Boeing propustí 17 tisíc lidí, ohlásil další zpoždění nového letadla

Výroba letadla Boeing 777-9 v Seattlu. Foto: LufthansaVýroba letadla Boeing 777-9 v Seattlu. Foto: Lufthansa

Počet zaměstnanců musí „odpovídat finanční realitě“, uvedl šéf Boeingu.

Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukino

17 000 whistleblowerů je dost i na Boeing bych řekl.

autobusik2

Koľko z tých 17 000 bude inžinierov a koľko kancelárskych krýs z rôznych týmov pre diverzitu, ktorí dostali Boeing do problémov??

Predpokladám, že to povedie k tomu, že ešte viac zložitých problémov budú namiesto skúsených inžinierov riešit outsourcovaní Indovia za 10 dolárov an hodinu…

Náhodný Kolemjdoucí

Dalo by se namítnout, že ti, kdo dostali Boeing do problémů, si dávno užívají své miliony z bonusů za hospodářské výsledky a následných zlatých padáků.

Jan

A přizpůsobí se bonusy managementu taky finanční realitě nebo vedení zůstane radši ve své vlastní realitě?

Daniel

Mě to přijde jako na truc proti zaměstnancům. Firma má velké množství zakázek a nestíhá vyrábět a propustí zaměstnance, to nechápu.

Tim

Říkam si přesně to samé

Marek

Tohle nevypadá jako anamnéza úplně zdravé společnosti. A ze 777X se stává další noční můra. Zase to pomohlo spoustě A380 zpátky do oblak. A je to dobrý prodejní argument pro A350-1000.

libcha

Jo, stávky nesou své ovoce, prosperita už je na dosah.

Tom Matto

Zakopany pes problemu Boeingu fakt neni tahle stavka. Koukal bych nekam k McD boys…

Náhodný Kolemjdoucí

Stávka je vyústění dlouhodobých problémů Boeingu, ne jejich původ.
Bude zajímavé, jaký bude mít hromadné propouštění vliv na kvalitu – moc bych se nedivil, kdyby někteří ze zkušenějších odešli už v době, kdy Boeing stávkujícím zrušil zdravotní pojištění.

Jan

Propustí – zpoždění???

Panoramix

To působí jako hodně zvláštní rozhodnutí v době, kdy mají spoustu zakázek a nestíhají vyrábět ani vyvíjet nová letadla. V plné nahotě to ukazuje, jak jsou dnes manažeři orientováni na velmi krátkodobé cíle, protože musí každý kvartál reportovat výsledky burze a akcionářům. Mají tedy hlavně snahu udržet cenu akcíi, protože na to obvykle mají i navázané bonusy. O dlouhodobý rozvoj firmy vůbec nejde, vysoké manažery reálně nezajímá, co může být za 3-5 let. A to je z mého pohledu špatně. Takto velkou firmu s tak specifickým výrobním sortimentem nejde řídit stejně jako třeba výrobu cukrovinek z FMCG segmentu a každých… Číst vice »

Apex

Ano, máte pravdu. Na příkladu Boeingu je vidět, jak historicky špatná rozhodnutí, motivovaná orientací na burzovní výsledky a implementace na první pohled úžasných manažerských postupů bez důkladné analýzy dlouhodobých dopadů, může dostat dříve úspěšnou firmu do kolen. Problémy se zaměstnanci mají své kořeny v době před více než 10. let. Tehdy se vedení společnosti k zaměstnancům zachovalo velmi nedobře a to se dnes (jinému vedení) v době, kdy na tom společnost není nejlépe, vrací s o to větší intenzitou, protože 10 let nebylo možné platové otázky dle dohody s odbory řešit. Dobře je to popsano např. zde: https://www.forbes.com/sites/richardaboulafia/2015/06/24/boeing-mcnerney-and-the-high-price-of-treating-aircraft-like-it-was-any-other-industry/. Pro Kellyho… Číst vice »

Jan

Propouštění je dlouhodobě špatně, ale teď jsou v takové situaci, že jim nic jiného nezbývá, pokud se nechcou dostat do platební neschopnosti. Před pár lety by se to dalo vyřešit (nebo aspoň zmírnit) úvěrem, ale se současnou úrokovou sazbou je to dost drahé „řešení“.

KrizeVychodniSpolecnosti

Takže Lufthansa a Emirates už věděli někdy v květnu, že 777X přijdou až v 2026 roce, ale Boeing to oficiálně přiznal až teď, zajímavé.

František

A budou vyhazovat náhodně? Podle schopností? Nebo má základě rasy a sexuální orientace v rámci DEI?

noerf

Prostě potřebuje snížit náklady. Na druhou stranu v době, kdy nestíhají dodávky letounů a mají problémy s kvalitou se ukazuje, že firma má spoustu problémů.

Jan Tichavský

Podle tabulek manažerů, tedy lidi a oddělení s nejhorším poměrem cena/výkon. Jenže problematický může být ten výpočet a celkový příspěvek firmě. Například když se vyhodí většina kontrolorů kvality, tak to znamená x dalších, velmi drahých problémů jako zapomenuté nářadí uvnitř konstrukce, odpadávající dveře a podobně. Nebo IT security, která když pracuje správně tak to není poznat, ale když chybí tak jsou to opět obrovské škody.

Peeetr

Nenachystali masové propouštění na dobu stávek náhodně (když v takové době se naopak vyrábí nejméně než žádá poptávka), budou chtít vyhodit maximum nejaktivnějších odborářů, ale takovým způsobem, aby to nevypadalo, že vyhazují cíleně ty nejaktivnější odboráře, ovšem do 15000 propuštěných se snadno schová až 3000 dlouhodobě vytipovaných lidí.

Jan

Budou vyhazovat podle úspor – vedení si vycucá z prstu nějaké číslo, kolik se musí ušetřit. Tyto úspory se pak rozdělí do jednotlivých divizí a dál do jednotlivých subdivizí a oddělení. Ve výsledku pak vyhodí ty, kteří přinesou největší úspory vzhledem k výši platu, případného odstupného apod. DEI u toho nehraje žádnou roli – může to sice vést k soudním sporům, protože někdo se bude soudit kvůli diskriminaci, ale to není pro manažera rozhodujícího, koho vyhodit a koho ne vůbec relevantní, protože a) je to problém až dalšího kvartálu a b) soudní spory se neplatí z rozpočtu manažera, který o… Číst vice »

petr

V Boeingu je DEI nebo DIE, je jedno jak ty písmenka uspořádáte velice důležité. Intel je na tom stejně. Vše počají manažeři diverzity do reportů. Také je součástí ESG, na jehož základě Vám dá banka úvěr nebo nedá. Běloch mínus bud, menšina plus bod, muž mínus bod, heterosexualita minus bod jinak plus bod, … Prostě dává příležitost menšinám, i když nejsou třeba kompenetní, kompetentní člověk z většina příležitost nedostane. Stávající zaměstnanci nechtějí pracovat s nově příchozími nekompetetními a často odchází. Prostě současný stav v Boeingu, Intelu a dalších velkých firmách na západě.