Bohumín chce repliku parní tramvaje, skříň by nechali postavit na originálním podvozku
Vizualizace možné podoby repliky tramvaje v Bohumíně. Zdroj: Bohumín
Tramvaj má stát na náměstí Svobody poblíž budovy staré radnice, kolem níž kdysi vedla trať.
Laskavě si tam dodělejte trasu Hlučín-Bohumín a pak teprve vymýšlejte tyhle capiny
Co je to za trasu a kde by se měla dodělávat?
Nechápu důvod a smysl tohoto výroku níže:
„Bohumínská radnice se podle svých slov zpočátku poohlížela po původním voze, ale šance získat některý z posledních zachovaných kusů z depozitáře brněnského technického muzea byla prý prakticky nulová. Rozhodla se tak nechat si tramvaj vyrobit na míru.“
Byl by někdo schopný mi prosím vysvětlit toto tvrzení?
Děkuji.
Asi nejsou schopní zaplatit opravu, ktará by ten vůz historicky nezničila a pak zajistit podmínky pro jeho vystavování. Tak aby nebyl zdevastovanej do roka.
V Brně mají pár vozidel z ostravských úzkých, např: https://sabdigital.cz/expozicemhd/exponaty/tramvaje/ostravsko-elektricky-motorovy-vuz-c-31/
Kdyby jich bylo víc stejného typu, asi by nebyl takový problém jeden dát na náměstí.
Jo,jo, na začátku 70.let se hromadně rozpalovaly ve vozovně v Bohumíně…
Nespíš by měli postavit:
https://sabdigital.cz/expozicemhd/exponaty/tramvaje/ostravsko-vlecny-vuz-c-112/
Akorát ty dopravní prostředky vystavené pod širým nebem končí všechny stejně – poškozené od vandalů, zrezivělé a místy porostlé mechem a řasama. Vyrábět za nemalé prachy fungl novou repliku a pak ji nechat na pospas lidem a počasí není dobrý nápad. Ten podvozek, pokud je aktuálně někde pod střechou, je na tom paradoxně líp, než kdyby se tenhle plán na repliku tramvaje uskutečnil.
BTW, z toho náměstí je to cca 150m k PL hranici a dalších cca 550m k polské Orlen benzínce v Chalupkách – nejbližší PL benzínka dostupná z D1. Ještě nedávno ve velkém „okupována“ českými motoristy.
Daleko hezčí než většina jiných moderních „uměleckých“ děl, postavených za poslední desetiletí nově ve veřejném prostoru.
Koukám, že obce mají peněz hodně. Až se bude šetřit, tak víně kam sáhnout aspoň
Závist?
Zajímalo by mne, jaký smysl má místo tramvají stavět všude akorát jejich pomníky, za neutuchající podpory dalšího šíření automobilismu. 🙂
Podpora turismu, historie… kolik těch „pomníku“ stojí?
Na náměstí tehdy bývaly trhy. Na trh se jezdilo s povozem, někdy jen koňmo.
Takže… koloběžku?
PS: Chudí chodili pěšky, bohatší mívali dokonce trakař.
Obce v ČR mají dohromady na účtech několik set miliard Kč, často dokonce bez úroku. Mnoho z nich má absolutně neschopné vedení, které neumí nic, dokonce ani utrácet peníze.
O tom se mluví už asi 2 roky…
O kousek dál už je to realita
https://www.youtube.com/watch?v=7GOxxFlmQPM
Je to víc jak dva roky.
Polaci to taky rešily více jak dva roky.
Tam to bylo závislé i na dokončení renovace náměstí, ulice a výstavbě inf. centra. Tam vzniklo největší zpoždění.
A tu tramvaj museli kompletně vyrobit.
Bohumínu stačí udělat jen karosérii. A na náměstí, které bylo opraveno už před lety, stačí dát pár metrů kolejí do stopy vyznačené dlažebními kostkami. https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&pano=1&pid=107569099&newest=1&yaw=3.242&fov=0.352&pitch=0.155&x=18.3289802&y=49.9199847&z=17
Jasné. Ted už nevím, zda prvně řešily (poláci), že udělaji renovaci nabřeží a pak tramvaj nebo hledáli možnost pro tramvaj.
Tak Bohuminu nestači jenom kastle, ale podvozek dělali (dělají) zvlašt.
Bylo to všechno v jednom v rámci projektu obou Těšínů https://www.tesin.cz/po-stopach-tesinske-tramvaje-rozvoj-preshranicni-turistiky/d-1099
Problémy technické i stavebních firem to prodloužily. Hlavně ulice Gleboka trvala déle, než byl termín.
Do příštího roku stihnou stěží vysoutěžit výrobce a vyřídit všechna možná povolení. Ale až to bude hotové, bude to hezké 🙂
Jaká se na tuhle akci vztahují povolení?
Jestli to má být pomník, tak možná stavební povolení. Přecijen není to včelín na soukromé zahradě, na vesnici s městem sousedící. Totiž takový včelín je úřad schopen řešit jako černou stavbu.
Ale pokud se ta tramvaj vejde do 25m2 tak se třeba bez povolení obejdou.
Ehm, pod pojmem originální podvozek si představím opravdu původní pojezd toho parního vozu, přitom reálně to bude kastle postavená na podvozku starého nákladního vozu…
Nějaké konkretní info by nebylo?