Boeing hasí hrozbu stávky, dohodl se s odbory na zvýšení mezd o 25 %

Výroba letadla Boeing 777-9 v Seattlu. Foto: LufthansaVýroba letadla Boeing 777-9 v Seattlu. Foto: Lufthansa

Součástí dohody je i závazek vyrábět dosud neoznámeného nástupce 737 v regionu Seattlu.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Průvodce původní Aleš

Je kolem toho nějaká mlha. Protože tady zase pro změnu tvrdí, že dohoda s odbory ohledně výroby v širším Seattlu se týká B797. Přitom B797 má být dvouuličkový, kapacitou mezi B757 a B767. Tedy ne nástupce B737.
https://www.msn.com/en-us/money/companies/boeing-s-new-797-will-be-built-in-washington/vi-AA1qmqtg?ocid=msedgntp&pc=HCTS&cvid=fbac7a9f38d145f3b98c58ebf56e3022&ei=23

Pájin

Souhlasí v ní s plošným navýšením mezd o 25 % v rámci čtyřleté kolektivní smlouvy…….
Součástí dohody s odborovými centrálami IAM 751 a W24 rovněž je, že pokud během jejího trvání zahájí výrobce projekt nástupce letounu 737, bude se vyrábět v regionu Seattlu.

Výroba nástupce 737, o kterém nic nevíme je krytá 4 letou odborářskou smlouvou. Turbo vývoj /certifikace. Hmmm…

Anonym

Opravdu vyvozujete z vety „…pokud během jejího trvání zahájí výrobce projekt nástupce letounu 737, bude se vyrábět v regionu Seattlu…“ zaver, ze behem tech 4 let probehne komplet vyvoj vcetne certifikace?

Pájin

Rozhodně považuji 4 násobek za optimisticky termín. Za ty 4 roky se možná už bude vyrábět 777x.

Malé stydlivé prasátko

V článku se hovoří o zahájení projektu. Dá se očekávat, že k zahájení vývoje (alespoň v koncepční fázi) během zmiňovaných 4 let může dojít, tedy projekt již v tomto časovém rozmezí poběží.

Jan

Zřejmě slušnej oddíl…

Y.K.

To není nic s oddílem, ale letos vyprší staré 10 (a více) let staré dohody mezi firmou a odbory. Takže odbory vyjednávají nové.

rzc

Kdo sleduje situaci tak vi, ze v Boeingu jsou platy oproti konkurenci ve vyrobe opravdu spatne a jsou jednim z duvodu, proc kvalifikovani lide opustili firmu.

X 1

Souhlas. Američané se běžně stěhují za lepším. V Mobile (Alabama), v závodě Airbusu, má mnoho zaměstnanců ve svém životopise jako předchozí zaměstnání uveden Boeing.

kopr

Situaci nijak extra blizko nesleduji, ale Seattle znam a vim, ze je to jedna z nejdražších casti US, prevazne díky IT sektoru, takze jestli jsou mzdy v BA pozadu a chteji si zamestnance udržet, tak tohle je jen opravnene.
Mimochodem navrat HQ do SEA za mne super zpráva, verim, ze BA se z tech sra.ek vyhrabe a zas se bude rikat If it’s not Boeiny, I’m not going:)