Největší letecký motor má za sebou první ostrý test. Na křídle jumba

První testovací let s motorem GE9X. Foto: GE AviationPrvní testovací let s motorem GE9X. Foto: GE Aviation

Společnost GE Aviation začala s prvním testováním nového motoru, který má být v komerčním provozu poprvé použit na novém Boeingu

Společnost GE Aviation začala s prvním testováním nového motoru, který má být v komerčním provozu poprvé použit na novém Boeingu 777X. Motor GE9XTM pomohl tento týden vzletu testovacího Boeingu 747.

Jde o zatím největší letecký motor na světě. Jeho velikost dobře vyniká na snímcích z prvního testovacího letu, kde byl upevněn na křídle Boeingu 747. Během více než čtyřhodinového letu nedošlo k žádnému problému. GE Aviation nabrala s vývojem zhruba tříměsíční zpoždění

Motor teď čeká další testování během různých fází letů. Proces certifikace trvá už od loňského května, dokončen má být příští rok.

GE má už na nový motor přes 700 objednávek, například od Cathay Pacific, Lufthansy, Emirates nebo Qatar Airways.

Nový model vychází z motoru GE90, oproti nim má být ale o deset procent úspornější. Průměr dmychadla je 134 palců (340 cm), nejvíce ze všech motorů. Lopatky jsou z kompozitních materiálů. Jsou lehčí a pevnější, než například z titanu. Lopatek je oproti předchůdci méně: místo 22 celkem 16. Průtok vzduchu přes motor je větší, díky čemuž je i úspornější.

První testovací let s motorem GE9X. Foto: GE AviationPrvní testovací let s motorem GE9X. Foto: GE AviationPrvní testovací let s motorem GE9X. Foto: GE Aviation
Tagy Boeing 777X GE Aviation GE9X
Žádné komentáře