Blíž než do Berlína. Na Ruzyň začala jezdit dočasná autobusová linka ze Saska, skončí v listopadu

Autobus Praha - Chemnitz. Foto: Letiště PrahaAutobus Praha - Chemnitz. Foto: Letiště Praha

Linka nabízí spojení dvakrát denně.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PetrM

Kde jsou ty plány primátora Drážďan, že až bude VRT na Ruzyň, bude lepší létat z Ruzyně a letiště Dresden se nebude muset rozšiřovat.

Twix

Nejsou tyto plány na stejném místě, jako plány že na Ruzyň povede VRT?

Bobek

Je to místo podobné, nikoliv stejné. Počty pasažérů jsou v Drážďanech zhruba na polovině stavu před covidem (což byla asi desetina pražských čísel) a potřeba rozšiřování terminálu (natož letiště) se tak nejeví zcela akutní.
(Ale ano, vlak tam jezdí, kdyby se někdo ptal. Ehm.)

M M

25€ je za ten relativně krátký úsek tedy celkem dost. To i do Berlína to bývá z Prahy levnější.

Průvodce původní Aleš

To bude prasklých žilek! Schválně, kdo už sem nedá žádný komentář, že Ruzyně je jen drahé regionální letiště, odkud nic nelétá a všichni soudní lidé létají odjinud? 🙂

Tom Matto

Podle mistnich leteckych odborniku, prece cela republika leta z Vidne 🙂

jakub

Pěkně jste si to překroutili k obrazu svému… Nicméně ten narativ zní trošku jinak… Je dost lidí, kteří jsou ochotní jet klidně i přes celou republiku za levnějšími letenkami do Vídně.

Vašek

Jedině z Vídně !!

Pedro72

Vídeň je jasná volba 😀

Juco

Ja kdyz letim do Kosic tak radsi z Muc

Karl vB.

Takže se znovu začteme do textu článku:
„Důvodem zavedení spojení je očekávaná zvýšená poptávka po cestách do Chemnitz kvůli řadě akcí spojených se statusem Evropského hlavního města kultury.“
Závěr:
1. Až ta kulturní estráda v Chemnitz na podzim skončí, vše se zase vrátí do svých starých kolejí, tak, jak to fungovalo do března.
2. Záliba obyvatelstva v používání letišť v blízkém zahraničí touto akcí nebude nijak dotčena.

MP22

Další důvod, proč by z Chomutova do Chemnitz měla být silnice vylepšená. Stačil by střídavý třípruh mimo obce s MÚK. To by bylo pár obchvatů, pár narovnání, vybudování nadjezdů a rozšíření o několik metrů. V porovnání s dálnicí minimální náklady a atraktivita spojení do Čech by se zvýšila a Česko by z toho jen profitovalo.

Marek

To je sice moc hezké, ale ze současného (neutěšeného) stavu profitují nejen obchodníci s chudobou ale i nadnárodní koncerny které potřebují levnou pracovní sílu i samotní exekutori a stát který inkasuje DPH z exekucí. Takže dálnice D7 (v celku) jen tak nebude. A to i proto že je směrem na Německo a to se taky nehodí.

sáček

Vůbec jsi to nepochopil. A vůbec nevíš, jak vypadá dnešní silnice mezi Chomutovem a Chemnitz. Prosím, podívej se do mapy, na StreetView, projeď si to. Do Křimova 4-proudá SMV, pak kus třípruh. Jde o to, aby německá strana udělal pořádný třípruh z Kamenice a česká ten třípruh jen dotáhla na hranice.

Adam Ř

Pokud dobře vidím, tak v Česku tam je 1 obec a tři křižovatky, to už opravdu chybí málo. V Německu je též jedna obec a křižovatek asi deset.

MP22

V Německu je těch obcí víc ale je to horší než se zdá z mapy. Jsou tam taky často ostré oblouky. Částečně je ta sinice slušná, částečně velmi špatná. Třípruhu je tam málo a MÚK jako šafránu.. takhle by to vypadat určitě nemělo.

Pavel Dvořák

Přesně tak, třeba obchvat Marienbergu je celkem i pěkný, ale pokud chytnete kamion, tak moc možností k předjetí tam není. Od Zschopau nahoru směrem k ČR sice je stoupací pruh po celé délce, ale pokud se nemýlím tak je tam 70 asi kvůli zatáčkám. No a na vrcholu stoupání čeká vjezd do obce, protože Němci ty obchvaty pořád odkládají.

Navíc nechápu obsesi Němců mít všude semafory, tedy i na křižovatkách mimo obec a ještě bez dynamického řízení nebo pokud ho mají, tak tedy dost zvláštně nastavený. to pak každou chvíli zastavujete a koukáte se na pole, jestli někde něco nevyjede.

Twix

V Česku je akorát Hora Svatého Šebestiána, ale ani tam už se nejede přímo přes obec. V Německu jsou obce dvě, chcíplý pohraniční Reitzenhain a pak ještě Hohndorf, kde je ten průjezd kamionů celkem nepříjemný. Mezi tím je obchvat Marienbergu, kde mě několikrát zastaví semafor uprostřed polí. Za Hohndorfem následuje prudký sešup do Zschopau, kde se kamiony řítí jedním pruhem těsně vedle protisměru, a pak je tam kousek „dálnice“ na 130, ale tolik se tam ani prakticky jet nedá, jak je to klikaté. Pro jakékoliv další pokračování je potřeba projet městským provozem v Chemnitz. Nedávno jsem tudy jel do ČR,… Číst vice »

SYN

Nojo, ona taková silnice by pomohla i na mnoha jiných místech naší republiky… zdá se vám Chomutov-Chemnitz důležitější než třeba Jihlava-Znojmo, či HB-Kolín?
Obecně ty přímo přeshraniční úseky bývají relativně „mrtvé“…

SYN

Ostatně, D7-I/7 je z naší strany v 2+2 až po Křímov (dokonce to podle leteckého snímku vypadá v posledních pár kilometrech jako rozumně úsporný čtyřpruh s minimálním odstavným ale s „normálním“ středním dělícím) takže z naší strany to už moc nevylepší…
Na německé straně čtyřpruh po Zschopau, chtělo by to minimálně o 5km prodloužit a i tak zůstane Marienberg obchvat mimo obec ale jen 1+1 s úrovňovými křižovatkami…

Daniel Jablonecký

Vždyť je až do Křimova čtyřpruh. Co chcete vylepšovat? Těch pár km na čáru už nehraje roli.

MP22

Já nemluvil o vylepšení jen na naší straně, tady se musí ukázat hlavně Němci. Jelikož je Chemnitz a celý ten region v dost blbé kondici, mohlo by to být v národním zájmu.

Karl vB.

Podle zpráv z poslední doby to vypadá, že v dost blbé kondici není jen Chemnitz a ten region okolo.