Boeing potichu odhalil první vyrobený nejdelší 737 MAX
Premiéra Boeingu 737 MAX 10. Foto: Boeing
(aktualizováno 20:45) Boeing dnes poprvé představil své nové letadlo 737 MAX 10. Zatím největší verzi aktuálně uzemněné řady letoun prezentoval
Pod pojmem „potichu“ bych si představoval něco jiného, než plochu posetou novináři 😀
Nejefektivnější a nejziskovější, jaké kdy trh viděl… jojojo, ty MAXy jsou úžasný obchodní úspěch, říká Airbus.
777-9 dostal opravené motory a v 10PM tamního času by měl provádět testy.
„Tak to je ta největší 737, co Vám bude zabírat parkovací místa. Dobře si ji vyfoťte, ať víte, kolik z vás si tu nezaparkuje“ 😂
„.. letadlo už dříve označil jako největší úzkotrupé letoun“
jsem myslel, že autor článku pochází ze severu Čech, ale tohle vypadá, že spíš odněkud z Hané.
Neměli namísto reinkarnací éra (mmch starého jako Plecháč – echt čechiše ZVIL) vymyslet něco nového, stejně jako činí Airbus?
Ani Airbus nemá v tomto segmentu úplně nové letadlo.
Avšak stále mnohem novější…
Myslím že jej budou vyrábět ještě dalších 100let a trumfnou tak ruskou techniku, kde 50let jeden model je celkem standart.
Hlavně aby jim to zase nespadlo
Snad spočetli lépe klopný moment a těžiště, nežli u maxíka a nemusí honit fyzikální zákony nabídkově poptávkovými šidítky…
Obří motory+ nízký podvozek= MAX problémy.
Obávám se, že se u těchto letadel budou muset vyřešit stejné potíže.
Opravdu to 1% ušetřeného paliva za to stálo???
Není to 1 % ale cca 15 %. Což je z každé tuny 150 kilo a pobere to až 20 t (takže na maximálním doletu se ušetří až 3 t paliva a to je opravdu hodně).
ten kram, ktery dela problemy, tam neni proto, aby se to udrzelo ve vzduchu. s tim to ero nema problem.
je tam proto, aby to ero melo vlastnosti jako ng, a meli spolecny type rating.
Celou dobu se mluví o problému se softwarem – ale možná pravou příčinu odhalí tahle diskuse …
ono je to letadlo spocitane dobre.
Ale houby, nějaký trouba tvrdí těžiště, tak je to těžiště…
Můžete ukázat, co má být špatně s tím těžištěm, díky.
Dopravní letadla s motory pod křídly mají tendenci při vyšším tahu motorů otáčet nos vzhůru, čímž hrozí přetažení (křídla ztratí vztlak a letadlo začne padat). Na 737 MAX jsou motory posazené víc před křídlem, takže má tu tendenci větší než 737 NG. To sice není ideální (právě tady by se dalo říct, že je to „špatně spočítané“), ale samo o sobě by to tolik nevadilo, kdyby na to piloti byli vycvičení, vyzkoušeli si ty hraniční situace na simulátoru a věděli, jak přetažení předejít. Jenže pak by 737 MAX měl jiné „stall characteristics“ než 737 NG a to by vyžadovalo složitější… Číst vice »
A to je snůška keců a dojmů. Měl byste se stydět a všichni co vám dali palec nahoru taky. Ten moment existuje, je cítit, ale není takový, aby letadlo ohrozil. Je pravda, že někteří instruktoři u 737, jakékoli, upozorňovali na klopný moment při vybírání pádu, ale není to nic, co by nešlo zvládnout. To, že posunu motory víc dopředu nebo dozadu ten moment nezmění, jelikož jeho vzdálenost od těžiště je pořád stejná. U MAXe paradoxně menší, takže moment by se ten moment zmenšil. Fyzika ZŠ. Kdyby byl problém v tomhle, tak se nebude to závislé na alfě, protože ten moment… Číst vice »
Vida…konecne to napsal nekdo normalne…jinak moment od motoru samozrejme ma sva negativa,souhlas, viz. treba turci v AMS, ale to skutecne neni to co by byl na Maxu problem.
Příšerně to mícháte dohromady. Motory pod křídlem jistě klopný moment mají a platí to i pro B737NG, A320 a ostatní letadla s motory „v podvěsu“. Ten klopný moment vůbec nezpůsobuje tendence k přetažení a k pádu, je to prostě moment, který se koriguje pohybem řízení, u Maxu by to mohlo být i lepší, když jsou „na páce“ poměrně v předu, takže převažuje dopředná tahová složka, ale obecně to platí opět pro vše s motory pod křídlem. Pak je tu problém chování při přetažení (ne způsobeného nějak posazenými motory, ale nejčastěji nějakou v pilotáži případně při střihu větru), letadlo zpomalí k… Číst vice »
Moc pekne, teraz este naliat milion dolarov do marketingu na napravu reputacie.
Krok cislo dva, konkurenciu proti A321XLR, aha boeing spi…je 3,4 roky pozadu.
Krok číslo tři – zaměstnat jako poradce chrobáka Lukáše Truhlíka a pak už bude všechno v cajku. 😂
To ne, ale poslechnout škarohlída z konstrukce (namísto zlatem vyvažovaného Cost Managera) projednou mohli. Svět se v p_del obrátí, budou li tihle CM mít všude navrch!
A to budou mít vždy. Běžte na film Le Mans 66, to je krásná ukázka.