Blíží se zlatý týden české dálniční sítě. Otevře se téměř 90 nových kilometrů
Dálnice D3 u Budějovic před otevřením (listopad 2024). Pramen: ŘSD
Letošní dálniční rekordy jsou zčásti dané i zpožděním některých projektů.
Letošní dálniční rekordy jsou zčásti dané i zpožděním některých projektů.
Děkujeme hnutí ANO za dobré odvedenou práci.
I jako sarkasmus dost na hraně.
Už se v Milíně plaší lidi , prý tam „zapomněli“ na protihlukovky. To by se SprŽeli nestalo. 😀
Doufám, že se v Milíně „mílí“.
Rozhodně nebudou milí. Prý je v EIA požadovaná dokonce dvojitá a v noci snížená rychlost. To asi nikde jinde nikdy nebylo.
A fakt, že nekecají zdroj EIA – akustická studie. To čumím. „V úseku km 50,403 – 50,853 dálnice D4 je navrženo snížení nejvyšší dovolené rychlosti ze 130 km.h-1 na
100 km.h-1 ve dne a na 80 km.h-1 v noci (tj. 22:00 – 6:00).“
Je to tak, ti by stavěli protihlukovou stěnu i u cyklostezek a čekárny pro jistotu rozdělili modrým zábradlím ze 120mm trubek.
skoda, ze je porad takovy problem se k D3 z Prahy dostat.
Je docela absurdní, že chce někdo „zkoumat“ zásluhy. Těchto 90km jde ze 100% za minulým a předminulým obdobím, kdy se ty stavby nezastavily ani během covidu apod.. Je pravda, že tempo pokračuje či se ještě zvýšilo, ale s bilionovým dluhem toho moc k oslavování není…
Naopak. Je třeba ocenit, že takže vláda v tom pokračovala a přes ty dluhy to nezastavila. A připravuje i další.
Takže to konečně funguje „jak má“
Jedná věc je něco připravit a druhá na to dát peníze a začít stavět. To nikdo neví co by se stavělo nebo nestavelo kdyby tu minula vláda zůstala. Navíc projektová příprava má teď vyšší tempo než za té minulé.
Kdyby minulá vláda zůstala, státní dluh by se navyšoval stále stejným tempem jako za Covidu a peníze na dopravní stavby by byly převedeny na konto nejmenovaného a nikým nevlastněného holdingu. Stavělo by se málo a Havlíček jako mnohočetný ministr by nám to vysvětloval.
Jen houšť a kapky jak se řiká😊 Teď ještě aby se také urychlil obchvat Prahy + dotažení dalnic do Karlových Varu – K Polským hranicim ve Vychodních Čechách ……… a pak si jen přat a modlit se aby po 3-4 letech uživání nových kilometru dálnic na nich nezačali uzavírky a opravy .
A dodělat D35 a D55 a D52 a středočeskou D3 a ta páteřní síť bude hotová.
Mám smíšené pocity. Dostavět dálniční síť je důležité. Na druhou stranu zaostávání železnice se prohlubuje a na těchto číslech je to vidět a bude to vidět i na motivaci lidí vlaky využívat (rychlost je zásadní pro výběr dopravního módu). Kolik pořádných infrastrukturních železničních zlepšení tu letos bylo?
Ale to nějak není úplně chyba těch co staví dálnice a jedničky, ne? Peněz mají oba resorty dost, akorát někde za to umí jen studie a rekonstrukcí nádraží.
Jen nemoudrý volič by přiřknul úspěchy nějakému politikovi. Největší zásluhu a díky bych rád poslal panu řediteli ŘSD Mátlovi a jeho týmu. Doufám že žádná následující politická reprezentace nebude tak pošetilá, aby na tomto něco měnila, protože už je opravdu vidět světlo na konci tunelu a reálnou šanci, že pod jeho vedením bude česká dálniční síť do několika málo let konečně dostavěna.
Nevim jestli je to uspech, ale jsem presvedcen, ze v pozadi je rozhodnuti politika, ze se stavbe dalnic da maximalni priorita a predevsim penize. Taky pravdepododne padlo rozhodnuti o zmenseni podpory zeleznice.
Pozor páteřní dálniční síť. Spojení krajských měst, zejména v Čechách je naprosto tragické.
S predvanocni otevirackou a parlamentními volbami pristi rok opet prijde na radu pomerovani pindouru a debata která vláda ma vetsi zásluhy. Mozna by nebylo od věci, kdyby zdopravy.cz pripravil nejaky prehled, kolik minula vláda predavala soucasne vlade vypapirovanych a rozestavenych kilometru dalnic a to same pro aktualni vladu na konci jejího funkčního obdobi. Musela by se samozrejme vzit do úvahy ruzna vaha ruznych milniku tzn. EIA, ZP, SPP, VR a ZS. Dobře je, ze obe politické reprezentace uchopily dalnice jako velke téma a venujou se tomu jako nikdo před tim. Bez ohledu na vymeny vladnich garnitur asi nebude mit nikdo… Číst vice »
To by bylo na knihu, úseky které se letos otevírají se mnohdy připravovali víc jak 20 let.
Dálnice ale nestaví vláda, ale servisní organizace, jejíž vedení je několik volebních období stejné. To srovnání mi nedává moc smysl.
Nicmene vlada teto servisni organizaci vytvari legislativni, financni a dalsi podminky k fungovani.
obvykle staci, kdyz moc neprekazi 🙂
Buďte v klidu, ty dálnice budou brzy opět jedno velké staveniště. Jako vždy!
„Vypapíprované “ jsme ale viděli na D8 u Prackovic, na D3 u Českých a u Budějovic, čili dalším faktorem je špatná práce projektantů, nedostatečná příprava. Podobně to vidíme i na Slovensku, jak projektové chyby zdržují výstavbu. A rozhodující brzdou dále byla rekonstrukce D1, která spolykala cca 100 miliard, a nemohla být dotované z EU. Trvala celou věčnost, a po dokončení se vlastně zjistilo, že potřebuje 3 pruhovou. Tak teď bude čekat dalších sto miliard na tří-pruhové úseky. TAvěla se salámovou metodou, z toho každých 5 km se znovu a znovu soutěžilo. Legislativa se nemohl pohnou kupředu, protože iu nás veřejný… Číst vice »
Pojďte si vyzkoušet projektování, vy špatná práce. To jako řvát na řidiče v nefunkčním dopravním podniku.
Opravdu chybí 700 km? Nějak si to nedokážu představit. V tom jsou i nějaké dálnice které aktuálně neexistují? Dostavba aktuálních bude asi o dost menší číslo..
Znáte organizaci se zkratkou ŘSD? Na jejich stránkách se po pár kliknutí vše (a musím uznat, že to mají dost přehledně udělané) dozvíte.
Stránka pro uživatele D4 v režii MD: https://www.facebook.com/groups/1274057343929678
Drobný detail, to není stránka, ale skupina. 😉
Napadla mě jedna otázka, pokud se do 9 let postavi zbytek dalniční siťě, tak bude nutné již NYNÍ výrazně urychlit připravu VRT, tak aby firmy mohly plynule přejit na dalši práci…
Neboť hrozí bude k dispozici volná stavební kapacita, ale nebudou povolene stavby.
Historicky se za 1. republiky řešil nabytek kapacit po zrušeni ŘOP zahájenim výstavby D1….
Jste se možna už na rych kolem staveb nějaké to desetiletí nedíval, ale díky mechanizaci to není žádná masová záležitost. Navic firmy či staví dálnice nějak nejsou ty co obvykle vyhrajou většinu na železnici.
Ale tak mohlo by teoreticky dojít k nějakému odlivu pracovníků, ale podle mě spíše přeorientování firem stavící dálnice na stavbu VRT. To je tak velký balík peněz, že si to určitě nenechají utéct.
Rozhodně ne za první republiky, myslíte asi druhou pomnichovskou…
A budou pak k něčemu ty VRT, nebo už to bude jen stavba pro stavbu, když i dálkové přepravy budou hromadně na „výhodnějších“ silnicích? Navíc nápady na další nové silnice přicházejí neustále, to spíše dojde snadno dostupný materiál…
pokud dostaví zbytek sítě do 9let, pak určitě ještě bude dost co stavět a vylepšovat. Těch silnic 1.tříd je tolik, kde je potřeba máknout.
Ony taky asi můžou jet rekonstrukce a rozšíření. U 1500km a 20-30km životnosti děláte 50-75km ročně. Jo, něco se postavilo nedávno, 200km D1 taky chvíli vydrží, ale pořád je toho v horším stavu dost.
Jenom pro připomenutí těm kteří se ohání zásluhami Fiali a Babíše. Tento argument používá pouze diletant, t.j. ten který není odborníkem v dané oblasti. Aby se mohlo začít stavět a otvírat musí někdo ty stavby připravit, tak aby se stavět vůbec mohlo a to je proces několika násobně časově náročnější. Stavění je už jenom důsledek přípravy a otevíraní? to je ta pověstná třešnička na dortíku na kterém si „pochutnávají“ populisté, kteří povětšinou na tom celém procesu mají pramalý podíl a zásluhy. Kolem příprav silničních staveb jsem prožil mnoho let, jednání i otevíraní , takže vím o čem píší.
Při čtení Vašeho příspěvku jsem si vzpomněl na vtip (? )starý víc než 50 let:
Víte, co je to recepce (nemyslím „vrátnici“) ?
Recepce je akce, kde pracující lid pojídá ústy svých (volených) zástupců plody své vlastní práce. 🙂
Toto co píšete prosím pošlete Kupkovi který se holedbá co se letos jejich zásluhou udělalo a zapomíná na ty co v předešlých letech tyto stavby připravili
Myslím, že všem zúčastněným vždy politici náležitě děkují. Jakkoliv se může z úst některých jednat jen o prázdné fráze, tak za mě má zrovna Martin Kupka ze samosprávy dost zkušeností s fungováním přípravných prací i povolovacích řízení.
V ČR není sebemenší šance, že by si jakýkoli ministr dopravy otvíral dálnici, kterou si sám připravil. Samozřejmě, příprava je to nejdůležitější, ale i realizaci samotnou jde pěkně podělat nebo zastavit nebo na ni třeba nevysomrovat dost peněz. Kdyby nic, Kupka udělal jedno dobré manažerské rozhodnutí – nechal si RM. Mimochodem, jsem zvědav, pokud se nedejbože stane Sony zase ministrem, zda pozve Kupku na nějaký ten páskostřih, protože Kupka tam Sonyho párkrát měl.
No hlavně aby ty dálnice nevypadaly jako z Hranic do Polska přes Ostravu .Po 14 letech dělají generálky mostů a smněrem na Polsko jeden skokanský můstek za druhým a pořád se s stím nic neděje.
To máte sice pravdu a doufám v tomto s Vámi, na druhou stranu i ta ostravská dálnice v současném stavu je pořád daleko lepší než její absence.
Tak zrovna u D4 by to mělo být v cajku
Tam za to může ODS (Ostravské dopravní stavby, nyní Eurovia). Tam to byl a je průser. Na druhou stranu i idealizovaní Poláci mají své Gliwické vlny, které jsou rozsahem horší.
To by mě zajímalo o kolik díky tomu poskočí HDP, je tu někdo, kdo tomu alespoň trochu rozumí? Udělá to třeba 0,1 % na vyšší produktivitě a ušetření zdrojů do jiných oblastí?
Vzrůst HDP se projeví až v průběhu let, kdy dojde k nárůstu využívání, tj. k oné “dopravní indukci”.
Jinak tohle se posuzuje velmi těžko. Přímo se s tím dají spojit jen velkosklady a satelity, co vzniknou v území okolo.
HDP se díky novým km projevuje zprvu jen díky prostavěným penězům za výstavbu, následně ve velice krátké době výběru na mítném za ujeté kilometry. Další krok jsou investice v hal, měst, domů, protože když máte infrastrukturu budou zde pracovat a žít lidé – ale tohle je pomalejší efekt, ten se projeví do 5-10 let. Tento boom aktuálně nejvíce čeká aktuálně oblast Tábora, Písku a nejvíce ze všeho Českých Budějovic. Do pár let to budou Svitavy, oblast kolem Litmyšle, a pak jak bude D6 a D7 následuje Náchodu, Litvínov, Most, Karlových Varů, či Teplic. Jedno je jisté bez infrastruktury se budeme… Číst vice »
Těch 30 mld myslíte ale jen kolony u Brna, ne? Pokaždé, když tam jedu a vidím tu šňůru stojících kamionů (co kamion to x mio hodnoty), to působí škody jako blázen.
HDP poskočilo hlavně už při samotné výstavbě infrastruktury. Stavebnictví je jedním z největších průmyslů v zemi.
Jenomže stavebnictví je propadu, a to už několik let. Stavebnictví navíc není průmysl. Propadá i proto, že ento stát ani za 30 let nedovedl předělat stavební řízení. Tak to měli vzít třeba z Estonska, tam už digitalizaci mají. To vidíte moc růžově.
Stavebnictví samozřejmě průmysl je. To že výkon stavebnictví kolísá je přirozený jev, který významně ovlivňuje stát jako stavebník – investor. Stavební řízení není v principu špatné, špatná je leda tak stavební kultura v této zemi, nepřipravenost území a strategické plánování. MMR při přípravě slavné digitalizace nebralo v potaz zásadní připomínky ČKAIT a ČKA. No, kde to pak jsme. Stavebnictví jako obor má zejména personální problémy a to bude v dalších letech opravdu problém.
Tak já jsem mimo jiné i absolventem oboru makroekonomika, tak asi vím, že stavebnictví do průmyslu nepatří. Tak když se v takových věcech nevyznáte, tak tady takové nesmysly nešiřte. To i malé dítě, které by občas sledovalo zprávy tak to bude vědět. Stavebnictví není průmysl. Když stavebnictví kolísá, není to přirozený jev, ale dobře píšete, že má na to vliv poptávka. Stavební řízení je katastrofální, já nepíší o tom, kdo za to může. Má se pracovat týmově. jenže to je asi ta snadná a nezodpovědná práce v tzv. mladém kolektivu a 3-4 dny. To, že nebyly brány v potaz všechny… Číst vice »
To jo, ale stavět samoúčelně bez multiplikačního efektu nedává lepší smysl, než hladová zeď. Kolega se ptal především na ten multiplikační efekt investice.
Jenom ten ušetřený čas jízdou na této trase se dá produktivněji využít jinde a tam udělat tu přidanou hodnotu
Ono to tak úplně neplatí, protože chování lidí není lineární.
Ti lidi vám prostě za stejnou “atrakcí” klidně začnou jezdit dál nebo častěji – zvýší se jejich akční rádius. Důvod je jednoduchý – lidé pro svůj cíl jsou ochotni tolerovat určitý čas.
Přidaná hodnota se udělá teprve v okamžiku, kdy najednou začnou mít v tolerovatelném čase dostupné něco, co do té doby neměli.
Tedy, dokud dopravní indukce nevytvoří kolony a nebude „jízda“ po parkovišti, ehm dálnici delší než po původní staré okresce. Jak je aktuálně zvykem v okolí Brna.
Ty přínosy pro HDP jsou pro běžné lidi spíš neviditelné. Zkrácení jízdní doby = více času na práci, větší produkt Bezpečnější cesta = méně mrtvých = více daňových poplatníků oproti předpokladu Vyvedení dopravy ze zástaveb = méně exhalací = zdravější, výkonnější (a potenciálně živí) daňoví poplatníci Stažení kamionové dopravy na dálnici = více plátců mýta Lepší dálkové spojení = potenciálně nové dálkové autobusy, rozvoj turismu, investic od firem, které mají lepší přístup k expedici zboží Samozřejmě služby navázané na samotný provoz dálnice Samozřejmě i těch 100 km udělá v HDP maximálně desetiny procenta. Je to dlouhodobá investice. Na druhou stranu,… Číst vice »
Pokusím se v některých věcech oponovat: – Zkrácení jízdní doby = více času na práci, větší produkt Ne, lidi vám nebudou déle pracovat, protože mají kratší cestu do práce. Efekt je v tom, že u vás mohou začít pracovat/nakupovat lidé, kteří by k vám dříve nedojeli -> větší konkurence na jedné straně a úspory z rozsahu na druhé. – Bezpečnější cesta = méně mrtvých = více daňových poplatníků oproti předpokladu Ne, nárůst dopravy -> doprava naroste i mimo dálnici. – Vyvedení dopravy ze zástaveb = méně exhalací = zdravější, výkonnější (a potenciálně živí) daňoví poplatníci Dtto viz předchozí. Zvláště přivaděče… Číst vice »
Tak už jen to první je nesouvisející blbost. Nebudu komentovat to, proč musí každý blbec jezdit do práce autem, a s tím blokovat dopravu pro potřebné, ale to už je asi na osobním rozhodnutí a asi s tím nikdo nic neudělá. Ale ať už děláte cokoli, kdy v práci musíte přejíždět, něco převážet apod. zrychlením dopravy prostě musíte ušetřit část pracovní doby, ve které stihnete něco dalšího. A to už je jednoznačně zvýšení produktivity. A to třeba v Praze se bavíme klidně o hodině ztraceného času z pracovní doby každého dne, což dělá 12,5%..
Lidí, kteří “musí neustále někam přejíždět” je v ekonomice menšina a jejich podíl na HDP není velký.
Díky postupu na Hradecké se logistické firmy/e-shopy stěhují mimo Prahu a přinášejí tak i více kvalifikovanou práci do regionů. 100km dálnic ročně to 1% HDP udělá.
A jaká je oproti e-shopům a logistickým areálům ta méně kvalifikovaná práce?
Jde o to, že se posiluje ekonomická aktivita obecně, protože je v daném místě levnější provoz než u v Praze (a přesto doprava dostatečně levná), ale zrovna tyhle dva příklady nemají s nárůstem kvalifikace vůbec nic společného.
Nicméně obdobným směrem se stěhují i technologické podniky, a tam už nárůst kvalifikace je.
Růst HDP představuje uz i to,že se daný úsek postaví a dokonce je růst hdp i to,ze se budou opravovat ty špatně postavene úseky tam u Ostravy ,jak se tu někdo zmínil . HDP jako ekonomicky faktor je velice precenovany a více spíš důležitější je treba hruby národní důchod ci míra je zadlužení .přínos úseku odobne vidim třeba v lepším výběru myta či v nižší nehodovosti – úmrtnosti. Bohužel i úmrtnost je s tim HDP silně spojená
Rozebírali jsme kdysi na přednášce vliv nové dopravní infrastruktury, především dálnic, na ekonomický a hlavně regionální rozvoj. Není to úplně jednoduché a jednoznačné. Největší zisk přináší výstavba základní sítě, ty vedlejší méně využívané dálnice už tak zásadně k rozvoji nepřispívají. Ne vždy díky nim vznikne něco úplně nového, někdy prostě jen vysají k sobě firmy, co dřív byly jinde. Navíc efektivnější dopravní infrastruktura přiláká novou dopravu, resp. dopravu tímto způsobem (dopravní indukce). Nová satelitní výstavba, co často vzniká poblíž, je navíc dost drahá pro veřejné rozpočty kvůli nízké hustotě zalidnění. Samozřejmě tím neříkám, že neexisutjí i pozitivní přínosy, ale ty… Číst vice »
Ale Lid tvrdí, že prej ne.
Kolik nových nebo aspoň přestavěných úseků na rychlost min. +20 km/h letos přidá SŽ?
Jakože ze 40 na 60? 🙂
To by nějaké kladné číslo být mohlo. 🙂
Možná by mě nepřekvapilo záporné číslo.
Kolem 30 km letos.
To je třeba v VRT běchovice Poříčany. Že by se mě konečně přestali moje děti ptát kdy konečně bude v ČR VRT? Nebo se budou ptát stejně jako já, když jsem byl malý? A to ruku k dílu ohledně VRT přikládám už 31 let
Časem pochopí,že nikdy,a ptát se přestanou..
Ano, velmi správná otázka upozorňující na pozoruhodné skutečnosti.
Takové otázky nemají mazlíci rádi.
Rosice-Stéblová
Luxus, snad vydrží tempo i do dalších let.
No na D6 se neco otevre pristi rok. Pak ten Frystak, stavi se D1 kolem Prerova a spojeni Olomouc – Prerov, pokracuje se na D3, na D7. Konecne se rozjela D11 a D35 je taky ve stavbe a vlastne D0 do Bechovic. Nebude to takova uroda, ale i pristi vlada ma kde strihat pasku:)
Super je, ze pristi rok se ma otevirat dalsich 86km a prepristi 67km. To znamena, ze behem 3 let budeme otevirat cca 240km novych dalnic a silnic 1. tridy, tedy obchvatu mest. Jo a co se priprav tyce, tak zde se taky tezce nezahali, takze pokud to nekdo opet nezkope, tak do 5 let budeme mit hotovych 90% dalnic. Je super, ze si RSD si svuj rozpocet zatim vzdy obhajil a take jej i mirne navysil a hlavne ucelne prostavil!! Taky nezapomeňme za jake ceny se stavi, dal bych silnicnim stavbam klidne o 20-30% vyssi rozpocet do doby nez SZ… Číst vice »
Možná by bylo jednodušší, kdyby ŘSD povinně k dálnici přilepily ještě elektrifikovanou dvojkolejnou tra’t. Vlastně kterýmkoliv směrem. Třeba k D3 je extrémně poptávaná, k D10 taky, D35 by vyřešily problémy jako tunel Choceň – Ústí a podobně
Aspoň v tom lese mezi Bzencem a Rohatcem na D55 byla SŽ rychlejší než ŘSD 😀
Jsem si celkem jist, že v roce 1841 tu trať nestavěla a v letech 1858-73 nezdvoukolejňovala SŽ.😉
Rekonstrukce tratě, která už Národní přírodní památkou Váté písky procházela, se dělá rozhodně lépe než výstavba nové dálnice.
A ty tratě nebudou mít zastávky?
já jenom že ty dálnice většinou vedou relativně daleko od obydlených míst… takže k čemu to bude?
To,že se takhle nevyužila aspoň D11 a D35 (aspoň Poděbrady – Svitavy jako alternativa ke koridoru) případně i D7, D10 (kde není použitelná trať vůbec) je docela škoda,no..
Otázka je, co pak? Příprava dálnice si bere min. 8 let a co vím, tak po dokončení dálniční sítě se nic nechystá a ani Mátl na otázky ohledně budoucnosti rozšiřování dálniční sítě neodpovídá. Ano, chystá se pár čtyřpruhových a čtřípruhových jedniček, ale i tak. Zvláštní.
Velká paráda, moc děkujeme!
Crying in SprŽel 🙁
Každopádně z tohoto mám radost, funkční dálnice potřebuje celá republika.
A Fiala se bude opět chlubit cizím peřím.
Zato v 2018 se Andrej „chlubil“ tím svým 🙂
Kdo by se chtěl chlubit dokončenými 4 kilometry za rok, s tím, co mu tam zanechali ministři jako Stanjura nebo Dobeš. Ano, rekonstrukce D1 je dílo zejména posledních dvou jmenovaných.
Apropo, není Mátl náhodou Andrejův kůň?
Minimálně se Fiala i Kupka budou moct chlubit tím, co se začne stavět za příští vlády. 😉 Ale současnou agitaci, že Fiala byl ten, díky kterému se teď otevře skoro 100 km dálnic, mu jíst nebudu.
U nás Andrej před volbami otevřel nádraží. Ze 2 eskalátorů. 2 výtahů a 8 schodišť fungovalo jen jedno pevné schodiště a stavba pokračovala pak po celý další rok, ale u střihání pásky se culil do kamer jako mistr světa.
A to takhle nebylo jen u jedné stavby… 😉
a ten stadion Sáblíkové je hezký, že?
Nebojte Sáblíková už asi ani moc nezávodí takže to bude bráno jako efektivní nulová investice
Žádné peří není cizí, všechno je naše, za naše a pro nás. Nu ale když už jste měl tu potřebu to škatulkovat, tak si vzpomeňte na rekonstrukci D1 a zahrnutí opravených 110 km mezi “ vybudované nové dálnice“ v rámci programového prohlášení Babišovi vlády …
p. Havlícek to rozlišoval, ale byl jediný
Ta podrž(křivá)huba??
D1 se rekonstruovala salámovou metodou po 5 km, a trvalo to celou věčnost. tak alespoń díky za ten beton a Němcům, že pomáhali anyluzovat kvalitu těch směsí. Byla to ale ukázka naší neschopnosti.
Ty nacpeš politiku i do porna.
Je pravda že AB nebo AŠ na obrazovce je vždy fakt dost hustý péčko.
Chcete říci, že za 8 let vlády Bureše je otvíral zase díky vládě Rusnoka? A pokud za rok vyhraje Bureš volby, bude je zase otevírat za Fialy? Tak už vím, že ta drahota i inflace během vlády Fialy musela být přeci Burešova. Viď?
😀
To taky byla. Inflace nastartovala na podzim 2021 a kdyz v lednu 2022 dostala vlada Petra Fialy duveru, byla mezirocni inflace uz 9,9 %.
Tim nerikam, ze se nedala zbrzdit rychleji, ale rozhodne ji Fialova vlada v pocatku nezpusobila. Jen nastoupila do rozjeteho vlaku.
U infrastrukturnich staveb je to podobne. Pri delce povolovani, projektovani, soutezeni a vystavby to jedna vlada zahaji a dalsi nebo jeste ta dalsi striha pasku.
Nedala se zbrzdit rychleji. Viz horizont měnové politiky. Co má možná bezprostřední vliv jsou opatření nesystémová, která ale příliš nefungují, jako úsporný tarif, který sice ořezal špičku inflace ale vysokou inflaci posunul o 3 měsíce dále nebo zastropování cen energií, které zase vytáhne peníze z kapes spotřebitelů jinudy, ze státního rozpočtu.
Při tom bych i zpětně hodnotil nastavenou výši cen jako správnou, protože omezila vliv na SR a umožnila rychlý návrat tržních cen. Můžeme porovnat s Polskem, kde se ze zastropování nemohou dostat. Podobně Slovensko.
Souhlasím. Navíc část té inflace ani nevznikla u nás. A jsem celkem vděčný, že se u nás nestropovaly ceny energií a PHM, ani nesnižovala DPH na nulu. To jsou totiž řešení, která nic neřeší.
Přes to si myslím, že lepší koordinací kroků vlády a ČNB (i když je na vládě nezávislá) se to dalo zmírnit nebo zkrátit. Ale je pravdou, že po bitvě je každý generálem, a minulost se má hodnotit podle vědomostí, které jsme měli tehdy a ne, které máme teď
No to byla Babišova, o tom není pochyb. Samozřejmě ale je až třetí v řadě po stepním zločinci a po ČNB.
V ekonomii existuje určitý čas mezi systémovými opatřeními a jejich propsání do inflace. ČNB mluví o horizontu měnové politiky v délce 1,5-2 roky. Vysoká inflace skončila únorem 2023. Dokládá to číslo meziroční inflace za leden 24 (tedy inflace za únor 23 – leden 24) ve výši 2,3 %.
Nesystémová opatření (úsporný tarif, stropy) dělali v omezené míře také, ty ovšem příliš nefungují.
PS: drahota je něco jiného než inflace?
Tak třeba ve Švýcarsku mají drahotu i bez inflace 🙂
Ten náš Andrej to je myslitel, světa spasitel, vykupitel. 🤣 Hned jak se chopí vlády, tak všechno zlevní, inflace zmizí, Německo se rozjede na 150%, důchody porostou, všechno bude zadarmo a ještě bude snižovat veřejný rozpočet. A možná zařídí i henten mír. Jen nikdo neví, nejméně on sám, jak to udělat. Tohle už vážně není normální, to je kult osobnosti jak za Stalina. Být koblihou je vážná diagnóza. 🤮
Pokud si vzpomínám platy jako v Německu za čtyři roky nám slibuje jiný politik…
Ten, který nás hodlá mj. ochránit před populismem…
OK, uznávám. Nicméně s výše zminěným slovenským mafiánem (znáte jinou zemí kde by premiérský post vykonával cizinec, navíc mafián a agent StB, který ani nezná úřední jazyk?), těžce v tomto ohedu prohrává na body.
Kupka si už brousí nůžky, no to bude slávy pro ODS 😉
Proč ne, když za této vlády konečně otevíráme více km než za všechny ostatní vlád včetně komunistů 😉
A další kobliha.
Zrovna na tomhle úseku D3 (a všech dalších v JČ) má určitě velký podíl Kuba a jeho tah na bránu, takže zásluhy pro ODS zasloužené.
Když to vezmu více obecně, tak jsem rád, že se investice do infrastruktury rozjely a nezpomalují bez ohledu na to, kdo zrovna vládne. Doufám, že to tak zůstane.
To je maximálně Kuby zásluha a nikoliv ODS. 😉 Však ten se při posledních krajských volbách i od vedení celostátní ODS distancoval.
Všimněte si té fotografii, původní silnice vedla po rovině, dálnici vysunuli do svahu, kvůli jejímu pokračování, ale původně projektovaný zářez musel být zvýšen cca 5x !!!!! – to nemá obdoby, je tam nějakých 5 ha zničeného lesa. I to byla jedna z příčin obrovského skluzu v termínu. Ta šedá plocha za mostech s pěti pruhy není zemina, ale je prostě celá vydlážděná, kvůli sesuvúm půdy, se kterým se původně nepočítalo. (vzpomeň D8 -Prackovice, tam ale byla estakáda).
Jo šlo to protáhnout víc na východ, ale tam jsou baráky a pak už se dostáváte do zátopového území Malše, takže se volilo to menší zlo.
A není to dlažba, je to vyštěrkováno, a jak je vidět už to prorůstá.
To všecko zaroste. Za 20 let povede dálnice hustým lesem.
Jsou to kameny, viděl jsem to stokrát.
Je to vidět z dronu.
Díky za komentář, píšu ten problém už po několikráte, a prozatím jsem dostal pouze asi 200 mínusů, ale nikdo nebyl ochotný mi napsat třeba o tom záplavovém území, to je dost podstatné.
D7 chlumcany u Loun jedná se jen o polovinu, druhá byla otevřena již vloni. Naopak D55 moravský Písek- Bzenec je taky jen polovina profilu druhá bude příští rok. Jen pro upřesnění, protože Chlumčanama se taky chlubil vloni.
Při pohledu na ten první obrázek se nemohu ubránit dojmu, že tot křížení by šlo výrazně snadněj vyřešit pomocí dvou malých kruhových objezdů spojených jedním mostem.
Pokud to není přechod pro zvěř, protože lišky a jezevci by na těch kruhových objezdech asi po pořádně zmatkovali. No ale připouštím, že to žádný mevědochod asi není.
No je to silnice 5. třídy :):):)
Myslel jsem si, že to bude z příspěvku zřejmé, ale měl jsem namysli první oborázek v galerii. https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/11/D3_otv_1.jpg
Ale přesně tak vypadají ekodukty
Ono to tak na první pohled nevypadá, ale je to v zástavbě, na malé kruháče tam není moc místa. Je to nerealizovaná MÚK Hodějovice, kde jsou jen ponechané prostory na sjezdy na dálnici.
Díky za vysvětlení. Našel jsem si příslušné místo v mapě a to realizované řešení je – vezmu-li v potaz okolní kontext – skutečně tristní.
Jak říká klasik i neschopnost může zplodit pokrok…
Být neustále tak negativní musí být docela vysilující, ne?
Zvyknete si na všechno. Ostatní se pak cítí být pozitivní…
D4 skvělé, D3 průšvih a znouzectnost, o ostatních nemám dost informací…
Nechápete ironii, nadsázku, sarkasmus, prostě nechápete to… 🙂
Na D4 vznikne 32km dlouhá úsekovka.
Účetní rozvaha již je připravena.
https://pisecky.denik.cz/zpravy_region/d4-radar-mereni-rychlosti-vazeni-pokuty-pisek.html
Jaka ucetni rozvaha? Jde prece o hentu bezpecnost, zeano…
32 km rychlostí 130 km/h je 14,7 minuty, rychlostí 150 km/h 12,8 minuty. Nevím jak vy, ale já se za 1,9 minuty opravdu ani ne… Takže jsem úplně v pohodě.
A to je přesně ono. Obávám se, že si MÚ Písek nejen nevydělá, ale naopak (pokud to s tím nabiranim zamestnancu myslí vážně) na tom prodělá, protože tolik porušení rychlosti tam nebude. Až na pár „závodníků“ dneska většina řidičů jezdí úsporně 110-120km/h.
Pokud tam osadí proměnné značky, dostanou ty řidiče co budou jezdit po paměti.
Jako v tunelu Blanka – jedou 70, a nevšimnou si že najednou je tam 50…
Přesně. Už se úplně klepou na zisky z pokut, ale v žádném případě z toho radost nemají😃
Na obr. 1 je původně plánovaná MÚK Hodějovice. MÚK je připravena pro případné dokončení jak stavebním rozšířením vozovky v místě odbočovacích a připojovacích pruhů na dálnici, tak zárodky napojení 4 větví na okružní křižovatce nad dálnicí, jak je vidět na fotce. V letáku z 10/18 se mluví o druhé etapě výstavby, tedy pravděpodobně 0310/II. Z této ale taky vypadla. V předmětné 0310/I ji nahradila MÚK Pohůrka. MÚK Hodějovice je tedy nejenom příliš blízko MÚK Pohůrka, ale momentálně pravd. zcela politicky neprůchozí (není ani v aktuálním ÚP ČB). Určitá možnost je po realizaci Jižní tangenty ČB, II. etapa, která bude přivaděčem… Číst vice »
Pokud bude realizována 2. etapa jižní tangenty tak pro provoz jižně od Nové Vsi bude jako nájezd na dálnici sloužit MÚK Roudné, takže MÚK Hodějovice by už byla pro nájezd na D3 směr Praha asi dost zbytečná a pro sjezd z D3 směr centrum také. To už je výhodnější sjet na MÚK Pohůrka, stejně skončíte ve stejném místě jako když se jede přes Nové Hodějovice (kruháč na zanádražce).
Nové Hodějovice nebudou stát v cestě pokroku! Dálnice přes každou čtvrť!
Abych to zklidnil, můj názor je, že sice udělali vše tak, aby se MÚK jednou dokončit mohla (třeba jen pro ŘSD a IZS), ale vzhledem ke vzdálenosti 1,7 km od MÚK Pohůrka to při normových požadavcích na rozestup křižovatek 4 km nedává smysl. Výjimka by mohla jít na 2 km i méně, ale tady to nebude asi zdůvodnitelné a jak se tu píše Jižní tangenta, II etapa to vše převede na MÚK Roudný, takže navěky tu zůstane jen šišaté kolečko nahoře a čtyři rozšíření na vozovce dálnici pod ním…
D49 nebude ani ten kousek do Martinic?
Četl jsem někde v minulých dnech že bude.
Nebyla ta R48 „čtyřpruhová“?
Byla, ale ve strašné podobě … úzké pruhy, směry odděly jen lany (kdysi nijak).
Přesně, byla to původně kategorie S15/100
Což je ok tak max pro rychlost 60-70. Ten dělící plotek byl strašidelný
Souhlas, ale to už pak zase nemá smysl mít 4 pruhy.
Díky za tento přehled, mám jen dvě drobnosti k opravení: I/48 u Nového Jičína byla původně čtyřpruhová, ne dvoupruhová. A D3 z ČB dopravu odvede, nikoli odveze 🙂
Opraveno, díky.
Ještě něco…Myslím, že kousek D49 otevřou již tento rok.
D0 kdy? 🙂
30. léta XXI. století.
JV část D0 se velmi pravděpodobně v prosinci bude zahajovat se zprovozněním v 12/2027
To je ovšem pouze část D0.
I tak sláva a hurá.
Tak to už příští rok přijede po dálnicích prosperita. Těšte se na vysoký růst HDP!
To přijde po otevření D0 511
Prostě ten další kus dálnice to vyřeší…
Budu si msuet pořídit rychlé auto, aby mi ten rychlý růst HDP neujel…
Prosperita ne, spíš ubyde „neprosperita“, způsobená tím že tisíce lidí někde zbytečně čekají z důvodu prehistorické infrastruktury. Efektivita se dostane tam kde měla být už dávno…
To znamená, že jsme zase kousek před nimi…
Myslíš, že to bude stačit?
Ani na to socialistické Polsko to rozhodně stačit nebude.
“ tisíce lidí někde zbytečně čekají z důvodu prehistorické infrastruktury”
Dokud nenapadne jiné tisíce lidí, že by tamtudy chtěli jezdit taky.
Ale ano, jsou jedinci, kteří si myslí, že tohle je pokrok.
Přijde vám, že není prosperita?
to se projeví po nějaké době, ale pokud za rok nastoupí Bureš, tak to bude strmý pád.
Děkujeme
budou i chlebíčky a šampaňské ?
Ano, budu to sledovat na ČT a TV Noha, spolu s chlebíčky, šampáněm, jednohubky a 3 týdny zasloužené dovolené před sebou
A ty by jsi koblihu? 😁