázku. ČD zvažují v Ústí námitky, kraj vysvětluje přípustnost zlevnění
RegioPanter a Pesa Elf.eu v Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Podle dostupných informací by České dráhy nevyhrály ani s novou, zlevněnou nabídkou.
Jako dlouholetý strojvedoucí strojvedoucí a instruktor strojvedoucích mě jen mrzí ten nerovný boj. RJ přetáhne veškerý vyškolený personál a dál. Víme co za talenty tam pracuje a profesionalita neustále upadá. Neuvěřitelné průšvihy zůstaly utajené nebo nepotrestané. Sám nevychová žádný odborný personál. Ale to vše je závislé na trhu práce, budíš. Co mě ale nejvíce štve, jak celá ta žlutá společnost vyrostla. Mám na mysli účtování studentských a důchodcovských slev ministerstvu. Každodenní příklad kdy v rychlíku byly obsazeny dva vozy a podle systému měl těsně před odjezdem 99% kapacity obsazeno. I když celou RJ neodsuzuji, zdravá konkurence je vždy společnosti kuprospechu,… Číst vice »
A nějaké důkazy k vašim tvrzením máte?
Samozřejmě, několik hodně strojvedoucích jsem vychoval stejně, tak jako kolegové a trápil se s nima. Tak vím že slabé kusy pak rádi odcházejí k jiným firmám, kde po nich nikdo nic nechce. Tady je zásadní problém v legislativě. Dokud bude přezkušováni v kompetenci dopravců a ne státní komise, bude to vždy tak. Licence přenosná je a tím je zadělanou na průšvihy. A tím že tu může člověk jezdit na dvě licence, lze být i 26 za řízením. A nepřejte se mě jak se to dělá, aby měl člověk dve licence. Jde to.
Fascinuje mě, že vám jde o bezpečnost, ale údajné podvody nehlásíte.
Vy jste asi na výchově, přípravě nebo v provozu nikdy nedělal. Že… Člověk je takový otlučený životem, nebudeme na nikoho poukazovat. Na to je tu DI. Která ovšem nemá dost lidí. To EBA, ta má ceník jasný.. co chyba, 500euro. Budeš s námi jednat? Každá hodina co s vámi nás úředník spolupracuje 500euro. Nakonec jsme se pod zkoušky mnoha jedincům podepsaly na nátlak, tak není čím se chlubit.
Takže jste a) srab b) lhář c) pokrytec? Motat do toho ještě EBA, to je silná káva:-)
Pisálek co nezná čest, člověk bez informací nebo pokrytec… Nebo vše dohromady…. Každopádně úpadek. EBA, víte o čem je tu vůbec řeč? O tom že tu nefungují základní principy kontrol bezpečnosti jako za hranicemi. Jestli je pro vás tohle síla….nic…končím rozhovor. Nejste někdo za koho jsem vás považoval.
A dost, víte vubec někdo jak funguje GŘ a ČD. Samej systémový specialista. Když vznikne nějaký zajímavý projekt, je uměle extrémně protahován a do něj zapojeno co nejvíce lidí, kteří s ním nemají nic společného. Umělá zaměstnanost. Když na to poukážete, jste co nejdříve odstraněn. Je vám jasně sděleno, že se nepospíchá a že projekt musí být zpracován za co nejdelší přípustnou dobu. Navíc pokud z nějakého produktu se dají výstupy použít pro jiné účely, tak strikně zakázáno. Přeci na GŘ nepřijdou jiní kolegové o práci. Administrativa u ČD je silně zaostalá a neadekvátní dnešní době, proto tomu vzhledem k… Číst vice »
Kdyby místo teplých místeček pro kamarády, radši nabrali pár ostřejších manažerů.. Sice by nastal pořádnej průvan , ale aspoň by ČD měly šanci.
Zajímavý souboj o veřejnou zakázku. Ať to dopadne jakkoliv, já mezitím beru popcorn a jinou pochutinu a budu to dál sledovat. Uvidíme, jak se to vyvine.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/olbrzymia-szansa-na-wielkie-czeskie-zakupy-regiojet-w-pesie-116232.html
Zajímavé informace z Polska. Jsem zvědav na ty jednotky pro Prahu, které mají přijet letos v prosinci, předpokládám rovnou na testy na VÚZ.
Předpokládám, že dopravci pořizují jednotky již certifikované.
S kazdou prohrou mizi i CDBike v danem regionu.
Mě by zajímalo, jak má kraj vyřešenu eventualitu, kdy zadá obrovský balík jedné firmě a ta firma se třeba časem se dostane do problémů a zkrachuje. Kdo to zajistí dopravní obslužnost místo ní ?
1) to je riziko u všech smluv
2) dopravci v rámci výběrového řízení musí předkládat bankovní záruku a hospodaření kontroluje drážní úřad při obnově licence, auditorské společnosti, banky
U velkých fabrik fungují nákupy tak, že mají své nákupní strategie. Zpravidla pro nákupy klíčových komodit mají těch dodavatelů více. Pro případ, kdyby některý z dodavatelů měl problémy. Kdyby nastala situace, že by přišel potenciální dodavatel, nabídl špičkovou cenu s tím, že chce mít při dodávkách 100% podíl, byl by odmítnut. Tady u Ústeckého kraje to na mne dělá dojem, že kraj vsadil všechno na jednu kartu…
U těch krajů (či do roku 2019 i u Ústeckého kraje), kde 100 % vlakových výkonů mají ČD, a.s., jste také měl stejný pocit s „jednou kartou“?
Jestli je u ČD jedna jistota, tak ta , že ČD nezkrachují. Poněvadž stát nepřipustí to, aby jeho firma „bouchla“. Nechat v kraji všechno jezdit ČD je z hlediska možných rizik mnohem nižší riziko než tu zakázku svěřit jakékoliv jiné firmě.
Dopravní obslužnost není uhlí ani pneumatika. Kromě pár linek na koridorech je to vždycky jeden dopravce, protože je evidentní blbost, aby v hodinovém(?) taktu jezdil co hodinu jiný dopravce, i kdyby to bylo opatřeno jednotnou jizdenkou.
Už proto, že vlak je drahá sranda a kdyby v depu bylo pět vlaků a každý se otocil jednou dvakrát denně, tak se nedoplatek, ať jako cestující nebo jako daňoví poplatníci skrz dotace.
Tak jsem to nemyslel. Myslel jsem to tak, že v ideálním případě by měl kraj řešit svoji dopravní obslužnost tak, aby v rámci jednoho kraje operovalo více dopravců, kteří budou mít cca podobné výkony… nikoliv, aby každý osobák odjel někdo jiný….
Vždyť zrovna Ústecký kraj to takto má – na jeho objednávku jezdí ČD, RJ ÚK, KŽC, RCAS, DLB, GWTR, AŽD, MBM (pozn. Arrivu nepočítám, ta na jeho území jezdí taky, ale na objednávku MD).
Snad žádný kraj nemá v této věci takovou diferenciaci jako Ústecký.
Jak mají kraje vyřešenou eventualitu kdyby zkrachovaly České dráhy?
České dráhy nezkrachují. A to proto, že jsou státní firmou a stát krach své firmy nepřipustí….
Od kdy ? Státní podniky krachovaly.. Jenom ČD jsou větší.
A to si jako důchodce mám kupovat jízdenky ? Svoje jsem na dráze odpracoval a teď mi seberou i tu posldní výhodu.
Dopravce muže od kraje vyžádat DUK kartičku
Takže všichni cestující mají dostat podle přání důchodce.
A prodavačka, která pracovala celej život v krámě má nárok na jídlo zdarma, protože „si svoje odpracovala“ ? Režijky patří tam, kam deputátní uhlí.
A důchody?!
Jedna věc by ještě byla, pokud by dejme tomu síť Albertů dávala prodavačkám při odchodu do penze poukaz na nákupy zdarma.
Ale těžko ta prodavačka může žádat proplacení toho poukazu v prodejně, kterou by poté od Albertu převzala Billa.
Což je příměr obdobný tomuto.
Ma pravo dozivotne zdarma navstevovat prodejnu.
Ach ta závist 🤣
Nikdo vám nic nebere. Ve vlacích ČD režijka stále platí.
A to je právě ten trik, co zjevně sám víte, že není fair.
Možná vůči lidem, kteří uzavřeli smlouvu v době unitární dráhy.
Jinak ČD nic nebrání kupovat zaměstnancům (ex, rodinám) placky místních IDS nebo SJT.
Placky místních IDS si mohou koupit zaměstnanci jakéhokoli dopravce v Ústeckém kraji. ČD zaměstnancům nic nekupuje. Ti si mohou režijní jízdné, nebo kartu IDS koupit za své. A u toho Ústeckého DUK to stojí zaměstnance 1/3 ceny režijky. Navíc platí pro skoro všechny soubory městské dopravy a všechny linkové autobusy v kraji.
Já jsem projektant a chci, aby to bylo spravedlivé. Poradíte mi, jaký bonus mám do důchodu požadovat? Třeba roli pauzaku ročně?
Doživotní volné licence všech CADů na hraní.
2 role!
A co třeba si jízdné platit? Důchodci mají slevu 50% u všech dopravců. Zrovna důchodci nechápu proč mají stále režijky. Domakali, odevzdat, nazdar.
Spíš by bylo zajímavé sledovat, kolik každý z nich reálně odpracoval pro společnost ČD, a.s.., jejichž „zaměstnaneckou-důchodcovskou“ jízdenku má.
Nejen Vám! Najivně jsem si myslel jak budu v důchodu cestovat na FIP a režijku……..
Ať radeji drzi hubu a pokojně to odevzdají regiojetu, zkusit to můžou za 15 let 😉
Třeba příště splni podmínky kraje za nejnižší cenu a třeba ne, kdo ví. Aspoň bude vice linek rozdeleno spravedlivě mezi soukromniky a ti tak nebudou výjimky nebo okrajový. Konečně končí doba monopolů. Držím palce regiojet.
Ty drž hubu
Pokud to klapne, tak nově bude mít ten Váš monopol v elektrické trakci v UK RJ. Monopoly zůstanou, protože konkurence pro cestující v pravém smyslu zde není. Cestující nemá na výběr jestli ho na dané lince odveze ČD nebo RJ.
Cestující nevybírá krajské dopravce.
Bohužel 🙁
Naštěstí..
Mňo… Regiojet je asi tak jediný soukromnik na české železnici, pokud tedy a.s. lze považovat za soukromnika. Ostatní jsou velké nadnárodní společnosti, kterým jsou ČD schopny tak nanejvýš okopávat kotníky. Abych nekecal- Leoexpres nevím. A co horsiho: s Jančurou jsem jel 3x. Z Pardubic do Prahy mi paní v pokladně řekla, že vagon je za lokomotivou. Byl na konci. Kafe jsem nedostal (asi bych musel náhonem stewarda), moje místo obsazeno sedl jsem si jinam, TAK náročný zase nejsem), v kupé skoro až bordel (pravda, špína ne, ale rozházené noviny a tak; možná to nebylo tak zlé, protože jsem byl nabroušenej).… Číst vice »
Máte zkušenosti jako řada dalších podobně cestujích…. Nejlepší je při dopravě na takových linkách slyšet z rozhlasu „Děkujeme, že jste využili našich služeb“. Prosím, ale já neměl na výběr….
Přinejmenším část lidí má jinou možnost – automobil, autobus…
Také řešení
Neměl? Můžete jít pěšky, jet na kole, jet autobusem, autem nebo jiným žel. dopravcem. Nikdo vás nenutí jet s ČD 😂
Leo je už renfe
Jen kde Regio vezme další soupravy To zase bude odkladiště “ Pleček“ jako na trase Brno/Bohumín. Kraj sice asi něco ušetří, ale prodělají na tom cestující…
S Regiojetem táhněte do pr…
Spravedlivě? Už aby ty soukromníky zrušily. Hlavně RegioJet ať sklapne. Furt kope do ČD ale pak má staženou zádel a je rád když mu stáhnou z trati chcíplou soupravu. Mě se strašně „líbí“ jak kraje dupou po ČD ať splňují podmínky ale pak vyhraje zakázku soukromník který podmínky nesplní ale dostane výjimku 🤣🤣🤣
Zrušili soukromníky=nový Vítězný Únor?
Bolševici vylézají na světlo.
Jo, jo, podívejte se na ty nestátní nemonopoly jinde. Takové retezce a potravinari, to je panecku konkurence. Máme tu nejlevnější žrádlo široko daleko…
A obdobně to může být i třeba u dopravcu.
Soukromnik chce hlavně vydelat. Za každou cenu. A ne vždy to je nutné ku prospěchu zakaznika
Srandovní. Hlavně, že se už asi 3 roky proslýchalo, že dráhy tuto soutěž úmyslně prohrají a výkony připadnou pravděpodobě RegioJetu. Sakra jsem si mohl vsadit, byl bych v balíku. Tolik asi k soutěžení zakázek u nás…
Jo tak proslýchalo? V depu nebo na nocležně?
To už se zaměstnanci ČD předem připravují na zklamání, než skutečně přijde?
Já bych to shrnul, tak že nevěříme našemu obchodnímu oddělení a nejvyššímu managementu.
A co na to odbory?
Ha ha ha, prej odbory. 😄
Aby se něco hnulo, bylo by jistější napsat Ježíškovi.
Ty mají na té prohře lví podíl …..jenom to nikdo z nich nepřizná.
Je to pravda. Kdyby nebylo odborů, tak by plno příživníků na GŘ bylo dávno v trapu a nepobíralo by královský plat za nulový výkon na různých pozicích jako poradci v kanceláři GŘ apod..
Těm to bude vyhovovat. Lidi budou přecházet pod nového zaměstnavatele s novou smlouvou, a na tom se vždycky dá něco trhnout.
Přinejmenším budou ČD propouštět pro nadbytečnost a tedy s odstupným tuším 5 měsíců.
V Obzoru pan Vokoun konstatuje, že ztratili cca 5-6prpcent výkonů,ale že to není tak hrozné…. podobné úvahy totiž každý rok vyplodili odboráři v ČD CARGU ……a v současné době má CARGO pouze cca 55procent trhu v ČR a ČD dopadnou úplně stejně…. možná hůř…..jinak poslední odborář byl Dušek a toho z OSŽ vyštípali ti co teď vedou OSŽ v ČD CARGO a ČD
Příspěvky vybraly, vše je ok.
Ne tak jednoznačně. Jsou soutěže, kterých se firma zúčastní „aby byla na očích“, ale vyhrát nechce. Jsou jiné zakázky nebo nemá toho správného šéfodbornika, u ČD si dovedu predstavit, že má dluhy a nemá na nové vlaky. Obvykle se to řeší nasazenou cenou a je velký průšvih, když se vyhraje.
Kromě toho – dovede si představit, že by se aspoň něco neproslychalo? U CD to v tomhle případě taky mohou být kyselé hrozny.
Lze pochybovat o tom, že by ČD v Ústeckém kraji nechtěly vyhrát. …
To, že vyhraje RegioJet se všeobecně vědělo.Kdo se trošku zajímá jak to chodí v ústeckém kraji tak by věděl, že nejmenovaný radní nemá rád ČD… Lidi si z tohoto tendru dělali srandu,že to RegioJet vyhraje i kdyby ČD nabídli kraji, že budou jezdit zadarmo…. uvidíme jak se Regiojetu bude dařit.Vyhrál s nejlepší nabídkou, protože nemusí živit spoustu darmožroutů jako ČD, kteří mají skoro víc úředníků na GŘ než pracujících a k tomu ČD platí plně uvolněné odboráře….to jsou více náklady, které pan Jančura nemusí řešit.Jen mám malinko obavu, zda-li bude RegioJet schopen tento objem přeprav realizovat, protože když vidím co… Číst vice »
Hm to je možný vzhledem k předchozím zkušenostem z Regiojetem,kdy místo vlaku jel Bus,fatrury za to poslal SŽ,to je poslalo na uřad že koleje jsou v pořadku,tote uřad teprve řešil porušení smlouvy ,protože na informačních tabulích se objěvoval nápis : vlak nejede z viny dopravce.Musel ale nerad protože to již nešlo ututlat.Zajímaváý postřech za skutečných událostí.
Berounský jezdí svoje moudra přednášet i do Ústeckého kraje?
Ne, na Seznam Medium, viz i jeho nejnovější, domýšlivý a tendenční text z 15. 11. o soutěži v JMK.
Díky, ten článek je teda materiál…
A hodně mi to připomíná argumentaci jistýho Ing Tužína…
Ano, nachytal jsem ho tam již předloni.
Když se tedy „vědělo“, že ji úmyslně prohrají, proč teda od nich nezůstala nabídka za vysokou cenu, aby se to opravdu úmyslně prohrálo?
Když chce kraj ušetřit tak ušetří, ale na úkor cestujících. Nebo kraj spoléhá že nahrabe peníze na sankcích za odřeknuté spoje? Škoda zničení jinak fungujícího systému DUK. Myslím že po šarádách které zatím RJ ÚK předvedl se spousta cestujících vrátí k individuální dopravě….
R23 není akce ÚK a v ÚK se to po nástupu Elfů dost zvedlo. Při takovým objemu už by to nemuselo být špatný – to už snad nebude v partyzánských podmínkách jako doteď a ten provoz snad dostane i pořádný zázemí.
To samozřejmě vím, ale také vím od známých že mají často nedostatek personálu. Plus jak dlouho trvalo než nasadily Elfy… tento balík obsahuje nasazení mnohem víc strojů a 3 roky do zahájení provozu není moc, takže otázkou zůstává s čím vyjede. Nechci být pesimista, ale cítím že se 845 ještě vrátí dočasně na scénu. Nejde jen o to vyrobit jednotky, ale schvalovací procesy, nabrání a zaškolení strojvedoucích a dalšího personálu, zajištění odpovídajícího zázemí, zajištění servisu a údržby atd…
V poslední době tam byla další vlna odchozích.
Údajně teď řeší, kdo bude prodávat vstupenky na S49 atd. za rok.
Dobrý vtip.. zázemí u RJ
RegioJet se ptal už i v depu v Ústí jestli by mu nedělali údržbu na pershingách a případné opravy brzdových jednotek…..ale nejsou kapacity…pokud to nedostane depo rozkazem z Prahy, protože Jančura má své lidi na GŘ…..
Zázemí ? Kde ?
V Děčíně v depu, stačí aby i R20 vyhrál Regiojet a poslední srdcař od ČD v depu zhasne.
jenže za to by RJ muselo zaplatit ať už za odkup nebo nájem a to jak známo RJ nerado
Taky si tu údržbu můžeu ČD najmout jako službu.
Pokud ovšem ČD to depo nepřevedou na Cargo, které ho využije 😉
Tak co cekat od … z ANO uz je lipu. Nepoucili se z Busline, ze nejnizsi nerealna cena zpusobi jen problemy a odliv cestujicich. Kdyz uz to konecne zacalo davat smysl, zase se vrati zpet a delaji ty same chyby jako v minilosti. Nebo to nejsou jen chyby? S tim mame na kraji taky zkusenosti.
Spíš to nebudou jen chyby, ale trošku něco jiného. Viz zde podcast s mr. Jeřábkem.
České dráhy nikdo dnes už nepotřebuje. Zbytečná firma se zbytečnou armádou ouřadů a nenažranými odboráři.
Jako nepotřebujeme ubreceneho jancuru
Jančura je sice ubrečenej, ale to ČD teď taky. Navíc je mnohem levnější, protože neživí trafiky.
Třeba průvodčí… má pucfleky za plat brigádníka.
RegioJet sice platí stewardy na regionálce v ÚK hůře, než platí své vlakvedoucí ČD. Jenže na linkách, kde teď čistě komerční zaměstnanci jsou byl samoobslužný způsob odbavení. Zaměstnanci na U5 a U7 nevykonávají dopravní úkony, věnují se čistě komerci.
Stewardy? Myslíte ty popeláře?
Vypadají jako popeláři v tom žlutém
Wlakwedoucí, nebo průwodčí?
Jak jako vypadá ta Vaše „komerce“prodej a kontrola lístků DÚK? Tržby jsou přece kraje, žádná komerce tu snad neprobíhá?
Taky mají výběr jízdného na salámu….
A proč ne? Pokud dělá dobře svou práci i třeba jako brigádu, proč by platio RJ dražšího průvodčího, jako má ČD.
Proč je všeobecně ve vlacích RJ taková strašná špína?
V brečení je ovšem extra třída!
A Vy děláte kde, že tohle všechno víte?????
U dopravce.
V Bohnicích na vlečce
Tak to je známo již mnoho let, že pro nábřeží je provoz jen dotěrný hmyz.
Takže vlastně vše je v pořádku, můžeme být rádi, že zde má takové konkurenční prostředí a že RJ , ČD, GWTR, Arriva se spolu nenávidí a tím nedomlouvají a nedělají nám tady kartel. Děkujeme
K té otázce „mí či nemít rád liberalizaci“: žijeme v 21. století, kdy dokážeme trefit sondou šutr o průměru pár metrů, který letí vesmírem mnoho milonu kilometrů od Země. Předpokládám, že bychom tedy uměli také vyvinout aplikaci, ve které si cestující zadá odkud kam jede, aplikace mu vyhledá spojení dle zadaných parametrů, umožní mu snadno si vybrat služby jako místenka, kolo atd. Cestující zaplatí, aplikace vystaví jízdenku s qr kódem a protože je to aplikace chytrá, tak ví, že cestující pojede nejdříve autobusem DPP, na nějž má uložený časový kupon, tedy ho za tuto část cesty nebude zpoplatňovat, pak vlakem… Číst vice »
Směle do toho.
Jen vás upozorním, že programátoři z ESA/NASA budou _ drazí, pokud byste požadoval ty samé „my“
Kdokoli má právo si cokoli myslet pouze v případě, že sám tu věc perfektně ovládá, případně ji dokáže/chce zorganizovat. Nejsi-li architekt, nesmíš si nic myslet o domě vedle v ulici, nejsi-li kuchař, nesmí ti chutnat nebo nechutnat jídlo.
Pane Kocurku, vy jste se ty vaše neuvěřitelné manipulativní a útočné výlevy, kterými zásobujete tyhle diskuse, někde naučil, nebo to máte od přirození?
NASA i ESA samozřejmě zaměstnávají mnoho špičkových programátorů a SW designérů. Ale programují pro ně i teenageři a většinu práce pro ně dělají univerzity. Drtivá většina software, který obě agentury používají je totiž open soudce.
No, z pohledu člověka, který se v tomto oboru nějakou dobu pohyboval, vám můžu říct, že ten problém není technický. Problém je mj. v tom, že ČD absolutně nemají zájem nějak otevírat své prodejní kanály třetím stranám kromě pár vyvolených, nemají zájem moc zveřejňovat ceny a rezervace mimo své kanály, nechtěly přistoupit na vzájemný prodej s RJ v soutěži na R27 atd. A teda samozřejmě někteří jiní dopravci nejsou v tomto o moc lepší, byť ČD byly vždy ta největší žába na prameni. Přesto existuje to, co popisujete: aplikace OneTicket. Jen bohužel není cenově tak atraktivní, jako by mohla být,… Číst vice »
OneTicket parodie… to je lepší cokoliv jiného.
Ano, vím, že to technicky je řešitelné. A administrativní řešení by bylo bývalo velmi prosté. Sdílení dat pro účely této aplikace by bylo součástí výběrových řízení na závazkovou dopravu. Lze samozřejmě ošetřit i to, aby se zúčastněné subjekty nedostaly k datům ostatních.
OneTicket je aplikace s minimem funkcí. MůjVlak od ČD naproti tomu nabízí většinu toho, co jsem uvedl ve svém fantazijním příspěvku. Jednoho dne se k tomu řešení dopracujeme. Podstatně později, podstatě dráž a podstatně komplikovaněji, než kdyby to bylo zadání od začátku, ale dopracujeme.
Vyhledání spojení, nákup místenky, doplatit za kolo kola, ukázat zpoždění… to všechno umí.
Dělené jízdné by technicky šlo, ale brání se tomu jak dopravci, tak IDS, a legislativa není připravena na kombinaci více přepravních smluv. I dnes když si cestující rozdělí cestu, fakticky se může zřeknout některých práv v případě zpoždění/ztráty přípoje.
Stále ale platí, že technická část je ta jednodušší.
To co popisujete není technický problém. Problém je vždy se dohodnout na sdílení informací, přerozdělování tržeb a pak jsou tu i čistě ziskové zájmy na vlastním prodejním kanálu, kde se dá klient více udržet na své službě. Tedy je to o lidech a ne o technice.
Aplikace by problém nebyla, ale následujících 10 – 15 let nejde donutit ty dopravce, aby se do takový aplikace zapojili – protože platný už existující smlouvy do té doby – a to je problém, co nemá řešení.
Ale má, jmenuje se zákon o veřejných službách v přepravě cestujících.
Platné existující smlouvy lze kdykoliv vypovědět i kvůli banalitám. Viz třeba JMK a výpověď téměř všech autobusových smluv kvůli navýšení platů řidičů 😉
Proč tak složitě? Německy model 49 EUR mesicne nebo rakouský 1095 EUR ročně a prémiové rychlovlaky si příplatek, zbytek je v ceně.
Zkoušel jste IDOS?
A velmi podobné funguje čistě pro ČD MujVlak, včetně spolucestujících s různými slevami.
Osobně funguju s in-kartou, a ta karta ví o spolucestujících nebo třeba o doplatku na SC nebo 1. třídu i bez QR kódu.
Jo, jo, a jízdenku o třetinu dražší, než když si to člověk rozdělí…
Každopádně je tohle na rezignaci vedení ČD. Ztratit takhle velký provozní soubor je už do nebe volající. A co Ministerstvo dopravy jako vlastník ČD? Mlčí a nekoná.
Co čekat v tomhle drážním absurdistánu.
Je velmi těžko uvěřit tomu, že je to fakt jen neschopnost. Ty postupné ztráty výkonů začaly už před mnoha lety, takže jen úplný tupec by si z toho nevzal ponaučení a nezměnil svou strategii. Přesto ten proces pokračuje se zvyšující se intenzitou, dalším v pořadí bude, obávám se, soubor jih.
Mlčí management, mlčí vlastník, mlčí odboráři, mlčí všichni, i když se jim to rozpadá pod rukama. Velmi divné.
A ČD nemění strategii? nabízejí nižší ceny , nabízejí vozidla nová i ojetá..
A prohrávají pořád dokola. Pokud strategii mění, tak špatně.
Ano, jistě, ČD prohrály úplně všechno… Třeba Plzeňsko, Sp na Vary, Šluknovsko, JMK Střed, Ex na Wroclaw, provozní soubory ve Zlíně a další se asi také berou jako porážka ČD!! Ono když se hraje v podstatě jen o výkony ČD, tak je těžké vše obhájit.
No, nevím, jestli JMK střed je zrovna vítězství, když jim to můžou kdykoliv sebrat, protože elektrifikace.
To ano, ale zájemců bylo také více a kdyby to těm ostatním za to nestálo, tak nabídku nepodají. Aneb vše špatně a jak z úspěchu udělat neúspěch.
Na druhou stranu, kdo mohl zrovna toto vyhrát, při těch podmínkách, jak je kraj nastavil? Ani Arriva nemá tolik šrotů z Německa, aby tohle všechno vyjezdila. Že to někdo přece jenom zkusil je spíš překvapivé. Tam šlo opravdu spíše o dočasné zachování provozu, než cokoliv jiného.
Nikde jsem nenapsal, že prohrávají všechno.
,,…a prohrávají pořád dokola“. Z toho vyplývá, že prohrávají pořád. To ale není pravda. Pokud se hraje jen o soubory v provozu ČD, tak prostě není možné vše obhájit.
Nová vozidla by měla být plus, ale objednavatele dopravy, bohužel, příliš nezajímají….
Ten objednavatel dopravy se narozdíl od vás pohybuje v reálném světě,kde se za zboží platí. A nemá tiskárnu na peníze. Takže pokud je nemá, nemůže chtít nové vlaky. Jo,mohl by ušetřit jinde. A penízky dát na nové vláčky. Stavte se na KÚ jim poradit.
Svět se neřídí podle zaměstnanců ČD,popř. magorů do vláčků.
Na kdy se plánuje vyhlásit vítěze na Soubor Jih?
Kdy se +- dozvíme vítěze souboru Jih?
Tak jasně. Navíc, když se normálně otevřeně ví, jak dopadla linka UL – Kolín.
Nebo se to prostě neví? Je možné, že ty zabedněnci na úřadech vůbec netušej, co Regiojet vyvádí.. ale těžko říct.
z vlastních aut se toho o realitě ve vlaku moc nedozví..ale tohle byla akce MD
vedení ČD by mělo jít sedět, neboť nejednalo s péčí řádného hsopodáře 🙂
Možná že právě jednalo. Ono podseknout cenu a pak na to nemít, by asi moc hospodárné nebylo.
a přeseknout a nemít nic holt taky ne 🙂
můžete mi vysvětlit k čemu je mít něco co by prodělávalo? To můžou rovnou splachovat peníze do kanálu..
Velký výkon ve směru do Německa?
ČD je státní firma, takže asi, když stát dělá mrtvého brouka, tak na tom asi proděláme všichni. Ostatně již několik let to vypadá, že je tu snaha ČD zlikvidovat….
ČD není státní firma. Tedy s.p.
Je to klasická a.s.,byť většinu akcií drží stát. A tak je vázán jistými zákony,byť se vám to při této příležitosti nehodí.
Ale jindy by vám zase krajně nevyhovovalo,kdyby se na něj vztahovaly zákony jako pro s.p.
Vaší představou je prostě kličkovat a podvádět,jen aby váš zaměstnavatel přežil,než půjdete do důchodu.😀😀
Je v Čechách kromě Prahy kraj, kde už ČD nemají 100% pokrytí osobní dopravy?
To nemají ani v Praze. Linky S34 a S49 jezdí KŽC a Arriva
Ještě je tam DPP, ten taky dělá osobní dopravu.
Na železnici?!
Ani v Praze nemají, na městské lince jezdí Arriva.
Všechny.
Nepočítáme-li okrajové vlaky Arrivy ze Zlínského kraje a rychlíky RegioJetu (ani jedno neobjednává JMK), pak stále Jihomoravský kraj. Ale dlouho to už trvat nebude, jak jistě všichni víme.
Sakra, až teď jsem si uvědomil, že JMK vlastně není v Čechách LOL No tak nic, no. Zapomeňte, že jsem něco napsal.
No, jedna vesnice z JMK kraje v Čechách je, ale vlak tam nejede, to je pravda.
Která?
Jobova Lhota
Jak víme ? Co víme? To už je rozhodnuto?
Už před půl rokem získala Arriva kontrakt na Břeclav – Znojmo a Hodonín – Vrbovce.
A Zaječí – Kobylí (- Hodonín o víkendech)
To ano . ale není rozhodnuto o dalších vykonech co zatím mají ČD v JMK .. nebo snad víte něco?
Já nic nevím. Ale přečte si celé to vlákno a pochopíte, proč jsem napsal to, co jsem napsal.
A není snad jasné, že vyhraje „kdokoliv, jen ne ČD“?
Jenže o těch jsem opravdu nepsal 😉
To je Morava, ne Čechy.
Myslím že po bankrotu JHMD se takovým krajem se 100% pokrytím železniční dopravy ČD stala Vysočina 🙂 Pak máme třeba Karlovarský a Moravskoslezský kraj, kde sice na některých tratích jezdí GWTR, ale je to taková už 20 let neměnná věc, jinak také samé ČD. (Dovolil jsem so to rozšířit na celou ČR, aby mě někdo nechytal za ty Čechy.)
RC do Jemnice, takže vysočina také ne
Do Jemnice jezdí Railway Capital jen o víkendech v letním půlroce (od Velikonoc do října), většinu roku je lokálka mimo provoz. Když ještě připočtu, že obě rychlíkové linky R9 a R11 provozují ČD, tak většinu dní v roce 100 % výkonů na železnici na Vysočině tak zajišťují České dráhy. 🙂
No Karlovarský kraj není dobrý příklad, tam je třetina GWTR a byl to vůbec první kraj, který soutěžil na železnici. A zase v kraji, kde je 280 tis. obyvatel nedává smysl to stále měnit.
Olomoucký kraj. Ale to je vlastně Morava. 🙂
Hodně zvláštní vysvětlení kraje, že po jednání nelze upravit cenu. Vždyť jakákoliv technická změna vyvolává prece i cenovou změnu, přičemž může být nahoru i dolů.
No já doufám, že do toho vstoupí ještě UOHS. Ale moc šancí tomu nedávám.
ČD i po podání levnější nabídky byli dražší než Regiojet. Takže jakýkoliv podnět bude smeten ze stolu, protože je bezpředmetný k výherci soutěže. ČD se budou muset zamyslet nad náklady a nad svou obchodni politikou, pokud chtějí uspět ve výběrových řízeních. A nikoliv stylem, že jim některé kraje dají vše bez ohledu na cenu a kvalitu.
Regiojet čekají do roku 2026 investice minimálně cca deseti miliard, tak nezbývá než popřát, aby to finančně ustál a zlepšil úklid a údržbu vagónů.
Vy už víte co regiojet nasadí v Usteckém kraji? Deset miliard na to jste přišel jak?
To je už přeci známé a zaznělo to i včera: RJ počítá s EMU ř. 654 (Pesa Elf.eu).
RJ počítá .. jasně spočítá si že tam potom nasadí ojetiny.. jak ho známe.
Ojetiny v elektrické trakci neexistují a části 845 už se stejně zbavil, takže zase tolik možností nemá.
navíc 845 nevyhovuje smlouvě
13 lokomotiv traxx univerzal, 7 jednotek řady 655 pro PID příští s dodáním 2024, 22 jednotek řady 654 a 655 pro Ústecký kraj a jednotky Dark pro rychlíky R9 v roce 2026 a možná nějaké vagóny.
Až to uvidím uvěřím… vlastně ne.. já té .. žluté ku.. nevěřím ani nos mezi očima… Linky R8 a R23 příklad… zhoršení oproti předchozím ČD.
Zhoršení?
Na R8 béčka/Bee273.
Na R23 leckdy 163 + jedno B/Bdtee.
Jako není to žádné terno, ale rozhodně to nebyla výkladní skříň ČD.
Bee273 mnohem lepší než ta špína RJ Aposilové vozy v patek a neděli na R8 .. sprosté slovo u RJ
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/regiojet-ukazal-jake-vlaky-nasadi-na-regionalni-trat-v-servi/r~161ab550f3d611e9b1410cc47ab5f122/
No on ten 1 vůz tam byl za celá léta provozu jen jednou. Zatímco RJ zvládl odříci vlaky pro nedostatek HV za tu krátkou dobu vícekrát a 1 vůz už tam byl také…
Jestli ČD podají námitku, tak se v „ubrečenosti“ směle vyrovnají Jančurovi. Proti čemu chtějí namítat? I tak by byli dražší…
Námitka není brečení, ale právo…
Tak či tak nastavení podmínek pro podání nabídek muselo uchazečům předem známo, takže i ČD musely vědět do čeho jdou.
Protože tak byla pravidla na začátku nastavena? Na fotbal si taky nemůžete vzít hokejku.
Zato basebolovou hůl si tam někteří berou moc rádi 😉 A pak se s nimi u stadionu mydlí LOL
pravidla se ale mohou nastavovat v mezích zákonů, takže je otázka, jestli taková podmínka nemohla být v rozporu s nějakým zákonem..já to nevím, jen konstatuji
Stejně nějak pořád nechápu podstatu těch VŘ. Čekal bych, že VŘ znamená to, že zadavatel něco chce (zajištění dopravy), tak vypíše naslepo VŘ. Pokud se někdo přihlásí, splní podmínky, vyhrává. Pokud se nikdo nepřihlásí, zadavatel musí upravit zadání a zkusit to znovu. Proces se opakuje do doby než se dostaví úspěch. Ovšem tahat do toho nějaké tržní konzultace, to smrdí tím že zadavatel si někoho pak vybere dopředu, a VŘ už je jen formalita.
Naopak, naprosto fair by byla jen veřejná aukce, kde by všichni věděli všechno a ceny by se mohly postupně podsekávat – jen tak lze zajistit rovnost přístupu k informacím a minimalizovat kšeftaření na straně zadavatele.
Samozřejmě to nevylučuje zákulisní dohody uchazečů…
Prblem je, ze zadavatel v zasade nevi, kolik co stoji. Mame pozadovat klimatizaci v 90% spoju,nebo 99% – bude ten rozdil statisice, nebo desetimiliony?
Samozřejmě idealni by bylo to nacenit („pokud buete garantovat 95%, zvyhodnime vas o 60 haleru na km“)
Ten Vás postup by byl strašně dlouhý… veřejné zakázky mají se zvyšujícím se finančním objemem mnohem delší lhůty, to byste také mohl vypsat VŘ naslepo a po půl roce zjistit, že začínáte od nuly a takhle třeba 3x. Tržní konzultace jsou proto, aby objednatel nevypisoval zakázku na něco, co nikdo nedodá. Uvedu příklad, jste firma a soutěžíte mobilního operátora. Máte x datových SIM karet a potřebujete, aby třeba 1/4 z nich měla přednostní přístup k síti, tedy, když někde bude hodně lidí a síť bude přetížená tak, aby se ty vaše SIMky přihlásily přednostně s garantovanou rychlostí. Samozřejmě za víc… Číst vice »
No to by ale mohlo trvat klidně několik let, během kterých se plně zaměstná aparát lidí jen na administraci výběrek. Určitá flexibilita tam není na škodu, otázkou jen vždycky je, jak to vyvážit.
Námitky? Drahám uniká jeden z největších souborů tratí a z ministerstva se nic neděje, žádná podpora vlastní firmě, navíc jsou ohroženy desítky pracovních míst. Co třeba vyjádření ministerstva? Proč si ČD nezaloží firmu extra pro Ústecký kraj, aby se oprostilo od svých extrémních mandatorních výdajů? Je to záměr nebo úmysl? S RJ mám bohužel špatné zkušenosti, nereagují na písemné reklamace, část na lidí na calllince je absolutně arogantních, fyzický personál nepodává ucelené informace aniž byto byla jejich vina, pokud za něj nějaký zbyl viz. pokladny. Ti co to teď mají na starost u RJ, tak jim na zaměstnancích vůbec nezáleží,… Číst vice »
Řekl bych že je už delší dobu naprosto jasné že MD, potažmo stát, hodili ČD přes palubu.
Ano. Což je jeho právo, ale měl by to jasně říci a nehrát léta tuhle hru na trh.
MD nehodili nikoho nikam – MD prostě jen nedělá nic, protože nemusí. Úředníci jen sedí na židlích, přehazují papíry po stole tam a zpět a vytrvale tyjí z našich daní. Když od nich něco potřebujete, je cokoli obrovský problém. Z ministerstva dopravy, co jsme kdy potřebovali, nikdy nic nebylo kladně vyřízeno. Aktuálně minulý týden ohledně digitalizace stavebního řízení a nutnosti platit od 1. srpna 2023 dvojí dokumentaci. Že to prodraží všechny dopravní stavby, kde je investorem stát (tedy ŘSD nebo SŽ) v úhrnu o stovky milionů korun? Že to všechno zbrzdí a zkomplikuje (místo aby digitalizace vše urychlovala a zjednodušovala)?… Číst vice »
Ano, a proto jim už dvacet let různě dosypává peníze skrze SŽ a podivné převody pozemků, zadává napřímo dálkové linky a ručí za úvěry, což?
Jaká pracovní mista jsou ohrožena? Desítky systémových specialistů? Nebo?
Jsou ohrožena místa na HPP.
Strojvůdce, vlakvedouci mají místo jisté. To samé úklid a údržba. Jenže úklid ČD řeší najmutím externí firmy. Pokladní podle požadavku kraje. No a úředníci holt zůstanou na ČD, protože ještě budou provozovat některé linky v nezávislé trakci.
Že lidé v provozu prostě předjou, kdo chce tak může, to si myslíme my, normální.
Jenže pak jsou tady takoví, kteří by lidem z provozu upřeli ústavní právo volby zaměstnání a zakázali jim k soukromníkům přejít.
K regiojetu ?To si fakt člověk nepomuže.
Asi tak. I v Lidlu mají stabilnější a lépe placené pracovní prostředí. Na druhou stranu, fíry platí RegioJet dobře. Ale tam mu v podstatě nic jiného nezbývá, pokud nechce, aby mu ti fírové přešly k té hromadě nákladních dopravců, co u nás jezdí.
Já bych si tím tak jistý nebyl
ČD bude provozovat v nezáviské trakci v Ústeckém kraji jen 3 tratě. Postoloprty-Louny- Č. Lípa, Děčín -Rumbuk a Teplice- Radejčín. Tak nevím, kolik „úředníků“k tomu bude potřeba.
ČD ztratili Ústecký kraj. To je kolik procent? 3 nebo 4%? Myslíš, že se v Praze na GŘ sníží počet inkoustů taky o 4%?
Jisté ? v dnešní době není jisté nic… např nemáte jisté že budete mít zubaře.
To i při změnně bus dopravce. Takže máme desítky tisíc řidičů bez práce a desítky tísíc autobusů, které nemá kdo řídit.
A to jenom proto, že řidič nesmí zradit zaměstnavatele nástupem k jiné společnosti. Ani poté, co bylo jeho pracovní místo zrušeno.
Ono je na dráze stále nevolnictví? Tak co sakra dělají odobry?
Jen pro neschopný a nebo flákače. O zbytek profesí je obrovskej zájem.
Panove, ja muzu posuzovat praci u obou spolecnosti a u Regiojetu to bylo bez prehaneni 100KRAT horsi.
Jancura je jako nadrizeny vylozene hovado, on to vlastne i sam priznava, a co se tyce penez, u CD jich mam vice a dikybohu za to.
Muzete kydat na CD, jak chcete, ale co se tyce drah a Regiojetu jako zamestnavatele, zlate drahy podle me. Regiojet vyhrava ty souteze i proto, nebot dava zamestnancum o dost min.
A je rozdil pracovat s 25 tisici cisteho a s 30 ci vice, to snad uznate.
Co jste dělal? Průvodčího/Stewarda? Strojvůdce asi ne, ti mají určitě víc u obou…
30? Za to by stevard J RJ nevstal ani z postele, natož vlakos. 😀
A proč ne ? ČD jsou jen černá díra na peníze. Proč nedosahují v osobce na zisk ? Pročpak prohrávají na cenu , i když nejlíp vědí, jaký náklady na ty tratě mají ?
Protože mají odbory. Má Jančura odbory?
Cargo nemá odbory ???
V první řadě je chyba, že jde zase o VŘ jen a téměř pouze na cenu. Ale co čekat v Česku. Tady se kraje a stát prostě nikdy nepoučí. Ani když jim pak kvůli nízké ceně vyjede třetina vlaků či autobusů, nebo vlaky vyjedou s třetinovou kapacitou (zdravíme RegioJet na R23 😛 ). Naopak, místo, aby přiznali chybu, ještě dopravce obhajují a vycházejí mu vstříc omezením dopravy (zdravíme Pardubický kraj 😛 ). Dávat 90% na cenu a jen 10% na další kvalitativní hlediska, je šílenost, která se kraji prostě musí vymstít a nejspíše i vymstí, až RegioJet nesežene personál, například.
Soutěže jen na cenu jsou zpravidla z jednoho důvodu. A to že takové soutěže jsou nejhůře napadnutelne a také nejhůře ovlivnitelne. Prostě z hlediska zákona jsou nejčistší, ale má to dopad především na kvalitu vítěze, protože nejlevnější málo, kdy znamená nejlepší.
Neřekl bych nejčistší z hlediska zákona (může se soutěžit s libovolným počtem kritérií), ale nejsnazší pro soutěžitele.
To sice může, ale kvantitativní kritéria (oproti kvalitativním) jsou objektivnější a hůř napadnutelné. A cena není napadnutelná vůbec, protože efektivita výdajů je důvodem, proč VŘ vůbec máme.
To si právě nemyslím. Naopak, taková soutěž se dá nejsnáze zmanipulovat, a to tak, že ten „správný“ zadavatel se přihlásí jako poslední, kdy už bude mít od spřízněného úředníka informace o cenových nabídkách konkurentů a dá nejnižší cenu. Vlastně, při správném personálním obsazení, je zmanipulování takové zakázky poměrně jednoduché 😉
Ale soutěže přece probíhají tak, že se nabídky odevzdávají do nějakého termínu a pak se pod dohledem otevírají obálky s nabídkami. Nikdo neví, co v těch obálkách je, kromě uchazeče.
Tomu vážně věříte? 😉
A jednotliví členové komise následně v den D ty obálky zkontrolují, zda jsou neporušené a postupně je otevírají a sdělují nabídnutou cenu ostatním. Že by to už neplatilo? I digitalizace by neměla dopustit to, aby někdo mohl dávat info o jednotlivých uchazečích.
Každý počítač se dá hacknout 😉
Až na to, že drtivá většina výběrek dnes jde přes systém třetí strany, který drží nabídky uzamčené až do termínu, takže „spřízněný úřadník“ nemá šanci vědět, co v nich je.
Těch úniků z třetích stran už tu bylo…
A hlavně – pořád se dá soutěžit „na cenu“ při souběžném stanovení tvrdších kvalitativních kritérií.
Tzn. jedno s druhým se nevylučuje.
Tohle jde řešit při zadání výběrového řízení. Nastavit parametry kvality, nastavit pokuty, a pokud dopravce podmínky nesplňuje dlouhodobě, tak má o zakázku přijít a být nahrazen. V PIDu byl dřívě v příměstu taky chaos, neodjížděné spoje se vyplatily, protože postihy byly minimální. Po několika kolech soutěží se podmínky vypilovaly, každý musí splňovat standardy kvality a pokuty už jsou citelnější.
Problém je, že v okamžik, kdy vám u tak velkého souboru stávající dopravce vypadne, neexistuje prakticky žádná konkurence, která by ho nahradila. Tolik volných vlakových souprav nemá ani ČD. Řešením jsou pouze pokuty v takové výši, aby si v praxi neudržitelnou nabídku žádná firma nedovolila podat.
Bylo by to v pohode, kdyby vsechny ostatni kriteria byla zahrnuta v smluvnich pokutach
Ta kvalita nemusí být nutně kritérium hodnocení v mixu s cenou, ale může to být prostě podmínka nesplníš X -> nesplnil jsi kvalifikaci, nesplníš za provozu -> dostaneš pokutu, případně výpověď smlouvy. A myslím, že zrovna Ústecký kraj se o takováto kritéria aspoň trochu snaží (narozdíl od těch zmiňovaných rychlíkových linek zadaných státem), i když by to nejspíš šlo vypilovat lépe.
A na co byste chtěl soutěžit? Kvalitativní požadavky se popíší v zadání jako podmínka – standardy kvality. To se nedá hodnotit… Nebo jak myslíte, že by se to hodnotilo? Že kdo slíbí, že bude vozidla uklízet 2x denně dostane víc bodů než ten, co slíbí, že jen jednou? A co když ten slib nesplní? Tak je to stejné, jako když nesplní standardy kvality.
A kdo vám teď slíbí, že za 3 roky bude mít personál?
Nikdo vám nemůže dát to, co já vám mohu slíbit.
Jak mám rozumět tomu „kdyby se mohl započítat vliv dotace do vozidel“? Jako že by dopravce získal nějakou (například evopskou) dotaci na nákup vozidel a tím se mi snížili náklady? A kdyby dotaci nezískal, projevilo by se to jak?
Co myslíte? Mohla by nabídková cena zůstat stejná?
Nerozumím panu Ješetovi, jestli tu dotaci už má přiklepnutou, nebo se o ní teprve hodlá ucházet.
Já to vidím tak, že ČD by mohly být cenou levnější, protože již vozidla mají a nemusejí je pořizovat, což je pro ostatní v tomto případě nevýhodné. Proto nejspíš podmínkou kalkulace bylo, že se cena musí kalkulovat bez dotací, takže české dráhy musely defakto kalkulovat nová vozidla bez bez dotace a tudíž dražší než kolik za ně skutečně zaplatily a proto byly i v nabídce dražší než by mohly být. Holt v tomto případě asi není žádoucí, aby se kalkulovala starší vozidla, tak se vymyslela nesmyslná podmínka aby to prostě nešlo. Naopak před nějakým časem na Moravě zase české dráhy… Číst vice »
A oni na moravě požadovali nová vozidla ? Nebo jen dopravce nabízel něco, o co nebyl ve skutečnosti zájem ?
Bohužel nepožadovali. Ale měli. U takto dlouhé zakázky je ze strany kraje vysloveně hulvátství požadovat ojetiny, to se na mě nezlobte.
Proč ? Když se na některých úsecích počítá s novým výběrkem ? Navíc tyhle ojetiny jsou NP.
Na kterých úsecích z toho, co vyhrála Arriva (nemluvím teď o tom, co vyhrály ČD, protože tam je, vzhledem k situaci, požadavek na stará vozidla pochopitelný) se počítá s novým VŘ? Já o ničem nevím. Žádná z těch tří tratí nebude po dobu platnosti smlouvy elektrifikována. Tak nevím, proč by mělo být nějaké nové VŘ. To je prostě jen a pouze zakonzervování ojetin na příštích deset let. A to je špatně. A že jsou nízkopodlažní? No, to si povíme za rok, až vyjedou, v lepším případě, 845, v horším autobusy a v nejhorším nic, protože těžko se Arrivě za rok… Číst vice »
A co konzultace a připravovaný výběrko na hybridní a baterkoidní vozy ?
To se, pokud vím, netýká těchto linek, co vysoutěžila Arriva. Ostatně, tam by byly bateriové vlaky víceméně na nic, neb mimo baterky by se využili akorát v Břeclavi u S8 a na úseku Hodonín – Rohatec u S91. A u S52 by musely jezdit na baterky permanentně, neb kolej, na které v Zaječí S52 stojí, není elektrifikovaná. Ty bateriové vlaky se týkají právě toho, co vysoutěžily ČD. Příště si zjistěte fakta, než něco napíšete 😉
A pro případ, že byste mi nevěřil:
https://www.jmk.cz/content/28595
Kde tam v tom seznamu vidíte to, co vyhrála Arriva?
RegioPantery, co nyní na těchto výkonech jezdí, jsou pořízeny s evropskou dotací.
Aha, takhle, díky. Tady jsem dost na vodě, ale předpokládal bych, že využití starších vozidel dopravcem se – v tom finančním modelu – projeví v odpisech vozidel.
Ta vozidla,ale nesmí opustit území Ústeckého kraje, protože byla pořízena právě z dotací EU.Dokonce se nesměla udržovat mimo kraj,pro který byla pořízena.Jsem zvědavý co s tím ČD bude dělat….aby to Jančurovi neprodali…..
Taky nerozumím, jakoby snad na dotace pro vozidla měl nárok jenom někdo a jiní byli s žádostí předem vyloučeni?
Takže dopravci mají nejdříve určit cenu a až potom se řeší technické zajištění? Tzn. s čim se bude jezdit? Chápu to správně?
Ne, technické zajištění je už v první nabídce, mohli ale ještě část týkající se techniky upravit.
Bez dopadu do ceny? To je vtipný…
Tak třeba RJ nabídl, že to tím hadrem na podlahu přejede dvakrát….za tu samou cenu, když se nebude měnit voda….
Že vrak na R8 nebude jezdit 5, ale 10 let. Za tu samou cenu
Proč? Tam se dojednávají technikálie kontraktu. Nemění se výkony a podobné věci, na kterých cena závisí.
Technikálie kontraktu na cenu obvykle vliv na cenu mají také, jinak by se nemusely vůbec řešit. Řeší se třeba to, že některá podmínka je pro dodavatele obtížně řešitelná, takže kdyby změna oné technikálie nebyla zadavetelem schválena, bylo by to pro dodavatele výrazně dražší. Ale v době podávání první nabídky dodavatel nemůže vědět, jestli mu ta změna bude odsouhlasena, a tudíž buď podá nabídku za cenu, která pro něj bude nevýhodná při nedohodě na změně, nebo bude zbytečně dražší, pokud k dohodě dojde.