Bod pro Čajánkovo vedení JHMD. Zastalo se ho Vrchní státní zastupitelství

JHMD, motorový vůz M27.003 (zvaný Ponorka, Nautilus či Hašišbedna), interiér. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJHMD, motorový vůz M27.003 (zvaný Ponorka, Nautilus či Hašišbedna), interiér. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Vrchní státní zastupitelství neshledává dostatečné podklady pro závěr, že dlužník sleduje nepoctivý záměr.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

A takhle my si tu žijem…
Ach jo, o co tomu člověku vlastně jde?

Martin

Jakému člověku? Čajánkovi? Nebo soudci? Jestli myslíte Čajánka tak bych řekl, že asi o to nepřijít o firmu…. Vy byste vaši potenciální firmu jen tak odevzdal?? To dělal dříve jenom stát, že majetek rozdával za 1 Kč…..

Tuzemák

Jen technická jeho/akcionářů ta firma stejně nebude. Bude věřitelů a ti si sami musí rozhodnout co s ní. Jeho/akcionářů opět bude, až z prasátka vytáhnou 300M a zamažou dluhy, co po nich zůstaly.

Martin

Zřejmě proto tolik moc usiluje pravě o tu reorganizaci….to do jaké míry je uskutečnitelná je jiná otázka, ale tonoucí se i stébla chytá.

Tuzemák

Mně je celý JHMD někde … ,jen nesouhlasím s generování nesplatitelných dluhů a odrbávání věřitelů. Nebude zde v pozici věritele za nevyplacené mzdy i stát tedy my?

Martin

V tom s vámi souhlasím. Také se mi jako daňovemu poplatníkovi nelíbí dluhy které Čajánek nasekal. Ani ho nijak nehájím…ostatně statisíce mesíčně to prodělává i dnes, kdy je v provozu pouze dílna. Můj názor je takový, že k té privatizaci za korunu nemělo nikdy dojít. Buď prodej za tržní cenu (pak by si toho akcionáři skutečně vážili) anebo měly ČD zatnout zuby a pár let to vydržet. Dnes je situace jiná, veřejná doprava se podporuje a v podání ČD by to mohlo dnes dobře fungovat. Navíc by měly zásobu lokomotiv i pro Osoblahu. V Jindřichově Hradci se za tu jednu… Číst vice »

Tuzemák

S tou korunou, na tu dobu to nebylo zas tak špatný projekt. Půlka devadesátek, první privatizace a dost dlouho ta firma i nějak šlapala. A stát se toho stejně chtěl zbavit. Ale teď by, při případném prodeji kolejí zpět, měla být prodejní cena max 1kč, tam by se skřípěním zubů možná OK. Cokoliv víc nezájem. Za korunu prodej a teď případně za tržní cenu a státem zhodnocovaná infrastruktura pomocí dotací, jó to by bylo eldorádo… To jestli by tu infrastrukturu pak stát převzal za tržní cenu zpět, to by snad mělo být i trestné. Taková kapitalizace zisků a socializace ztrát.… Číst vice »

Zdeněk Sýkora

Ta koruna byla jen symbolická. Jinak firmy měly ocenění za to se prodávaly. Jo, někdy nebyly zaplaceny, ale ne prodej za korunu.

Olda

Lidí zlatý, toho nedopadne dobře. Co by udělal, pokud by se vrátil? Nikdo by dopraví nechtěl a on by rozprodal vozový park, budovy a kdo ví, co ještě? Budu rád, když takový scénář nenastane.

Martin

Oldo zlatý…na nejlepší cestě k rozprodání je to naopak právě ve chvíli, kdy soud vyhlašuje jeden konkurz za druhým….. Fascinuje mě, že jste si z Čajánka ve svých myslích udělali až takového démona, že mu podsouváte a obáváte se, že udělá to, proti čemu u soudů naopak defacto bojuje.

Ondra K.

Nějaká forma rozprodání je nejspíš nevyhnutelná bez ohledu jestli v tom bude figurovat Čajánek nebo ne. Existence sítě jako celku existenčně závisí na ZDO, kterou už objednatelé nechtějí platit. Jihočeský kraj projevil zájem o nějaké sezónní vlaky, ale ty celou síť neuživí podobně jako muzejní provoz.

noerf

Pokud kraje nebudou chtít objednat dopravu na obou tratích, tak jediné co bude fungovat je dílna. A přes léto muzeum s kavárnou.

Martin

Ano, jenom s tou skoro 300 tis ztrátou každý měsíc…viz nedávné články a data z insolvenčního řízení.

hank

Ubytovací zařízení.

Jan

Kolik let provozu na sekeru by si VSZ ještě představovalo?

fous55

Takové otázky si prokurátoři nikdy nekladou. Jsou placeni ze státního a do státní kasy přece nosí prachy čáp!

franta

Nejsem právník a už tomu vůbec nerozumím. Je tu někdo, kdo tu džungli rozhodnutí a odvolání chápe?

Jan

Pochopil jsem to tak, že jim vytkli odůvodnění zamítnutí reorganizece firmy kvůli „nepoctivým úmyslům“. Takže to teď musejí odůvodnit nějak jinak…

Fsp

To jste nepochopil zcela přesně. SZ v insolvenčním řízení zastupuje zájmy státu jako věřitele, nikoli z pohledu trestního. Je to tedy jen jeho názor, který samozřejmě má soud brát v potaz, nikoli slovo boží.
Kromě toho taky říká že varianta konkurzu je za současného stavu stejně velice pravděpodobná, jen se k ní musí dospět zákonnými postupy.

fous55

SZ v insolvenčním řízení rozhodně nezastupuje zájmy státu jako věřitele. Tyto zájmy tam zastupuje berňák, sociálka a případně další úřady. SZ tam dohlíží pouze na zákonnost.

jal

Provoz pracovní strojů…
To samé je severněji

Osoblaha Třemešná ve Sl.
příčiny vzniku: Práce na mostních objektech
dopad na cestující: Provoz zastaven

Karel

Zdaleka to není to samé. Na JHMD se osobní doprava provozovat nesmí. Na Osoblažce se pracuje tím pádem se tam jezdit nemůže

Martin

Škoda, že těch pár blbých let v devadesátkách ČD nějak se skřípěním zubů na jindřichohradecké úzkokolejce nepřečkaly…. Dnes by tam vlaky mohly normálně jezdit a situace by byla nejspíše stabilizovaná….. A to říkam jako někdo, kdo ČD často kritizuje. Tady selhal stát jako vlastník ČD.

jal

Selhal? Naštěstí, původní varianta byla likvidace. Privatizace za korunu to zachránila, byla levnější než statisíce za trhání a šrotaci.

V té době měl jít do šmelcu třetina sítě. A ČD byly to poslední, co do toho mohly mluvit.

Osoblažku zachránila kompletní oprava na konci osmdesátých let. Byla moc nová na likvidaci.

Martin

Však říkám, že za předpokladu, že by to ČD tenkrát nějak těch pár let se skřípěním zubů vydržely. Dnes už je situace jiná, vlaková doprava se podporuje a v podání ČD by to dnes mělo šanci to fungovat…. Podle mě prodej za korunu byl naprostý nesmysl…. A to říkam opravdu jako někdo, kdo ČD často kritizuje.

jal

Výsledek- nic nejezdí- je stejný. Jen je různá doba bez provozu.