Body navíc, loterie o letenky. Aerolinky vymýšlí, jak nalákat lidi na očkování
Aerolinky si od rychlejší vakcinace slibují dřívější návrat k poptávce po létání.
Sebevědomá prohlášení některých leteckých dopravců o tom, že budou přepravovat jen lidi s vakcínou proti Covid-19 začínají mizet. Naopak, stejní dopravci dnes vymýšlí, jak pozitivně motivovat lidi k očkování.
Velký rozruch vzbudil v letos na počátku roku šéf australských aerolinek Qantas Alan Joyce. Uvedl, že u mezinárodních letů postupně zavedou pravidlo, že cestovat budou moci jen lidé s vakcínou. Teď svá slova pomalu mírní a vymýšlí naopak, jak lidi přesvědčit k očkování odměnami.
Podle australského serveru Executive Traveller zvažuje dopravce rozdávání voucherů na lety nebo odměny v podobě bodů do věrnostního programu. Aerolinky si od většího podílu vakcinovaných cestujících slibují oživení zejména mezinárodního létání.
„Jako velká společnost, která závisí na cestovním ruchu, chceme naše letadla a lidi vrátit zpět do práce co nejdříve. Proto máme velký zájem pomoci přesvědčit lidi k očkování,“ řekla šéfka zákaznického servisu Stephanie Tully. Přesná pravidla motivačního programu má Qantas zveřejnit v příštích dnech.
Qantas zatím stále odkládá restart mezinárodních letů, obnovil jen spojení na Nový Zéland. Dálkové dreamlinery nasadil na řadu vnitrostátních linek. V Austrálii, kde žije 26 milionů lidí, má první dávku očkování zatím jen 3,7 milionu obyvatel.
Ke zpomalení tempa očkování dochází i v USA. United Airlines se proto rozhodly spustit loterii pro ty, co jsou již očkovaní. Pod názvem „Your Shot to Fly“ nabízí cestujícím výhry v podobě zpátečních letenek kamkoliv. Podmínkou je ale být očkován.
„Díky očkování se otevírá cestujícím více destinací a rádi jsme se proto zapojili do kampaně na vakcinaci,“ řekl šéf United Scott Kirby.