Blamáž s největší německou drážní stavbou. Hrozí ji další zpoždění
Podoba nového nádraží Stuttgart 21. Foto: Deutsche Bahn

Proměna železničního uzlu ve Stuttgartu má zpoždění už přes sedm let.

Proměna železničního uzlu ve Stuttgartu má zpoždění už přes sedm let.
U nás sice příprava dopravních staveb trvá věčnost a dlouho se chodí kolem horké kaše, ale aspoň jak se začne stavět, tak se termín víceméně dodrží. Občas to sklouzne o rok, ale to pořád není takový extrém jako v Německu (Stuttgart 7 let, letiště v Berlíně 9 let)
Samotné stavební práce se zvládají stavět v termínu, horší je to s rozkouskováním projektu, soutěžením a odvoláváním. Viz Metro D nebo Libeňský most.
Ovšem nutno říct, že žádný projekt srovnatelný rozsahem s BER a zejména s Stuttgart 21 se v ČR zřejmě nikdy nerealizoval. Staví se tu běžné dálnice, metro, tramvaje, pomaloučku i ta „rychlodráha“ na letiště (a kdo ví, kdy bude dokončena), ale Stuttgart 21 rozsahem odpovídá několika našim rychlodráhám na letiště a do Kladna. Okořeněno podzemním nádražím v centru města.