Boeing přišel o post nejprodávanějšího letadla světa. Jedničkou je nově A320
A320neo společnosti Flynas v Praze. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

A320 se stal světovou jedničkou i přes počáteční pochyby při uvedení na trh.
A320 se stal světovou jedničkou i přes počáteční pochyby při uvedení na trh.
Jen drobná oprava: tím zákazníkem byl Flyadeal, nikoliv Flynas.
Obě jsou to nízkonákladovky ze SA.
Jejky, to až si přečte Donald, tak uvalí sankce či cla na ty, kdo kupují u Airbusu 🙂
Má smůlu v tom, že A220 a A320 se kompletují také v Alabamě.
A uvalit vyšší cla na součástky poškodí úplně stejně i Boeing.
Nějak se mi nezdá, že by A320 byl první dopravní letoun s FlyByWire. Jsem si skoro jistý, že první byl Concorde. A320 byl první dopravní s plně digitálním (počítatči řízeným) FBW s ochranou letové obálky.
Ano, první byl Concorde byť s analogovým FBW
Není se čemu divit ….Airbus poslední roky jinde 🤌
A Boeing se svým krátkozrakým přístupem opakovaně střílel do vlastních nohou. Teď je rád, že vůbec může vyrábět a že od něj ještě někdo kupuje.
Teda, hovorí sa, že je to firemná kultúra, ktorá do Boeing-u prišla po zlúčení s McDonnell Douglas práve z tejto spoločnosti.
To je víceméně fakt. Z vedení které sídlilo i fabrik a mělo těsné vazby na inženýrig, se stali hlavouni právě z bývalého McDonnell Douglase a prioritou se stalo uspokojit akcionáře a až téméř nenávist k výrobě a jejím zaměstnancům, dokonce odstěhovali vedení do Chicaga, aby byli pěkně daleko. In a clash of corporate cultures, where Boeing’s engineers and McDonnell Douglas’s bean-counters went head-to-head, the smaller company won out. The result was a move away from expensive, ground-breaking engineering and toward what some called a more cut-throat culture, devoted to keeping costs down and favoring upgrading older models at the expense… Číst vice »
no pokud by na trhu bylo dost jiných letadel, tak by nekupoval, ale mají dobré ceny a mají výrobní kapacitu, kterou nikdo jiný nedokáže (zatím) nahradit. vlastně bylo od airbusu prozíravé ukončit bičování mrtvého, i když zajímavého koně A380 a v hamburku rozšířit výrobu A320 family. boeing měl nápad udělat malý letadlo „šišatý“ do šířky a nacpat tak do „malý“ formy layout 2+3+2, ale cifršpioni nepustili a 737 se prostě donekonečna modernizovat nedá. chtělo by to delší podvozkový nohy, ale to znamená celej novej trup a v tom případě je asi čistej list papíru lepší volba pro začátek.