Boeing končí s výrobou dreamlinerů v Seattlu, budou jen z Jižní Karolíny
Výroba Boeingu 787 v North Charlestonu. Foto: Boeing
Boeing vysvětluje konec výroby v hlavním závodě snižováním nákladů a slabší poptávkou.
Boeing vysvětluje konec výroby v hlavním závodě snižováním nákladů a slabší poptávkou.
Nezapomínejme na několik technických problémů Dreamlinerů, které také srazily poptávky, nejsou to jen koronavirové důsledky omezení letů. Pokud mám správné informace, na Boeing se chystají žaloby za dvě katastrofy MAXů, což dále srazí likviditu.
Ano – zní to jak klasické korporátní rozhodnutí, kdy se rozhoduje jen podle čísel a podstata mizí. Ale třeba se Boeing z maxů skutečně poučil, zapracoval na vnitřní kultuře a procesech a nová sjednocená výroba se provětrá a začne se víc dbát na kvalitu.
Kazdej kdo kdy delal v nejakem korporatu asi tusi jak to realne je.
Boeing to proste zavrel protoze ten zavod byl problemovej a potrebuje oriznout naklady. Na venek to mozna bude prodavat pro verejnost – ze se tak rozhodli protoze bla bla bla. Ale realne jim neco jako vnitrni procesy budou porad fuk.
Ale to neni jen boeing abychom mu nekrivdili.
Proste se to udela tak aby to pred verejnosti vypadalo dobre, splnovalo to vsechny podminky a upravy dany uradem ale vnitrne se zmeni velice malo spis nic.
Korporat jako kazdej jinej.
Ad2: za soucasnou situaci nemuze boeing tak uplne sam, je to z velky casti dany taky situaci na trhu. Kdy chtej lidi a aerolinky po spolecnostech nesmyslne pozadavky. Kdyz lidi chteji za letenky platit co nejmene – tezko muzou do jit do vyvoje takove penize jako driv. 1) levny letenky jsou problem pro kazdeho z oboru, v soucasne chvili a poslednich letech kdy bylo diky agresivni politice wizzu a ryanu stlaceno cenou dost letenek i pod naklady a pak to musi dopravci dotovat ze svyho. Jak maji pak dopravci zaplatit miliardy za jedno letadlo kdyz se letenka pres pul evropy… Číst vice »
Ad1) Snažím se být optimista a tak říkám, že každá změna je příležitost. Pravděpodobně nebude využita, ale člověk může doufat. Ad2) Tady s Vámi skoro vůbec nesouhlasím. Podle mě do toho pletete emoce, falešné dilema a samozřejmě to házíte na toho, kdo se Vám hodí apod. Dva příklady, které jste zmínil: Normy zplodin u motorů v EU určily úředníci, ne ekologové nebo dvacátníci. A jestli si myslíte, že loby výrobců aut s miliardovým obratem do toho neměl co kecat, tak jste podle mě naivní. Oni v tom ze začátku viděli konkurenční výhodu a pak už z té cesty nikdo nedokázal… Číst vice »
2) Kecy, dojmologie, demagogie Pořádný elektromobil nemá problém najet statisíce kilometrů s minimálním úbytkem kapacity. Viz třeba https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/long-term-test-teslas-battery-capacity-almost-doesnt-drop a to je prosím už 8 let stará technologie, dnes jsme zase dál. Dnes už se dělají prototypy dojezd milionu mil, stejně jako je návrh pohonného ústrojí Tesel. Aby taky ne, chtějí vydělat na autonomním taxíku, takže to musí navrhovat s co nejdelší životností a minimálními náklady na údržbu. Vzácných kovů zas v té baterii tolik není. Aktuálně méně než 3% kobaltu a do budoucna bude eliminován, viz Battery Day. Lithium tvoří asi 2% hmotnosti. Ale nejvtipnější je, že získávat tyto kovy… Číst vice »
Než změnit korporátní kulturu tak je jednodušší založit novou firmu s onou lepší kulturou a začít vyvíjet a vyrábět. Příklad: SpaceX vs ULA a její předchůdci, včetně Boeingu.
737 se nedelaji v Everettu, ale v Rentonu…
Přesně tak. A jejich trupy se tam přepravují z Wichity přes půlku USA vlakem. Spousta zajímavých obrázků pro „737 fuselage transport train wichita“
Takže si to shrňme: v Everettu se vyrábí Boeing 747, no jo, vlastně kusová výroba skončí 2022, o čtyřmotoráky není zájem a levnější než koupě nového Carga je přestavět pár let starý, neolétaný neprodejný civilní. Dále vyrábí B767, který už chce jen armáda jako tanker, přestože je výroba nekvalitní, projekt předražený a USAF s letounem HODNĚ nespokojená. Takže zbývá ještě B777, aha, ale o B777X je jen malý zájem a otázkou je, kolik aerolinek ho opravdu bude chtít a hlavně kdy, takže taky žádné terno. Takže zbývá hlavní hit, B737 Max, konečně je naděje, že úřady povolí jeho provoz, ale… Číst vice »
Top komentář 😀 😀
Zajímavý komentář, ale s těmi objednávkami na 777X to není zase tak zlé, na to že teprve zahájili certifikaci. Tuším nějak přes 300 kusů mají na objednávkovém listu. Otázka je kolik aerolinek ze seznamu se toho dožije nebo změní plány své dálkové flotily kvůli covidu.
Ale i to je na Everett docela málo. Jak už napsal Michal o příspěvek výš, B737 se dělají v Rentonu.
To jo, třeba očekávají další zájem po té co ji rozlétají?
Boeing se rozhodl korporátně v souladu s dlouhodobými trendy jejich rozhodování a selháními v jiných oblastech – vybral si nekvalitní, ale levnější řešení. Jen budoucnost ukáže, zda tím 787 nedal zásadní nevýhodu proti A350…
Přeci jen letadlo nedělá jen pořizovací cena, ale také průběžné náklady a provozuschopnost. Poslední modely Boeingu bez výjimky mají dlouhá období uzemnění od výrobce nebo státních orgánů kvůli chybám v designu nebo při výrobě.
Někteří dopravci kupovali 787 jen s podmínkou, že nebudou z Charlestonu – např. Qatar Airways…
Neb pojďme se zbavit odborů a tlacme náklady ještě níž… Nic proti jen je potřeba nepřekročit určitou mez, což Boeing dle mého již dávno překročil. Mimochodem ten závod v J. Karolíně, neni to ten, který měl problémy s kvalitou?
Dokud za to nebudou nést šéfové a ředitelé osobní zodpovědnost, tak se to nezlepší.