Boeing oficiálně pokořil hranici tisíci Dreamlinerů, ve skutečnosti jich dodal už více

Boeing 787-10 pro Singapore Airlines. Foto: BoeingBoeing 787-10 pro Singapore Airlines. Foto: Boeing

Singapurský dopravce byl prvním zákazníkem pro nejdelší verzi 787.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Avoda

Původně se mluvilo, že program 787 bude pro Boeing ziskový po dodání cca 1000 letadel.
Číslo se stále zvyšovalo a četl jsem články, že tam bude ztráta, i kdyby se jich vyrobilo šílených 2000…

Y.K.

To číslo se zvyšuje proto, že Boeing prodával letadla za ceny za které se je dnes nadařilo vyrobit. Výrobní náklady přerostly prodejní ceny. Tedy na každém kusu tratil. S tím návratnost není možná nikdy, pokud se jim nepodaří snížit výrobní náklady. Což se snad povedlo. Kvůli tomu to různé stěhování výroby atp. Aby to k 2000 kusů bylo na 0, měli by údajně mít profit zhuba 50 mil. USD na jednom kuse (30 % profit), což je asi nereálné, ani 737 ani 777 takového procenta zdaleka nedosahují. Na ceny Dreamlineru tlačí zejména A330neo (A350 je velkou konkurencí, ale taky je… Číst vice »

Yetti

A jak odpoví na B-787 ČSA?….minutou mlčení.

David Orság

Nebylo těch „vtipů“ obecně na adresu ČSA už dost?
Celkem nuda to číst pod každým článkem a navíc se člověk nic nového stejně nedozví.

Honza

Naprosto souhlasím. Trapné vtipy už

Yetti

No jestli to nebude tím, že ČSA je jako letecká společnost k smíchu.

Michal82

Krásné letadlo a velmi pohodlné. Je škoda, že se v Praze moc neobjevuje. Neříkejte mi, že by se tu dva neuživili. Třeba jako u AirSerbia. Letají jim do NY, Chicaga a Pekingu.

Lukas

Tak pokud vím, tak air serbia těží z toho, že přes Bělehrad jezdí hodně Rusů a jako jedni z mala myslím neuvalili sankce na Rusko. Určitě si myslím ze 2 by se uzivili, v barvě ČSA můžeme jen snít

Yetty

Neuživí se ani New York. Natož dvě letadla.

Kdo by s tím lítal? Se podívejte na “síť” Air Serbia. Aspoň něco sesbíraj a pošlou to dál.

Ale P2P z Prahy? Bez jakéhokoli feedu? Bohužel, jen šotosen.

Delta a spol. má aspoň síť na druhým konci, takže se to tak nějak sesbírá.

Andy

Air Serbia svoje wide body uživila především, že to přes Bělehrad lifroval Etihad svejma pasažérama. Bez etihadu ný si na long haul nikdy netroufli. Srbů zas ve státech zas tolik není a Bělehrad rozhodne neni nějakou evropskou metropolí s velkým turistickým potenciálem…

Avoda

Air Serbia žádný B787 nemá a nikdy neměla.
Z widebody si pouze pronajímají dvě A330-200

Průvodce původní Aleš

Tak si spletl Boeing s Airbusem, holt no… Vypadá to podobně, má to křídla a obvykle (a konkrétně i tyhle dva modely) dva motory. Kdo by si to nespletl :-)))

Apex

Jak uvádí kolega níže, JU žádný 787 neprovozuje. A kromě toho nelétá ani do Pekingu, ale do Tianjinu…

Ivo

Pohodlné? Bohužel to tak moc pravda, není, ta hlučnost v porovnání s A350 je obrovská.

Yetty

Ale prosím vás 🙂 rozdíl mezi nimi je zanedbatelný.

Yetty

Nevím no, ale ten twitterový post nemluví o tisicím dodaném dreamlineru, ale o dodání tisicícího vyrobeného dreamlineru, což sedí – takže vlastně vše je v pořádku a “mnoho povyku pro nic”?