Boeing propustí 17 tisíc lidí, ohlásil další zpoždění nového letadla
Výroba letadla Boeing 777-9 v Seattlu. Foto: Lufthansa
Počet zaměstnanců musí „odpovídat finanční realitě“, uvedl šéf Boeingu.
Počet zaměstnanců musí „odpovídat finanční realitě“, uvedl šéf Boeingu.
Přitom Boeing byl něco jako Apple. Stále má obrovskou základnu fanoušků po celém světě, kteří nemilosrdně tvrdí, že není na světě nic lepšího, než letadla od Boeingu. Jenže z této podstaty se nedá přežívat věčně a ani FAA už nechce certifikovat zastaralá letadla s mnoha nedostatky a vadami.
Nejsem expert, ale krizovy management chlapcu z MDD v kombinaci s woke kulturou… V tom bych jako inzenyr delat nechtel…
Tak hlavně aby už nevynechávali ty šrouby 🙂
17 000 whistleblowerů je dost i na Boeing bych řekl.
Koľko z tých 17 000 bude inžinierov a koľko kancelárskych krýs z rôznych týmov pre diverzitu, ktorí dostali Boeing do problémov??
Predpokladám, že to povedie k tomu, že ešte viac zložitých problémov budú namiesto skúsených inžinierov riešit outsourcovaní Indovia za 10 dolárov an hodinu…
Dalo by se namítnout, že ti, kdo dostali Boeing do problémů, si dávno užívají své miliony z bonusů za hospodářské výsledky a následných zlatých padáků.
Záslepku dveří montoval nějakej expert přes diverzitu?
A přizpůsobí se bonusy managementu taky finanční realitě nebo vedení zůstane radši ve své vlastní realitě?
Management dělal všechno správně – za krátkou dobu ztrojnásobil hodnotu akcií ořezáním neproduktivních činností typu kontrola kontroly, dále zrušením zbytečných školení kvůli každé maličkosti ve změně chování autopilota, a v neposlední řadě zatnul tipec nenažranejm odborářům a práskačům. A nenechal se buzerovat úřadama.
Všechno správně pravicově, ne jak u socialistickýho Airbusu…
No jenže prosperitě se nedá prošetřit
Mysleli jsme to dobře dopadlo to jako vždycky
Mě to přijde jako na truc proti zaměstnancům. Firma má velké množství zakázek a nestíhá vyrábět a propustí zaměstnance, to nechápu.
Říkam si přesně to samé
No nevím, jedna věc je nestíhat vyrábět a druhá je plnit včas dodávky a tím mít i zajištěné platby. Zatím jim to pěkně vázne, do toho mají vynucený limit od FAA na Maxy, původní typy doběhy a dobíhají. A kde nesjou platby, tam není dost na výplaty.
Pokud se neseberou,budou muset propouštět ještě mnohem více, protože prostě tak velkou formu neuživí.
Akciim to pomuze a o tom to do znacne miry je. Navic pri vyjednavani s odbory také dobré
Tohle nevypadá jako anamnéza úplně zdravé společnosti. A ze 777X se stává další noční můra. Zase to pomohlo spoustě A380 zpátky do oblak. A je to dobrý prodejní argument pro A350-1000.
Troufám si říct, že kdyby za této situace byla A380 pořád na lince a byly k dispozici nové motory, tak nějaké objednávky na 777X by postupně mizely. A35K je bohužel menší, ale na druhou stranu se aspoň vyrábí 😀
A380 je už neprodejná. 777X nedokáže nahradit ani omylem co se týče provozně ekonomických parametrů. Spíše to hraje do karet A350-1000.
Předřečník uvažoval o remotorizované… „A380neo“… jistě, pořád tomu zůstanou 4 motory místo 2, ale při snížené spotřebě by to letadlo mělo dolet „na opačný bod zeměkoule“…
Jenže A380neo neexistuje a Airbus o její výrobě neuvažuje, protože nebyl ani předběžný zájem. Čtyři motory jsou mrtvý koncept. Nejde jen o spotřebu ale i o údržbu / nájem motorů. Toho nejdražšího, nejchoulostivějšího na údržbu nejnáročnějšího je tam 2x tolik než u dvomotoráku.
Tak ono hlavně není ani teoreticky kde vyrábět, linku na 380 nahradil jiny program. Na druhou stranu, velmi záleží na tom, jak umí letecká společnost svá letadla využít a přes nepochybně vyšší náklady na provoz 4 motorů může taková technika být pro dopravce profitabilní.
Může, ale zjevně ty ideální situace nejsou právě běžné. Asi jediné co A380 vytáhlo z kopřiv u jiných dopravců než Emirates jsou silně váznoucí dodávky nových typů. Můžeme si jimi ještě chvíli kochat, ale dlouho na nebi nebudou.
Jo, stávky nesou své ovoce, prosperita už je na dosah.
Zakopany pes problemu Boeingu fakt neni tahle stavka. Koukal bych nekam k McD boys…
Ale z hlediska okamžité situace (ne toho kudy se do toho dostali) je podstatně víc trápí ta stávka…
Stávka je vyústění dlouhodobých problémů Boeingu, ne jejich původ.
Bude zajímavé, jaký bude mít hromadné propouštění vliv na kvalitu – moc bych se nedivil, kdyby někteří ze zkušenějších odešli už v době, kdy Boeing stávkujícím zrušil zdravotní pojištění.
Pokud jim to krachne, stejně by to pojištění neměl kdo vyplácet… to chce stabilní firmu. V soukromé firmě s potížemi je to celkem riskantní záležitost taková dlouhodobá stávka…
Propustí – zpoždění???
To působí jako hodně zvláštní rozhodnutí v době, kdy mají spoustu zakázek a nestíhají vyrábět ani vyvíjet nová letadla. V plné nahotě to ukazuje, jak jsou dnes manažeři orientováni na velmi krátkodobé cíle, protože musí každý kvartál reportovat výsledky burze a akcionářům. Mají tedy hlavně snahu udržet cenu akcíi, protože na to obvykle mají i navázané bonusy. O dlouhodobý rozvoj firmy vůbec nejde, vysoké manažery reálně nezajímá, co může být za 3-5 let. A to je z mého pohledu špatně. Takto velkou firmu s tak specifickým výrobním sortimentem nejde řídit stejně jako třeba výrobu cukrovinek z FMCG segmentu a každých… Číst vice »
Ano, máte pravdu. Na příkladu Boeingu je vidět, jak historicky špatná rozhodnutí, motivovaná orientací na burzovní výsledky a implementace na první pohled úžasných manažerských postupů bez důkladné analýzy dlouhodobých dopadů, může dostat dříve úspěšnou firmu do kolen. Problémy se zaměstnanci mají své kořeny v době před více než 10. let. Tehdy se vedení společnosti k zaměstnancům zachovalo velmi nedobře a to se dnes (jinému vedení) v době, kdy na tom společnost není nejlépe, vrací s o to větší intenzitou, protože 10 let nebylo možné platové otázky dle dohody s odbory řešit. Dobře je to popsano např. zde: https://www.forbes.com/sites/richardaboulafia/2015/06/24/boeing-mcnerney-and-the-high-price-of-treating-aircraft-like-it-was-any-other-industry/. Pro Kellyho… Číst vice »
Propouštění je dlouhodobě špatně, ale teď jsou v takové situaci, že jim nic jiného nezbývá, pokud se nechcou dostat do platební neschopnosti. Před pár lety by se to dalo vyřešit (nebo aspoň zmírnit) úvěrem, ale se současnou úrokovou sazbou je to dost drahé „řešení“.
Takže Lufthansa a Emirates už věděli někdy v květnu, že 777X přijdou až v 2026 roce, ale Boeing to oficiálně přiznal až teď, zajímavé.
A budou vyhazovat náhodně? Podle schopností? Nebo má základě rasy a sexuální orientace v rámci DEI?
Prostě potřebuje snížit náklady. Na druhou stranu v době, kdy nestíhají dodávky letounů a mají problémy s kvalitou se ukazuje, že firma má spoustu problémů.
Podle tabulek manažerů, tedy lidi a oddělení s nejhorším poměrem cena/výkon. Jenže problematický může být ten výpočet a celkový příspěvek firmě. Například když se vyhodí většina kontrolorů kvality, tak to znamená x dalších, velmi drahých problémů jako zapomenuté nářadí uvnitř konstrukce, odpadávající dveře a podobně. Nebo IT security, která když pracuje správně tak to není poznat, ale když chybí tak jsou to opět obrovské škody.
Nenachystali masové propouštění na dobu stávek náhodně (když v takové době se naopak vyrábí nejméně než žádá poptávka), budou chtít vyhodit maximum nejaktivnějších odborářů, ale takovým způsobem, aby to nevypadalo, že vyhazují cíleně ty nejaktivnější odboráře, ovšem do 15000 propuštěných se snadno schová až 3000 dlouhodobě vytipovaných lidí.
Budou vyhazovat podle úspor – vedení si vycucá z prstu nějaké číslo, kolik se musí ušetřit. Tyto úspory se pak rozdělí do jednotlivých divizí a dál do jednotlivých subdivizí a oddělení. Ve výsledku pak vyhodí ty, kteří přinesou největší úspory vzhledem k výši platu, případného odstupného apod. DEI u toho nehraje žádnou roli – může to sice vést k soudním sporům, protože někdo se bude soudit kvůli diskriminaci, ale to není pro manažera rozhodujícího, koho vyhodit a koho ne vůbec relevantní, protože a) je to problém až dalšího kvartálu a b) soudní spory se neplatí z rozpočtu manažera, který o… Číst vice »
V Boeingu je DEI nebo DIE, je jedno jak ty písmenka uspořádáte velice důležité. Intel je na tom stejně. Vše počají manažeři diverzity do reportů. Také je součástí ESG, na jehož základě Vám dá banka úvěr nebo nedá. Běloch mínus bud, menšina plus bod, muž mínus bod, heterosexualita minus bod jinak plus bod, … Prostě dává příležitost menšinám, i když nejsou třeba kompenetní, kompetentní člověk z většina příležitost nedostane. Stávající zaměstnanci nechtějí pracovat s nově příchozími nekompetetními a často odchází. Prostě současný stav v Boeingu, Intelu a dalších velkých firmách na západě.
Tady u části lidí pořád panuje představa, že před branami Boeingu jsou zástupy odmítnutých bílých mužů, kteří by tam hrozně moc chtěli pracovat, ale zlá firma je odmítla přijmout kvůli barvě kůže.
Reálně tam stávající zaměstnanci stávkují, protože mají mizerné mzdy, takže ani nikdo nový „kompetentní“ se jim tam moc nehrne.
Tak ty jsi hodně mimo..