Boeing ukázal poprvé sklápěcí křídla pro 777X. Letadlo odstartuje poprvé v březnu
Americký výrobce letadel Boeing poprvé ukázal, jak bude vypadat unikátní technologie sklápěcího zakončení křídel. Na twitteru zveřejnil fotografii zakončení křídel
Americký výrobce letadel Boeing poprvé ukázal, jak bude vypadat unikátní technologie sklápěcího zakončení křídel. Na twitteru zveřejnil fotografii zakončení křídel na letadle se sériovým označením WH001, které bude prvním testovacím strojem pro novou generaci širokotrupých letadel 777X.
Sklápěci mechanismus v květnu schválil americký úřad civilního letectví FAA. Boeingu má umožnit používat delší křídla než dosud, ale přitom bez problémů využívat prostory na letištích. Kvůli délce křídel by se totiž někde nemusela nová letadla vejít.
What a beauty! The #777X wing comes together at the #Boeing factory on #wingwednesday. A new wing design, fourth-generation composite and folding wingtips ensure the 777X will be 12% more fuel efficient than the competition. Learn more here: https://t.co/hLTJpwXsGt pic.twitter.com/7ZIsYTfYwV
— Boeing Airplanes (@BoeingAirplanes) September 26, 2018
Boeing počítá u nového dálkového letadla s rozpětím křídel 72 metrů. Takové délky ale dosáhne jen při letu, na letišti by se nevešlo k odbavovacím bránám. Proto bude v křídle mechanismus, který umožní konec sklopit tak, aby se celkové rozpětí pro provoz na letišti zmenšilo.
Dosud největší rozpětí křídel u typu 777 má Boeing 777-200 LR (64,8 m), větší rozpětí má Boeing 747-8i (68,4 m) a Airbus A380 (79,75 m). Nové letadlo 777X bude mít standardní rozpětí 65 metrů na letišti díky tomu, že konec křídel bude sklopený. Pro samotný let se pak zakončení křídla protáhne o 3,5 metru na každé straně. Dosud žádné dopravní letadlo takovou technologii nemá. Větší rozpětí křídel má snižovat spotřebu letadla.
Nový Boeing 777X bude letadlem několika nej. S délkou 76,7 metrů má být například nejdelším osobním letadlem na světě. Na jeho křídlech budou největší motory na světě: GE9X.
Boeing má zatím na nové letadlo 273 objednávek, poprvé se letadlo objeví na linkách Lufthansy v roce 2020.