Boeing zpomaluje vývoj letadla pro lety nad 20 hodin, ohrožuje plány Qantasu
Plány letecké společnosti Qantas spustit od roku 2022 dálkové lety mezi východním pobřeží Austrálie a Evropou dostaly vážnou trhlinu. Boeing
Plány letecké společnosti Qantas spustit od roku 2022 dálkové lety mezi východním pobřeží Austrálie a Evropou dostaly vážnou trhlinu. Boeing poprvé přiznal, že zpomalil vývoj nové dálkového letadla 777-8, jehož verze měla zvládnout lety nad 20 hodin. Nové letadlo bylo jedním ze dvou, které si Qantas vybírá: kromě 777-8 je ve hře verze Airbusu A350-1000ULR, upravený model A350-1000.
Na zpoždění vývoje a posunutí časového plánu upozornil první server The Air Current, Boieng později oficiálně potvrdil, že došlo k posunu časových plánů.
Boeing zpoždění vývoje letadla 777-8 potvrdil jen pár týdnů poté, co oficiálně přiznal problémy s prvním startem letadla 777-9, prvního z nové rodiny dálkových letadel 777X. V prohlášení Boeing uvedl, že úprava časového plánu znamená menší rizika pro bezproblémový přechod vývoje letadla 777-8.
Boeing neuvedl, o kolik měsíců či let vývoj ultradálkového letadla posunul. Potvrdil ale, že s vývojem letadla počítá.
777-8 má být menším modelem z nové řady 777X s delším doletem. Na letadlo má Boieng zatím 53 objednávek od Emirates, Etihad Airways a Qatar Airways. Letadlo má být základem pro ultradálkové letadlo, o které má zájem Qantas.
Australský dopravce už dříve oznámil, že finišuje ve výběru letadla pro svůj projekt ultradálkových letů. I po včerejší zprávě o zpoždění Boeingu zůstala aerolinka optimistická a věří, že od roku 2022 spustí lety ze Sydney do Londýna či New Yorku bez mezipřistání. Mluvčí Qantasu uvedl, že i přes to vybere výrobce letadla ještě letos.