Boeing má nového šéfa na vyvedení z krize. Přestěhuje vedení firmy zpět do Seattlu

Montáž Boeingu 787 Dreamliner. Zdroj: BoeingMontáž Boeingu 787 Dreamliner. Zdroj: Boeing

Akcie firmy na příchod nového manažera reagovaly růstem i přes prudké zhoršení hospodářských výsledků.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lvy

„Při posledním vyšetřování informátoři z Boeingu v dubnu americkému Senátu sdělili, že modely 737 MAX, 787 Dreamliner a 777 měly vážné výrobní problémy.“

Pokud se nepletu, tak se to tedy týká komplet produkce civilních dopravních letadel? Opravdu by to měli raději na pár let zavřít a začít znova až si tam udělají pořádek.

Davo

A proto se veskerym letadlum MAX a hre na schovavanou -8000 vyhybam

lvy

Já rovněž a to i kvůli hluku a prostoru. Bohužel u B777 a 787 je to složitější.

Nose Peak

Fakt nevím, kde se stala chyba. Všechno dělali správně manažersky pravicově – cutovali costy, vyhazovali drahý zaměstnance, ousourcovali, byrokratické procedury (typu školení pilotů) odbourávali,…

Y.K.

S tím Spiritem to je zajímavá situace, protože ta firma dávno není jen (problematický) výrobce trupů pro 737. Vyrábí v mnoha dalších závodech co převzali i křídla pro A220, trupy A350 a další subdodávky Airbusu, takže běží dlouhá jednání o tom, jak tu firmu naporcovat. Airbus už potvrdil jednání o převzetí majetkového podílu některých závodů. Konkrétně fabriky Kingston v North Caroline a St. Nazaire ve Francii.

Herold

Chtějí i Belfast.

Petr

První úkol, dostat kosmonauty dolů.

Y.K.

Dolů můžou kdykoliv. Ale zatím nechtějí a chtějí testovat trysky na servisním modulu ve vesmíru, kvůli předchzím únikům hélia. Ten servisní modul pro návrat není potřeba, odpojí se a shoří, ale tím se ztratí jakákoliv možnost vytěžit další informace.

https://phys.org/news/2024-07-boeing-starliner-hot-iss-date.html

Jirka

Ano je to testovací let a samotný Butch Willmore, před startem jasně řekl, že v jeho průběhu určitě na něco příjdou.

lvy

Ten servisní modul je pro návrat naprosto kritický, bez něj nemají šanci se dostat dolů.

Y.K.

Servisní modul se použít může, ale během sestupového manévru odpojí a shoří v atmosféře. Čímž se jaksi přijde o cenný zdroj dat ke zkoumání. To je jediný důvod, proč návrat odkládají.

Přeci jen starty jsou pekelně drahé a je lepší zkoumat problém když jsou na orbitu, než dělat další zkušební mise.

Jirka

Mohu se zeptat, jak bez servnisního modulu udělají retro zážeh?

Y.K.

Pardon, vyjádření bylo nepřesné, myslel jsem to tak, že servisní modul se na zem nevrací. Proto je cenné jej zkoumat na orbitu.

Davo

Snad se vzpamatuji, Airbus sice jede, ale aby mu pycha nestoupla do hlavy a situace se za par let neotocila.

Tom Matto

No snad to bude svetlo na konci tunelu. Boeing katastrofalne prohrava s Airbusem. Rozdil mezi A a B je 208 letadel za 2023 (528 B a 735 A).
Boeing jako „nezkrachovatelna“ firma zaziva naprosto tragicke casy a narovinu si za to muze uplne sam. Strategie setreni prevzata od GE naprosto zkrachovala a zcela neohrozeny vladce aerospace se drzi tesne nad vodou a neni jasne jestli bude realne aby prezil. Spis to v posledni dobe vypada na zazrak, aby se udrzel.

Tom Matto

207 letadel 🙂

vlachjan

Boeing přežije stejně, jako přežil Rolls-Royce. Pro svou vládu je to strategicky ještě důležitější podnik než byl RR pro Británii.

Apex

I v Boeingu se ukázalo (po fúzi s MDD), že inspirace Jackem Walshem a jeho stylem řízení je z dlouhodobého hlediska velmi sporná. Z krátkodobého hlediska to sice může ekonomicky fungovat (k radosti akcionářů), ale z dlouhodobého jde o velmi problematický styl vedení společnostî, což je ostatně vidět na problémech samotné GE.