Soumrak Boeingů s motory vzadu. Qantas vyřadil model 717 po více než dvaceti letech služby
Poslední let Boeingu 717 v barvách Qantas. Foto: Qantas
V USA zůstává v provozu přes 100 letadel tohoto typu.
V USA zůstává v provozu přes 100 letadel tohoto typu.
Nenaříkají teď všichni, že je málo letadel? Jako jo, je asi málo hlavně větších letadel typu A320, ale tak na kratší lety je i tohle lepší než nic…
Tak pokud mají za ně náhradu, tak proč by je nevyměnili za novější? 🙂
Však je ještě vidět určitě možné bude, jen asi někde v Africe 😁
Nikdy jsem nebyl velký fanda těchto odvozenin DC-9. Jsou svědectvím úpadku Douglasu a později i Boeingu. A220 bude po všech stránkách lepší stroj pro Qantaslink.
Tak A220 je o několik parníků novější a tedy i modernější, to je logické. Každopádně mně se (s přihlédnutím k délce letů vhodných pro tyto stroje) v B717 létá dobře, co proti nim máte?
V rámci objektivy bych rád dodal, že A220 jsem zatím neměl příležitost letět. Na B717 oceňuji seating 2-3 (tedy shodný s A220) a poměrně malou kapacitu (rychlý boarding/deboarding). Samozřejmě nesnáším sedět úplně vzadu, kde výhled z okna brání motor. Až se někdy svezu A220, tak možná řeknu že oproti starému B717 jsou to nebe a dudy 🙂
Na A220 jsem se těšil, bohužel přišlo velké zklamání. Místa dost, ale ten hluk (jak ze vzduchotechniky, tak posléze i od motorů) jak v B737 tedy jen o něco lepší než Embraery E190/195. Fakt to nechápu, ale asi za tím bude ten vývoj v Kanadě, oni tam asi neřeší hluk stejně jako ve zbytku obou Amerik.
Letěl jsem MD95 a přišlo mi to jako, že je tam větší hluk než v letounech s motory na křídlech. Možná se mi to jen zdálo. Nevím.
A-220 je nove ero,tak by bylo spatne,kdyby nebylo lepsi.Co jsem si vsiml,tak personal ma snahu hned zavirat schranky na zavadla.Asi nekdo utrzil nejakou ranu.Je fakt,ze jsou trochu do ulicky ,kdyz jsou otevrene.Dalsi vec,ktera me vzdycky upouta,tak je houkani motoru pri akceleraci.To se jinde neslysi.Litam s AF.Kdo zna F-104,vi..:-)
Postupně mizí nejen Boeing 717, ale všechna komerční letadla s motory vzadu. Po zastavení výroby MRJ/CRJ a ERJ se produkuje už jen ARJ-21 (Comac 909).
CRJ a Embraery 135/145 se sice uz nevyrabeji, ale nejakou chvili tu s nami jeste budou… CRJ z vice nez 2000 vyrobench leta jeste cca pulka, ERJ z 1200 vyrobenych taky jeste lehce pres 50%.
Z ostatnich typu s motory vzadu: leta jeste cca stovka MD 8x/9x, stovka 717 a stovka F70/100. Ale tady to bude ubyvat vzhledem k jejich veku zasadne rychleji…
EAC nikdy neprovozovala 717ky, ta mela jeste „klasicka“ MDcka (82, 83), vsechny po Alitalii. 717 v Evrope operovala jen Volotea, vetsina presla postupne prave k Delte a Hawaiian. Mmch tri z tech bulharskych MD82 jsou jeste v provozu: dve ve Venezuele a jedno v Kongu.
717 měla ještě řecká Olympic Aviation a finská Blue1, ta s tím lítala i Prahu.
Alitalia měla jen MD82.
Jejej, na BlueOne jsem uplne zapomnel, a priznam se, ze o Olympic jsem nemel ani tuseni…A jak se mi tam dostala ta 83ka, netusim. Asi starnu…:-) Diky za opravy/doplneni.
Tak ne, mam pravdu: Alitalia z nejakeho zahadneho duvodu mela v minulosti krome MD82 i jednu jedinou MD83 (LN 2081, porizena jako nova v r. 1994 Alitalii, provozovana s registraci I-DATD). A hadwjte, kde v r. 2011 skoncila? Spravne, u Bulgarian Air Charter jako LZ-BDO 🙂
Spanair měl taky 717.
Oprava. V Evropě létaly u European Air Charter ještě McDonnel Douglas MD-82. Boeingy 717 létaly u španělské Volotey a ty skončily snad s covidem.