Boeing 737 MAX se dostal do nebezpečných bočních kmitů. Úřady v USA spustily vyšetřování
Boeing 737 MAX 8 v barvách Southwest Airlines. Foto: Southwest Airlines
Při kontrole technici zjistili poškození konstrukčních částí letadla.
Já bych tedy rád uvedl na pravou míru některé termity překladu ČTK. Oscilace v příčné ose jsou typický fenomén pro letadla s ocasními plochami, dutch roll je typický pro letadla se šípovým křídlem, jsou to výchylky příčně spojené s náklonem. Důvodem kmitání je nedostatečná stabilizace ocasními plochami. Každé dopravní letadlo má tendenci kmitat, různé typy s různou tendencí. Proto mají všechna dopravní letadla yaw damper, který toto kmitání automaticky tlumí mírnými korekcemi směrovkou. Zde byla iniciací zřejmě vadná záložní PCU (power controll unit), což není řídicí jednotka napájení, ale hydraulická jednotka na stavění polohy směrovky (hydraulický posilovač de facto), ovládaná… Číst vice »
Spis podelne nez pricne..
Dva minusy, no dobre..tak kolem svisle a podelne, ale ne kolem pricne..😉
Klid, mínusy se nevzrušovat:-). Máte samozřejmě pravdu, v podélné ose.
Vzrušující plusy i mínusy 🙂 Díky za vysvětlení/upřesnění.
Od toho bude komplexní vyšetřování.