Letectví

Boeing nabírá penzisty, aby dohnal skluz ve výrobě B737

Boeing 737-800 společnosti Enter Air. Autor: Pedro Aragão – Gallery page https://www.jetphotos.com/photo/7625725Photo https://cdn.jetphotos.com/full/3/56167_1370794466.jpg, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=28967219
Boeing 737-800 společnosti Enter Air. Autor: Pedro Aragão – Gallery page https://www.jetphotos.com/photo/7625725Photo https://cdn.jetphotos.com/full/3/56167_1370794466.jpg, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=28967219

Výrobci letadel Boeing se stále nedaří zažehnat skluz ve výrobě letounů modelové rodiny 737. Vedle zpoždění dodávek komponent (například motorů od CFM International nebo trupů od Spirit AeroSystems) hraje roli i nedostatek zaměstnanců.

V okolí továrny v Rentonu u Seattlu se kvůli tomu hromadí nehotové stroje, aktuálně jich je na pět desítek. Výrobce se proto rozhodl zalátat volná místa lidmi, kteří v minulých letech (především loni) odešli z firmy do důchodu. Hledá především vysloužilé mechaniky a nabízí jim smlouvy na dobu určitou. Předjednal to i s odbory a získal jejich souhlas. Informují o tom americká média, například zpravodajský portál CNBC.

Boeingu se v posledních týdnech podařilo nasadit 600 nových zaměstnanců, kolik je z toho penzistů ale není jasné. Objednávky modelů z rodiny 737 mezitím lámou rekordy a tvoří polovinu obratu firmy.

„Našemu týmu se daří mírnit zpoždění zapříčiněné dodavateli, naše továrna stále vyrábí 52 letadel měsíčně,“ tvrdí mluvčí výrobce Paul Bergman. To je norma, kterou výrobce zavedl před třemi měsíci, původně vyráběl 46 letadel za měsíc. Příští rok to má přitom být až 57 nových letadel za měsíc.

Přesto firma nabírá v dodávkách zpoždění. To se týká například letounů B737 MAX pro American Airlines nebo Southwest Airlines. Zhruba měsíční zpoždění registruje i leasingová společnost Air Lease.

Newsletter

Partneři


Výběr editora