Boeing potvrdil zpoždění letadla 777X a prohloubil ztrátu. Akcie spadly na nejnižší hodnotu za rok a půl
Boeing 777X v Dubaji. Foto: Boeing
Přerušení produkce dreamlinerů přišlo Boeing už na více než 5 miliard dolarů.
Přerušení produkce dreamlinerů přišlo Boeing už na více než 5 miliard dolarů.
Jak se to tak Boeingu stalo.
https://www.euro.cz/doprava/sachy-velmistru-jak-airbus-vmanevroval-boeing-do-vyroby-nekonkurenceschopneho-modelu-737-max
co bude dřív? starliner, nebo 777x ?
Za posledni roky je toho uz trochu moc … nezlobte se na mne 🤷🏼♂️
To je v pohodě, nezlobíme se na tebe.
Ano, Boeing není schopen dotáhnout jediný projekt do zdarneho konce. A což teprv, až se FAA rozhodne B777X schvalovat jako nový typ a ne jen jako modifikace.
Měly by tak postupovat, protože změn na letadle je hodně.
Copak FAA, spíš až zákazníkům dojde trpělivost, hodí objednávky do koše a půjdou rychle objednávat áčka.
V tom snad není vůbec rozdíl. Ať modifikace nebo nový, musí projít úplným programem, lámačky (už proběhly), letové testy, všechno. Rozdíl je v tom k čemu se budou vztahovat papíry, jak se bude posuzovat a uznávat typovka, co se piloti budou muset učit a co se pojme jako „stejné na triplsedmě“, tedy spíše administrativní věci a zde je pochopitelně zájem, aby to byl podtyp a tedy rozšiřitelná původní typovka.
A který značka letadel je absolutně bez problémů?
https://www.youtube.com/watch?v=BBE4VNUyyjQ
No nevím jestli je solidní zpoždění nového typu něco neobvyklého. Historií letectví se to táhne jako nit. To jsou věci co nejdou uspěchat a když se zjistí problém může trvat rok než jej zkorigují. Nikdo asi nechce „zkratku“ a-la jeden nepovedený marginální subsystémek v Maxu. FAA má teď také pochopitelně orlí oko a nechce opakovat původní „trapas“.
Co je pro ně problém je že se jim to nahromadilo, pak jim chybí expertní kapacity. Zejména ty Dreamlinery bych viděl jako dost problém. S kompozity je vůbec veselo. Boeing řeší mikrometrové nepřesnosti u obřích sekcí trupu, Airbus loupání laku.
Jenže tady je to už trochu extrém, zatím je to 5 let navíc a kdo ví, kde to skončí? o typu 777-8 nemluvě…
Boeing není schopen vyřešit jediný projekt do konce.
Reálně moc přebíhat není kam. Podle mého názoru, jediné, kde „tohle může skončit,“ je, že se prodá o pět až deset A330neo více.
Souhlasím, taky jsem nepsal že budou všichni kupovat Airbus.
Jen nechápu proč není ve vedení Boeingu větší kolotoč.
I ostatní výrobci samozřejmě mají problémy, ale Boeing tomu dal novou látku.
Takovej je svět, jednou jsi dole jednou nahoře. S průšvihem s Maxy si to pěkně pohnojili a stálo je to spoustu peněz a peníze jsou to co žene vývoj.
Holt se tím budou muset probrodit a to se nedá uspěchat, vývoj a úpravy letadel, to je na dlouhé lokty. V zájmu Aerolinek je aby se Boeing sebral, protože není moc dobré, aby Airbus ovládal trh (i když je samozřejmě prima, že Evropská firma je v čele, ale dominance bez srovnatelné konkurence škodí).