Boeing dokončil změny software u 737 MAX, představil je pilotům
Společnost Boeing dokončila změny řídícího software MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), které mají zabránit jeho chybné aktivaci. Letadla zatím zůstávají
Společnost Boeing dokončila změny řídícího software MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), které mají zabránit jeho chybné aktivaci. Letadla zatím zůstávají ale stále uzemněna a není jasné, kdy by mohla vzlétnout.
Možná aktivace systému, který měl původně chránit letadlo před velkými úhly náběhu při nízkých rychlostech, je považována za velmi pravděpodobnou příčinu pádu letadel společností Lion Air a Ethiopian Airlines, která vedla k uzemnění všech strojů tohoto typu.
Boeing včera své plány představil zhruba 200 pilotům. „Budeme dál spolupracovat s FAA a dalšími úřady na schválení této softwarové změny,“ uvedl Boeing ve svém prohlášení.
We hosted more than 200 airline pilots, technical leaders and government regulators today to demonstrate the proposed 737 MAX MCAS software update. Learn more: https://t.co/9R6GE81DJO
— Boeing Airplanes (@BoeingAirplanes) March 27, 2019
Změny v systému spočívají v tom, že nově bude porovnávat data z obou sensorů úhlů náběhu, nejen z jednoho. Pokud nebudou údaje souhlasit o více jak 5,5 stupňů, systém nebude aktivován a současně upozorní piloty. Současně piloti budou mít možnost kdykoliv převzít zpět kontrolu nad automatickým systémem.
Chybná aktivace systému MCAS je považována za velmi pravděpodobnou příčinu obou nehod, dosud ale nebyly vydány závěrečné zprávy, které by to potvrdily. Boeing současně na prezentaci uvedl, že změny v software nejsou přiznáním firmy, že celý systém způsobil obě nehody.
Kdy letadla budou opět létat, zatím není jasné. Server SkyNews citoval nejmenovaného zástupce aerolinky, podle kterého Boeing na setkání řekl, že „uzemnění letadel bude dlouhé“. Boeing i americká agentura civilního letectví FAA se jakýmkoliv odpovědím na možný termín obnovení provozu vyhýbají.