Boeing ukázal poprvé sklápěcí křídla pro 777X. Letadlo odstartuje poprvé v březnu

Mechanismus sklápění zakončení křídel na Boeingu 777X. Foto: BoeingMechanismus sklápění zakončení křídel na Boeingu 777X. Foto: Boeing

Americký výrobce letadel Boeing poprvé ukázal, jak bude vypadat unikátní technologie sklápěcího zakončení křídel. Na twitteru zveřejnil fotografii zakončení křídel

Americký výrobce letadel Boeing poprvé ukázal, jak bude vypadat unikátní technologie sklápěcího zakončení křídel. Na twitteru zveřejnil fotografii zakončení křídel na letadle se sériovým označením WH001, které bude prvním testovacím strojem pro novou generaci širokotrupých letadel 777X.

Sklápěci mechanismus v květnu schválil americký úřad civilního letectví FAA. Boeingu má umožnit používat delší křídla než dosud, ale přitom bez problémů využívat prostory na letištích. Kvůli délce křídel by se totiž někde nemusela nová letadla vejít.

Boeing počítá u nového dálkového letadla s rozpětím křídel 72 metrů. Takové délky ale dosáhne jen při letu, na letišti by se nevešlo k odbavovacím bránám. Proto bude v křídle mechanismus, který umožní konec sklopit tak, aby se celkové rozpětí pro provoz na letišti zmenšilo.

Dosud největší rozpětí křídel u typu 777 má Boeing 777-200 LR (64,8 m), větší rozpětí má Boeing 747-8i (68,4 m) a Airbus A380 (79,75 m). Nové letadlo 777X bude mít standardní rozpětí 65 metrů na letišti díky tomu, že konec křídel bude sklopený. Pro samotný let se pak zakončení křídla protáhne o 3,5 metru na každé straně. Dosud žádné dopravní letadlo takovou technologii nemá. Větší rozpětí křídel má snižovat spotřebu letadla.

Mechanismus sklápění zakončení křídel na Boeingu 777X. Foto: BoeingBoeing ukázal první částečně vyrobený model 777X určený pro statické testování. Foto: BoeingZakončení křídel u nového Boeing 777X. Foto: BoeingBoeing 777X. Foto: BoeingPrvní testovací let s motorem GE9X. Foto: GE Aviation

Nový Boeing 777X bude letadlem několika nej. S délkou 76,7 metrů má být například nejdelším osobním letadlem na světě. Na jeho křídlech budou největší motory na světě: GE9X.

Boeing má zatím na nové letadlo 273 objednávek, poprvé se letadlo objeví na linkách Lufthansy v roce 2020.

 

Tagy 777X boeing Boeing 777X GE9X sklápěcí zakončení křídel
1 komentář