Bodovaných dopravních přestupků loni přibylo, nejhorší řidiči jsou v Moravskoslezském kraji
Nehoda na D10 u Příšovic. Foto: HZS Středočeského kraje
Nejukázněnější řidiči jsou v Praze, Středočeském kraji a na jižní Moravě.
To je ale hloupý článek.
V titulků by mělo stát „Nejaktivnější policisté jsou v Moravskoslezském kraji, nejlínější v Jihočeském“
😀 😀 😀
Toto musím potvrdit. Po celé republice najezdím cca 50tis km. A za minulý rok jsem podstoupil 3 policejní kontroly a všechny MS kraji. A také jednu úplně nesmyslnou pokutu kterou jen policisté prokázali, že jim nejde o bezpečnost ale o udělení pokuty jako takové. Jednalo se o pokutu 200kč za zdržování se v levém pruhu na dálnici plné kamionů v sobotu. Jediný osobák jsem byl já a policejní auto. Prý má předjíždět vždy jeden kamión a hned se zařadit do pravého pruhu nehledě na jejich rozestup a rychlost. To že poláky policisté nezastavují vůbec i když jedou odstavným pruhem 200km/hod… Číst vice »
To, že např. Pražáci nebo Středočeši mají na kontě nejmíň přestupků, nemusí nutně svědčit o jejich vysoké kázni. Může to svědčit i o nižším počtu policejních kontrol v těchto lidnatých oblastech, resp. o nižším počtu dopravních policistů vzhledem k počtu obyvatel. Je to právě zpravidla řidič auta s pražskou nebo středočeskou registrační značkou, kdo kolem vás na dálnici profrčí 180 km/hod i více, kdo se nacpe do kazdé mezery, kterou si řidiči nechávají jako bezpečný odstup za vozidlem před nimi, kdo předjíždí jak šílenec na horizontu nebo v zatáčkách, kdo vás vyblikává nebo vybržďuje atd.
Jste naprosto mimo. Registrační značka vůbec nic neznamená. Jsem z jižních Čech, pracuji a bydlím ve středních, na autě „A“. Kolegové z práce, Středočeši, mají značky z celé republiky, protože dnes se při přepisu značka nemění. Spousta „áčkových“ značek jsou firemní vozidla registrovaná na operáky v Praze, a přitom jezdí po celé ČR, a Prahu viděla jen při pořízení.
A kontrol je tu ve StČ až dost, na rozdíl třeba od jižní Moravy.
Prostě ti poloPoláci neumějí řídit.
Jenže oni ti frajírci se středočeskými a pražskými značkami jezdili jak hovada i dříve, když značky musely odpovídat kraji nebo ještě dříve okresu bydliště provozovatele. A co se týče firemních aut, sporťáků a luxusních BMW a Mercedesů nebo SUV mezi nimi zase tolik není.
Ještě spíš to bude tím, že se u nás řeší prakticky výhradně rychlost. A jak ji chcete překročit a dostat body, když stojíte v koloně?
Podle RZ dnes nepoznáte vůbec nic. Ovšem souhlasím s tím, že výpovědní hodnotu by to mělo až tehdy, pokud by bylo uvedeno třeba to, z kolika procent jsou přestupky překročení povolené rychlosti odhalené hlídkou a z kolika procent jde o stacionární radary. I to by hodně napovědělo. Rozhodně na silnicích není ani zdaleka tolik hlídek, kolik by bylo potřeba a proto s největší pravděpodobností velké množství přestupků zůstane neodhaleno a nepotrestáno. Já se nezaměřuji vůbec na RZ, ale spíše na značku a typ auta. BMW, Mercedes, Seat, Audi a lepší modely škodovek bývají řízeny často nedočkavci a z velké části… Číst vice »
Realita je taková, že neumíte jezdit, zdržujete provoz a nadáváte na bezohlednost Pražáků.
Polovina ale dělá městapo…úmyslně…léčí si ego
Není se co divit. Lidi pospíchají, jezdí na poslední chvíli , u mladší generace je za volantem fenomén mobilní telefon a sociální sítě . Málo kdy a málo kdo mě / nás pustí dobrovolně z vedlejší ulice na hlavní . Prostě taková je doba .
ty borci co vám dávali mínus, jsou určitě co nedodržují pravidla
NEpustit někoho dobrovolně z vedlejší je porušení kterého pravidla?
Třeba pravidla nebo spíš silného doporučení jezdit předvídatelně, tedy náhle nebrzdit na hlavní, abych pouštěl někoho z vedlejší.
Takovi samaritani jsou nejlepsi, na posledni chvili to zahamovat, aby pustil babicku na prechode nebo auto z vedlejsi, a co se deje za nim, to prece neni jeho problem.
Ten řidič musí splnit povinnost umožnit chodci přejít vozovku pokud je zcela zřejmé, že se jí přejít chystá. Ten vzadu má mít od vozidla takovou vzdálenost, aby byl schopen reagovat.
A zas ten prokletej rozdil mezi cernobilou teorii od ourednickeho stolu a pestrobarevnou praxi.
U prechodu stoji jeden chodec a vypada, ze by chtel prejit.
Je spravne a smysluplne reagovat identicky v techto dvou situacich?
a) jedu, za mnou nikdo
b) jedu ve strudlu, kterej zrovna pustil semafor, za mnou fura aut.
Ano/ne/proc? 🙂
„U prechodu stoji jeden chodec a vypada, ze by chtel prejit.“ Jak jako vypadá, že by chtěl přejít? Buď přejít chce a dává to jasně najevo tím, že se rozhlíží a sleduje vozidla a nebo tam stojí k přechodu zády a kouká kde co lítá. To jsou dvě rozdílné věci. Nejlepší jsou lidé co se u přechodu potkají a na obrubníku se vybavují. a) jedu, za mnou nikdo- Jistě, chodec by mohl přejít až za vaším vozidlem, ale stále je tu ona povinnost. Rovněž riziko, že vám udělá krok do vozovky před vozidlo. Jsou lidé a lidé. Jedni stojí, čekají… Číst vice »
Opačný extrém zavřít někoho na konci připojováku, protože přeci „dálnice je hlavní.“
Jeden by měl jezdit co nejvíce předvídatelně (s tím souvisí i používání směrových světel a dostatečně včas- před započetím jízdního úkonu) a druhý by měl předvídat a podle toho se chovat.
Přečte si dotaz ještě jednou, zjevně jste ho nepochpil.
Čeho se dopustím, když pojedu po hlavní a NEPUSTÍM ho dobrovolně z vedlejší. (náhlé brzdění to asi nebude)
Dopustíte se! Toho, že plně využijete svého práva přednosti jízdy, která je v tomto případě patrně upravena dopravním značením .
Pouštění z vedlejší je spíš myšleno když na hlavní ve městě je kolona která jede rychlejší chůzí, když jste na vedlejší tak tam můžete čekat taky čtyři hodiny.
Když se neumíte zařadit do kolony, která jede tempem rychlejší chůze, je to váš problém a důvod odevzdat dobrovolně řidičák z důvodu vyhasnuvších reflexů a nefunkčního odhadu.
Vždy záleží na tom, koho potkáte. Na silnicích vídám mnohé. Jeden udělá vše pro to, aby místo nenechal , další ctí pravidlo zipu a někdo před sebe pustí klidně dvě auta. Velkou roli hraje empatie.
A další zip kurví tím, že se řadí dřív než by měli. (Už jsem viděl i řešení X metrů před zúžením plná čára)
Není se co divit. Lidi pospíchají, jezdí na poslední chvíli , u mladší generace je za volantem fenomén mobilní telefon a sociální sítě . Málo kdy a málo kdo mě / nás pustí dobrovolně z vedlejší ulice na hlavní . Prostě taková je doba .
Spíš je za tím celkové houstnutí provozu, který za posldení dekády stoupá násobně. Tím se pak zvyšuje pravděpodobnost nehod, ať jezdí s mobilem nebo se jen kochá z okýnka.
A přitom počet smrtelných nehod stále klesá. Jen člověk musí pracovat s daty a ne s dojmy.