Boeing našel dalšího zájemce o 737 MAX 10, japonský Skymark zmodernizuje svou flotilu

Boeing našel dalšího zájemce o 737 MAX 10, japonský Skymark zmodernizuje svou flotilu Foto: BoeingBoeing našel dalšího zájemce o 737 MAX 10, japonský Skymark zmodernizuje svou flotilu Foto: Boeing

Skymark Airlines nahradí novými stroji nejstarší část své flotily.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš F.

Rychlá anketa. Podaří se Boeingu certifikovat 737 MAX 10? Za momentálně nastavených podmínek to nestíhají, od roku 2023 musí mít všechny nově schválené typy pokročilejší systém indikace poruch EICAS, který 737 MAX kvůli stejnému type ratingu se staršími generaci nemá. Palec nahoru = Boeing si prosadí výjimku, zákonodárci mu ji dají; zákon byl přijat roku 2020, kdy už řada MAX byla vyvinutá, a nebylo úmyslem udělat Boeingu problémy s jeho certifikací. Palec dolů = prosadí se hlasy za vyšší bezpečnost (kterou EICAS oproti archaickému řešení v 737 přináší), MAX 10 tedy nebude možné certifikovat v současné podobě Boeing ho zruší,… Číst vice »

Adam H

Roky letadlo moc společností neobjednávalo a nejdou před koncem období pro certifikaci přijde pár stovek objednávek. Hmmmmm…… náhoda?

Za mě tlak na výjimku.

Y.K.

Vložit na konec spekulace slovíčko spiklenecké „Náhoda?“ je klasické uhýbání před realitou. Není to náhoda, Maxy byly uzemněné a nejisté, po vyřešení a po covidu se objednávky pomalu vrací na původní trajektorii. Objednávky na neschválené typy nejsou nic divného a aerolinky nemají důvod urácet prachy za umístění objednávky jen pro modré oči Boeingu.

Jiří Kocurek

To je ale naprosto logické, že aerolinky čekaly až na konec omezení okolo COVIDu, až se situace na trhu ustálí.

Ivan_pha

V Americe jim to určitě projde, lobby jistě zafunguje.
Je otázkou, jak se zachová EASA. Nevidím důvod, proč by certifikaci FAA měly schválit a výjimku v Evropě snad nedostanou.

Lukáš F.

Já vlastně nevím, jak to je nastavené. Možná EICAS vyžadují v USA a tady ta povinnost zatím není.

David

Ja kdykoli mam moznost si vybrat MAX a neco jineho vzdy volim neco jineho. Samozrejme ne let s prestupem. V letectvi se pohybuju leta, ale k temto letadlum duveru nemam.

Air Traveller

uklid letadel? to je dobra kvalifikace .)

David

Vy jste tak trapny, chapu ze mate nekde problem, ale toto je fakt ubohost.

Delate SmartWings krasnou reklamu!

Ivan_pha

Často s vámi souhlasím, někdy taky ne. Ale tohle je fakt ubohý komentář, měl byste se omluvit.

To, že někdo nechce lítat maxem je jeho názor. Já s ním nikdy nemusel letět, ale kdyby ho přistavili na ploše, tak poletím. Ovšem KLM je naštěstí nemají ve své flotile a už pár let s nikým jiným nelítám.

Air Traveller

jen jsem si dovolil na davídka malou … invektivu. muze to brat jako takovou malou … reakci na jeho neustálé napadání mojí maličkosti .)

Pájin

Já jsem to teda neřešil. Spíše mě překvapilo že Max lítá 6 hodin nad Pacifikem. Sympatický pán v kabině mi neuměl odpovědět na věci okolo ETOPS, tak mě po přistání odvedl do kokpitu. Skvělý bonus po přistání.

Ivan_pha

Dobrý trik, jak se dostat do kabiny, díky 😉 .

Maxy mají tuším ETOPS 180 min, což na atlantik stačí.

Ivan_pha
Pájin

A mě právě zajímal ten Pacifik. Nevěděl jsem, že ALOHA má dávno ETOPS pro 7 kilo z HNL do YVR, SFOa LAX. Nějak mi to uniklo.

Y.K.

EASA nemá důvod do toho házet vidle, protože současná deadline / změna požadavků nebyla nijak namířená proti dalším verzím Maxu, počítalo se, že se schválí podle původních pravidel, která byula platná pro verzi Max-8. To že se to během covidu zpomalilo a FAA si dává na čas na tom nic nemění.

Mít stejné verze letadla vybavená jinými kokpity by vše spíše jen zhoršilo, to opravdu nebyl cíl daného nařízení.

Jiří Kocurek

Z toho, co jsem pochopil, tak EICAS není řízení letadla, ale monitorovací systém. Jeho účelem je řídit priority různých hlášení, aby se zabránilo mimo jiné tomu, že kvůli jednomu alertu se jiné nezobrazí a piloti se o nich nedozví.

Y.K.

Ano zhruba tak. Určitě to má pozitivní přínos v mnohem přesnějším informování pilotů, ale Maxy to nemají právě kvůli propojenosti koncepce kokpitu s NG a jedním type ratingem, kde by rozdílnost mohla být překážkou a zvýšeným rizikem.(jinak EICAS Boeing umí a má).