Boeing: v prosinci obnovíme dodávky 737 MAX aerolinkám
Boeing 737 MAX7. Foto. Boeing
Boeing je přesvědčen, že by během prosince mohl získat povolení pro návrat letadla 737 MAX do běžného provozu a obnovit
Boeing je přesvědčen, že by během prosince mohl získat povolení pro návrat letadla 737 MAX do běžného provozu a obnovit
To je jistě skvělá zpráva pro aerolinky. Mohou si nově dodané stroje postavit na kanál vedle těch plesnivějících už rok a posílat další prachy Boeingu.
Zajímalo by mě,jak by se nejbezpečnějším letadlem na světě mohl stát stroj,který se bez podpory elektronických asistenčních systémů má problém vůbec udržet ve vzduchu…Za nejbezpečnější by asi spíš považoval letadlo,které má už samo o sobě vynikající letové vlastnosti a které i po selhání elektronických pomocníků má tendenci pokračovat v letu a udržet se ve vzduchu a ne padnout jak kámen k zemi.
ten stroj se ve vzduchu uplne bez problemu udrzi i bez toho asistenčního systému. ten asistenční systém je tam z upolne jineho duvodu.
Zajímalo by mě, proč má někdo potřebu napsat úplnou hloupost, i když nemá očividně řidičák ani na tříkolku a letadlo viděl možná na obrázku.
Žádný, jak vy to popisujete „asistenční systém“, není v dopravních letadlech proto, aby se udrželo ve vzduchu. Když už to tak automobilisticky nazýváte, tak ESP není v autě proto, aby dokázalo jet po silnici (jako ne úplně přesný příklad).
Nepsalo se tady před časem něco o tom, že v případě obnovování provozu těchto letadel bude evropská autorita přísnější a nebude jí stačit pouhé schválení FAA pro provozování těch letadel v Americe?
EASA sa zúčastňuje celého recertifikačného procesu
Proto se teď EASA účastní přímo procesu certifikace, i tady se psalo o jejich připomínkách. Co vám na tom není jasného?
Provoz asi bude o něco později než schválení a případné obnovení dodávek zákazníkům. Jestli budou u pilotů (a asi budou) požadavky na dopnění výcviku a nějaké ty hodiny na simu s posledními verzemi software a to si nějaký ten týden shltne.
Věřím, že bezpečnostní aspekty u B737MAX budou po vynucené odstávce prověřeny víc a důkladněji, než u jiných typů letadel. Ovšem pošramocená reputace se napravuje velmi těžko, a to nejen v letecké dopravě. Aerolinky nyní budou muset počítat i s tím, že se cestující, a to i ti, kteří neměli dodneška o typech letadel ani páru, budou zajímat, jakým letadlem poletí. Lety s B737MAX pak budou s největší pravděpodobností u ne zrovná malé části cestující veřejnosti pokládány za ruskou ruletu. Pokud existuje možnost nechat se dopravit z místa A do místa B i jiným typem letadla, valná většina těchto cestujících se… Číst vice »
Já myslím, že do čtvrt roku po uschopnění po tom ani pes neštěkne, lid zapomíná rychle a když něco funguje, nemluví se o tom, není to už téma pro story. Běžný lid nejsou nerdi co se zajímají o detaily, Blesk přinese, čas odnese. Nicméně první měsíce provozu pro aerolinky budou asi trochu komunikačně náročnější.
Myslím, že situaci trochu podceňujete. Procent lidí, kteří typ letadla s kterým letí řeší není mnoho. Ale doba se změnila v tom, že mohou být hodně slyšet. Dá se předpokládat že část cestujících kvůli práci si bude nějaký čas vybírat lety bez maxů (z firemních peněz krev neteče). U podobně časově i cenově výhodných alternativ se můžou podobně chovat i běžní cestující. A pak stačí, aby nějaké společnosti vypadlo letadlo, nahradí ho maxem a cestující na přestupu odmítne nastoupit, bude se hádat u brány, lidi to natočí, dají na sociální sítě atd. a může se rozjet virální kampaň. Síla sociálních… Číst vice »
No ano, pokud by někdo rozjel negativní kampaň, tak by to bylo něco jiného. Otázka je kdo a proč by to dělal. Uvažuji s běžnou variantou, že to plošná média přestane zajímat. Ve chvíli, kdy ta letadla budou běžně na obloze se vytratí ta současná iluze něčeho „neschopného letu“. 🙂
Lidi běžně létají i s aerolinkama, které mají poněkud mrazivé skóre nehodovosti a to je určitě o strach více než Max.
Slibem nezarmoutíš…..
A bude Zdopravy přenášet on-line prosincový certifikační let?
Tieto marketingové žvásty pre akcionárov nikdy nepochopím. Nemajú pokope ani dokumentáciu a odr*bavaju klientov, aerolinky a cestujucich o tom, kedy budu lietadla odovzdávať, ako su „mega“ bezpečné a že vlastne sa až tak moc nedeje, teda okrem faktu, že zamestnanci už nemôžu parkovať pred fabrikou, lebo tam zaparkovali „bezpečné“ MAXy.. Úprimne si myslím, že všetci v tejto firme vedia, že im MAX môže zlomiť väz alebo minimálne znemožniť reputáciu. K tomu praskliny uchtoch kridiel na 737NG. Skôr to vyzerá ako čistá čínska manufaktúra len v Seatlle 🙂 Hanba
A zase jsem to prošvihl. Pár akcií Boeingu bych koupil. Bude to dobrá investice i přes očekávané nepříznivé reakce skeptiků na tomto webu.
Zdvořile Vás prosím, kupte si jejich akcie, těšte se s výnosů této investice a nás ostatní ponechejte v krásném nevědomí o co všechno jsme přišli. Děkuji